Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 79366 keer)

Offline Mvnl

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #340 Gepost op: 17-02-2025, 16:16:47 »
Leuk in theorie maar zou wel eerlijker voelen bij een opdracht waar alle kandidaten aan deelnemen (al hadden de overige kandidaten wellicht weer een ander voordeel met hun positie)

Offline Moligarch

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 19-02-2025, 22:31:30 »
Ze blijven hem uit de wind houden, het is gewoon een TE klassieke edit die Stijn verraadt als mol, zie bijv. de 'veiling'. Je ziet eerst de dames enorme bedragen bieden, en de edit die ertoe leidt dat je denkt "wat een stoute dames zijn dat zeg!" En dan komt Stijn erachter aan, als alles al geweest is.... 7000, 5000. Nu is zijn 5000 niet bijzonder meer. En de edit laat het hem ook relativeren: "Ik moet de finale halen, and that's all that counts". Dan achteraf zeggen de dames: ik heb 2000, 1000, 2000, 2000 geschreven.... reflecteert heel slecht op Stijn maar komt niet over in de edit..... die focust direct erna op "het is tijd voor de test" waar er op de allereerste testvraag toch ook 7000 staat.........
dan laten ze Sophie zeggen dat het wel meevalt wat er uit de pot is gespeeld, immers geen 7000...... dit was de grootste molactie van de serie maar het wordt geheel weggepoetst in de edit.... ZO klassiek.

Je hebt helemaal gelijk.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #342 Gepost op: 19-02-2025, 22:42:04 »
Over de finalevrijstelling opdracht: Wat we wel weten is dat de mol pas daar is gekozen door de kandidaten en waarschijnlijk heel dichtbij zichzelf is gebleven om niet op te vallen en dus ook bij deze opdracht en dat de mol als goed is als laatst bij Rik is gekomen om een bod te doen. En dus zijn of haar bod is gemaakt naar aanleiding van de biedingen van de andere kandidaten. De mol weet als goed is ook dat hier niet persé de hoogtste bod wint en heeft het niet echt zin om €2000,- meer te bieden dan de nummer 2 en 3. Maar zou Roos de mol zijn past dit wel bij haar gedrag die ze laat zien, net zoals dat ze erover loog.

Om heel laag te bieden als mol heeft alleen zin als de mol van tevoren wist dat de persoon/personen met de laagste biedingen de mensen die werden aangetikt om de finalevrijstelling bij iemand neer te zetten. Zou dit een echte regel zijn, dan is het niet onlogisch om laag te bieden, omdat jij er verzorgd welke bedragen in het spel blijven. Is het apart dat als Maaike de mol is om eerst Sophie te kiezen ipv Nora ja wel een beetje, maar dit kan je zelf als mol uitleggen om te zeggen van ik wilde niet te veel opvallen en zo speelt Maaike het spel ook, ze is er maar niet te opvallend in beeld.

Bij Sophie word het moeilijkere vind ik om het uit te leggen als zij de mol is. De €5000,- snap ik nog wel en dat ze erover liegt ook, want dat past wel bij haar. Alleen als zij de mol is en voorkennis had dat de mensen met de laagste biedingen, de finalevrijstelling bij de rest mocht zetten dan is het niet logisch dat ze Stijn noemde ipv Maaike.

En wat Stijn heeft gedaan is heel slim, je kiest niet het hoogste bedrag maar wel een bedrag die al voorkomt en ook hoog is, valt iets minder op daardoor. En bij hem merkte je dat hij voorkennis had, omdat hij Nora noemde.

Ik ben er nu echt uit: de meest logische keuze is dat Stijn de mol is. Door hoe hij het speelde zag je dat hij zijn bod heel slim gekozen heeft en tactisch en je zag dat hij voorkennis had.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 20-02-2025, 01:18:16 »
Op 19m48 kijkt Stijn in een koffer en zegt -> "Aftersun en een wit hempie."

Op 24m25 staat Stijn met Roos bij een pop en zegt: "Aftersun en witte..."

