Auteur Topic: [Kandidaat] Roos Moggré  (gelezen 75337 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Roos Moggré
« Reactie #320 Gepost op: 22-02-2025, 00:55:26 »
Stijn liegt onnoemelijk slecht bij wie van de drie maar wordt als Mol aangewezen terwijl hij nog meer risico heeft genomen dat er flink gld in de pot zou komen.

Maar inderdaad, we zullen het zien. Ik vermoed in de laatste aflevering pas, ze komen vast beiden in de finale.

Ja, dusdanig slecht dat Roos meteen al zei dat zijn verhaal niet waar was. (voor mij een anti-molpuntje voor Roos hier)
Maar Bridget - met wie Stijn een bondje had - hielp goed mee om het verhaal van Stijn toch als 'waar' er doorheen te drukken.
Ja, dat is een wonderlijke tactiek als Stijn de mol is + risico (want kans dat de anderen toch dat geld hadden binnengespeeld), maar hij zorgt er ook voor dat de anderen denken: 'die jongen liegt slecht, kan nooit de mol zijn...'

Die 10 van Roos vind ik vrij bizar hoor. Want daarmee compenseer je ook een 5 van iemand anders om op dat gemiddelde van 7,5 uit te komen (= geld in de pot). Als ze de mol is, dan kan het ook zo zijn dat ze dat echt niet had verwacht. Dat ze wel het hoogste cijfer wilde, maar dan een 8 ofzo. Mijn gedachte is toch dat ze kandidaat is. Niet alleen door die 10.

Als ze wél de mol is: hulde voor Roos en deze tunnel! Dan heeft ze een fantastisch rookgordijn opgeworpen. Ik sluit het niet 100% uit, maar denk toch dat het te mooi is om waar te zijn en dat de molkeuze voor dit jaar wat veiliger is (al denk ik dat Stijn het prima heeft gedaan als hij het is). Maar ik laat me graag verrassen.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 00:57:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 22-02-2025, 03:25:21 »
Ja, dusdanig slecht dat Roos meteen al zei dat zijn verhaal niet waar was. (voor mij een anti-molpuntje voor Roos hier)
Maar Bridget - met wie Stijn een bondje had - hielp goed mee om het verhaal van Stijn toch als 'waar' er doorheen te drukken.

Dat vond ik ook maar ze zegt alleen dat Stijn ongeloofwaardig is en dat ze bijna Ray geloofwaardiger vindt. Over Sophie zegt ze niets en we zien haar geen echte moeite doen mensen over te halen. Tegenover Bridget die druk aan het bemiddelen is voor haar buddy dat ze de slechte leugens niet meer meekreeg  ::rofl:: Heb verder de indruk dat we een flink deel overleg niet te zien hebben gekregen.

Wat mee kan spelen is dat Roos al een aantal keer met gestrekt been ronduit verkeerde beschuldigingen heeft geuit dus dat de medekandidaten Roos niet geloofwaardig vinden en tegengesteld aan haar reageren. Het idee 'daar heb je Roos weer'.

Die 10 van Roos vind ik vrij bizar hoor. Want daarmee compenseer je ook een 5 van iemand anders om op dat gemiddelde van 7,5 uit te komen (= geld in de pot). Als ze de mol is, dan kan het ook zo zijn dat ze dat echt niet had verwacht. Dat ze wel het hoogste cijfer wilde, maar dan een 8 ofzo. Mijn gedachte is toch dat ze kandidaat is. Niet alleen door die 10.

Als ze wél de mol is: hulde voor Roos en deze tunnel! Dan heeft ze een fantastisch rookgordijn opgeworpen. Ik sluit het niet 100% uit, maar denk toch dat het te mooi is om waar te zijn en dat de molkeuze voor dit jaar wat veiliger is (al denk ik dat Stijn het prima heeft gedaan als hij het is). Maar ik laat me graag verrassen.  ::jaja::

Denk dat ze het hoogste cijfer wilde halen maar de tien niet zag aankomen. Ze lijkt er ook niet zo gelukkig mee en probeert nadien steeds de aandacht te verleggen naar haar tienerjaren en handvaardigheid. Zou het vooral een mooie tactiek vinden. Het is makkelijker om jezelf geloofwaardig te downplayen dan de aandacht van een ander af te moeten werken.

