Auteur Topic: [WIDM] In de Media  (gelezen 2963 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[WIDM] In de Media
« Gepost op: 15-11-2024, 10:41:20 »
Alles wat je over het programma, de presentator, de crew en de kandidaten in de media tegenkomt, kun je kwijt in dit topic.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #1 Gepost op: 30-11-2024, 11:43:58 »
Interview met Ray Klaassens:

‘Wie is de Mol-deelnemer Ray Klaassens (51) uit Helmond kan zwijgen: ‘Als het moet, misleid ik ook mijn eigen dochter’

HELMOND - Voor zijn werk bij de geheime inlichtingendienst moest geboren Helmonder Ray Klaassens in alle stilte op zoek naar zijn doelwit. Dat doet hij binnenkort ook in zijn jacht naar De Mol. Of? Of is hij degene die de geldpot in het populaire tv-programma doelbewust laag houdt?

De 51-jarige Klaassens heeft 22 jaar voor de Nederlandse overheid gewerkt, onder meer bij de Special Forces en bij de Geheime Inlichtingendienst. Tijdens laatstgenoemde baan kon Klaassens nooit vertellen naar wie hij op zoek was. Hij weet dus hoe het is om zijn mond te moeten houden.

,,Ik ben een betere jager dan de mol, denk ik”, vertelt hij. ,,Van de andere kant: Je moet ook weten hoe een mol reageert en denkt, en die kennis heb ik. Het enige verschil met mijn vorige werk is dat ik nu voortdurend iedereen in de gaten moest houden. Voorheen werkte ik altijd met een team waarin ik iedereen kon vertrouwen. Dat is in dit spel wel anders.”

Gezien zijn achtergrond is het dus niet onlogisch dat de redactie van het populaire tv-programma Wie is de Mol? bij de oud-Helmonder is uit gekomen. Samen met negen andere kandidaten is Klaassens vanaf zaterdag 28 december wekelijks op NPO1 te zien. Doel van de show: ontmaskeren wie alle spellen saboteert.

Klaassens is begin januari benaderd om mee te doen aan het programma. Hij staat steeds meer in de spotlights sinds zijn deelnames aan Kamp Van Koningsbrugge en No way back. Sinds die tijd krijgt hij geregeld uitnodigingen, maar slaat hij ook veel tv-aanbiedingen af.

,,Ik ben bijvoorbeeld benaderd voor Jachtseizoen van StukTV. Maar ik heb niet zo’n zin in een programma waar het om bewijsdrang draait. Het moet een leuk programma zijn waarin ik ook nog impact kan maken met een boodschap. Dan doe ik mee.”

Hij doelt onder meer op het land waar het 25e seizoen van de zoektocht naar de mol zich afspeelt: Cambodja. Klaassens is zeer geïnteresseerd in het land dat getroffen is door genocide en de burgeroorlog met Vietnam. ,,Die binnenlandse zuiveringen heb ik wel teruggezien in de mensen daar. We hebben mooie maar ook nare plekken bezocht. Ik laat dat tijdens de productie en spellen gewoon binnenkomen, daar is echt wel tijd voor.”

Klaassens heeft een maand vrij gepakt vanwege de opnames van Wie is de Mol? De directie van zijn eigen bedrijf wist ervan, zijn twee managers en zijn in Best woonachtige vriendin met wie hij eind september volgend jaar gaat trouwen. Klaassens had niet zo’n zin om daar heel geheimzinnig over te doen.

Wie zich wel een hoedje schrok, is zijn dochter, in tegenstelling tot Klaassens wel een trouwe kijker van het programma. ‘NIETTTT!’, is haar eerste reactie wanneer ze later over de deelname van haar vader hoort. Zou hij de misleider zijn?

