Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 78295 keer)

Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2025, 19:46:45 »
De regenboog verscheen net voordat het 'De Mol' logo verscheen op het scherm achter het heli-platform! Dit kan verwijzen naar Stijn!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2025, 11:48:17 »
Het viel mij nog op dat toen Roos die eerste joker vond, Stijn zei: "wat doe je nou?" Net alsof het niet de bedoeling was dat in de eerste seconden al een joker werd gevonden.
En hoe vaak heeft Rik al niet gezegd dat de mol onopvallend moest zijn? Opvallend vaak! Stijn is een opvallend persoon, aan hem is die raad wel besteed als ie de mol is.
Hij is nu mijn nr 2 mol, ik verdenk Nora net iets meer.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 11:53:23 door Run »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2025, 20:17:07 »
Stijn is op dit moment mijn hoofdverdachte. Op de oppervlakte lijkt hij fanatiek, maar als je goed oplet is hij nooit degene die het initiatief neemt tot iets kandidaats, hij schreeuwt pas hard mee als iemand anders al op de goede weg zit. Zo ook in de kluisopdracht, waar de mol graag wilde zijn. Hij is daar de enige die echt molt. De rest is gewoon druk bezig met geld/jokers pakken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-01-2025, 20:42:03 »
Ik heb Stijn daar echt geen enkele molactie zijn uitvoeren. Zijn reactie op het voorstel van Roos was een dikke error (die echt niet gespeeld was), omdat ie voor geld wilde gaan. Hij was superfanatiek met de servetten. Nergens bleek uit dat ie ook maar enige voorkennis had.

« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2025, 21:04:37 »
Bij de opdracht 'Kluizenaar' in aflevering 2 komt bij het kistje waar de drankjes de oplossing zijn het drankje 'Big Lebowski' naar voren. Het boek van Stijn 'als de zon valt' is net voor de opnames van wie is de mol uitgebracht door 'Lebowski Publishers'. De drankjes als opdracht zijn natuurlijk makkelijk aan te passen/te gebruiken als hint naar de mol.
Het kistje is wel geopend en Stijn heeft zijn joker ingezet tijdens de test, alleen heeft de Mol natuurlijk geen joker nodig. Door dit kistje te openen trekt hij niet direct de aandacht van de medekandidaten (wat ook de opdracht was van Rik). Wel blijf ik erbij dat ik Stijn erg verdacht vind, dit omdat hij eigenlijk bij geen enkele opdracht daadwerkelijk veel bijdraagt, maar dit wel zo lijkt als je oppervlakkig kijkt.
Stijn is voor mij op dit moment de Mol.

Hiernaast viel me ook op dat bij de opdracht 'Kluizenaar' het jaartal 1998 werd getoond onder een van de schilderijen. Dit is het geboortejaar van Stijn. Een verwijzing naar de Mol?

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2025, 21:10:05 »
Ik heb Stijn daar echt geen enkele molactie zijn uitvoeren. Zijn reactie op het voorstel van Roos was een dikke error (die echt niet gespeeld was), omdat ie voor geld wilde gaan. Hij was superfanatiek met de servetten. Nergens bleek uit dat ie ook maar enige voorkennis had.
Hij was juist het meest mols naar mijn mening. Of het gespeeld was of niet kan je niet weten. Hij kan ook acteren. Ook hoeft een mol geen voorkennis te tonen om mol te kunnen zijn.

Mijn argumentatie waarom hij mols was en de andere drie kandidaats:
Deze opdracht was zeer waardevol qua informatie.

1. Het is zeker aannemelijk dat de mol bij deze opdracht wilde komen. Dat betekent namelijk geen geld pakken in kraak-opdracht, en de mogelijkheid om te kunnen mollen bij deze opdracht.

2. een kandidaat gaat hier zijn best doen, want een kandidaat wil zowel geld, als een joker. Zeker als een aantal beseffen dat de jokers op naam zijn en die van hun nog in een kistje ligt. De mol wil juist het tegenovergestelde. geen geld, en jokers boeien hem niet.