Roos pakt een tube uit een koffer en zegt: "hatsee!"

Op 24m26 zegt Stijn: "Nee, dat is SPF, lieve schat!"

Stijn doet dus alsof hij op zoek is naar aftersun en een wit hemdje voor die paspop.
In werkelijkheid heeft hij dit op 19m48 al in zijn handen gehad.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 01:21:55 door Pak »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 20-02-2025, 16:53:04 »
Er wordt vaak gerommeld in de montage met de volgorde van  gebeurtenissen. In het verleden heb ik dat regelmatig uitgeplozen en dan bleek dat kandidaten verdachter werden gemaakt dan ze waren. Misschien ging Stijn de aftersun en  hemdje wel halen?

Waarom zou Stijn, als hij de mol is, Roos corrigeren?? Als mol zou het hem toch goed uitkomen dat Roos SPF in de koffer wilde stoppen in plaats van aftersun?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 20-02-2025, 17:17:04 »
Waarom zou Stijn, als hij de mol is, Roos corrigeren?? Als mol zou het hem toch goed uitkomen dat Roos SPF in de koffer wilde stoppen in plaats van aftersun?

Ik weet niet precies meer wat er is gebeurd, maar als Stijn de aftersun zoek heeft gemaakt (en ze dat moeten hebben), dan kan hij natuurlijk prima Roos corrigeren. De aftersun komt daarmee niet terug.  >:D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 20-02-2025, 17:31:43 »
Ja, maar dat is speculatie, we zien hem iig duidelijk beide items teruggooien in de koffer  >:D

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 20-02-2025, 19:45:04 »
Er wordt vaak gerommeld in de montage met de volgorde van  gebeurtenissen. In het verleden heb ik dat regelmatig uitgeplozen en dan bleek dat kandidaten verdachter werden gemaakt dan ze waren. Misschien ging Stijn de aftersun en  hemdje wel halen?

Het is vrij duidelijk dat de eerste beelden uit het begin van de opdracht en de volgende aan het einde van de opdracht gemaakt zijn.

Bovendien staat de paspop wanneer ze aan het einde vertrekken nog altijd zonder koffer of aftersun + wit hemdje.

Stijn heeft de aftersun + het wit hemdje dus wel in zijn handen gehad maar nooit naar de paspop gebracht.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 20-02-2025, 20:43:48 »
Feit is iig dat Stijn Roos onnodig corrigeert en dat corrigeren van andere kandidaten heeft hij vaker gedaan. Cinner gaf in dit topic al een hele opsomming o.a. bij de handenopdracht in de tempel:

Citaat
Bij de handbewegingen opdracht de eerste opdracht hoeveel gezichten op de 54 torens zitten. Fluit hij als eerste Sam terug dat je niet door die hele tempel heen kan rennen. Is Stijn ook degene die Roos corrigeert dat er geen twee maar vier gezichten op de torens staan afgebeeld.

Bij de tweede handbewegingen corrigeert hij Roos en Sam, bij de derde handbewegingen corrigeert hij Roos. .

Toch vreemd voor een mol.......

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #349 Gepost op: 20-02-2025, 21:06:43 »
Feit is iig dat Stijn Roos onnodig corrigeert en dat corrigeren van andere kandidaten heeft hij vaker gedaan. Cinner gaf in dit topic al een hele opsomming o.a. bij de handenopdracht in de tempel:

Toch vreemd voor een mol.......

Het is een van de belangrijkste redenen dat ik in Stijn geen mol kan zien. Hij verzint goede tactieken, onthoudt zaken goed, helpt anderen en corrigeert mede kandidaten. Waarom zou een mol dat doen inderdaad.

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 20-02-2025, 21:23:52 »
Zoals ik het zie is Stijn juist ontzettend handig om erin mee te gaan op het moment dat de groep de juiste kant op gaat en dan niet meer dwars te gaan liggen.  Dat is iets anders dan vanuit eigen initiatief een fout van een andere kandidaat corrigeren, wat inderdaad typisch onmols is.

