Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 79399 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #300 Gepost op: 15-02-2025, 22:20:43 »
Juist met de mol kan de liftscene meerdere keren gedraaid worden totdat het de  meest geschikte reactie laat zien.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 15-02-2025, 22:28:37 »
Juist met de mol kan de liftscene meerdere keren gedraaid worden totdat het de  meest geschikte reactie laat zien.
Slim!

Ik denk niet dat het Stijn is omdat hij langer in het eerste kistje keek dan in het tweede kistje, omdat de vrijstelling in het eerste kistje lag. Als mol zou hij dat niet doen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 15-02-2025, 22:33:00 »
Slim!

Ik denk niet dat het Stijn is omdat hij langer in het eerste kistje keek dan in het tweede kistje, omdat de vrijstelling in het eerste kistje lag. Als mol zou hij dat niet doen.

Is dat niet gewoon natuurlijk gedrag, aangezien je dan het e.e.a. moet verwerken en sowieso enkel voor de vorm in het tweede kistje kijkt?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 15-02-2025, 22:38:35 »
Dat zou Roos dan toch juist naar het kistje met de vrijstelling lokken? Dus als hij daar opzettelijk langer naar keek: goed gespeeld. Helaas pakte ze dat kistje niet, anders was er nog 2.000 euro meer uit de pot gegaan en was Roos de boosdoener.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 15-02-2025, 22:39:31 »
Als mol had hij het prima gevonden als Roos de vrijstelling had gewonnen, dan was er immers nog meer geld uit de pot. Maar het ging uiteindelijk om de 2 hoogst geboden bedragen, dus het zal hem niet veel uitgemaakt hebben, als hij de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 15-02-2025, 22:41:04 »
Ik denk dat Roos eerder bezig was met de keuze van Stijn t.a.v. het kistje dat hij haar en zichzelf gaf. Rekende hij erop dat ze hem zou vertrouwen of juist niet? Omgekeerde psychologie etc. Niet met hoe lang hij in een kistje keek. Je weet hoe dan ook waar je aan toe bent bij het openen van het eerste kistje en in het tweede kistje kijk je alleen voor de vorm, ongeacht de inhoud.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 15-02-2025, 22:42:20 »
Als mol had hij het prima gevonden als Roos de vrijstelling had gewonnen, dan was er immers nog meer geld uit de pot. Maar het ging uiteindelijk om de 2 hoogst geboden bedragen, dus het zal hem niet veel uitgemaakt hebben, als hij de mol is.

Ik kan me voorstellen dat de mol toch voor de vrijstelling gaat, om de kandidaat uit te hangen en ook niet indirect verantwoordelijk te zijn voor het hoogste bedrag.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #307 Gepost op: 15-02-2025, 22:45:07 »
Voor de mol er maar een taktiek: een van de hoogste bedragen bieden en proberen in de finale te komen met een andere kandidaat met een hoog bedrag. Dan gaat er altijd veel geld uit de pot. Zoiets als Stijn deed.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #308 Gepost op: 15-02-2025, 22:45:14 »
Is dat niet gewoon natuurlijk gedrag, aangezien je dan het e.e.a. moet verwerken en sowieso enkel voor de vorm in het tweede kistje kijkt?
Jawel maar de mol weet al waarin de vrijstelling ligt dus die heeft dat onbewuste gedrag niet, denk ik.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 15-02-2025, 22:47:51 »
Vind zijn gedrag juist heel natuurlijk. Zowel bij het kistje als de blijdschap met de vrijstelling en de blijdschap na de eliminatie als geen reactie in de lift.

En als Stijn de mol zou zijn, zou hij dan niet geprobeerd hebben Roos te weerhouden haar handen op dat tablet te krijgen?

Jawel maar de mol weet al waarin de vrijstelling ligt dus die heeft dat onbewuste gedrag niet, denk ik.

Dat denk ik niet. Verwacht dat de Mol hier op eigen kracht moest spelen. Misschien ook beter, dan kan je van te voren niets verraden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 15-02-2025, 22:52:51 »

Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd, als je sowieso in de gelegenheid wordt gesteld om te kijken.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 15-02-2025, 23:07:37 »
Het is nu wel duidelijk dat Stijn de mol is. Te duidelijk.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 15-02-2025, 23:18:40 »
Meestal blijkt het dan niet zo te zijn  :D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 15-02-2025, 23:25:44 »

En als Stijn de mol zou zijn, zou hij dan niet geprobeerd hebben Roos te weerhouden haar handen op dat tablet te krijgen?

