Auteur Topic: [Kandidaat] Stijn de Vries  (gelezen 79311 keer)

Offline Allomol

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Stijn de Vries
« Reactie #440 Gepost op: 1-03-2025, 12:40:59 »
Duper’s delight

En een glimps van minachting.
Het is wat lastig vast te stellen ivm de belichting maar ik denk een asymmetrisch opgetrokken rechtermondhoek te zien.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #441 Gepost op: 1-03-2025, 12:51:49 »
Weer wat geleerd ::trots:: 8)

Die moest ik ook even opzoeken hoor.  ::ok:: Maar ik vermoed wel dat dit klopt bij Stijn.

En een glimps van minachting.
Het is wat lastig vast te stellen ivm de belichting maar ik denk een asymmetrisch opgetrokken rechtermondhoek te zien.

Dat ook.
Ik zie er ook een ingehouden lachje in.

Ik vond dat moment tijdens het kijken van die aflevering ook best verdacht (ook van Bridget trouwens, maar ja: zij kan niet meer de mol zijn) en zeker in combinatie met het feit dat hij zo makkelijk 1 van die 2 jokers aan Bridget weggaf. Normaal gesproken denk je daar als kandidaat wat langer over na. Echt geen kandidaats moment hier van Stijn, vind ik.  ;D

Verder.. Ik was nog even terug aan het kijken bij I See You voor de geldstromen.

Eerst zegt Maaike dat ze de code doorgeeft, want 'we zijn toch een team' (Anti-mol momentje Maaike vind ik)
Stijn pakt het geld uit de kluis, maar we zien niet dat hij het meeneemt.

Plus, wat me eerder opviel bij het overzicht van Moltalk: het geld komt hier op conto van Stijn, terwijl het de verdienste van Maaike was. In het overzicht van Moltalk lijkt het nu dat Stijn veel geld heeft verdiend, maar naar mijn idee komt dat vooral door Maaike (waarbij het lijkt dat ze minder geld heeft meegenomen)

Duidelijk toch?  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 13:26:10 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rob78

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #442 Gepost op: 1-03-2025, 23:05:32 »
Al vanaf aflevering 1 tunnelvisie dat Stijn de mol is, maar mogelijk in vorige aflevering een hint gevonden.

In de opdracht in het hotel werd aangehaald dat het een creepy hotel a la The Shining was. Zo werd het ook gebracht qua opdracht. De Shining (van Stephen King) is bekend van het woord redrum, wat uiteindelijk murder betekende in spiegelschrift.

Nu viel mij op dat Stijn het een DROOM in zijn biecht noemde. En daarna nog een keer een KOORTS DROOM.
Spiegelbeeld: MOORD en MOORD STROOK

Een paar afleveringen ervoor kreeg de mol in een briefing de opdracht om... te spiegelen!

Gaan we deze hint volgende week terugzien?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2025, 23:32:06 door Rob78 »

Offline mollie85

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 1-03-2025, 23:23:58 »
Even een hersenspinsel delen:

Mensen die liegen hebben toch vaak te neiging om 'teveel' te vertellen, dan nodig is. Als een soort innerlijke relief/ontluchten van innerlijke spanning? Ik vond het erg opvallend dat Stijn in dat busje maar bleef heralen over hoe ongelooflijk het wat dat ze het einde van het programma hadden gehaald. Dat gesprek liep dan op zn eind en dan begon hij steeds weer opnieuw.

Vond het iig opvallend.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #444 Gepost op: 1-03-2025, 23:57:29 »
Even een hersenspinsel delen:

Mensen die liegen hebben toch vaak te neiging om 'teveel' te vertellen, dan nodig is. Als een soort innerlijke relief/ontluchten van innerlijke spanning? Ik vond het erg opvallend dat Stijn in dat busje maar bleef heralen over hoe ongelooflijk het wat dat ze het einde van het programma hadden gehaald. Dat gesprek liep dan op zn eind en dan begon hij steeds weer opnieuw.

Vond het iig opvallend.

Hij kwam deze laatste aflevering op mij een beetje hyper over. Wederom het gebiecht over hoe ge-wel-dig laag die pot toch wel niet is en wat voor megageweldige mol dit seizoen. Denk dat hij opgelucht was en hyperdepieper over zijn succesvolle avontuur. Hij wil ook de Beste Mol Ooit worden, dus misschien was die biecht ook een gevalletje 'product placement'/'subliminal advertising'.

Geen zorgje aan de hemel verder voor deelnemer Stijn, die overduidelijk geen zwoegende kandidaat is die juist nu door de zenuwen bevangen had moeten zijn over hoe dat historisch lage geldbedrag te winnen.

Dit forum zat al binnen een paar weken goed met hem denk ik  ::ok::

Rob78, goed gevonden hint. Past heel erg goed bij die opdracht ook, echt een visuele link naar de Shining. Ik denk dat je een echte hint te pakken hebt daar.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2025, 00:01:09 door Nat007 »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #445 Gepost op: 2-03-2025, 00:38:44 »
Eigenlijk verraad Stijn zichzelf al bij die Ben commercial. Wat hij probeert aan te smeren is geen zuivere koffie.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 2-03-2025, 01:00:52 »
Eigenlijk verraad Stijn zichzelf al bij die Ben commercial. Wat hij probeert aan te smeren is geen zuivere koffie.

Dat ook.

