Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 84292 keer)

Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #260 Gepost op: 12-02-2025, 16:08:33 »
De mol zei in de briefing de groep te moeten spiegelen...
In de bril van Maaike?
Stijn gebruikt de bril van Maaike als spiegel.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #261 Gepost op: 12-02-2025, 18:17:21 »
De laatste drie mannelijke mollen waren inderdaad 'voor de mannen'.

Jurre
Everon
Jeroen

En Kees en Thomas.  Ik snap wel dat de redactie daarvoor kiest als het even kan want het ontbreekt de gay-mannen meestal niet aan: sociale vaardigheden, humor, lef, creativiteit, inlevingsvermogen, inventiviteit.

Misschien was het de nieuwe Belgische regisseur niet opgevallen!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2025, 18:39:24 door Run »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2025, 18:52:43 »
Er is wat gemodereerd hier, verzoek om on-topic te blijven  ::ontopic:: Een discussie over dat de redactie altijd homo mannen kiest, is dat niet en op dit moment totaal irrelevant gezien de kandidaten zelf de mol hebben gekozen. Thank you!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2025, 19:26:09 »
De mol zei in de briefing de groep te moeten spiegelen...
In de bril van Maaike?
Stijn gebruikt de bril van Maaike als spiegel.

Ik vind deze leuk gevonden.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2025, 21:26:16 »
Ik ben benieuwd hoe hij het er dan van af brengt zonder de ultieme hulpmol Bridget.

Bridget had bij de eerste opdracht nog wel de groep kunnen overschreeuwen dat de fotograaf geen blauwe zonnebril had.
Zonder hulpmol Bridget lukte het de mol niet om deze opdracht te doen mislukken..

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2025, 23:13:02 »
Voor het versterken van mijn moltunnel ben ik het even kwijt welke molacties Stijn heeft laten zien bij bijvoorbeeld het eerste gedeelte van de kraak( heeft hij daar gemold bij de knoppen waardoor vingerafdrukken niet zichtbaar waren bv)?
En bv bij het maken van de panoramafoto’s?
Of heeft iemand een overzicht van al zijn mogelijke molacties op een rij?

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2025, 23:15:53 »
Bridget had bij de eerste opdracht nog wel de groep kunnen overschreeuwen dat de fotograaf geen blauwe zonnebril had.
Zonder hulpmol Bridget lukte het de mol niet om deze opdracht te doen mislukken..

Bridget? Die was hier niet bij hoor. Het was Maaike die over die zonnebril begon.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2025, 23:18:28 »
Bridget? Die was hier niet bij hoor. Het was Maaike die over die zonnebril begon.

Dat zegt hij ook.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 12-02-2025, 23:20:30 »
Voor het versterken van mijn moltunnel ben ik het even kwijt welke molacties Stijn heeft laten zien bij bijvoorbeeld het eerste gedeelte van de kraak( heeft hij daar gemold bij de knoppen waardoor vingerafdrukken niet zichtbaar waren bv)?
En bv bij het maken van de panoramafoto’s?
Of heeft iemand een overzicht van al zijn mogelijke molacties op een rij?

Ehm. Bij de Kraak was het juist dat hij naar de kraam ging, manipuleerde Roos hem daar weg naar de knop waar hij aankwam en op tijd gedrukt heeft. Kan er niets mols aan ontdekken.

De panoramafoto maakte hij de foto niet en deed wel mee met juist raden.

Ik zie ook geen mol bij hem.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 12-02-2025, 23:56:26 »
Voor het versterken van mijn moltunnel ben ik het even kwijt welke molacties Stijn heeft laten zien bij bijvoorbeeld het eerste gedeelte van de kraak

Stijn ging expres als 1 van de laatsten.
Zo kan de mol overzicht houden of er genoeg mingeld gepakt wordt.
Zo ja kan hij zich af laten gaan.
Zo nee had hij zelf een item met vingerafdruk kunnen pakken.
Gelukkig was daar Bridget met -750

Je ziet ook dat hij niet meteen als eerste wilde. Want dat is hier echt niet handig om te doen als mol.

Alleen Maaike wilde ook niet als eerste

In de kluis zullen we straks zien dat hij al lang bezig was met servetten verstoppen. En toen kwam Roos opeens met hetzelfde plan.
Die blik op zn gezicht. En dat “nee joh” (lol)
Stijn is echt wel bitchy genoeg om daar meteen op te duiken als hij kandidaat was geweest. Maar toch nog ff dat “nee joh” om er dan toch maar in mee te gaan.

Meer doen dan dat is lastig als je met meerdere mensen bent die die kluizen open willen hebben voor jokers en je mag niet opvallen.
Vooral als je met Sam bent die over fanatiek bezig was

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 13-02-2025, 01:14:25 »
Stijn ging expres als 1 van de laatsten.
Zo kan de mol overzicht houden of er genoeg mingeld gepakt wordt.
Zo ja kan hij zich af laten gaan.
Zo nee had hij zelf een item met vingerafdruk kunnen pakken.
Gelukkig was daar Bridget met -750

Je ziet ook dat hij niet meteen als eerste wilde. Want dat is hier echt niet handig om te doen als mol.

Alleen Maaike wilde ook niet als eerste

In de kluis zullen we straks zien dat hij al lang bezig was met servetten verstoppen. En toen kwam Roos opeens met hetzelfde plan.
Die blik op zn gezicht. En dat “nee joh” (lol)
Stijn is echt wel bitchy genoeg om daar meteen op te duiken als hij kandidaat was geweest. Maar toch nog ff dat “nee joh” om er dan toch maar in mee te gaan.

