Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 36677 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2024, 09:41:11 »
Wat me vooralsnog tegenhoudt bij Rosario is dat hij de eerste twee afleveringen volledig onzichtbaar was. Bijna volledig uitbeeld. Plus het feit dat hij in Día del Topito een vrijstelling pakte én zich daarna vrijwel zeker aan het plan hield bij Speeddate en op Jeroen stemde.
Weten we dat echt zeker dat hij mee is gegaan hierin? Van hem weten we niet op wie hem stemde toch? Denk dat de mol inderdaad sowieso overruled is door dat onderhandelingsplan en dat de mol wie het dan ook is, weinig meer kon doen tegen die 6.000 euro.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2024, 09:49:56 »
Nee, niet 100% zeker. Van een aantal kandidaten horen we niet wat ze stemden. In het Speeddatetopic heb ik een overzicht gemaakt van de meest logische verdeling op basis van de biechten. Ik ben er vrij zeker van dat er op die manier gestemd is. Dan kun je Tooske meteen afschrijven als Mol, en Jeroen en Rosario als waarschijnlijk niet de Mol. Maar inderdaad, mogelijk kon de Mol geen kant op.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 09:51:37 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2024, 10:34:43 »
Het lijkt er voor mij op dat hij het de eerste afleveringen rustig aan heeft gedaan (of misschien is dat iets wat de montage ons wil geloven). We gaan het zien.

Er is genoeg wat hij gedaan kan hebben (maar het is dan inderdaad uit de montage gehouden):
1.1/1.2: tactiek van vrijstelling pakken en niet ontdekt worden (dus geen geld) werd doorkruisd door Anna’s plan
Na 1.2: zich als kandidaat geprofileerd door niet mee te gaan in het dubbelspel van Fons
1.3: als schilder, vaak schilderij omhoog trekken, maakt het lastiger voor de sleutels vinden
 2.1 heeft ook bij de enveloppen gestaan maar we zien er niets van. Mogelijk iets verwisseld zodat niets meer klopte?
2.2 antwoorden geven op quiz op het einde lijkt redelijk te gaan, maar totaalverdienste lijkt niet te kloppen. Mogelijk alles gewoon fout ingevuld?
3.1 geen bijdrage aan goede antwoorden
3.2 is een tijdje alleen. (Mogelijk heeft hij toen iets geprobeerd, maar lijkt op einduitslag geen invloed te hebben gehad.)
3.3 stuurt ogenschijnlijk foute foto’s door. Als Kees hem confronteert, verschuift hij het gemakkelijk door op fouten van Kees te wijzen. (Niet helemaal duidelijk hoe zwaar aan de fouten getild werd.)

Maar nog belangrijker: er is nooit een moment waarop hij duidelijk geld bijdraagt. Ik had hem een beetje weggeschreven omdat hij zo relaxed, jong en misschien ietwat naïef overkomt. Maar dat zou een prima dekmantel kunnen zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2024, 10:41:55 »
Nee, niet 100% zeker. Van een aantal kandidaten horen we niet wat ze stemden. In het Speeddatetopic heb ik een overzicht gemaakt van de meest logische verdeling op basis van de biechten. Ik ben er vrij zeker van dat er op die manier gestemd is. Dan kun je Tooske meteen afschrijven als Mol, en Jeroen en Rosario als waarschijnlijk niet de Mol. Maar inderdaad, mogelijk kon de Mol geen kant op.
Mooi overzicht, maar je kunt er geen grote conclusies aan verbinden. De Mol hoeft niet perse op iemand zonder vrijstelling te stemmen. Hij kan heel goed op iemand stemmen die wel een vrijstelling heeft, als hij weet dat iemand anders ook al op die persoon heeft gestemd. Dat is zelfs aantrekkelijker, want het komt onverdachter over. En de mogelijkheid bestaat dat dat is gebeurd, want we weten van vier mensen niet op wie ze hebben gestemd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2024, 10:45:57 »
Er is genoeg wat hij gedaan kan hebben (maar het is dan inderdaad uit de montage gehouden)
Er wordt wel gezegd dat de molacties van Tooske halfzacht zijn maar deze hele lijst is helemaaaaaal zacht.

