Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 57163 keer)

Offline Crapuleke

• Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2025, 00:16:45 »
Hier moet ik toch iets ter verdediging van Sam zeggen. In eerste instantie dachten ze dat ze de geboortejaren van Roos en Teun bij elkaar op moesten tellen. Later kwam het besef dat ze de jaartallen op de schilderijen moesten nemen. Dat idee kwam volgens mij van Sam. Althans hij roept op een zeker moment: we moeten die jaartallen onder de <onverstaanbaar> bij elkaar optellen. Die jaartallen waren 1998 (Roos) en 1987 (Teun). Daarna zien we Sophie naar de kistjes lopen terwijl ze hardop herhaalt 1998, 1919. Sophie wordt dan afgeleid door het geluid van de grammofoon terwijl Sam aan komt lopen en zegt: ik weet het. Hij heeft de (correcte) rekensom gemaakt, ontfermt zich over het kistje en voert de code 3985 (zegt hij tijdens de biecht = correct) in terwijl Sophie aandringt om de code hardop te zeggen. Het kistje gaat open en Sophie grist blijkbaar heel snel de joker uit het kistje. De joker is voor Maaike en Sophie heeft er dus evenmin recht op als Sam. Als iemand van die twee, Sam en Sophie, het voorlopige 'recht' hebben op die joker dan is het volgens mij Sam.
Een joker uit de hand trekken is niet oké, maar een joker snel uit een kistje grissen dat door iemand anders wordt opengemaakt vind ik ook niet oké.
Volgens mij is het toch echt Sophie die in de kluis op het idee komt dat het om het jaartal van de schilderijen boven gaat, ze zegt ‘oh jaartal, Teun staat op 2 van boven’. Dat Sam dat hardop roept als hij in de eetzaal komt wil niet zeggen dat hij het verzonnen heeft. Sophie rent naar de schilderijen en rent naar beneden terwijl Sam blijft rondlopen in de eetzaal en praat met Roos. Dat iemand onder druk niet snel kan rekenen en jij dat wel kan maar die persoon de rust niet gunt om het uit te rekenen, je het overneemt en de kist opent en daardoor vindt dat je recht heb op die joker? Tsja, het zal het fanatisme zijn dat je krijgt  door het spel, maar netjes is het niet. Ik ben ook het volkomen met Eva’s reactie eens.

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2025, 10:12:22 »
Dit is het evaluatie topic. Als jullie inhoudelijk over een opdracht willen praten dat dan graag in het andere topic doen.
 ::ontopic::

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2025, 10:31:06 »
Dit is het evaluatie topic. Als jullie inhoudelijk over een opdracht willen praten dat dan graag in het andere topic doen.
 ::ontopic::
Da's waar, ik heb mijn reactie verplaatst naar Kluizenaar.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2025, 10:33:56 »
Ik heb ook mijn laatste reactie verplaatst naar het afleveringstopic.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2025, 11:52:00 »
De kandidaten lopen op Rick af en iemand in de biecht zegt "Ja, we lopen op Rick af". Dit zijn echt nutteloze biechten en zie je teveel helaas. :-\\

Dit soort biechten dragen mijns inziens ook niet bij aan weten hoe kandidaten in het spel staan zoals Kristof zegt. Ik voel me vooral ook een beetje dom gemaakt als kijker. Ze behandelen me alsof ik ze zelf niet zie lopen.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2025, 11:55:31 »
Dit soort biechten dragen mijns inziens ook niet bij aan weten hoe kandidaten in het spel staan zoals Kristof zegt. Ik voel me vooral ook een beetje dom gemaakt als kijker. Ze behandelen me alsof ik ze zelf niet zie lopen.
Maar heb je je dan nooit afgevraagd hoe het voor de kandidaat voelt om op Rik af te lopen? De biecht biedt diepe inzichten in de ervaringen en emoties van de kandidaten terwijl ze ons stap voor stap meenemen in hun belevenissen.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2025, 12:03:10 »
 ::rofl::

Toch gek dat ik daar nog nooit wakker van heb gelegen.  :P

Maar ik vraag me serieus af wat de gedachte van de makers is met zo'n biecht. Denken ze echt dat de kijkers zo'n laag niveau hebben? Is het om de kinderen van 8 er ook bij te kunnen houden? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2025, 12:04:47 »
Ik kan alleen maar aannemen dat de makers denken dat de kijkers hierdoor zich meer betrokken voelen bij het spel/de kandidaten, iets wat anders blijkbaar volstrekt onmogelijk is  ::)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2025, 13:29:01 »
De afgelopen seizoenen was ik nog wel eens afgeleid en pakte ik mijn mobiele telefoon. Als je dan in de biecht hoort dat ze op Rick aflopen, dan ga ik natuurlijk meteen kijken. ::oink::

Of Rik. ;D
« Laatst bewerkt op: 15-01-2025, 14:28:35 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2025, 14:20:14 »
…. zeker omdat je zou verwachten dat ze op Rik aflopen. Maar ik zou ook even op Rick aflopen om te vragen hoe hij het als oud-regisseur nu vind gaan  >:D  ;D

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2025, 22:31:08 »
Laten we hopen dat de makers sarcasme begrijpen. Anders zijn het er volgend jaar nog meer, omdat wij dat graag willen ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2025, 21:36:30 »
Ik vond dit een hele leuke aflevering en echt een upgrade. De beelden, de opdrachten, de verrassing. Meer sfeerbeelden van de kandidaten onderling. Op basis van deze uitzending zeg ik dat er een stijgende lijn in zit.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2025, 22:06:08 »
Mooie aflevering, leuk om de dynamiek tussen kandidaten te zien en dat mensen fanatiek zijn.
Ik krijg ook de indruk dat er minder biechten zijn, dat vind ik ook positief.
Ik mis wel beelden van Cambodja zelf; veel afgesloten ruimtes (hotellobby's, zwembad, een bar zonder andere mensen). Daar is wat mij betreft meer uit te halen.
'Wie van de drie' werkt altijd goed.  :) Ook mooi dat kandidaten invloed hadden op de laatste opdracht en dus ook de test.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2025, 23:13:42 »
En ondanks ook mijn positieve indrukken van dit seizoen, ben ik heel benieuwd hoe het op ons over zou komen met minder biechten, en meer beelden van hoe het was...

