Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Bekokstoven  (gelezen 10675 keer)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] Opdracht 1 - Bekokstoven
« Reactie #60 Gepost op: 26-02-2025, 15:55:20 »
Het is maar vanuit welke tunnel je kijkt. Ik zie Maaike vlak voor Rik het zegt lachen en Roos met haar pokerface.
Nou ik zit niet echt in tunnel op dit moment, maar de logisch keuze is Stijn als mol en heeft niks te maken met dit. Dus heb zeker weten op de rest gelet  ;)
En jij weet net zoals iedereen op dit forum dat ik heel lang Maaike als mol zag, dit is pas sinds aflevering 7 veranderd dat ik Maaike niet meer echt als mol zie, is door logisch te denken veranderd.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2025, 15:59:56 door Mol1991 »

Offline renatem

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 26-02-2025, 18:35:34 »
Helemaal mee eens en Stijn is in mijn ogen ook overduidelijk de mol. Maar aan de andere kant als Stijn zegt dat je een rode peper die heeft staan inweken uit het bakje moet halen en daarna moet snijden en fijn hakken, dan doe je dat toch ook met die andere rode peper?
In recepten komt het wel vaker voor dat je van een ingredient eerst een deel moet gebruiken, maar dan bijvoorbeeld omdat je de rest moet gebruiken als garnering. Voor een rode peper is dit heel erg onwaarschijnlijk.
Dus volgens mij gaan Roos en Maaike ook niet helemaal vrij uit.

Overigens viel me bij het praatje van Rik na deze opdracht op dat Stijn allang wist dat ze hiermee niets gingen verdienen. Kijk ook even naar de grijns op zijn gezicht als het hoge woord er uit is dat ze niets hebben verdiend.
Hij zei toch dat je maar een halve peper moet pakken 'want anders wordt het veel te pittig'? Zoiets dacht ik dat hij zei, dat vond ik namelijk erg gek...

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 27-02-2025, 01:06:42 »
Stijn zegt: Die 2 pepers. Die snijdt hij nu door de helft <knip> anders wordt het wel heel pittig.
Dat laatste zegt hij op het moment dat volgens mij de chef de pitjes van de peper verwijdert.
Als je goed kijkt zie je dat Maaike 2 pepers gebruikt en zo te zien doet ze ook de pitjes erin. Dus misschien doen ze er juist teveel peper in en moeten de zaadjes er niet bij.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 27-02-2025, 01:26:54 »
Maar waar slaat "anders wordt het wel heel pittig" dan op. Tenzij wij dat alleen horen en Stijn op dat moment de porto mute.

Offline vickypollard

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 27-02-2025, 08:20:47 »
Of er is door de makers gewoon lekker geknutseld en we hebben geen idee hoe het daadwerkelijk verlopen is.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 27-02-2025, 10:13:02 »
Precies! Door de edit is de opdracht lastig te volgen maar als je niet naar het grotere plaatje kijkt  ;) maar let op de details valt er wel wat te speuren.

Ik vond het ook heel verdacht dat Stijn koos voor de positie van het influisteren maar aangezien hij in aflevering 1 al vertelde niet veel te koken kan ik me zijn keuze ook wel weer voorstellen. Mij viel verder op dat Roos haar hand (voor koken) al opstak terwijl Rik nog met de uitleg van de opdracht bezig was. Ze deed dit nadat Stijn zijn arm omhoog bracht om even aan zijn mond/kin te krabben. Als ze de mol is en persé wilde koken was dit wellicht een moment om zich ook meteen aan te melden voor het koken. Je zou dit ook uit kunnen leggen als een kandidaat die haar mol in de gaten wil houden maar Rik was nog helemaal niet klaar met zijn uitleg , dus tsja....

Verder viel me op dat bij de chef-kok de schaaltjes gevuld waren met afgepaste hoeveelheden terwijl bij Maaike en Roos de schaaltjes tot de rand gevuld waren. De chef-kok gooide de ingrediënten met behulp van een theelepel uit de schaaltjes bij de currypasta maar ook een kandidaat kon niet weten welke hoeveelheid dat precies was. Stijn moest dus ook maar gokken. De edit  rondom het ei maakt dat het niet duidelijk is wat hier precies gebeurde.