Vind Stijn een leuke deelnemer maar mocht hij toch de Mol zijn, denk ik dat het laten kiezen voor de Mol geen bijster goed idee is geweest.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #322 Gepost op: 22-02-2025, 08:42:23 »
Maar over Bridget en haar bondje Stijn, had dit ook al bij Stijn geplaatst:
Het is ook zo in het verleden gebleken dat een mol vaker een bondje heeft gehad met een kandidaat die hem of haar volledig vertrouwde en daardoor uit het spel is gegaan. Dus soort misbruik maakte van het vertrouwen.

En zulke bondjes zie je ook altijd terug in de afleveringen. En vaak andere bondjes worden weg gemonteerd, zoals het bondje van Sophie en Nora, in de afleveringen zag je daar niks van. Dus dit zou een duidelijke aanwijzing kunnen zijn naar Stijn en een mol geeft vaker een joker weg aan zijn of haar bondje.

Ik vind zelf de 10 van Roos ook raar als ze de mol is, het kan echt wel zijn dat de mol haar best gedaan heeft hier en dat ze dit niet zag aankomen, maar ze nam wel hier wel een risico, ook omdat toch redelijk wat kandidaten Roos haar beeldje het beste vonden. Die van Maaike ook, maar de aandacht ging vooral naar Roos uit. Zou ze echt wel creatief zijn en ook op de middelbare vroeger, nam ze wel een risico want zeker mensen die haar goed kennen weten dat ze liegt. En misschien wist één van de kandidaten dit ook van haar, dus die zou haar gelijk doorhebben als ze de mol is.

Alleen we weten nog niet hoe de mol gekozen is, wat wel 100% zeker is dat tijdens de eerste opdracht waar Rik tegen iedereen zei je kan kans maken op een joker. De 5 kandidaten die hadden gelogen en echt kans maakte op een joker waren deze overgeblevende 4 kandidaten en Gabriël, wel bijzonder dat naast Gabriël de rest er nog inzit.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 09:13:22 door Mol1991 »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 22-02-2025, 09:28:42 »
Maar over Bridget en haar bondje Stijn, had dit ook al bij Stijn geplaatst:
Het is ook zo in het verleden gebleken dat een mol vaker een bondje heeft gehad met een kandidaat die hem of haar volledig vertrouwde en daardoor uit het spel is gegaan. Dus soort misbruik maakte van het vertrouwen.
(...)
Alleen we weten nog niet hoe de mol gekozen is, wat wel 100% zeker is dat tijdens de eerste opdracht waar Rik tegen iedereen zei je kan kans maken op een joker. De 5 kandidaten die hadden gelogen en echt kans maakte op een joker waren deze overgeblevende 4 kandidaten en Gabriël, wel bijzonder dat naast Gabriël de rest er nog inzit.

Roos was vroeger juist niet creatief en niet best in handenarbeid. Ze was nu ook niet creatief. Wel leek ze als enige exact te weten op welke criteria er beoordeeld werd. Niet op creativiteit maar op afmetingen en verhoudingen.

Daarbij had Roos veel invloed op het verleggen van de aandacht van haarzelf naar Maaike, 400 euro niet in de pot. Waar Stijn geluk had met Bridget die nogal blind werd van haar bondgenootschap en een meerderheid van de kandidaten die plots blijkbaar dacht dat de regie iemand achttien uur niets anders te eten had gegeven dan een appel (waar ze altijd laaiend positief zijn over de ontzettend goede verzorging die ze krijgen).

Zelfde gebeurde in de Kluis. Roos veel directe invloed op mislukken opdrachten, Stijn juist invloed op lukken opdrachten. Of bij de handbewegingen. Roos laat kiezen uit twee foute opties, Stijn heeft eerder juist viermaal mensen gecorrigeerd. De panoramafoto doet Stijn het beter dan Roos met haar 'er zit geen h in de naam'. Bij het kiezen van de fotografen doet hij zijn best, vinden ze snel fotografen terwijl Roos aapjes bewonderd en de telefoon op vliegtuigmodus zet en daar Sophie de schuld van geeft.

