Bij gebrek aan iets anders luisterde ik deze week tijdens een nachtelijke wandeling naar de podcast van Marc-Marie Huijbregts en Isa Hoes. Het is over het algemeen blaartrekkend babbelig, maar soms vertelt Marc-Marie bij het bespreken van lopende televisieprogramma's weleens iets over zijn deelname aan WIDM. In één van de laatste uitzendingen (die van 8 februari) zei hij iets opmerkelijks in reactie op Isa's verzuchting dat de kijker zo weinig te zien krijgt en ze het idee heeft dat we in een bepaalde richting worden geduwd door de montage:
Ik heb het volgens mij al weleens verteld, ze zijn aan het monteren, een aflevering, dan wordt er iemand van het kantoor gehaald die verder niets weet. Die moet naar de aflevering kijken, [dan] zeggen ze: 'Wie denk jij dat de mol is?' en als ze dan goed zitten wordt het hergemonteerd. Dus het is wel ... Ja, je kunt niet aan de hand van TV zien wie het is.
Zou er nog steeds op die manier 'proefgekeken' worden, of is die manier van monteren inmiddels tot een eerste natuur geworden?