Bij de tempelopdracht lopen Sam en Stijn naar binnen om hoofden te gaan tellen. Wat natuurlijk kansloos was binnen vier minuten.  Roos is hier degene die beide heren corrigeert door op het lumineuze idee te komen dat het een sommetje is van torens x hoofden. Daarmee zet ze een streep door de kansloze zoektactiek van Stijn en Sam. Ze maakt alleen een fout door 2 hoofden per toren te noemen. Pas dan en alleen dan is Stijn zo beleefd het juiste antwoord te geven en kandidaatpunten te scoren.

M.i. komt de kandidaatse correctie hier dus primair van Roos, niet van Stijn.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2025, 21:36:28 door Allomol »
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 20-02-2025, 22:35:08 »
Zoals ik het zie is Stijn juist ontzettend handig om erin mee te gaan op het moment dat de groep de juiste kant op gaat en dan niet meer dwars te gaan liggen.  Dat is iets anders dan vanuit eigen initiatief een fout van een andere kandidaat corrigeren, wat inderdaad typisch onmols is.

Bij de tempelopdracht lopen Sam en Stijn naar binnen om hoofden te gaan tellen. Wat natuurlijk kansloos was binnen vier minuten.  Roos is hier degene die beide heren corrigeert door op het lumineuze idee te komen dat het een sommetje is van torens x hoofden. Daarmee zet ze een streep door de kansloze zoektactiek van Stijn en Sam. Ze maakt alleen een fout door 2 hoofden per toren te noemen. Pas dan en alleen dan is Stijn zo beleefd het juiste antwoord te geven en kandidaatpunten te scoren.

M.i. komt de kandidaatse correctie hier dus primair van Roos, niet van Stijn.

Volgens mij is Stijn de eerste die Sam probeer terug te roepen. Roos roept daarna ook. Later corrigeert hij ook nog de fout van Roos. Bij de handbewegingen corrigeert hij als enige op eigen initiatief twee keer Roos en een keer Sophie en Sam.

Eerder bij de Kraak lijkt Stijn het verkeerd te doen maar dat zit in de edit. Het is Roos die naar de knop moet maar naar de kraam gaat en Stijn wegjaagt. Stijn komt daarna ook bij de knop aan en wordt pas na indrukken voor de laatste kandidaat gepakt, niet daarvoor. Dat brengt 350 euro in de pot.

In de kluis somt hij alle drankjes op, ziet beneden dat het om de drankjes gaat en heeft de volgorde van de drankjes onthouden. Slot open, 250 euro in de pot. Hij komt op het idee servetten te tellen terwijl Roos meteen een blauw servet onder tafel laat verdwijnen. Het is speculeren maar hij komt op mij niet over alsof hij de opdracht wilde vermollen.

Bij wie van de drie liegt hij heel erg slecht. Had het aan hem gelegen, hadden ze 1500 euro kunnen verdienen.

Op het vliegveld maant hij best autoritair Sophie om Roos ook een kans te geven. Had hij dat niet gedaan, was Roos niet eens binnen gekomen. Zelf telt hij juist hoeveel keer hij is afgeschoten en houdt zich aan de afspraak.

De rest van de opdracht in de bagageruimte zegt niet veel. Iedereen was aan het mollen en blijkbaar zochten ze allemaal naar het voordeel alleen is dat niet in beeld gebracht.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 20-02-2025, 23:57:28 »
Het zegt wel veel. Stijn heeft als hij alleen is aftersun + wit hemd in zijn handen.

Niemand weet dat.

Vervolgens doet hij als hij naast een kandidaat staat alsof hij niet weet waar die items zijn.

Waarom het veel zegt is omdat dit een molactie is waarmee hij zich bij de andere kandidaten totaal niet verdacht maakt.

Andere kandidaten zijn hier aan het mollen om zichzelf verdacht te maken.

Stijn doet hier een molactie om iets ongezien te verduisteren. Iets waar je als kandidaat niets aan hebt.