Het enige wat voor hem spreekt en tegen Tooske is dat zij enorm verdacht wordt en hij niet, in althans de testbiechten die ze laten zien, dus kan opnieuw zijn dat alles uit de montage gehouden wordt, maar dan nog is het mols natuurlijk, want dan beogen ze expres om Tooske in de wind te zetten en Rosario uit de wind. De slotsom hiervan is in de app te zien; slechts 9% van de kijkers verdenkt Tooske en 8% Rosario, ze blijven dus onderaan staan en zijn dus beiden goede molkandidaten (uitgaande van een geslaagde edit waarbij ze ons allemaal weer in de luren leggen).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2024, 11:07:49 »
Er wordt wel gezegd dat de molacties van Tooske halfzacht zijn maar deze hele lijst is helemaaaaaal zacht.

Eens. Het is een erg speculatieve lijst. Maar twee conclusies: hij stond vaak op posities waarbij hij een molactie had kunnen uitvoeren en er is nooit een moment waarbij hij echt iets duidelijk goeds voor de pot doet. Komt dat bij elkaar op hogere molpunten uit dan Tooske? Lastig te zeggen maar het komt in de buurt.

Er zitten me een paar dingen niet lekker met Tooske als mol (verdenkingen in beeld, haar lacherige manier van reageren als er iets fout gaat en trouwens terugkerend naar dat speeddate overzicht: Tooske wijkt af Anna’s plan en stemt daardoor als enige op Babs wat geld oplevert (tenzij dat een leugen is, maar wi heeft er dan op Babs gestemd?)) en al is het lijstje molacties bij Rosario speculatief er is weinig dat de theorie van Rosario als mol tegenspreekt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2024, 11:15:15 »
Ja, de edit speelt een grote rol.
Sinds aflevering 3 komt Rosario ineens in de edit bovendrijven. Hij speelt een molse rol bij 3.2 en we zien het gesprekje tussen Rosario en Kees (waarom deze keuze uit de 2 uur die de voorsteling kennelijk geduurd heeft) en last but not least een sneaky trekje rondom zijn mond, close up in beeld, tijdens de executie. In de edit tot nog toe verdenkt niemand Rosario! Waarom zien we niets van hem tijdens de molympische spelen terwijl hij wel de microfoon in de hand heeft gehad  blijkens een foto die ineens niet meer te vinden is op de officiële kanalen. Was Rosario hier te mols of toch te kandidaats en mogen we dat niet zien omdat hij nog even in het spel zit?

In de trailer voor de eerste aflevering (en ook daarna) was de edit vooral gericht op Kees, Jeroen, Tooske en Anna en dat zag je ook terug in de polls.  Nu stijgt Rosario ineens alhoewel dat in de app nog niet zichtbaar is.

Vooralsnog vertrouw ik de edit niet...zijn biechten zijn overigens wel mols  ::) Eerst maar eens terugkijken

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2024, 11:19:52 »
en trouwens terugkerend naar dat speeddate overzicht: Tooske wijkt af Anna’s plan en stemt daardoor als enige op Babs wat geld oplevert
Er zijn vier mensen van wie we geen idee hebben op wie ze gestemd hebben: Jip, Rian, Sor en Jeroen. Van deze vier kan er (behalve Tooske) toch nog iemand op Babs hebben gestemd? Zie mijn punt hierboven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2024, 11:26:01 »
Ik zie Jeroen er ook nog wel voor aan ja. En
dat hij in Día del Topito een vrijstelling pakte én zich daarna vrijwel zeker aan het plan hield bij Speeddate en op Jeroen stemde. Dat is effectief 2000 euro in de pot (1000 eigen vrijstelling weg + 1000 vrijstelling Jeroen). Aan de andere kant: er kwam daar 6000 euro in de pot. Ongeacht wie de Mol is, ging het daar niet helemaal goed.
Maar Leendert heeft wel gelijk dat het veel erger zou zijn als je een foute uitkomst gaat corrigeren dan je gewoon aan het script houden en zorgen voor geld in de pot. Tooske mol die op haar persoon stemt net als bijna alle anderen volgens het script zou alleen Fons de schuldige maken van de fout, dus dat was makkelijk af te wimpelen geweest. Maar een kandidaat 'fout' zoals Fons die maakt corrigeren kan alleen een andere kandidaat doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2024, 11:43:23 »
Er zijn vier mensen van wie we geen idee hebben op wie ze gestemd hebben: Jip, Rian, Sor en Jeroen. Van deze vier kan er (behalve Tooske) toch nog iemand op Babs hebben gestemd? Zie mijn punt hierboven.

