Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 19668 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2024, 14:15:54 »
Superverdacht opeens, die warrige uitleg van de Maya tekens, typisch iets voor een mol. Hij trok ook helemaal de leiding naar zichzelf toe. Het was ondanks hem dat er toch zoveel geld werd verdiend. Toch alles overziend denk ik dat hij vooral zichzelf verdacht wil maken, dat ie dat zo duidelijk doet, wijst erop dat hij de mol in het vizier heeft.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 15:03:03 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2024, 21:05:48 »
O kan best dat Kees weet wie de mol is, maar hij is bang voor de vragen. Hij gaat liever zwemmen dan alle details te weten te komen. Dit gebrek aan kennis compenseert hij door zich verdacht te maken, waardoor hij weer een paar vraagjes voorsprong kan pakken. Dat verklaard zijn continue aanklooien, wat wel heel duidelijk werd in 3.2 Stad en land aflopen, daar stond hij afloop in zijn ogen te wrijven; dit valt wel heel erg op. Verticaal Maya rekenen met de nulmeloen vond ik wel leuk bedacht. Inmiddels valt hij als nepmol door de mand bij zijn medekandidaten. Zijn voorsprong is weg.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2024, 22:17:57 »
Wat mijn moeder opviel...

meloen = een mol

Is wel een beetje herhaling van vorig jaar, maar wie weet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2024, 23:17:38 »
Is wel een beetje herhaling van vorig jaar, maar wie weet.

Misschien is herhaling wel het thema?  ::vergroot::
Opnieuw naar Mexico, een tweede kans voor de afvaller, de naam van de mol.

Ik geloof daar niet zo in hoor, maar wie weet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2024, 20:58:45 »
Kees is mijn wens-MOL.
Zou wat zijn als hij de MOL blijkt te zijn. Is niet van zijn stuk te krijgen. Openlijk verkeerde getallen noemen, opdrachten anders uitleggen. Vast steden opschrijven zonder overleg enz.
Een recht in je gezicht MOL.
Hij heeft het helemaal naar zijn zin, gaat lekker zwemmen als anderen overleggen, maakt zich niet druk.
Hoop dat hij de winnaar wordt. (Liever niet de MOL, anders duikel ik naar de onderste regionen in de POOL)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2024, 14:07:41 »
Superverdacht opeens, die warrige uitleg van de Maya tekens, typisch iets voor een mol. Hij trok ook helemaal de leiding naar zichzelf toe. Het was ondanks hem dat er toch zoveel geld werd verdiend. Toch alles overziend denk ik dat hij vooral zichzelf verdacht wil maken, dat ie dat zo duidelijk doet, wijst erop dat hij de mol in het vizier heeft.
Iemand schreef op dit forum (kan het helaas niet terugvinden) dat Kees' verdenkingen daarom niet worden getoond, terwijl dat bij de Mol meestal wel het geval is. Dus ik ga maar weer switchen naar Anna.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2024, 19:25:43 »
Vanuit het cast perspectief van Rick die de mol kiest: kees lijkt me een loose cannon: kan leuk zijn omdat door zijn achtergrond hij niet verdacht wordt, maar ga je je laatste seizoen aan hem toe vertrouwen? Dat denk ik niet.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2024, 20:09:18 »
Vanuit het cast perspectief van Rick die de mol kiest: kees lijkt me een loose cannon: kan leuk zijn omdat door zijn achtergrond hij niet verdacht wordt, maar ga je je laatste seizoen aan hem toe vertrouwen? Dat denk ik niet.
Ik denk juist dat mensen hem juist wel verdenken door zijn achtergrond. En daarom staat hij zo hoog in de app.