Spanning opbouwen
,,Ze hoort me vooralsnog niet echt uit, want ze snapt ook wel dat er spelregels zijn (deelnemers hangt een boete boven het hoofd als ze over de uitkomst van het programma praten, red.). Ze wil bovendien de spanning opbouwen tijdens het kijken. Dan krijg ik ongetwijfeld vragen van haar, maar als het moet, dan misleid ik haar dan ook. Dat mystieke is de kracht van dit programma.”

Klaassens is niet zenuwachtig voor de komende tijd, als miljoenen mensen het programma gaan volgen. Zijn mond zal hij niet snel voorbij praten. ,,Ik weet wat ik wel en niet kan zeggen. Ik heb er totaal geen moeite mee om mijn mond te houden over de uitkomst van het programma. Dat zit door mijn vorige werk in mijn systeem.”’

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 10-12-2024, 19:55:29 »
Kwam dit tegen vandaag:

NPO Start Awards

Maar De Ring was dus niet de enige titel die dit jaar in de smaak viel. De streamingeditie van Wie Is de Mol? is de meest gestreamde titel die exclusief op NPO Start te zien is.

bron: https://www.televizier.nl/serie/deze-serie-is-allermeest-gestreamd-op-npo-start-2024-terugblik

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2024, 12:59:13 »
Interview met Teun Luijkx:

Teun heeft geen show­bizz-le­ven, maar doet toch mee aan Wie Is De Mol

VELDHOVEN/CAMBODJA - In 2016 werd hij al eens gevraagd voor deelname, maar toen lukte het niet met de planning. Later kwam er een baby, dus toen ging het ook niet. Dit jaar voelde het toch goed: De Veldhovense acteur Teun Luijkx (38) is deze winter te zien in Wie is de Mol. ,,Eigenlijk kan ik helemaal niet zo goed liegen.”

Drieënhalve week weg was toch wel lang voor Luijkx, maar hij was ervan overtuigd dat het programma dit jaar opgenomen ging worden in Portugal. ,,De vluchttijden kwamen ongeveer overeen. En het leek me wel handig, ongeveer in dezelfde tijdzone, dan kon ik gewoon nog bellen met mijn vriendin en dochter. Maar op Schiphol kwam ik erachter dat we naar Cambodja gingen. Ik dacht, nee joh, dit kan niet.”

Gelukkig was Luijkx al eens in Azië geweest, dus hij kende de omgeving wel een klein beetje. Maar eigenlijk heb je daar niks aan: je bent dag en nacht bezig met het spel. ,,Tuurlijk waren er wel eens momenten dat we vrij waren, maar je kan ook niet met een groep bekende Nederlanders zomaar ergens heen. Dan is er toch de kans dat je herkend gaat worden.”

Want de groep van dit jaar, die is wel bekend. Onder andere presentatrice Bridget Maasland, militair Ray Klaassens, journaalpresentatrice Roos Moggré en politiek journalist Sam Hagens zijn samen met Teun Luijkx in het programma te zien. En allemaal met een eigen leugentje. Want deelname moet natuurlijk absoluut geheim blijven.

Voor Luijkx betekende dat dat er een flinke portie creativiteit nodig was. Een politieserie in Polen, kwam hij op uit. ,,Vorig jaar heb ik ook een Duitse politieserie opgenomen, dus helemaal ongeloofwaardig was het niet. En ik verzon gewoon dat het nog niet helemaal duidelijk was of het überhaupt wel in Nederland op tv kwam. Maar eigenlijk kan ik niet zo goed liegen. Het was wel wat vaagjes. Echt een smoezenfestijn. Mijn zussen zeiden achteraf ook wel dat ze iets doorhadden.”

Geen showbizz-leven
En die zussen, die zijn groot fan van Wie is de Mol. Voor hun is het dan ook een feest dat hun broer meedoet. ,,Ook voor mijn ouders is het heel leuk. Ze horen ook wel van kennissen dat die weer eens gaan kijken, terwijl ze eigenlijk al jarenlang niet meer kijken. Maar het is niet zo dat ik in Veldhoven echt een BN’er ben hoor. Mensen spreken me wel eens aan, maar dan zijn ze meer benieuwd naar mijn rollen, niet eens per sé naar mij als persoon. Ik leid ook niet zo’n showbizz-leven.”