Zelfs als Stijn de Mol is, is Roos stiekem een betere Mol  ::rofl::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 22-02-2025, 09:37:05 »
De rol van Roos bij wie van de drie vond ik in eerste instantie ook vreemd.
Er over nadenkend bedacht ik me dat  haar insteek bij deze opdracht wel eens anders kan zijn geweest. Het geld zou pas verdiend zijn als de kandidaat die de waarheid sprak aangewezen zou worden. In de eerste ronde moest er een leugenaar aangewezen worden. Deze lag dan uit het spel. Roos kon dan prima eerst Stijn aanwijzen als leugenaar om dan in ronde 2 van taktiek te veranderen (bijv. meegaan met sterk sturende Sam)

Wat betreft de 10 bij houtbewerken: ik heb het hier al ergens gelezen maar de cijfers die gegeven zijn waren opvallend: 5, 5,5, 7, 7,5, 8, 8,5,10. Als van te voren aan de leermeesters is verteld dat ze deze cijfers mochten verdelen dan lijkt het vooropgezet om op 7,3 uit te komen. Waarom geen 6 of 6,5 of 9???

Als Roos de mol is vind ik het knap dat ze wist te voorkomen dat er op haar gestemd is. Ze stuurde in het begin nog naar Bridget maar stelde zich ineens wel erg timide op. Haalde haar eigen prestatie naar beneden en legde het risico dat er geld verloren zou gaan ineens bij de anderen neer.  ;D

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 22-02-2025, 09:38:52 »
Over niet creatief zijn, kan je liegen en omdat ze dit zei tegen de rest kan je niet eens het beeld heel creatief maken, geloof ik hier in is een ander verhaal. Maar ik denk dat iedereen de regels wist. Ze hebben toch echt wel goed uitleg gehad van de mannen die dit altijd doen dus ook de afmetingen en verhoudingen. Als zij de enigste is die het opgevolgd heeft ligt het eerder aan de andere kandidaten dan aan haar. 

Maar het is vaker zo dat nep mollen beter zijn dan echte mollen  ;) ;D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 10:21:04 door Mol1991 »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 22-02-2025, 11:09:13 »
Meteen na de aflevering leek het alsof Roos alleen maar met haar missie bezig was en dat de anderen haar ongestoord haar gang lieten gaan. Als je beter kijkt lijkt het toch anders te zijn gegaan.

Roos zelf zegt in voice-over en biecht dat ze al snel het groene koffertje zag. Nadat ze de tablet eruit heeft gehaald en in de grote groene koffer heeft verstopt loopt ze wat rond maar ziet ook al snel haar eigen koffer. Kennelijk geholpen door de productie want de koffers voor de andere kandidaten komen pas aan het eind van de opdracht. Haar missie had ze al snel voltooid.

Daarna zien we Roos wat rondlopen, hier en daar bij een paspop staan, wat doen met rugtas terughangen, een hoed en sjaal. Ze wordt echter wel degelijk in de gaten gehouden door de anderen. Vooral door Maaike die snel bij haar is als Roos een rugtas wil pakken. Roos die dan wegloopt en zegt dat ze het niet snapt. Vervolgens is het weer Maaike die bij Roos komt als Roos de rugtas terughangt. Sophie corrigeert haar tot 2x toe over een paars puzzelboekje. Maaike die roept dat Roos liep te sarren en zegt dat ze sowieso Roos in de gaten houdt. Stijn die Roos corrigeert met de aftersun/SPF. Dus zo ongestoord kan ze niet haar gang gaan.

Verder zie ik haar met iets in haar broekzak rondlopen. Bij de lasergame opdracht was daar niets van zichtbaar. Ze is ook te zien bij de man met de zwarte hoodie waarvan de koffer verkeerd bleek. Maar goed dat is speculatie evenals dat ze van alles in de rugtas die ze terughing kan hebben verstopt.