Edit: bij de verraders Halloween 2021 was één van de verraders Thijs Zeeman die programma’s gemaakt heeft als gestalkt, team vermissingen. Is niet precies hetzelfde wat Kees doet, maar lijkt er wel beetje op, toch zeiden de getrouwen zijn naam als eerste bij de verraders vanwege zijn werk. Hij was toen ook als één van de eerste die dit seizoen verbannen werd. En denk om die reden dat veel kijkers juist denken dat Kees het is. Ik zei als eerst toen de kandidaten bekend waren, ik geloof niet dat hij het is vanwege zijn werk word hij toch snel verdacht, waarom zouden de makers dit doen. Of juist wel, omdat veel hem door dit juist niet verdenken, maar in de app staat Kees sinds het begin op 1. Dus ik denk dat dit het duidelijk maakt, dat zijn achtergrond juist hem verdacht maakt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 08:39:53 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2024, 22:22:18 »
Hij staat torenhoog in de landelijke verdenkingen en dat maakt dat deze tunnel toch wat piept en kraakt voor mij.

Maar ik blijf hier nog wel.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2024, 18:08:20 »
En ik vestig mij na Tooske's exit definitief hier.

Kees,

- Zit vaak op goede molposties.

- Speeddate: Als kandidaat is het een gekke tactiek om te bekennen dat je een vrijstelling hebt. Zogenaamd om de ander aan tafel juist te doen denken dat je die niet hebt, zoals hij in de biecht zei. Als moltactiek zou ik dit wel logisch vinden om stemmen naar je toe te trekken waarmee stemmen op andere vrijstellingen (en dus geld) wordt voorkomen.

- Doet heel warrig met leesbril en codes vinden bij de Kahlo schilderijen.

- Molympische Spelen, klungelt daar ook als speaker oa met de microfoon.

- Zegt voortdurend "Er moet toch iets zijn..." bij Uitzitten op het terras en staat veel op.

- Laat als topografiekenner (porto: "Oei, ai") twijfel bestaan of Venetië verder is dan Lyon: Venetië is 200km verder.

- Roept in de porto nog iets als "Stomme vraag maar ligt Brno in Tsjechië?". Waarom eigenlijk:het ging toch om de afstanden? Raar...

- Kiest onder het mom van tijdsdruk bij de stedenpuzzel om de steden te kiezen uit de kruispunten (dat was verkeerd)

- Staat zelf eerst heel lang niets te doen bij de piñatas. Je ziet hem wel af en toe de telefoonhoorn aan iemand anders geven. Had hij hier alle tijd om met Dennis te bellen? Het oogt allemaal heel verdacht.

- Staat daarna bij de plattegrond en wacht eerst de groepschaos af en wijst op de plattegrond (wederom onder tijdsdruk) twee locaties aan en zegt: "Ik zou nu gaan scheuren". Gevolg: men komt niet bij de geldlocatie aan. Iedereen accepteert die twee locaties.

- Belminuten: hij belt zelf niet maar hoeft dat ook niet want hij weet dat de bellers de menu's wel zullen uitluisteren.

- Sor wil dat Fons (die de telefoon heeft) manen tot stoppen met bellen om te voorkomen dat hij hoort dat er troeven zijn, maar Kees die daarbij staat zegt snel "Nee, nee...". Kees wil als mol natuurlijk graag dat Fons blijft bellen.

- Gaat wel met Fons voor de jokers die dit niet voor zich kon houden. Gevolg is nog langer bellen.

- Geeft aan West-Samoa als bestaand land te noteren bij de W. Is fout: heet sinds 1996 gewoon Samoa

- Drukt bruiloft (voetbal was het goede antwoord) erdoorheen aan tafel met de groep bij het raden van de liedjes en gaat mee met een foute keuze: John Wayne.

- Zegt tegen Rosario dat die zoveel mogelijk foto's van de worstelaars moeten maken, Rosario corrigeert Kees correct en zegt dat er maar 1 foto mag. Kees antwoord "O, heb ik niet gedaan."

- Roept dat er storing is in de porto ("Hallo, hallo hoort iemand mij") tijdens de koetsrit met Tooske, verdacht...

- ... en roept een verkeerde kleur van een bord langs de weg. Tooske corrigeert dit.

- Gaat voor jokers en pakt uiteindelijk 0 euro bij de enveloppen.

- Heeft weer een centrale positie bij de Maya-cijfers en omschrijft het getalstelsel langdradig zodat niemand het snapt.

- Geeft ook een verkeerde zin door bij het Yucatan-dansfestijn, mogelijk dat daardoor de bonus werd gemist.