Vaak is kandidatengedrag ook als molgedrag uit te leggen en andersom, wanneer het juist een keuze is tussen een joker of geld. Een kandidaat verspeeld dan geld in ruil voor een joker. Maar is dat dan mols? of juist een kandidaat die koste wat kost in het spel wil blijven en voor de jokers gaat?. Nu waren de belangen echter duidelijk tegengesteld tussen mol en kandidaat.

Met dat in het achterhoofd, de mol die hier hoogstwaarschijnlijk bij wil zitten, en die iets anders wil dan de kandidaten, vallen een aantal dingen op:

- Roos: Doet een aantal goede en een aantal verdachte dingen, maar de verdachte dingen doet ze heel obvious. Ze vindt heel snel de sleutel om uit de kluis te komen. Veel tijd voor de 5 opdrachten. Ze vindt weer een sleutel maar doet die in haar zaak. wordt verdacht gemaakt door Sophie. Ze zegt echter hardop dat ze de sleutel gevonden heeft. De mol houdt dat voor zichzelf. Dan het hele toneelstukje met een servet verstoppen waarmee ze wel 3 verdachtmakingen kreeg in de montage en biechten. Allemaal slechte dwaalsporen. Als je kijkt wat ze echt toevoegt, blijkt dat ze zeer fanatiek kandidaats is. tot 2x toe zegt ze dat ze met de piepende sleutel naar de kistjes in de kluis moeten, doet dat ook en het klopt. 250 euro erbij. Ook is ze de eerste die de link legt tussen de cocktails en de films. met wat hulp weer 250 euro erbij.

- Sam: Hem hebben we vaak nepmollend in beeld gehad. Iemand die soms wat loopt te kloten om zich verdacht te maken. Hier valt hij echter uit die rol en doet goed zijn best. Irriteert zich aan Sophie die zo moeilijk doet met rekenen, neemt het initiatief over en maakt het kistje open. 250 euro. Ook noemt hij meerdere goede antwoorden bij het kistje cocktails-films.

- Sophie: Benoemt dat er muziek klinkt. Legt niet de link met de oplossing van het kistje, maar had wel opgepakt kunnen worden door een andere kandidaat. Krijgt de platenspeler ook aan de praat. Is degene die op het idee komt om de jaartallen van de schilderijen te nemen ipv de geboortejaren. Zit wel wat te klunzen met rekenen.

- Stijn: Lijkt heel fanatiek overal aan bij te dragen en mee te doen. Maar als je goed oplet, zie je dat hij nooit het initiatief neemt voor een goed antwoord of oplossing. Hij wordt altijd pas fanatiek als iemand anders die voorzet al gegeven heeft. Niks van wat we hebben gezien was niet gelukt als Stijn er niet bij was geweest. Behalve misschien het idee dat ze de servetten moesten tellen. Maar dat had iemand anders ook wel bedacht of hij kon er nog een in zn kleding stoppen. Of wie weet heeft ook dit iemand anders geopperd, buiten beeld. Ook schakelt hij meerdere keren over op een ander onderwerp/opdracht als mensen richting de oplossing aan het werken zijn.

Roos en Sam zeer onverdacht. Sophie ligt onverdacht.

Stijn zeer verdacht. fanatiek lijken, maar niks bijdragen. En dat is nou precies wat hij tot nu toe ook bij alle andere opdrachten doet, waardoor hij nog niet erg in de kijker is.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2025, 21:25:21 door Theovv »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2025, 10:55:05 »
Bij de kraak stak Stijn pas zijn hand op dat hij "ook wel als eerste wilde, maar ja...", nadat bijna alle anderen dat ook deden. Lijkt me dat de Mol in de bus niet als eerste wil, maar liever even afwacht wie er gepakt worden, en wat er wordt binnengebracht.

Eenmaal binnen wilde hij dat Roos naar de knop ging, en hij naar de spullen. Een betere positie voor de Mol. Maar dat feest ging niet door.

Dit is het moment waarop Sam als laatste het restaurant verlaat voor de jaartallen, en Stijn alleen is met de servetten. Een ideaal moment om er een te verdoezelen. Als Mol kon hij alleen niet voorzien dat Roos later ook met een verdwijntruc kwam.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2025, 11:20:58 »
Bij de kraak stak Stijn pas zijn hand op dat hij "ook wel als eerste wilde, maar ja...", nadat bijna alle anderen dat ook deden. Lijkt me dat de Mol in de bus niet als eerste wil, maar liever even afwacht wie er gepakt worden, en wat er wordt binnengebracht.