Hoe meer biechten ik terug hoor van Roos hoe molser ik deze vind.  ;D

Online WillempieW

• winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #327 Gepost op: 22-02-2025, 11:51:05 »
Wat betreft de 10 bij houtbewerken: ik heb het hier al ergens gelezen maar de cijfers die gegeven zijn waren opvallend: 5, 5,5, 7, 7,5, 8, 8,5,10. Als van te voren aan de leermeesters is verteld dat ze deze cijfers mochten verdelen dan lijkt het vooropgezet om op 7,3 uit te komen. Waarom geen 6 of 6,5 of 9???
Dan zou de maximaal te verdienen € 2500 nooit gehaald kunnen worden, lijkt me sterk.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 22-02-2025, 12:33:25 »
Ik denk dat het gemiddelde in eerste instantie op een 4 uitkwam, dat was zo dramatisch laag dat toen de jury gevraagd is de cijfers iets op te krikken. Bv Roos had een 9, kreeg daarna en 10.  ;D Bij Stijn lag het halve oog eruit, bij Sophie was de neus erop geplakt en bij Sam leek het op een in elkaar geslagen persoon zei hij zelf.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 12:36:10 door Run »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 22-02-2025, 13:20:06 »

Wat mee kan spelen is dat Roos al een aantal keer met gestrekt been ronduit verkeerde beschuldigingen heeft geuit dus dat de medekandidaten Roos niet geloofwaardig vinden en tegengesteld aan haar reageren. Het idee 'daar heb je Roos weer'.

Denk dat ze het hoogste cijfer wilde halen maar de tien niet zag aankomen. Ze lijkt er ook niet zo gelukkig mee en probeert nadien steeds de aandacht te verleggen naar haar tienerjaren en handvaardigheid. Zou het vooral een mooie tactiek vinden. Het is makkelijker om jezelf geloofwaardig te downplayen dan de aandacht van een ander af te moeten werken.

Ja, dat kan best. Maar die tactiek kunnen bedenken als onvoorbereide mol? Het zou echt heel knap zijn. Want je moet dan echt 100% van die tijd in zo'n rol blijven. Dat is pittig.
Als ze de aandacht op die manier van zichzelf heeft afgeleid bij het beeldje: petje af.

Als Stijn de mol is, wat voor mij dan toch het meest logisch is (al zou ik het eigenlijk leuker vinden dat Roos de mol is ipv kandidaat  ;) ), dan is het nogal lastig geweest om opeens de mol te zijn, denk ik.
Neemt overigens niet weg dat ik Roos vooral bij die kluisopdracht mols vond overkomen. Meteen het joker-kistje vinden met haar naam erop en voor de rest weinig doen. Al scoorde Stijn hier ook molpunten voor mij.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 22-02-2025, 14:01:29 »
Wat ik vooral slecht zou vinden als Roos de mol is, is dat ze door zo goed als alle andere kandidaten verdacht wordt.
En dat is niet de bedoeling.

Offline Jermolito84

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 22-02-2025, 14:08:23 »
Wat ik vooral slecht zou vinden als Roos de mol is, is dat ze door zo goed als alle andere kandidaten verdacht wordt.

Nou inderdaad. Dat begint dan al bij Teun en Ray volgens mij. En nu zouden dan Maaike, Stijn en Sophie op Roos zitten en Nora zat ook op Roos.

Ik denk ook niet dat zij het is. Hoe heeft zij dan nog kunnen mollen op het vliegveld? Zij kan zeker niet meer de tijd hebben gehad om die paspoorten te slopen terwijl ze op zoek was naar de tablet.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 22-02-2025, 15:20:37 »

Dat is het risico van een onvoorbereide mol die niet gekozen is door de regie.

Nou inderdaad. Dat begint dan al bij Teun en Ray volgens mij. En nu zouden dan Maaike, Stijn en Sophie op Roos zitten en Nora zat ook op Roos.

Ik denk ook niet dat zij het is. Hoe heeft zij dan nog kunnen mollen op het vliegveld? Zij kan zeker niet meer de tijd hebben gehad om die paspoorten te slopen terwijl ze op zoek was naar de tablet.

Teun zat niet vol Roos en Ray zat vooral op Bridget.

Die paspoorten zijn heel makkelijk te slopen. Gewoon te ver openklappen terwijl je ze stevig vasthoudt. Puntje voor Stijn hier trouwens, die zie je met een portemonnee geheel omgeklapt staan.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 22-02-2025, 23:00:43 »

