Poll

Wie is de Mol?

Maaike
39 (16.8%)
Roos
13 (5.6%)
Stijn
180 (77.6%)

Totaal aantal stemmen: 231

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 132516 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #440 Gepost op: 2-02-2025, 18:53:08 »
Ondanks een hoop details die niet overeenkomen denk ik dat de foto van Sam klopt, die arm hebben ze zo opvallend weggemaakt en ik denk niet dat er toevallig twee reliëfs zijn die hetzelfde armdeel missen en die binnen 4 minuten te vinden waren. Dan is de foto van Stijn dus afgekeurd.

Sophie, Nora en Sam had ik al afgeschreven. Gisteren twijfelde ik nog even over Roos maar ik heb nog eens op de ogen gelet en ze zit er weer bij als een bang hert. Dan ga ik nu toch maar inzetten op de schaduw van Bridget: Stijn. Ik denk dat Bridget niet op hem heeft gezeten, maar op Sam en dat is haar duur komen te staan. En Stijn staat na Bridget onderaan in het FTM-overzicht en dat is uiteindelijk toch waar het om draait.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #441 Gepost op: 2-02-2025, 20:29:41 »
Tja wie is nu die mol. Ik twijfel nog tussen 4 kandidaten, niet geheel toevallig de vier die naar Angkor Wat gingen. We zien namelijk vier kandidaten die alle vier de nodige rare dingen doen, bewust lijken te sturen en opdrachten al dan niet bewust laten mislukken. Stijn van die vier nog het minst opvallend. Ik wil geen 2 mollentheorie starten, maar het valt wel op dat de deelnemers anders dan in vorige jaren bewust zo raar mogelijk lijken te doen en zich ook niet lijken te schamen voor deze (nep)molacties. De enigen die dat niet doen zijn Maaike en Nora die ik daardoor durf af te strepen. Nora is sowieso nogal onzichtbaar; niet alleen in de dansopdracht, maar ook bij andere opdrachten lijkt ze weinig invloed te hebben.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #442 Gepost op: 2-02-2025, 20:58:49 »
Zijn reactie in aflevering 2 op de bolactie van Roos (de servetten) vond ik zo oprecht 'verbaasd'. Als mol verwachtte hij totaal niet dat een kandidaat voor zijn neus zou gaan mollen, maar hij ging er uiteraard wel in mee.

Ik zat toen nog op Roos en zie dat juist als perfect motief. De fanatieke kandidaat uithangen als mol. Maar Stijn had met dat onderonsje echt een error. Zo van: wat overkomt mij nu? Ik ben hier de mol, ik zou zoiets moeten regelen, niet jij als kandidaat!

Dat samen met het woordgebruik in de briefings past wel het meest bij Stijn. Sowieso zit de beste mol positie bij de scooters en notitieboekjes. Je bepaalt de inzet, de moeilijkheid en moet raden. Dus een streep door Nora, Maaike.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 2-02-2025, 21:10:25 »
Bovenaan mijn lijstje staat nu Stijn, vooral door het subtiel bevestigen van foute keuzes (zowel zoveel mogelijk dansbewegingen onthouden, als de keuze voor Sophie bij het beeldhouwen) en zijn voor mij wat onnatuurlijke spanning bij de eliminaties.

Sam is voor mij ook nog een kanshebber, al zou hij dan wel heel natuurlijk momenten van verrassing kunnen spelen. Een mol met zoveel flair en zelfvertrouwen zou wel erg leuk zijn.

Verder staat Sophie nog op mijn lijstje, al lijkt me dat minder waarschijnlijk, omdat verschillende biechten heel erg aansturen op haar als mol. Meer waarschijnlijk zie ik haar als finalist of als ‘knaller’ van een afvaller waardoor een aantal kandidaten op zoek moeten naar een andere molverdachte.

De andere kandidaten sluit ik inmiddels uit, al zou ik Roos als ‘over de top mol’ wel kunnen waarderen.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #444 Gepost op: 3-02-2025, 07:55:12 »
Ik kan niet anders concluderen dan dat het Stijn is.