Eenmaal binnen wilde hij dat Roos naar de knop ging, en hij naar de spullen. Een betere positie voor de Mol. Maar dat feest ging niet door.

Dit is het moment waarop Sam als laatste het restaurant verlaat voor de jaartallen, en Stijn alleen is met de servetten. Een ideaal moment om er een te verdoezelen. Als Mol kon hij alleen niet voorzien dat Roos later ook met een verdwijntruc kwam.
Als Roos naar beneden loopt, is Stijn nog even alleen boven, we zien hem later beneden komen dan Roos. In die tussentijd kan hij nog een servet verstopt hebben. Bij de diefstal lijkt het erop dat Ray hem naar de spullen wil sturen, maar hij gaat een andere richting uit dan Ray opdraagt en komt bij de rode knop uit, dat is een betere positie want hier kan hij geen geld binnenbrengen en eventueel ongelijktijdig op de knop drukken zodat het blauwe licht niet te zien is, én zich daarna laten pakken door een bewaker. Bij Nora was het blauwe licht niet te zien, zij nam op de gok een voorwerp mee dat toevallig onbesmet bleek.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 11:22:39 door Run »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2025, 11:32:48 »
Bij de diefstal lijkt het erop dat Ray hem naar de spullen wil sturen, maar hij gaat een andere richting uit dan Ray opdraagt en komt bij de rode knop uit, dat is een betere positie want hier kan hij geen geld binnenbrengen en eventueel ongelijktijdig op de knop drukken zodat het blauwe licht niet te zien is, én zich daarna laten pakken door een bewaker.
De betere molpositie was denk ik bij de spullen. Daar kun je mingeld binnenbrengen of voorkomen dat iemand anders plusgeld binnenbrengt, door je te laten pakken met een waardevol voorwerp. Hij komt wel uit bij de spullen, maar daar zit Roos al. Dus Stijn moet wel naar de knop.

Dat je als Mol gewoon gelijktijdig drukt, vind ik niet verwonderlijk. Anders valt het erg op. Bovendien was Bridget al teruggekomen met -750 euro.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2025, 12:15:46 »
De betere molpositie was denk ik bij de spullen. Daar kun je mingeld binnenbrengen of voorkomen dat iemand anders plusgeld binnenbrengt, door je te laten pakken met een waardevol voorwerp. Hij komt wel uit bij de spullen, maar daar zit Roos al. Dus Stijn moet wel naar de knop.

Dat je als Mol gewoon gelijktijdig drukt, vind ik niet verwonderlijk. Anders valt het erg op. Bovendien was Bridget al teruggekomen met -750 euro.
Het zou te veel opvallen als hij een besmet voorwerp zou pakken, zie hoe verdacht Bridget nu is. Bovendien wil de mol ook graag bij de kluisopdracht zitten dus wil ie gepakt worden door een bewaker. We zien dat bij Nora de voorwerpen niet opgelicht worden, óf daar zat geen besmet voorwerp tussen, óf er werd niet gelijktijdig op twee rode knoppen gedrukt.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 12:17:48 door Run »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2025, 18:13:05 »
Het zou te veel opvallen als hij een besmet voorwerp zou pakken, zie hoe verdacht Bridget nu is.

Dat is waar. Maar het sluit voor mij Bridget (al vind ik Ray/Gabriël verdachter hier) niet uit. Met -750 is ook een goede slag geslagen.

Maar ook eens dat Stijn in de kluis de meest verdachte persoon is, ondanks dat de anderen meer opvallen met opzichtig gedrag .  ::vergroot:: En misschien werd hij (als mol) behoorlijk in verwarring gebracht door het voorstel van Roos.