Ja, maar dan is ze bij ons dan wel weer goed onder radar gebleven. Dat zou ik knap vinden.
Als ik eerlijk ben, dan hoop ik ergens wel dat ze de mol is. Eigenlijk vind ik haar manier van spelen vrij bizar en ook niet helemaal zoals ik dat graag zie. Als ze kandidaat is, heeft ze flink lopen nepmollen en dat vind ik niet zo leuk. Als ze mol is (ik denk toch van niet), dan vind ik het een gewaagde strategie.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 22-02-2025, 23:07:57 »
Ja, maar dan is ze bij ons dan wel weer goed onder radar gebleven. Dat zou ik knap vinden.
Als ik eerlijk ben, dan hoop ik ergens wel dat ze de mol is. Eigenlijk vind ik haar manier van spelen vrij bizar en ook niet helemaal zoals ik dat graag zie. Als ze kandidaat is, heeft ze flink lopen nepmollen en dat vind ik niet zo leuk. Als ze mol is (ik denk toch van niet), dan vind ik het een gewaagde strategie.

Ze kan echt de mol niet meer zijn, na de rode schermen van Nora en Sophie. De edit is soms manipulatief, maar niet zo erg. Zeker niet met Nora's is niet de mol filmpje op NPO start, dat ding met Splinter

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 22-02-2025, 23:12:48 »
Ze kan echt de mol niet meer zijn, na de rode schermen van Nora en Sophie. De edit is soms manipulatief, maar niet zo erg. Zeker niet met Nora's is niet de mol filmpje op NPO start, dat ding met Splinter

Ik geloof dat ook niet. Daarvoor zit ik te diep in de Stijn-tunnel.  ;)
Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat Roos, als ze de mol is, door meerdere kandidaten wordt verdacht. En dat Nora de meeste vragen fout had of langer over de test deed. Niet super-waarschijnlijk misschien, maar het kan.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 22-02-2025, 23:26:32 »
Als Roos de mol is, is ze de eerste die voor de Milouska strategie is gegaan, zo duidelijk mollen en trollen dat ze door de groep niet meer serieus wordt genomen. Roos levert werkelijk geen enkele positieve bijdrage aan de opdrachten, ze gaat aapjes kijken, in een badkuip liggen of andere rare dingen doen. Haar medekandidaten zijn haar liever kwijt dan rijk. Het knappe is dat ze daarin niet is veranderd t.o.v. voordat de mol was gekozen. Die joker-opdracht verstierde ze ook totaal. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze daadwerkelijk zo is, ook in interviews komt ze heel anders over. De vraag is alleen of ze dit doet als mol (dan zou het fantastisch zijn en gedurfd dat ze hiervoor heeft gekozen want dat is niet de gemakkelijkste weg) of als kandidaat (jezelf zo verdacht maken dat je zelf de echte mol gemakkelijker kan vinden).

Edit: Roos laat zich ook niet verleiden te zweren dat ze de mol niet is, iets dat ik prijzenswaardig vind als mol. Een hint naar Roos zou ook kunnen zijn dat zij haar zegeningsbandje vrij snel heeft afgedaan (ze is als mol immers niet meer rein).
« Laatst bewerkt op: 22-02-2025, 23:30:28 door joligmolletje »

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 23-02-2025, 00:28:18 »
Als Roos niet de Mol is, zou dat betekenen dat alle kandidaten verkeerd zitten behalve Roos. Dat lijkt me toch wat stug.

En hier zien we Stijn toch rennen, zwoegen en zweten en vertrouwd worden. Waar Roos een gerecht uit elkaar laat vallen, Sophie wijs maakt dat ze op een andere verdieping zou zitten, zich verstopt in de badkuip maar toch drie maal gezien is, weinig geld binnen haalt en een onderonsje met een kamermeisje lijkt te hebben en bij het zout scheppen gaat pootje baden en geen een keer iets draagt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 23-02-2025, 00:30:31 »
Als Roos niet de Mol is, zou dat betekenen dat alle kandidaten verkeerd zitten behalve Roos. Dat lijkt me toch wat stug.

Hoezo?

Er zijn heel vaak mollen geweest die maar door 1 finalist gevonden zijn.

Zo snel uit mn hoofd Jan en Thomas

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 23-02-2025, 00:45:27 »
Hoezo?

Er zijn heel vaak mollen geweest die maar door 1 finalist gevonden zijn.

Zo snel uit mn hoofd Jan en Thomas

Het forum is al een tijdje massaal overtuigd van Stijn maar de kandidaten die alles meekrijgen en niet afhankelijk zijn van de edit hebben hem allemaal losgelaten. Dat lijkt mij stug.