Het lijstje van cinner vind ik niet overtuigend. Van de andere spelers kan je vermoed ik een veel belastbaarder overzicht maken.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 21-02-2025, 00:43:07 »
Het zegt wel veel. Stijn heeft als hij alleen is aftersun + wit hemd in zijn handen.

Niemand weet dat.

Aan het begin van de opdracht trekt Maaike meteen de koffer open met wit hemdje. Hoe het daarna gemonteerd is, is volkomen onduidelijk. En kan het zo snel niet terug vinden maar Nora verklaarde op de radio dat niet alleen Roos maar iedereen aan het zoeken was naar een mogelijk voordeel en daarom meteen chaos ontstond en iedereen koffers open trok. Dat is helemaal niet in beeld gebracht. Het lijkt alsof alleen Roos met haar eigen opdracht bezig is en de rest met de hoofdopdracht.

In die zin zegt het me niet zoveel. het is voor ons volslagen onduidelijk wat daar gebeurd is en in welke volgorde.

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 21-02-2025, 01:22:26 »
Onzin. Maaike pakt iets wits op 22m26. Dat is helemaal niet in het begin. Je kan namelijk zien dat dit niet aan het begin van de opdracht is omdat ze al met de hele groep aan de paspop staan. En omdat op datzelfde moment 22m28 ook blijkt dat het geluid van het paspoort van de paspop het niet meer doet.

Duidelijke indicaties dat dit niet in het begin van de opdracht gebeurt.

Zelfs als de regie het chronologisch verknipt zou hebben doet dat niets af aan het volgende:

* Stijn heeft op een moment de aftersun + het witte hemd in handen gehad.

* Stijn staat op een moment voor de paspop met hoed en sjaal en spreekt uit dat die paspop aftersun + wit hemd nodig heeft.

* Aan het einde  staat er geen koffer, geen aftersun en geen wit hemd bij dezelfde paspop met hoed en sjaal.

(Dit is in beeld te zien wanneer Sophie het einde van de opdracht in beeld benoemt: "jongens, we moeten op tijd naar buiten anders hebben we niks." (25m30))

Conclusie hoe dan ook: Stijn heeft geweten dat de paspop aftersun + wit hemd nodig had, waar dit te vinden was, en dit hier niet naartoe gebracht.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2025, 01:29:30 door Pak »

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 21-02-2025, 10:02:14 »
@Cinner Van je lijstje ga ik op één punt met je mee en dat is de Wie van de Drie opdracht. Ik blijf het raar vinden dat je als Mol niet bij de vragers maar bij de slapers zit. Maar goed, dat kunnen we op het conto van de productie schuiven. Het over-acten aan het ontbijt en het opzichtige liegen maken het er wat mij betreft niet beter op. Stijn als Mol wordt eigenlijk alleen maar gered door het voorwerk dat hij met Bridget heeft gedaan en het cadeautje dat hij krijgt door het sterk sturende gedrag van Sam.

Nog een twijfelgevalletje blijf ik het aanwijzen van Roos bij het houtsnijden vinden. Dit wordt vrij breed als molstreek gezien, maar Stijn als Mol neemt hier wat mij betreft wel een flink risico. Er zijn inmiddels drie stemmen op Maaike uitgebracht. Stijn is een van de twee stemmers op Roos, maar Maaike onthoudt zich op het laatste moment van stemming. Als zij ook op Roos zou stemmen is het 3-3 en het lijkt me dat je dat echt niet wil als Mol. Wat mij betreft eerder Molpuntje dus voor Maaike dan voor Stijn.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 21-02-2025, 10:17:51 »
Nog een twijfelgevalletje blijf ik het aanwijzen van Roos bij het houtsnijden vinden. Dit wordt vrij breed als molstreek gezien, maar Stijn als Mol neemt hier wat mij betreft wel een flink risico. Er zijn inmiddels drie stemmen op Maaike uitgebracht. Stijn is een van de twee stemmers op Roos, maar Maaike onthoudt zich op het laatste moment van stemming. Als zij ook op Roos zou stemmen is het 3-3 en het lijkt me dat je dat echt niet wil als Mol. Wat mij betreft eerder Molpuntje dus voor Maaike dan voor Stijn.
Er zijn op dat moment al vier stemmen binnengekomen voor Maaike: van Nora, Sam, Bridget en Roos. De stem van Nora is lastig te zien vanuit de camerapositie, maar als je goed kijkt is die ook duidelijk. Het had hier dus maximaal 4-3 kunnen worden en daarmee neemt Stijn dus geen enkel risico