Waarom? Er is geen geld mee gemoeid, en al de tijd dat ze bezig is met die tablet, is ze dat niet met de eigenlijke opdracht en geld verdienen en al helemaal niet met opletten wat de mol aan het doen is. Denk dat de mol het super had gevonden als fanatieke kandidaat Sam er ook nog was geweest om achter die tablet aan te gaan.2 paar ogen minder op de mol. Dat zou het ideale scenario zijn geweest.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 16-02-2025, 00:23:37 »
Waarom? Er is geen geld mee gemoeid, en al de tijd dat ze bezig is met die tablet, is ze dat niet met de eigenlijke opdracht en geld verdienen en al helemaal niet met opletten wat de mol aan het doen is. Denk dat de mol het super had gevonden als fanatieke kandidaat Sam er ook nog was geweest om achter die tablet aan te gaan.2 paar ogen minder op de mol. Dat zou het ideale scenario zijn geweest.

Ook weer waar. Dacht het omdat er wellicht iets op die beelden te zien is.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 16-02-2025, 00:38:03 »
Als stijn de mol was had hij toch juist alles gedaan om roos te laten winnen?? en die blijdschap daarna, echt niet de mol, dat kan haast niet of stijn moet een gouden kalf krijgen voor deze acteerprestaties.

kijk gewoon te lang of te verbaasd naar een kistje en klaar toch, helemaal omdat de groepsdynamiek dan helemaal was verprutst omdat roos echt persona non grata was geworden..

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 16-02-2025, 00:47:25 »
Als stijn de mol was had hij toch juist alles gedaan om roos te laten winnen?? en die blijdschap daarna, echt niet de mol, dat kan haast niet of stijn moet een gouden kalf krijgen voor deze acteerprestaties.

kijk gewoon te lang of te verbaasd naar een kistje en klaar toch, helemaal omdat de groepsdynamiek dan helemaal was verprutst omdat roos echt persona non grata was geworden..

Hoe moet je dat doen dan? Als kandidaat geef je niet prijs was je ziet en als mol wil je op een kandidaat lijken. Daarnaast weet je niet waar degene die tegenover je staat wel of niet in trapt en in hoeverre die bezig is met omgekeerde psychologie. Z'n blijdschap achteraf was prima uit te leggen, de pot 5000 euro leger maken is een droom voor de mol. Dat bedrag steekt echt niet zuur af tegen 7000.

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 16-02-2025, 01:01:59 »
Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd, als je sowieso in de gelegenheid wordt gesteld om te kijken.
Hij mocht kijken omdat het hem gegund werd door het andere groepje. Dat was vooraf geen gegeven.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 16-02-2025, 01:03:53 »
Hoe moet je dat doen dan? Als kandidaat geef je niet prijs was je ziet en als mol wil je op een kandidaat lijken. Daarnaast weet je niet waar degene die tegenover je staat wel of niet in trapt en in hoeverre die bezig is met omgekeerde psychologie. Z'n blijdschap achteraf was prima uit te leggen, de pot 5000 euro leger maken is een droom voor de mol. Dat bedrag steekt echt niet zuur af tegen 7000.

Eigenlijk deed hij het al. Hij doet het (voor Roos) rechter kistje iets minder open dan het linker kistje. Roos zegt ook dat ze denkt dat het daarom het rechter kistje zal zijn volgens mij. Waarna ze nogal plots voor de linker gaat. Maar goed, het zegt weinig over Stijn waarschijnlijk. Het lijkt me erg moeilijk om echt niets weg te geven van wat je ziet.

Offline Moligarch

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 16-02-2025, 01:05:53 »
Ik kan me voorstellen dat de mol toch voor de vrijstelling gaat, om de kandidaat uit te hangen en ook niet indirect verantwoordelijk te zijn voor het hoogste bedrag.

Dit is het helemaal. De mol biedt een semi-hoog (een na hoogste) bedrag voor de zekerheid, want als hij(/zij) wel wint vliegt er alsnog veel uit en heeft hij de schijn mee.

Bovendien vond ik de spot van Roos (dat Maaike loog) oprecht overkomen en die van Stijn te makkelijk, gespeeld.