Bezuinigingen mogen nooit reden zijn voor tamme simpele opdrachten. Zolang de makers ervoor kiezen om iedereen (inclusief de afvallers, wat ik nog steeds bizar vind als je het hebt over publiek geld) voor 3,5 week over te vliegen naar Cambodja en te huisvesten in chique hotels is er dus geld genoeg. Anders hadden ze wel voor een goedkoper land of goedkopere accommodatie gekozen. Vanuit de Vlaamse versie weten we dat je net zo goed fantastische seizoenen kunt maken op minder exotische locaties. Nu spelen ze (ja op fantastisch mooie locaties!) opdrachten die ze ook bij mij in de huiskamer hadden kunnen spelen. Tot nu toe zijn de opdrachten die echt alleen in Cambodja hadden kunnen worden gespeeld op één hand te tellen: feestje voor de mol (onderdelen hiervan, zoals het rijden in de tuktuks en het eten van een vogelspin), de zilveren greep (door de marktlocatie), ijsvrij (het maken van schaafijs, niet het snakes en laddersonderdeel) en onhandige gebaren. Dit jaar mis ik trouwens nog meer dan voorgaande jaren informatie over de omgeving, cultuur en geschiedenis. Ja, we zien Angkor Wat, maar het is meer een toeristisch tripje dan dat ik daadwerkelijk wat nieuws leer over de locatie. Misschien komt dat ook door het ontbreken van een podcast?