Ondanks dat niet-zo’n-showbizz-leven werd Luijkx ook al eens gevraagd voor Expeditie Robinson. ,,Dat ga ik niet doen. Ik probeer mijn privéleven altijd een beetje voor mezelf te houden, maar daar zou ik continu chagrijnig zijn door het gebrek aan slaap en eten. Wie is de Mol was ook wel zwaar, maar op een andere manier. Je bent continu alert: er is toch iemand die zijn true colours niet laat zien. Ook in bed dacht ik nog wel eens aan het programma. Maar de spellen zijn zo waanzinnig vet, dat maakt het het helemaal waard.”

Ondanks het harde werken en malen in bed kan Luijkx toch met een warm gevoel terugdenken aan het programma: ,,Het was zo’n ontzettend leuke groep. We hebben nog steeds heel veel contact. Ik hoor van oud-deelnemers dat de vriendschappen die je maakt wel echt voor het leven zijn. Laatst ben ik naar een debatavond geweest die Sam Hagens presenteerde. Je gaat naar elkaars boekpresentatie, theatershow, noem maar op. Aan het einde van het programma zei ik meteen: ‘Wanneer gaan we weer?’”’

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2024, 13:36:24 »
Klinkt alsof hij en Sam wel een tijdje erin gezeten hebben. En ook als: ik kan niet liegen, ik ben een beetje naïef en doe alsof ik niet de mol ben. Wel leuk interview, want kende hem niet zo goed. Grappig dat hij dus al jaren geleden in 2016 al gevraagd is (en toen Toprak in zijn plek... oke laat maar :P )

Offline Maarten20

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-12-2024, 17:52:14 »
Het kan ook dat Sam en Teun samen lang in het afvallershotel hebben gezeten, maar inderdaad ligt het meer voor de hand dat ze beide een langere tijd in het spel zaten.
When life knocks you down, fight back!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #6 Gepost op: 22-12-2024, 11:51:46 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #7 Gepost op: 23-12-2024, 10:55:48 »

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 23-12-2024, 17:47:03 »
Rik was zondag 22 december te gast bij De Perstribune, op NPO Radio 1. Gido heeft een video geüpload met daarin fragmenten die betrekking hebben op het aankomende seizoen:

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • 1/8e finalist WidMO 2022
« Reactie #9 Gepost op: 23-12-2024, 22:51:57 »
Deze is ook wel interessant: https://www.utoday.nl/news/75032/wiskundedocent-start-eigen-youtube-serie-om-wie-is-de-mol-te-ontrafelen

"De Jong geeft alvast een tipje van de sluier waar hij vooral op let tijdens het kijken van het tv-programma. ‘Ik haal veel informatie uit de eliminatieronden. Iemand die niet afvalt - ondanks dat hij geen vrijstelling heeft – wordt verdachter."

No shit sherlock  ::rofl::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #10 Gepost op: 23-12-2024, 22:56:10 »
Vooral die laatste opmerking deed voor mij de deur dicht.......

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #11 Gepost op: 23-12-2024, 22:58:40 »
 ::rofl::

Desalniettemin interessant, benieuwd naar de video's ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 28-12-2024, 12:14:36 »
Interview met Bridget:

Bridget Maasland doet 'eindelijk' mee aan WIDM: perfect moment

Ze was al een paar keer eerder gevraagd, maar komend seizoen doet Bridget Maasland eindelijk mee aan Wie is de Mol? De 50-jarige presentator werd al eens gevraagd, maar toen zat een exclusief contract bij RTL haar in de weg. "Toen mijn contract deelname wel weer toeliet, hoopte ik dat ik weer voor Wie is de Mol? gevraagd zou worden", vertelt ze aan het ANP. "En dat gebeurde dus." De kick-off van Wie is de Mol? is zaterdag te zien op NPO 1, de eerste echte aflevering op 4 januari.