Je ziet Stijn ook nog heel duidelijk tellen of er wel vier stemmen voor Maaike zijn binnengekomen zodat hij voor Roos kan

Offline Allomol

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 21-02-2025, 10:24:34 »
Er zijn op dat moment al vier stemmen binnengekomen voor Maaike: van Nora, Sam, Bridget en Roos. De stem van Nora is lastig te zien vanuit de camerapositie, maar als je goed kijkt is die ook duidelijk. Het had hier dus maximaal 4-3 kunnen worden en daarmee neemt Stijn dus geen enkel risico

Je ziet Stijn ook nog heel duidelijk tellen of er wel vier stemmen voor Maaike zijn binnengekomen zodat hij voor Roos kan

Goeie, had ik niet gezien. Blijft voor mij alleen de Wie van de Drie over.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #358 Gepost op: 21-02-2025, 10:59:02 »
Mijn eerste gedachte bij drie van de drie de mol zit bij één van de drie, maar toen dacht ik nog heel erg aan Sophie als mol. Maar nu nog steeds vind ik het wel logisch, dat de mol daartussen zat meer dan bij de vragenstellers.

Ook al kan ik het opzich ook wel voorstellen dat de mol bij de vragenstellers zat en bewust de groep van Ray af wilde houden.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 21-02-2025, 10:59:22 »

Niemand weet dat.

Vervolgens doet hij als hij naast een kandidaat staat alsof hij niet weet waar die items zijn.

Waarom het veel zegt is omdat dit een molactie is waarmee hij zich bij de andere kandidaten totaal niet verdacht maakt.

Je waarnemingen zijn wel juist maar je verbindt je eigen conclusies aan dat wat je door de montage voorgeschoteld krijgt.

We zien Stijn een wit hemdje (ik vind het overigens een shirt) en aftersun pakken. We zien hem deze artikelen ook weer teruggooien in de koffer en vervolgens het paspoort van deze pop pakken. Jouw conclusie dat niemand dat weet is voorbarig. Het was een close up shot, we weten niet of er nog anderen in de buurt waren Later, als er meerdere kandidaten bij deze pop staan blijkt het om de dame met de blauwe haarklem te gaan. Stijn bevestigt dit ook.

Later zien we Stijn samen met Roos bij de paspop staan waar kennelijk het witte hemdje en de aftersun bij horen. Stijn corrigeert Roos omdat zij  SPF in de koffer wil gooien. We zien hem vervolgens weglopen. Dat hij net doet alsof hij niet weet waar de items zijn is jouw conclusie maar ook dat weten we niet. Op het moment dat hij wegloopt zit er een knip in de montage. We weten niet wat hij ging doen, misschien ging hij wel op zoek naar de bewuste koffer met hemdje en aftersun.

Aan het einde  staat er geen koffer, geen aftersun en geen wit hemd bij dezelfde paspop met hoed en sjaal.

(Dit is in beeld te zien wanneer Sophie het einde van de opdracht in beeld benoemt: "jongens, we moeten op tijd naar buiten anders hebben we niks." (25m30))

Conclusie hoe dan ook: Stijn heeft geweten dat de paspop aftersun + wit hemd nodig had, waar dit te vinden was, en dit hier niet naartoe gebracht.

Natuurlijk kan het dat de koffer met hemdje en aftersun niet bij de juiste paspop terecht is gekomen maar dat wil nog niet zeggen dat Stijn hier verantwoordelijk voor is.