Ik twijfelde nog even na die Wie van de drie opdracht? Maar hij blijft consequent niks kandidaats doen en vooral geen geld in de pot brengen. Denk dat hij ook een veel fanatiekere kandidaat was geweest. Had hem denk ik ook liever als kandidaat gezien, maar volgens mij is hij de onzekere mol.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #445 Gepost op: 3-02-2025, 08:48:51 »
Het moet wel Sophie zijn... (enkel Roos zie ik ook nog als mogelijke mol...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #446 Gepost op: 3-02-2025, 11:12:32 »
Die -1500 bij Wievandedrie was juist mega mooi.... de mensen klagen dat hij te duidelijk loog, dat hij bijv. alleen een Mars had gekregen. Maar denk je eens in... dit was een plek om eens heerlijk bijgepraat te worden door de redactie, en die zullen hem (Reversed) Psychology hebben uitgelegd (dan niet over de persoon maar ober de opdracht). Heb je even tijd voor nodig, doe je niet even tussen liftdeur en gang, maar dat was er. En nu kwam EN kandidaats over EN haalt toch 1500 euro uit de pot!  ::bravo::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #447 Gepost op: 3-02-2025, 17:01:41 »
Steeds meer nijg ik naar Stijn als mol. Die foto niet goed doen. Bij die creatieve opdracht eerst tellen wat anderen stemmen en dan vervolgens op de ander te gaan. Subtiele dingetjes maar ik heb hem door

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 3-02-2025, 20:32:22 »
Hier ook over naar Stijn.

Meestal kun je in de eerste opdracht al een deel wegstrepen.
Alleen Maaike & Nora + Sam & Stijn scoorden daar 0 euro.

Sam is het niet.
Nora is het niet meer.
Maaike zit te weinig op molposities.
Dus Stijn moet het wel zijn.

Daarom werd Sophie in de laatste aflevering zo nadrukkelijk verdacht gemaakt:
-met de Yoga-opdracht (waar Stijn volgens mij ook faalde)
-en ze werd genoemd in enkele verdenkingen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #449 Gepost op: 4-02-2025, 08:50:39 »
Alles viel op zijn plaats deze aflevering, het is Sam.

Stijn? Schrap ik hem, nee, maar hij is te passief/braaf voor mij.
Roos met veel goede wil.
Sophie met enorm veel goede wil.

Nora en Maaike hou ik afgestreept. 
« Laatst bewerkt op: 4-02-2025, 08:52:53 door Belgian Mol »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #450 Gepost op: 4-02-2025, 21:48:58 »
Alles viel op zijn plaats deze aflevering, het is Sam.

Sorry dat ik spam, en ja sam zou een hele leuke mol zijn maar waarom ging bridget dan naar huis?

Ergo, Sophie of desnoods nog roos is de mol.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #451 Gepost op: 4-02-2025, 22:01:26 »
Bridget kreeg een joker van Stijn en redeneerde vermoedelijk dat een kandidaat nooit een joker zou weggeven en een Mol wel.
En dus zette ze te veel in op Stijn en vloog er daardoor uit. Conclusie: Stijn is niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #452 Gepost op: 5-02-2025, 10:47:23 »
Sorry dat ik spam, en ja sam zou een hele leuke mol zijn maar waarom ging bridget dan naar huis?

Helemaal niet erg hoor. De uitleg van Tunnelgraver volg ik ook.  ;D

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 5-02-2025, 11:14:10 »
Bridget kreeg een joker van Stijn en redeneerde vermoedelijk dat een kandidaat nooit een joker zou weggeven en een Mol wel.
En dus zette ze te veel in op Stijn en vloog er daardoor uit. Conclusie: Stijn is niet de Mol.
Ik heb die redenatie van Bridget nergens gehoord of gezien. Heb ik iets gemist? Lijkt me ook geen goed plan om je verdenking te baseren op het weggeven van een joker.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #454 Gepost op: 5-02-2025, 13:05:50 »
Ik schreef 'vermoedelijk'.    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #455 Gepost op: 5-02-2025, 13:11:00 »
Nee, ik denk dat Bridget juist Stijn steeds meer ging vertrouwen. En er dus uitvloog.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 5-02-2025, 13:23:36 »
In Niet de Mol laat Bridget merken dat ze tot vraag 15 op mannen heeft ingevuld en daarna nog wat op vrouwen. Waarschijnlijker dat de Mol een vrouw is?

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 5-02-2025, 13:33:15 »
Ze heeft ook meermaals laten weten dat ze op één persoon heeft ingezet, die dus naar alle waarschijnlijkheid een man is. Of dat dan Sam of Stijn is kun je naar eigen tunnelvisie invullen. De andere van de twee kan natuurlijk nog prima de mol zijn

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #458 Gepost op: 5-02-2025, 13:36:42 »
Tja, een heel klein beetje mensenkennis bij het bekijken van alle beelden tussen opdrachten door, en het spat er vanaf dat ze niets op Stijn heeft ingezet...... ze heeft dus alles op Sam ingezet want die is dan de laatst overgebleven man..... en moest dus gaan. Die kon toch niet meer als mol dus logisch dat ze dit allemaal laten zien, verder geeft het niet veel weg.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #459 Gepost op: 5-02-2025, 13:45:11 »
Sophie wordt mijn backup-mol. Ze heeft onmolse zaken, maar Stijn, Roos en Maaike zijn nog veel onmolser.