Klopt maar zou wel een leftfield stem moeten zijn. Maar dat is speculatie binnen een speculatieve gebeurtenis, dus ik til niet te zwaar aan dit punt (daarom stond het ook tussen haakjes).

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2024, 12:27:11 »
In aflevering 4 is Sor wat mij betreft het meest verdacht, zowel bij het te lang bellen (beste molpositie) als bij de spelletjes. Hij neemt het voortouw, lost bizar snel het doolhof op (voorkennis?) en noemt twee foute antwoorden, 26 in plaats van 27 driehoeken en 41 in plaats van 40 vierkanten. Zijn biecht dat hij dol is op spelletjes klinkt niet erg overtuigend.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2024, 13:00:37 »
Wat me vooralsnog tegenhoudt bij Rosario is dat hij de eerste twee afleveringen volledig onzichtbaar was. Bijna volledig uitbeeld.
Doet mij een beetje denken aan Thomas, die was in het begin ook heeeel erg under the radar ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2024, 14:54:03 »
Doet mij een beetje denken aan Thomas, die was in het begin ook heeeel erg under the radar ::vergroot::

Eens, maar in de eerste afleveringen van dat seizoen zagen we wel zaken bij Thomas die mols waren. Bij Rosario zien we in de eerste aflevering helemaal niets. In de tweede aflevering zien we hem bij de Molympische spelen vrijwel niet. Hij kan eventueel de envelop hebben weggepakt van het laatste tafeltje, maar daar is niets van te zien. Twee vragen fout bij uitzitten, okee. Aflevering drie, Vragenvuur: we zien of horen hem eigenlijk niet. Zorgt voor 2x150 euro in de pot tijdens Stad en Land aflopen door twee keer met iemand op het juiste kruispunt te staan.

In de laatste aflevering zien we hem ineens mogelijk molse dingen doen, door beltegoed te verspillen. Maar we weten uit het verleden dat ook kandidaten bereid zijn om veel geld uit de pot te trekken voor een enkele joker. Kan dus ook prima kandidaats zijn. Bij 'Op Het Spel Zetten' doet hij het weliswaar slecht, maar dat geldt ook voor de anderen. Als iemand de eerste afleveringen onzichtbaar is en we diegene daarna ineens veel verdachte dingen doet, is het meestal een kandidaat die door de kijker verdacht moet worden. Ik sluit Rosario nog niet uit, maar op dit moment is het nog wel erg karig allemaal.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2024, 14:59:23 »
Zijn biecht dat hij dol is op spelletjes klinkt niet erg overtuigend.

En des te meer mol biecht. Lekker het voortouw nemen bij het doolhof. Kijk hoe makkelijk. Telkens 1 af zitten qua aantal driehoeken en vier hoeken is verdacht. En richting Tooske op de fiets mededelen dat het om jokers te doen is. Op en top kandidaat toch? Nou hoe meer belminuten verspeelt, hoe kleiner de kans dat de big spenders veel spullen kunnen kopen.