En bij nader inzien zit die doerian uit afl. 1 mij dwars; het is volgens mij de meest moeilijke deelopdracht (stekelige, zware vrucht). Dus ook wel interessant om daar als mol te zitten, niemand neemt het je kwalijk als dit niet lukt. Dat hakken, wat ze eerst deden via de schil, heeft volgens mij weinig/geen enkele zin. Later hoorde je Stijn wel zeggen dat ze het anders hadden moeten aanpakken. Namelijk: op een bepaald punt de vrucht doormidden zien te krijgen en dan kun je het vruchtvlees eruit halen. Het lijkt voor mij erop dat hij de juiste methode wel wist, maar dat ze dit niet (of in ieder geval: op een veel te laat moment) deden. Of het was toeval, maar bestaat toeval bij de mol?  ;)

Ik ga Stijn (en Bridget trouwens ook  ;D ) vanavond toch maar wat beter in de gaten houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2025, 22:39:25 »
Hij gaf wel heel gemakkelijk een joker weg, terwijl dat hele toneelstuk was bedoeld om twee jokers te verdienen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 22:41:00 door Run »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2025, 22:45:26 »
Hij gaf wel heel gemakkelijk een joker weg, terwijl dat hele toneelstuk was bedoeld om twee jokers te verdienen.

Nou, inderdaad!
En met de karaoke vond ik het ook wel erg opvallend dat hij met 'leugens' bezig was.  ;D Ik heb het niet goed verstaan, maar zijn woord was toch 'bedriegen'? Ik kreeg het gevoel dat hij op dat moment los begon te komen.

Hij sloeg volgens mij wel op de gong bij de laatste opdracht, maar €50 euro verdienen lijkt mij geen bezwaar (als je meer geld weet weg te spelen, daar lijkt het wel op, en voor het oog van de anderen kan het geen kwaad om iets kleins te doen voor de pot).

Ik houd nog een klein beetje rekening met het scenario dat Bridget de mol is (of wie weet: toch Ray), maar ik denk voor nu dat Stijn toch de mol moet zijn.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2025, 22:54:07 door Tunneltelevisie »

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2025, 22:50:17 »
Vond het ook opvallend dat Stijn de joker aan raakte in de auto toen Sam die omhoog hield

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2025, 22:55:44 »
Ik zou denk ik niet 1-2-3 een lied met ‘bedrieger’ weten, en lang moeten nadenken over het engelse woord. Daarnaast is het natuurlijk een heel verdacht woord om te nemen als mol. Te verdacht.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2025, 19:09:55 »
Stijn werd tot aan Wie van de Drie blijkbaar niet zo verdacht door de groep. Als ambitieuze Mol ('de beste ooit') kon hij dus best eens in de spotlights gaan staan. Hij had zich duidelijk goed voorbereid, beter dan de andere twee had ik het idee. En ja inderdaad, zo je best gedaan voor die jokers, er 1.500 euro voor over hebben, en er dan gewoon een weggeven?

Gabriel zegt in Niet de Mol dat Stijn voor geen meter luisterde tijdens de kraakopdracht. Dat hebben we toen niet gezien! Roos zei juist dat Ray er een potje van maakte. Dat kan ze best gedacht hebben (of heeft Stijn haar dat wijs gemaakt?), maar ze had geen zicht op de bewegingen van Stijn.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2025, 23:40:14 »
Vind dit ook zo'n momentje dat een mol kan doen, de woorden de mol aanraken op de joker. Is niet dat hij een joker voor het eerst ziet, had er zelf ook een gekregen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2025, 23:51:28 »
Vond het ook opvallend dat Stijn de joker aan raakte in de auto toen Sam die omhoog hield

Mooi gevonden, ook met die foto erbij!  ::ok::

Ik zou denk ik niet 1-2-3 een lied met ‘bedrieger’ weten, en lang moeten nadenken over het engelse woord. Daarnaast is het natuurlijk een heel verdacht woord om te nemen als mol. Te verdacht.

Misschien is dat de reden dat Stijn er een gekke act omheen verzon?  ::vergroot:: Viel me op dat Roos daarna biechtte dat Stijn de mol niet kon zijn (mijn interpretatie van haar woorden). Stijn lijkt mij wel iemand die weg kan komen met dit soort acties.

En ik geloof er ook wel in dat de mol jokers weg kan geven. Dat is wel vaker gebeurd in de geschiedenis van WIDM.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2025, 23:58:29 door Tunneltelevisie »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #38 Gepost op: 20-01-2025, 08:58:57 »
Het vriest nu wel al enkele weken. Misschien is Stijn het toch?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2025, 13:30:23 »
Welkom in de tunnel, Belgian Mole  ::jaja::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)