Maasland werd voor het eerst voor het programma gevraagd toen haar inmiddels 16-jarige zoon Mees nog heel klein was. "Toen wilde ik niet te lang weg van mijn baby. En vijf jaar geleden werd ik weer gevraagd, maar toen had ik een exclusiviteitscontract bij RTL", vertelt ze.

Inmiddels is Maasland alweer een tijdje terug in Nederland. In totaal was ze zo'n 3,5 week in Cambodja: alle kandidaten blijven even lang in het buitenland, om te voorkomen dat fans in Nederland het verloop van het spel raden. Haar 16-jarige zoon Mees was Maaslands vertrouwenspersoon. "Hij is heel groot fan, dus hij kon me heel goed helpen", zegt ze. "Maar ik heb ook een vriend in vertrouwen genomen, voor het geval ik me mentaal niet goed voelde. Dat wilde ik niet bij mijn zoon neerleggen."

Vertrouwensproblemen
Voor de presentator kwam de deelname nu op een perfect moment. Recent schreef ze een boek en richtte ze haar eigen bedrijf op, Grapes, een platform voor vrouwen die met de menopauze te maken krijgen. "Het klopt nu helemaal. Ik zit in een rustige periode van mijn leven en mijn zoon is oud genoeg om in vertrouwen te nemen", zegt ze. "Het is op het perfecte moment gekomen. Een paar jaar geleden was ik denk ik niet eens door de psychologische screening gekomen."

Voorafgaand aan het programma spreken potentiële kandidaten met een psycholoog. "Het is echt een heftig spel, omdat je zo in een bubbel zit. Je wil alles van iedereen weten en je kan niemand vertrouwen", zegt Maasland. "Ik heb nogal vertrouwensproblemen, dus die worden in zo'n programma lekker 'getriggerd'. Dat kon ik nu allemaal juist heel mooi herleiden. Ik geloof dat kansen op je pad komen wanneer je er klaar voor bent: dat was met dit programma zeker zo."’

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-01-2025, 16:01:53 »
Interview met Rik in de TV Krant.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 2-01-2025, 16:16:42 »
Korte introductie, wederom in de TV Krant, van de deelnemers aan seizoen 25.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #15 Gepost op: 2-01-2025, 16:41:49 »
Interview met Rik in de TV Krant.
Hoe heeft het kunnen gebeuren i.c.m het dak, klinkt toch als een soort goocheltruc waarbij ze de identiteit van de mol gewoon op een presenteerblaadje hebben gegeven en niemand het door had of zo. Aan de andere kant... dat hebben we ook al vaker gezien natuurlijk (varianten daarop).
« Laatst bewerkt op: 2-01-2025, 16:45:48 door MollenvangR »

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 2-01-2025, 20:31:52 »
Ik begin het idee te krijgen dat er in elke aflevering een klein "puzzelstukje" (op wat voor manier dan ook) te vinden gaat zijn, en dat die gecombineerd de identiteit van de Mol prijsgeven of een verwijzing zijn naar de Mol. Misschien kan bijvoorbeeld elke aflevering een Khmer-symbool ergens verdiend worden, en dat dat bijvoorbeeld geprojecteerd wordt via een droneshot van boven ofzo.

Offline ThaStayFan

• Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
« Reactie #17 Gepost op: 2-01-2025, 23:51:53 »
@Molzkovicz: Enorm bedankt voor het plaatsen van het interview met Rik in de TV Krant.
Nu is ook duidelijk(er) wat er bedoeld wordt met "we hebben er een raadsel bij".
Elke aflevering komt er een soort puzzelstukje, wat uiteindelijk kan leiden naar de mol.
Ben heel benieuwd hoe dat zit en of ook de kandidaten deze puzzelstukken kunnen vinden tijdens de aflevering! Ik denk eigenlijk van wel.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 3-01-2025, 13:10:13 »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 3-01-2025, 14:41:32 »