Kortom, er gaat veel mis bij hem. Het lijkt me dat hij best wel goed weg komt met deze relaxte houding, meegaan in de chaos, gekluns: en op beslissende momenten pakt hij vervolgens het initiatief om te saboteren.  Ik heb alles eerder geïnterpreteerd als authentiek geklungel van Kees, maar ik denk dat nu toch echt dat hij het speelt.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 21:44:18 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2024, 20:24:52 »
Mooi overzicht MoleBuster!  ::ok::

En ja, de Warrige Kandidaat uithangen zou een prima strategie zijn voor deze mol. En hij zat vaak op mooie molposities. Ben benieuwd naar wat Kees straks gaat doen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2024, 20:29:07 »
Mol of niet, ik vind hem geweldig.
Bij niet de mol viel het Tooske plots ook op dat ie bijna niet bewoog. Dat het in de opdracht niet zo opviel.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2024, 20:29:38 »
Als het (weer) Kees is, ga ik een feestje vieren ::feest:: Hoop doet misschien leven :)
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #73 Gepost op: 17-02-2024, 21:32:00 »
Als het (weer) Kees is, ga ik een feestje vieren ::feest:: Hoop doet misschien leven :)

Wat mij betreft, is die hoop er zeker.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #74 Gepost op: 17-02-2024, 21:36:07 »
Het zal toch niet zo zijn dat Kees, mijn wensMOL, toch de MOL is? Zou mij nu niet meer verbazen. Behoorlijk bedrag uit de pot. Vrijstelling door voorkennis?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #75 Gepost op: 17-02-2024, 21:38:07 »
Ik schrijf hem nu definitief af, met z'n opmerkingen als 'wat zijn jullie gemeen/vals' en 'ook gewoon hardop zeggen' (of zoiets).

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #76 Gepost op: 17-02-2024, 21:39:41 »
2000 euro van de pot rukken en dan zeggen dat dat minder erg was dan 10 finalevragen spieken.  ::rofl::  ::bravo::

EDIT:

Bij de WIDM-tune partituur is het ook weer Kees die de aanstichter van chaos is door ineens rennend naar Rian te gaan en uit de deelopdracht haalt om haar zo bij de kinderliedjes te laten helpen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 21:56:04 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #77 Gepost op: 17-02-2024, 21:41:58 »
Ik ben me elke week er weer van bewust dat ik Kees enorm zou kunnen onderschatten. Ik zou het in ieder geval fantastisch vinden als hij het is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #78 Gepost op: 17-02-2024, 21:53:29 »
Ik ben me elke week er weer van bewust dat ik Kees enorm zou kunnen onderschatten. Ik zou het in ieder geval fantastisch vinden als hij het is.

Echt he?! Hij is absoluut mijn wensmol!
Laten we jabberen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #79 Gepost op: 17-02-2024, 22:36:23 »
Echt he?! Hij is absoluut mijn wensmol!

De mijne ook. Maar ik twijfel wel enorm (op dit moment tussen Kees en Fons). Wat mij tegenstaat aan Kees, al zou ik het fantastisch vinden als hij het daadwerkelijk is  ::bravo::, is dat iedere onhandige actie van hem in beeld lijkt te komen. En hij oogt ontzettend ontspannen; dat zou echt knap zijn als hij de mol is.

Aan de andere kant: hij blijft maar klooien. Ook nu weer met dat kinderliedje. 'Piep zei de muis.'  ::rofl:: Hij maakt telkens zulke vreemde fouten; zo onhandig. En een paar afleveringen een vraag invullen op Babs.  ???  En hij lijkt weinig moeite te doen om informatie te verzamelen over anderen. Je zou verwachten dat hij als kandidaat er toch wel snel uit zou vliegen en zie daar: de finale is in zicht voor Kees. Ik vind het verdacht.  ;D

En wat ik ook wel vreemd vind, was zijn reactie op Rik op de vraag hoeveel hij over had voor een vrijstelling: "Hoeveel geld zit er in de pot?" Om dan 2000 te bieden: best wel berekenend. Wat natuurlijk ook kan als kandidaat, maar ik vind het ook wel mols.


« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 22:40:19 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)