En Rob78: misschien is het inderdaad een mooie hint.  ::ok::

Hij kwam deze laatste aflevering op mij een beetje hyper over. Wederom het gebiecht over hoe ge-wel-dig laag die pot toch wel niet is en wat voor megageweldige mol dit seizoen. Denk dat hij opgelucht was en hyperdepieper over zijn succesvolle avontuur. Hij wil ook de Beste Mol Ooit worden, dus misschien was die biecht ook een gevalletje 'product placement'/'subliminal advertising'.

Ja, dat heb ik ook met Stijn. Al denk ik ook dat hij het uitstekend heeft gedaan als onvoorbereide mol.

Wat ik ook nog bedacht:

Ik vind het ook wel bijzonder dat deze aflevering de doerian terugkwam. Dat was ook het moment dat ik hem bij nader inzien (wel wat later dan afl. 1, omdat toen Gabriël voor mij de mol was) begon te verdenken. Naast dat hij deze opdracht niet goed deed met dat 'domweg hakken' - al was die opdracht voor een kandidaat ook erg moeilijk - staat de doerian ook bekend om de geur.
Dat zaakje stinkt!

En nu zegt Stijn bij die doerian dat het bij hem past (niet de exacte bewoording). Een 'geurhintje' naar de mol?
(in afl. 1 zei hij trouwens ook tegen Rik dat hij stonk  ;D)

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #447 Gepost op: 2-03-2025, 01:04:56 »
Arme Stijn met zijn stankangst  ::rofl:: ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 2-03-2025, 01:08:17 »
Arme Stijn met zijn stankangst  ::rofl:: ::rofl::

Haha, dat ook.  ::rofl::
En dan heeft hij ook nog een fascinatie voor zout.
Vorige aflevering kilo's zout mollen scheppen en deze aflevering veel zout kopen op de markt.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 2-03-2025, 12:35:05 »
Wat ook opviel was dat Stijn een juiste correctie geeft dat ze niet zoeken naar een football shirt maar een soccer shirt.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #450 Gepost op: 2-03-2025, 12:39:20 »
Juiste correctie? Alleen in Amerika noemen ze het soccer.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #451 Gepost op: 2-03-2025, 14:04:29 »

Ja maar onze mol houdt van met Engels doorspekte zinnen  ;)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 2-03-2025, 14:07:01 »
Er zijn meer landen waar het woord soccer gebruikt wordt. Even opgezocht maar in Cambodja gebruiken ze in de lokale taal wel een etymologische variant van het woord football

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 2-03-2025, 14:53:11 »

In veel meer landen dan Noord-Amerika kennen ze (american) football en soccer. Ik weet niet hoe dat in Cambodja is maar geen gekke gok als mensen je staan aan te gapen alsof je van Mars komt bij het woord football.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 2-03-2025, 15:38:05 »
Zie het plaatje hier direct boven. In Cambodja gebruiken ze een etymologische variant van football voor het spel dat in Nederland voetbal heet.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 2-03-2025, 17:08:02 »
Niemand noemt voetbal soccer buiten de VS, ik dacht nog 'Stijn, ben je het nu expres moeilijker aan het maken?'.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 2-03-2025, 17:53:20 »
In Ierland, Zuid-Afrika (en wat aangrenzende landen) en Australië en Nieuw-Zeeland noemen ze het dus ook soccer, en een aantal Aziatische landen (Filipijnen/Japan) hebben verwante woorden. In Cambodja toevallig niet maar zo gek was het ook niet gedacht van Stijn

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 2-03-2025, 18:45:17 »
Niemand noemt voetbal soccer buiten de VS, ik dacht nog 'Stijn, ben je het nu expres moeilijker aan het maken?'.

Het gebeurt in meer landen. Zie ook andere commentaren zoals:

In Ierland, Zuid-Afrika (en wat aangrenzende landen) en Australië en Nieuw-Zeeland noemen ze het dus ook soccer, en een aantal Aziatische landen (Filipijnen/Japan) hebben verwante woorden. In Cambodja toevallig niet maar zo gek was het ook niet gedacht van Stijn

Offline Nylow

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 2-03-2025, 18:58:35 »
Ik vond het opvallend dat Rik Stijn de 'benjamin' van de groep noemde. Ik moest het toch even opzoeken.. en ik vind het resultaat wel grappig.

Iemand anders ook opgesloten in de Stijn tunnel? Ik ben er zo gespannen voor  ::rofl:: ik hoop echt dat het Stijn is. Sowieso met het geknipte fragment in aflevering 3. Waarom zou de regie dit met een kandidaat doen? Daar zouden ze het toch vooral niet aanpassen omdat het iemand verdacht zou maken? En ik heb het idee dat het nauwelijks is opgevallen. Zelfs ik had het gemist in de aflevering, alleen toen ik terug ging kijken ving ik de geplakte 'Bridget' op.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 2-03-2025, 19:22:08 »
Sowieso met het geknipte fragment in aflevering 3. Waarom zou de regie dit met een kandidaat doen? Daar zouden ze het toch vooral niet aanpassen omdat het iemand verdacht zou maken? En ik heb het idee dat het nauwelijks is opgevallen. Zelfs ik had het gemist in de aflevering, alleen toen ik terug ging kijken ving ik de geplakte 'Bridget' op.

Maar dat kun je ook beredeneren naar de mol. Waarom zouden ze dit doen bij een mol? Het is toch veel simpeler om een andere biecht op te nemen? De mol zit immers in het complot en biechten achteraf opnemen zal ook niet voor het eerst zijn.

Een tekst aanpassen kun je achteraf in de montage doen als blijkt dat de kandidaat finalist is en hij/zij op deze manier verdachter wordt.