Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 36675 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2024, 23:43:10 »
Ik heb de foto destijds gezien als story op de officiële Instagram pagina van WIDM. Dus logisch dat je het nu niet meer terug kan vinden. Een story blijft er maar max 24 uur op staan


Ik had gelezen dat het ook (onderdeel van?) een post was, en daar dus is weggehaald.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2024, 07:05:49 »
Is gewoon te zien op de insta van de fotograaf Joy die mee was. link

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2024, 08:21:43 »
Dankjewel.

Ik denk nog steeds dat de productie dit soort foutjes niet maakt (mocht Sor de Mol zijn). Maar snap dat Jelle het verdacht vindt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2024, 09:38:31 »
Ik vind het vooral raar dat we in de aflevering niets zien van  zijn rol bij de Molympische spelen en nu bij de spelletjes in de boot  zien we bijna een hoofdrol voor Rosario. Hij houdt van spelletjes, trekt het naar zich toe en doet bijna alles fout. Zou een mol zich zo zichtbaar maken? Kan ik me nauwelijks voorstellen. Hij valt erg op door het resultaat van -500. Daar hebben de kandidaten vast over nagepraat.

Wellicht (maar dat is een veronderstelling) was hij in aflevering 2 te kandidaats en moet dat nog even verborgen blijven. Inaflevering 2 koos men voor Fons om verdacht te framen.

Mij valt bij Rosario vooral ook de close up's met verdachte blikken en gezichtstrekjes op.

Misschien is hij een paar medekandidaten aan het uittesten en kijkt hij hoever hij kan gaan. Hij lijkt me wel slim,  dan kan hij nog ver komen .....
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 09:43:48 door Marimol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #64 Gepost op: 29-01-2024, 09:58:05 »
Klopt. Het was helemaal niet nodig om die hoofdrol op te eisen, en al helemaal niet bij de puzzel met vierkanten en driehoekjes. De anderen wisten het immers ook niet. Het ligt als Mol dan veel meer voor de hand om dan onverdacht mee te gaan met wat zij zeggen.

In de montage lijkt het alsof Sor het doolhof na een snelle blik oplost, maar Kees zegt: 'Binnen 30 seconden had hij het gezien'. Hij reageert nou niet heel verbaasd als Sor zegt dat hij hem heeft, eerder ongeduldig. 'Ja, heb je hem?' Alsof ze al even hadden gewacht. 30 seconden kijken is toch nog best lang, daarin moet het wel lukken. Eigenlijk niet zo heel veel verdachts aan.

De 26 driehoekjes zitten wel heel dichtbij de juiste oplossing, en hij laat ook nog zien hoe hij eraan komt. Iemand als Anna had het 27e driehoekje kunnen zien, en aanvullen. Heel risicovol, als molactie.

En waarom je ook nog in de kijker spelen door twee foute voorwerpen te kiezen op de markt? (2x100 euro misgelopen). Had dan gestuurd op één fout antwoord bij de pubquiz, dat leverde al meer op.

Al met al geen sterke beurt, als Sor de Mol is. Ik geloof er niet zo in.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #65 Gepost op: 29-01-2024, 10:52:10 »
Het spel van Rosario bij de molhulplijn is ook prima vanuit een kandidatenperspectief te bekijken. Hij springt als eerste van de fiets (nieuwsgierige kandidaat) luistert een tijdje en hangt dan weer op, zonder geld of joker. Als dan Fons vervolgens wel lang blijft hangen realiseert hij zich dat Fons wel eens voor de joker kan gaan en dat hij die zelf misgelopen is. Rosario wil dan dat Fons ophangt en hij wil snel door naar de volgende hulplijn. Als Fons niet ophangt gaat Rosario er met Tooske vandoor om zelf bij een volgende hulplijn kans te maken op een joker. Hij neemt Tooske mee in zijn complot zodat hij iig kans maakt op een joker.