Mee eens dat hij volledig afzijdig is gehouden in de edit tot dusver. Maar vaak is aflevering 3/4 wel het moment om molbiechten half erin te rommelen. Als mensen Rian met 'wat doet ze' al verdacht vinden dan moet Rosario niet ontbreken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2024, 15:14:58 »
Sor was hier gewoon echt heel kandidaats, het was de air van geen voorkennis hebben door pas tijdens het telefoongesprek te snappen wat er gebeurde, maar nog geen plan hebbende, zich maar liet overtroeven door de anderen door op te hangen. Tooske daarentegen zit er met haar oor tegenaan, en gaat dan tegen Kees en Fons zeggen dat het om 800 pesos gaat hoewel ze hoort dat het om troeven gaat. Waar haalt ze die 800 vandaan? Voorbedachte rade. En dan op de fiets Sor de mol laten zijn door haar te overtuigen om voor de troeven te gaan, want troeven, daar wist ze toch niks van?!

Ik vond het allemaal Kim-too-obvious maar Kim had ook duidelijk een voorkenniszaakje (destijds op de trappen). Tooske is hier gewoon brutaal door eerst Sor los te weken van de rest om later met hem stoute dingen te gaan doen, zich van de domme houdende. En Sor heeft niks in de gaten......

Sor reageert echt gewoon heel primair op alles en Tooske secundair too obvious. Ik zou het echt heel knap vinden als Sor de mol is.... mijn wensmol ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 15:16:46 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2024, 16:36:03 »
Dat hij ophing maakte toch geen verschil? Hij hing al 6 minuten aan de lijn. De mol heeft geen jokers nodig en zo was de trend gezet dat hij de 2de optie koos, jokers dus.
Grotere kans dat de volgende dat ook zou doen.
Daarna vertelt hij het aan Tooske, die daarna ook voor troeven gaat.

Waarom zou een kandidaat die net een joker is misgelopen door op te hangen, aan een andere kandidaat melden dat optie 2 kans is op een joker?
Dan doe je er toch alles aan om die voor geld te laten gaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2024, 17:03:37 »
Omdat kandidaat Rosario klem zit. Hij weet dat Tooske de volgende is die de telefoon krijgt. Zo was het afgesproken. Dan kan hij maar beter eerlijk zijn. In de hoop op een joker.

Dus versie 1, aan het begin, is het heel kandidaats. Maar ook versie 2 is kandidaats. Hmmm.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2024, 21:50:29 »
Omdat kandidaat Rosario klem zit. Hij weet dat Tooske de volgende is die de telefoon krijgt. Zo was het afgesproken. Dan kan hij maar beter eerlijk zijn. In de hoop op een joker.

Dus versie 1, aan het begin, is het heel kandidaats. Maar ook versie 2 is kandidaats. Hmmm.....

Als het kandidaats is, op welke joker hoopt hij dan nog? Dat Tooske de hare afstaat aan hem ofzo? Hij weet toch helemaal niet dat er nog een kans komt op elk een joker?
Ik vind dat toch eerder mols.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2024, 22:45:52 »

Waarom zien we niets van hem tijdens de molympische spelen terwijl hij wel de microfoon in de hand heeft gehad  blijkens een foto die ineens niet meer te vinden is op de officiële kanalen. Was Rosario hier te mols of toch te kandidaats en mogen we dat niet zien omdat hij nog even in het spel zit?

Of was het de bedoeling dat het werd opgemerkt, om kandidaat Sor mols te framen?

...en dan snel verwijderen, om het extra dik aan te zetten dat het een 'foutje' was van de productie  ::)

Klopt dat met de timeline? Weet iemand hoe lang die foto online heeft gestaan?

Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2024, 23:12:50 »
Of was het de bedoeling dat het werd opgemerkt, om kandidaat Sor mols te framen?

...en dan snel verwijderen, om het extra dik aan te zetten dat het een 'foutje' was van de productie  ::)

Klopt dat met de timeline? Weet iemand hoe lang die foto online heeft gestaan?

Ik heb de foto destijds gezien als story op de officiële Instagram pagina van WIDM. Dus logisch dat je het nu niet meer terug kan vinden. Een story blijft er maar max 24 uur op staan

Ik vind hem hierdoor juist verdachter worden. Want om een of andere reden hebben ze dat stukje niet in de uitzending gedaan. Zodat ze hem onder de radar konden houden?