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2025, 00:12:07 »
Waarom moet Rik triomfantelijk aankondigen dat dit de eerste keer is dat ze een test doen met vragen die betrekking hebben het moment zelf, of hoe hij dit ook noemde. Wow! Het zweet stond in mijn handen.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2025, 11:21:55 »
Vond deze aflevering beter te pruimen!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2025, 11:40:58 »
Waarom moet Rik triomfantelijk aankondigen dat dit de eerste keer is dat ze een test doen met vragen die betrekking hebben het moment zelf, of hoe hij dit ook noemde. Wow! Het zweet stond in mijn handen.

Waarschijnlijk omdat dit een van de weinige dingen is die ze zelf in Hilversum hebben verzonnen in plaats van gejat uit Vilvoorde.     >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2025, 21:32:32 »
Deze aflevering had plussen en minnen voor mij.

Plus:
- leuke variatie in opdrachten, echt anders dan in voorgaande seizoenen (niet zo subtiele inspiratie van de Belgen  ;))
- leuk om meer van de deelnemers tussen de opdrachten te zien, zo wordt het weer meer een reisverslag
- de groep is echt fantastisch bij elkaar, Ray als outsider qua beroep is goed om erbij te hebben

Min:
- jammer dat we weinig zien van het land en de omgeving, deze opdrachten hadden ook in Nederland gespeeld kunnen worden
- jammer dat Ray op dat vliegveld is beland, het was veel spannender en onverwachter geweest als juist een van de anderen daar was gekomen
- de karaoke-opdracht was grappig, maar duurde veel te lang. Ook werden de spelregels niet consequent gehanteerd wat ik altijd lastig vind.
- de aflevering was erg chaotisch, er gebeurde veel te veel in te korte tijd

Offline Fedde

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 20-01-2025, 13:03:35 »
Na de warrige start, of beter gezegd, de onverwachte draai van de start, van het seizoen, begin ik er langzaam in te komen. De opdrachten tot nu toe (t/m aflevering 3) vallen me wat tegen. Wanneer ik de foto-opdracht van nu vergelijk was met de opdracht in Mexico vorig jaar (zorg dat je op de foto staat met ...) veel uitdagender. De karaoke-opdracht en Wie-van-de-3 kun je ook thuis spelen. Wat gaan we volgende week zien? Pictionary?

De kraak daarentegen vond ik dan wel weer een typische WIDM-opdracht.

Hopelijk gaat het niveau van de opdrachten omhoog (lasergame, rijden op quads) en worden de opdrachten door alle kandidaten uitgevoerd. 

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2025, 15:52:30 »
Leuk om dit evaluatietopic te lezen.

Ik hoop dat de makers hier mee lezen en de reacties niet te persoonlijk opvatten, zoals ik al eerder heb gezegd:
Deze reacties komen echt voort uit frustratie onder die hard fans die in veel gevallen fan van het eerste uur zijn en het programma echt hebben zien veranderen.

Ik merk zelf dat ik er dit seizoen wel inzit, ik vind de seizoenen in Azie vaak extra leuk.
De groep is fantastisch, een mooie mix van fanatieke mensen die echt voor de winst gaan.

Echter stoort een ding mij seizoen op seizoen. De opdrachten.

Ik hoop echt dat de makers dit lezen maar recycle je opdrachten gewoon. Verzin er desnoods een twist bij maar zo'n karaoke opdracht is echt tenenkrommend saai om naar te kijken. ik weet dat er kinderen kijken maar dit heeft echt niets met Wie is de mol te maken.

Ik heb echt seizoenen gekeken (ik blijf herhalen dat ik dan vooral doel op de seizoenen 6 t/m 12) waarin zo'n extreem goed doordachte opdrachten zaten.
Wie die opdrachten destijds verzonnen heeft moeten ze echt terug vragen want het niveau was er.
Sterker nog; de belgen hebben toen zij begonnen best veel van die opdrachten over genomen (welliswaar in een ander jasje).

Dat bewijst dat de opdrachten van niveau waren en dat zal menig forummer met me eens zijn.
De opdrachten zijn tegenwoordig gewoon echt niet te harden en daar gaat het spel wel om.
Maak alles iin de basis gewoon wat simpeler, de opdrachten, de uitleg. Er gebeurd al genoeg daaromheen. Neem zo'n 3e opdrachten van aflevering 3. Daar gebeuren dus zoveel dingen in, met jokers, vragen. stress, net daarvoor dropt Ray iets over iets wat gaat gebeuren in aflevering 7. Er zijn zoveel kleine elementen die er al bij komen, dus laat de opdrachten gewoon simpel en te begrijpen. Dat is echt veel en veel prettiger om naar te kijken.

Dank voor het lezen