Edit: plus hij wilde ook wel een sleutel om een kist te openen. Ik denk niet dat de mol zich wil bemoeien met wie er terugkomt in het spel.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 11:04:05 door Marimol »

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #66 Gepost op: 29-01-2024, 11:30:09 »
Hi 👋🏼,
Ik weet niet of het ergens al benoemd is, maar:

Heeft iemand misschien een screenshot geplaatst van Rosario’s gezicht nadat hij Anna en Tooske weet ‘weg te sturen’ aan het einde van opdracht 3.2.? (Stad en land afzoeken)

Dát gezicht wat hij daar trekt kan ik echt moeilijk uitleggen voor een kandidaat…
Ziet eruit als een MOL die denkt “Zo, dat ging makkelijk!”
En dat vol in beeld…

Of is dit een kandidaat die zijn mol te slim af is? Lijkt mij niet.

Kan iemand het screenshot plaatsen ajb? :) Ben benieuwd naar jullie mening.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #67 Gepost op: 29-01-2024, 11:40:24 »
Als Anna en Tooske gewoon binnen de tijd naar hun punt waren gelopen, was er nog eens 150 euro bijgekomen, toch? Dus wat zou daar mols aan zijn van Sor? Verplicht aanwezig op het eindpunt was geen spelregel.
Het was overigens Tooske die het afkapte, en zo kwam die 150 euro niet in de pot en eindigden zij en Anna in niemandsland.

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #68 Gepost op: 29-01-2024, 12:03:27 »
Als Anna en Tooske gewoon binnen de tijd naar hun punt waren gelopen, was er nog eens 150 euro bijgekomen, toch? Dus wat zou daar mols aan zijn van Sor? Verplicht aanwezig op het eindpunt was geen spelregel.
Het was overigens Tooske die het afkapte, en zo kwam die 150 euro niet in de pot en eindigden zij en Anna in niemandsland.

Het gaat mij nog niet eens zozeer om de actie, maar om het Molse gezicht dat hij trekt. ;)

Misschien kan iemand er een screenshot van plaatsen….

En ik denk dat het wegsturen van Tooske en met name Anna wel super Mols is, omdat Anna superslim is en wel de oplossing zou vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #69 Gepost op: 29-01-2024, 18:38:08 »
Sor komt ook nog met Wit-Rusland op de proppen, als het al te laat is. Dat gaat de Mol toch niet doen, hoe verdacht wil je jezelf maken?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2024, 21:55:06 »
Het gaat mij nog niet eens zozeer om de actie, maar om het Molse gezicht dat hij trekt. ;)

Misschien kan iemand er een screenshot van plaatsen….
Bedoel je dit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2024, 23:19:08 »
Wie weet waar dat stukje biecht zit van Rosario waar hij zegt 'ik hou van spelletjes [knipoog]'. Ik meende vlak voorafgaand aan de opdracht, ik kan t niet terugvinden online (avrotros / youtube)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2024, 23:33:45 »
Screenshot maken van Wieisdemol.nl lukte mij niet, maar ik zag een hele subtiele knipoog bij 43:37

Eigenlijk vond ik het vooral wat geknipper met 1 oog.  :D

En hij zegt bij Rik, voor de opdracht, dat hij van spellen houdt (terwijl hij aan zijn hoedje trekt). Geen idee of dit wat zegt.

Dit was een biecht toen de opdracht al van start ging.
Edit: toch nog beeld van Rosario, maar zijn 'knipper-oog' heb ik niet kunnen vastleggen. Te subtiel, of toch een verkeerd moment gekozen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 23:46:38 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molley

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2024, 11:43:52 »
Het zou kunnen dat er via het gehoorapparaat van Rosario informatie doorkomt. Misschien is dat een manier van informatie doorspelen naar de mol vanuit de productie?!

Offline Kaasfondue90

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2024, 14:52:04 »
Bedoel je dit?

Ja! Dankjewel. Ik vond dit een opvallende blik. Alsof hij dacht: “oké, dat ging makkelijk”.

Een mol had in mijn ogen alle reden om de superslimme kandidaat (Anna) bij de doorloper weg te houden. Bij het speeddaten kwam ze samen met Jip met een communistisch plan waarmee ze de mol flink hebben gedwarsboomd. Bij de Molympische spelen was Anna de enige die het spel leek te begrijpen.

