Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 19666 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Kees van der Spek
« Gepost op: 3-12-2023, 14:18:58 »
Kees van der Spek


Praat mee over Kees! Hier kun je meer informatie lezen.
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #1 Gepost op: 29-12-2023, 13:18:09 »
Enorm voor de hand liggend als mol met 21% in de app (in tegenstelling tot de andere kandidaten die rond de 10% zitten) en daarom gok ik dat Kees het niet is. Het zal wel een wensmol voor velen zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #2 Gepost op: 29-12-2023, 14:58:38 »
Gezien de massale likes op facebook en instagram ("Cheese from the bacon", "Káás van de Spek"), zou je dat wel denken.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:45:37 »
Zou Kees met zijn postuur niet enorm opvallen tussen de Mexicanen op het feest?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2024, 15:32:26 »
Lijkt me ook, en ik denk dat hij het veel te druk heeft om zich voor te bereiden op het molschap.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2024, 19:35:58 »
Kees is van de kandidaten die er nog inzitten de enige waar ik echt geen mol in zie. Ja het is een wensmol, dat snap ik ergens wel. Verder wat Run zegt, zou hij de tijd hebben om zich goed voor te kunnen bereiden? Ik geloof daar niet zo in.

Iets wat me wel opviel, hij zei bij de test weinig op te schrijven, en ook zijn handschrift slecht te kunnen lezen (dus als ie al iets opschrijft is maar de vraag of ie er iets aan heeft). Dan verwacht ik niet dat hij er heel lang in blijft. Als dat toch gebeurt zou dat voor mij een aanwijzing zijn dat het grootste deel van de groep verkeerd zit (zoals het seizoen met Jan Versteegh).
Maar ergens hoop ik ook wel weer dat ik er helemaal naast zit ;D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2024, 20:21:47 »
Ik heb deze observatie al vaker gedeeld: de oudere kandidaten - waarvan er in elk seizoen maar één of twee zijn (vier in dit geval, wat m.i. prima is) - vallen doorgaans heel snel af tussen de postpubers die doorgaans in groten getale gecast worden en erg aan elkaar klitten. Veertigplussers die er na aflevering vier à vijf nog inzitten, hebben een significant grotere kans om de mol te zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 20:23:31 door Michmol »
Woosie down?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2024, 01:28:36 »
Toch lijkt het er op dat Kees op goede molposities zit. Bij de Frida Kahlo opdracht staat hij bij het schilderij met de cijfers en kan gerust vooral de verkeerde cijfers doorgeven. Heeft ook eerst geen leesbril bij maar later wonderbaarlijk wel. Terwijl hij voor zijn werk heel methodisch zal zijn, zou hij hier willekeurig de cijferreeksen bekijken en weer dan ook niet meer welke hij al gehad zou hebben.

Bij de molympische spelen rent hij een aardig rondje, gaat daarna omroepen maar houdt de microfoon achter zijn rug en het lijkt bij hem al fout te gaan. Daarna laat hij de schuld bij Fons liggen.

Bij het zwembad staat hij voortdurend op en stelt steeds dat ze toch iets moeten doen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2024, 11:48:48 »
Hij lijkt me iemand die prima rustig kan zitten nadenken maar was hyperactief: herhaalde maar dat ze iets moesten doen. Wel verdacht.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2024, 12:50:10 »
Ik vind Kees heel erg als zichzelf overkomen. Ik denk dat hij ook wel eens iemand kan zijn die snel op het goede spoor zit.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2024, 21:18:16 »
Had al een slecht geacteerd finalebruggetje gevoel met de Rianverdenking.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2024, 21:53:36 »
Kijk goed naar Kees zijn reactie als Rik tevoorschijn komt na het bergklimmen/zwembadchillen. Hij komt heel ongemakkelijk over, alsof hij zijn verbazing speelt.

En Rian die op hem stemt en Kees die op Rian stemt is ook behoorlijk verdacht. Als een kandidaat op de mol zit, gaat de mol altijd op die kandidaat, zodat de mol nooit op een afvaller zit. De kandidaat schopt het ver, misschien de finale zelfs. Zo blijft ook de mol onder de radar
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2024, 22:34:20 »
Het zou heel goed gewoon Kees kunnen zijn. We moeten het onszelf niet te moeilijk maken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2024, 00:27:44 »
Nu Justin (toch wel mijn hoofdverdachte na afl. 2) rood heeft, ga ik nu ook voor Kees.  ::jaja::

Kees heeft wel verdachte dingen gedaan in de 1e afleveringen; of op zijn minst onhandig... Die molpositie bij de schilderijen. Het feit dat de chaos begint bij de molympische spelen als hij moet omroepen (al vond ik Anna hier ook verdacht)

En de aandacht ging vooral naar anderen, maar ik geloof niet dat hij in afl. 3 echt een bijdrage heeft geleverd aan geld verdienen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2024, 11:27:52 »
Zit Kees nu al voor de derde keer op rij achter de afvaller en pakt hij deze bij de schouders  ???