Meer doen dan dat is lastig als je met meerdere mensen bent die die kluizen open willen hebben voor jokers en je mag niet opvallen.
Vooral als je met Sam bent die over fanatiek bezig was

Waarom liet Stijn zich dan wegjagen bij de Kraam? Of liet hij zich niet pakken voor hij de knop in moest drukken, daar kreeg hij wel de gelegenheid voor en had Maaike moeten gokken op een item. En Stijn was in de kluis degene die alle drankjes meteen goed deed raden om beneden de bijpassende nummers nog te weten. Geld in de pot. 

Sam was vooral fanatiek bezig met Sophie  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #271 Gepost op: 13-02-2025, 07:27:15 »
En Roos molt er maar op los. De kluis is een goed voorbeeld waarom Roos en niet Sam de mol is.

Ook bedankt voor je verhelderende tegenargumenten Cinner.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 13-02-2025, 14:02:36 »
Of Roos was daar Stijn aan het testen..
We zien sowieso dit seizoen al best vaak kandidaten Stijn even uittesten (Ray bij het verjaardagstafereel, Maaike laatste aflevering).

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #273 Gepost op: 13-02-2025, 15:15:44 »
Waarom dan die blauwe zonnebril zo duidelijk in beeld brengen? En dan nog eens bij moltalk? Dat lijkt zo een typische te good to be true molactie, wat dan vaak een toevallige kandidatenactie is.  ::oink::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 13-02-2025, 15:21:42 »
We zien sowieso dit seizoen al best vaak kandidaten Stijn even uittesten (Ray bij het verjaardagstafereel, Maaike laatste aflevering).

Ray was helemaal niet Stijn aan het uittesten. Hij vertelt hierover in zijn biecht. Ray wilde zichzelf verdacht maken en hoopte dat dit in het bondje Stijn/Bridget/Maaike terecht kwam. Ray/Sam/Sofie wilden een wig drijven in dat bondje van Stijn dat te hecht werd.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2025, 15:58:37 »
Wat de Kraak (de zilveren greep) betreft herinner ik me ook nog een opmerking van Ray, die tegen Gabriel zei: “Ik denk dat we Stijn even op het reservebankje moeten zetten.” Stijn was daar blijkbaar toch niet echt gehoorzaam de instructies van Ray aan het opvolgen, anders uit Ray dat niet op zo’n manier. “Hij luistert van geen kanten, die Stijn. Niks mee aan te vangen. Zo’n speler haal je als coach direct van het speelveld.” Dat is wat ik ‘lees’ in Ray’s opmerking.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2025, 17:33:05 »

Dat doet er toch niet toe wat betreft Stijn? Hij liet zich wegsturen, kwam bij de knop aan en liet zich pas pakken nadat de knop was ingedrukt en Maaike zag wat ze mee kon nemen. Mede dankzij hem 350 in de pot.

Ook bedankt voor je verhelderende tegenargumenten Cinner.

Dankje!

Wat de Kraak (de zilveren greep) betreft herinner ik me ook nog een opmerking van Ray, die tegen Gabriel zei: “Ik denk dat we Stijn even op het reservebankje moeten zetten.” Stijn was daar blijkbaar toch niet echt gehoorzaam de instructies van Ray aan het opvolgen, anders uit Ray dat niet op zo’n manier. “Hij luistert van geen kanten, die Stijn. Niks mee aan te vangen. Zo’n speler haal je als coach direct van het speelveld.” Dat is wat ik ‘lees’ in Ray’s opmerking.

Omdat Stijn de instructies niet direct begreep. Ray was nog niet uitgesproken of Stijn bleek al bij de knop te staan. Niets aan de hand dus.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2025, 19:35:24 »
Dat zal nog moeten blijken of daar niks aan de hand was. ;)
Denk er ook aan dat ze dat zo hebben geknipt en geplakt in de montage, zodat het lijkt dat Stijn net op dat moment bij de knop aankomt.
Die opmerking van Ray kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Hier was duidelijk meer aan de hand dan een keer een instructie niet begrijpen. Volgens mij wou hij gewoon niet luisteren en had hij dat al meerdere keren gedaan in deze opdracht.

Ik weet niet of je de streaming editie hebt gezien deze zomer. In de opdracht in het amusementspark (met die poppen met laserguns) merkte iemand (een kandidaat) ook op dat N. “nogal lang wegbleef” (veel langer dan nodig of uitlegbaar was). Dat werd ook zo “terloops” vermeld, maar later bleek dat de mol hier flink aan het tijdrekken was (aan het mollen dus). Ik denk dat hier bij de kraak iets vergelijkbaars aan de hand was met het gedrag van Stijn.

Als ik Stijn bezig zie, bekruipt mij de laatste afleveringen steeds weer de vraag: “Waarom zit die gast, toch een beetje een ‘weirdo’, eigenlijk nog in het spel?” Ik denk dat de eenvoudigste verklaring is: “omdat hij de mol is”. Datzelfde vroeg ik me af bij de Vlaamse Mol in Duitsland (2021) “Hoe kan het eigenlijk dat iemand met een dergelijk gedrag en attitude steeds in het spel blijft?” Wel, die “rare snuiter” was gewoon de Mol.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2025, 20:38:27 »
Dat zal nog moeten blijken of daar niks aan de hand was. ;)
Denk er ook aan dat ze dat zo hebben geknipt en geplakt in de montage, zodat het lijkt dat Stijn net op dat moment bij de knop aankomt.

Je hoort Stijn gewoon door de porto terwijl Ray nog aan het praten is.

En waarom heeft Stijn zich dan niet laten vangen voor hij de knop indrukte en Maaike aan 350 euro hielp? Waarom somt hij ongevraagd alle drankjes op, onthoudt de nummers en krijgt zo het slotje open?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2025, 20:47:21 »
Meestal is er wel een lijstje met alle mol-daden per aflevering, maar dat is er nu niet.