Hmmm, Stijn is langzaam toch in mijn vizier gekomen. Ik vond hem wat afzijdig en heb niet het gevoel dat hij goed genoeg kan liegen en acteren om voor kandidaten lang onder de radar te blijven.
Ik lees vaak allemaal redenen waarom mensen een kandidaat afstrepen… op basis FTM, Verdenkingen, een specifieke actie.
Zo afgelopen jaren ook bij de echte mol.
Ik kijk vaak naar posities, reacties, kansen voor mooie mol acties op beeld achteraf, kansen om geld ongemerkt uit de pot te halen, en genoeg inzet en geld binnen halen onder toeziende blik van kandidaten, hints en hoe een kandidaat door regie in of uit beeld gehouden wordt.
De optelsom brengt me heel vaak bij de juiste mol.
Ik heb vanaf de kick-off een onderbuik gevoel bij Sophie…
Ze tikt veel boxen aan, maar de verdenkingen van mensen die er uitliggen staan me tegen, al zag ik die verdenkingen meer in uitspraken dan in hoe ze zich tov Sophie verhouden.
Gedurende het spel zie ik ook veel bij Roos, maar bij zo’n opzichtig gedrag en zo veel in your face mollen ben ik benieuwd wat er nog aan verborgen mol acties te zien zijn… maar het valt me op dat in deze serie er weinig opdrachten zijn waar kandidaten ongezien kunnen mollen…
Maar als ik de optelsom maak zie ik nu ook dat Stijn ook aan de meeste voorwaarden voldoet. Qua hints misschien iets minder maar ook dat kan met deze regisseur anders zijn… en de blauwe bril die groot in Moltalk werd genoemd is zeker een typische mol actie, die ook een vergissing kan zijn blauwe tas/ blauwe bril…
Misschien was ik afgelopen jaren goed geworden in het doorzien van de regie en heeft dat me geholpen met mollen speuren, maar nu met de nieuwe regie ben ik een beetje verdwaald…
Sophie en Roos blijven voor mij op basis van posities zeker potentiële mollen en dat ik nog zo twijfel bij aflevering 6 vind ik ergens ook wel leuk. En Stijn is daar goed bij gekomen.