Het zou te veel opvallen als hij een besmet voorwerp zou pakken, zie hoe verdacht Bridget nu is.
Dat is waar. Maar het sluit voor mij Bridget (al vind ik Ray/Gabriël verdachter hier) niet uit. Met -750 is ook een goede slag geslagen.
Maar ook eens dat Stijn in de kluis de meest verdachte persoon is, ondanks dat de anderen meer opvallen met opzichtig gedrag .

En misschien werd hij (als mol) behoorlijk in verwarring gebracht door het voorstel van Roos.
En bij nader inzien zit die doerian uit afl. 1 mij dwars; het is volgens mij de meest moeilijke deelopdracht (stekelige, zware vrucht). Dus ook wel interessant om daar als mol te zitten, niemand neemt het je kwalijk als dit niet lukt. Dat hakken, wat ze eerst deden via de schil, heeft volgens mij weinig/geen enkele zin. Later hoorde je Stijn wel zeggen dat ze het anders hadden moeten aanpakken. Namelijk: op een bepaald punt de vrucht doormidden zien te krijgen en dan kun je het vruchtvlees eruit halen. Het lijkt voor mij erop dat hij de juiste methode wel wist, maar dat ze dit niet (of in ieder geval: op een veel te laat moment) deden. Of het was toeval, maar bestaat toeval bij de mol?

Ik ga Stijn (en Bridget trouwens ook

) vanavond toch maar wat beter in de gaten houden.