Verder lijkt Rosario prima in het Mol-profiel te passen. Hij gaat op in de groep. In afl. 1-2 redelijk onder de radar, maar komt daarna langzaam bovendrijven op het moment dat veel kijkers al in een tunnel zitten. Dat hebben we eerder gezien. Hij komt erg relaxed over, maar dat moet je ook wel zijn als Mol. Stressbestendig.

Tooske zou ook nog kunnen. Maar wat mij bij haar tegenstaat: zij is een stuk bekender bij het publiek en wordt dan ook nog eens behoorlijk aanwezig én verdacht neergezet in de ‘edit’. En dat kan prima voor een mol, maar dit deden ze in het verleden meestal bij een ‘in your face’-mol zoals Jan Versteegh of Yvon Jaspers. En dat is Tooske naar mijn mening niet. Zij is een beetje noch vlees noch vis. Dus zou mij een beetje tegenvallen als ze het is. Tooske’s verdenkingen in de app zijn wel aan de lage kant, terwijl veel kandidaten wel op haar zitten. Dat is dan wel weer verdacht.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2024, 22:00:00 »
En.... in de eerste aflevering heeft Rosario zijn haar in vlechtjes. Daarna niet meer. Had dat met een vermomming te maken?
Was hij de gemaskerde MOL die op het feest iedereen een hand gaf?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2024, 22:13:30 »
Het feit dat we Sor ineens toch verdachter vinden komt vooral door de edit van de regie. Zegt dat niet dat hij het dus niet is?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #77 Gepost op: 31-01-2024, 17:56:10 »
Sor wordt inderdaad goed verdacht in de edit gebracht. Tel daarbovenop dat hij in de eerste twee afleveringen nauwelijk in beeld kwam. Die som is een kandidaat die het ver schopt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2024, 07:38:45 »
In het extra materiaal afl. 2 vertelde Sor dat hij pas op de voorgrond hoeft als Fons of Jeroen af valt. Een mol gaat dat niet zeggen. Niet zo. Die vind die en die verdacht want er is net iets mislukt.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2024, 18:19:13 »
Nog een moment dat me bij het analyseren van de tweede opdracht van aflevering 3 was opgevallen, maar ik tot nu toe nog niet had gedeeld omdat Sor niet zo verdacht werd.

Als Sor onderweg is naar P2 wordt hij op verschillende momenten in beeld gebracht waardoor het lijkt alsof hij enorm treuzelt, terwijl dit in werkelijkheid vlak na elkaar gebeurt. Sor moest vanaf zijn startpunt naar P2 ruim 900 meter afleggen en daar doe je met een normaal wandeltempo toch al ruim 10 minuten over. Het is dus niet zo gek dat Jeroen, die maar 400 meter hoefde af te leggen, even op hem moest wachten.

Moment 1 (24:55): "Ik denk dat ik het nu moet vinden toch". Hier vindt hij het inderdaad al bijna, maar in de montage duurt dat nog even


Moment 2 (25:38): "Waarom heb ik de kaart niet meegenomen?". Hier is hij al bijna op P2.


Moment 3 (25:45): "Het kan echt niet zo ver zijn!". Dit moment sluit direct aan op moment 1 en gebeurt vóór moment 2. Dit is dus niet-chronologisch gemonteerd


Moment 4 (26:42): "Kom op Sor, tempo!" Hier komt hij dan aan op P2.


Op onderstaand kaartje heb ik met M1 t/m M4 aangegeven waar de verschillende momenten zijn, allemaal al vlakbij P2


Door deze momenten die vlak na elkaar gebeurden zo uit te spreiden in de montage lijkt het alsof Sor heel lang moet zoeken naar P2, terwijl dat helemaal niet het geval was. Sor doet verder ook alles goed in deze opdracht: hij haalt het geld binnen op zijn eigen punten, vindt 3 punten van anderen, en stuurt Anna en Tooske aan het eind nog naar hun punt zodat zij nog 150 euro kunnen ophalen (dat dit niet gebeurt, ligt puur aan de keuze van de laatste twee om toch om te keren).