Toeval? Het gaat toch wel erg opvallen als dit zo blijft.

Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2024, 12:46:00 »
Kees was volgens  eigen zeggen goed in 'Topo'. El Topo is in het Spaans de mol. Vond ik wel een hele goeie aanwijzing bij Moltalk! ::)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2024, 12:52:44 »
Zit Kees nu al voor de derde keer op rij achter de afvaller en pakt hij deze bij de schouders  ???

Toeval? Het gaat toch wel erg opvallen als dit zo blijft.

Goede. Ik heb te weinig op Kees gelet merk ik.  ::schaam::
Ik schreef hem ook wel af, omdat ik mij moeilijk kon voorstellen dat hij ongemerkt door het feest kon lopen; wat misschien een onterechte gedachte van mij is, want in zijn eigen programma's heeft hij natuurlijk genoeg ervaring met het (ongemerkt) achtervolgen van mensen  ;)

Ik vraag me af: als Kees de mol is, zou hij dan de andere kandidaten bij de schouders hebben gepakt bij die opdracht?

En goed in 'topo' zou ook een mooie aanwijzing kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2024, 14:10:09 »
Kees was volgens  eigen zeggen goed in 'Topo'. El Topo is in het Spaans de mol. Vond ik wel een hele goeie aanwijzing bij Moltalk! ::)

Dit zou een hele mooie hint zijn als die ook daadwerkelijk zo gezegd zou zijn. Dat is niet het geval. Kees zegt dat hij een kaartenfreak en atlasfan is, hij gebruikt zelf het woord topo niet. Dat deed alleen Splinter waar Marlijn bewust aandacht aan schonk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2024, 15:16:54 »
Hij was het die op het idee kwam die puzzel op het bord op te lossen, vroeg niet hoe de anderen daarover dachten. Hij gaf drie foute antwoorden tijdens de muziekquiz. Achteraf gezien vertoonde hij in de vorige afleveringen ook verdacht gedrag, met 'we moeten iets doen!' op het terras, het geklungel bij het noemen van de cijfers voor de slotjes, etc. Een oudere man als mol is ook wel eens leuk.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2024, 15:32:53 »
Hij was het die op het idee kwam die puzzel op het bord op te lossen, vroeg niet hoe de anderen daarover dachten. Hij gaf drie foute antwoorden tijdens de muziekquiz. Achteraf gezien vertoonde hij in de vorige afleveringen ook verdacht gedrag, met 'we moeten iets doen!' op het terras, het geklungel bij het noemen van de cijfers voor de slotjes, etc. Een oudere man als mol is ook wel eens leuk.

Ja, inderdaad. Wat Kees volgens mij ook heel goed doet (als hij de mol daadwerkelijk is natuurlijk) is de focus verleggen naar een ander.
Bij de Molympische spelen werd het bij hem erg warrig, maar ging vooral de focus naar Fons.
Bij het uitzitten was hij volgens mij degene die opperde dat er 'toch wel iets moest zijn' waardoor de rest fanatiek ging zoeken.
Bij de pubquiz gaf hij de meeste verkeerde antwoorden (complimenten voor degene die dat op een rij heeft gezet), maar dat viel niet op omdat de aandacht op Jeroen werd gelegd.

Het lijkt dan alsof iemand anders de fout maakt/saboteert, maar op een of andere manier is Kees er dan toch altijd bij. En dat is op zijn minst verdacht te noemen.

Bij de puzzel is het misschien ook nog best vreemd te noemen dat iemand, die zo goed zegt te zijn met straten/locaties, niet bezig is om anderen op weg te helpen.

Ja, die Kees. Oogt soms wat 'klungelig' (en hoezo dat eigenlijk: in zijn eigen programma's vind ik hem altijd slim/behendig overkomen) , maar het zou zomaar kunnen dat hij een enorm sneaky mol is.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)