Wat betreft de 2 gedroogde pepers: zowel de chef-kok als de Cambodjaanse keukenprinses weekten 2 pepers in water. Verder zag ik bij de keukenprinses helemaal geen schaaltjes met ingrediënten staan. Het leek erop dat alle kruiden bij elkaar in een schaaltje zaten.

Maaike was ook lekker onhandig bezig  ::rofl:: wilde ze haar mol uittesten?  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2025, 10:14:51 door Marimol »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #66 Gepost op: 27-02-2025, 10:51:27 »
Roos wilde bij het koken, want ook Roos was nog niet zeker van haar mol.
Hier heeft ze de grootste kans zowel Stijn als Maaike in de gaten te houden en kan je letterlijk zien van welke kant de foute input/uitvoering komt.

« Reactie #67 Gepost op: 27-02-2025, 11:48:51 »
Nou ik zit niet echt in tunnel op dit moment, maar de logisch keuze is Stijn als mol en heeft niks te maken met dit. Dus heb zeker weten op de rest gelet  ;)
En jij weet net zoals iedereen op dit forum dat ik heel lang Maaike als mol zag, dit is pas sinds aflevering 7 veranderd dat ik Maaike niet meer echt als mol zie, is door logisch te denken veranderd.

Ik houd niet bij welke nick op welke mol zit en hoe lang :-) En iemand kan ook zomaar van mol veranderen. Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik bedoelde alleen maar dat het automatisch werkt dat je dingen interpreteert vanuit wie je verdenkt, of juist niet verdenkt.
We zullen het zien over twee weken.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 27-02-2025, 17:33:29 »
Precies! Door de edit is de opdracht lastig te volgen maar als je niet naar het grotere plaatje kijkt  ;) maar let op de details valt er wel wat te speuren.

Ik vond het ook heel verdacht dat Stijn koos voor de positie van het influisteren maar aangezien hij in aflevering 1 al vertelde niet veel te koken kan ik me zijn keuze ook wel weer voorstellen. Mij viel verder op dat Roos haar hand (voor koken) al opstak terwijl Rik nog met de uitleg van de opdracht bezig was. Ze deed dit nadat Stijn zijn arm omhoog bracht om even aan zijn mond/kin te krabben. Als ze de mol is en persé wilde koken was dit wellicht een moment om zich ook meteen aan te melden voor het koken. Je zou dit ook uit kunnen leggen als een kandidaat die haar mol in de gaten wil houden maar Rik was nog helemaal niet klaar met zijn uitleg , dus tsja....

Verder viel me op dat bij de chef-kok de schaaltjes gevuld waren met afgepaste hoeveelheden terwijl bij Maaike en Roos de schaaltjes tot de rand gevuld waren. De chef-kok gooide de ingrediënten met behulp van een theelepel uit de schaaltjes bij de currypasta maar ook een kandidaat kon niet weten welke hoeveelheid dat precies was. Stijn moest dus ook maar gokken. De edit  rondom het ei maakt dat het niet duidelijk is wat hier precies gebeurde.

Wat betreft de 2 gedroogde pepers: zowel de chef-kok als de Cambodjaanse keukenprinses weekten 2 pepers in water. Verder zag ik bij de keukenprinses helemaal geen schaaltjes met ingrediënten staan. Het leek erop dat alle kruiden bij elkaar in een schaaltje zaten.

Maaike was ook lekker onhandig bezig  ::rofl:: wilde ze haar mol uittesten?  ;D
Op het moment dat Stijn zijn hand naar zijn mond brengt lijkt hij zijn lachen even niet meer te kunnen houden, maar dat lachje heeft hij wel vaker.

De ingrediënten zaten bij de kok in witte schaaltjes, maar bij Roos en bij de keukenprinses in kleine rode plastic bakjes. Maaike leek wel meer ingrediënten te hakken dan de kok, ze hadden ook een andere kleur. Groente snijden kan Maaike goed, maar vis snijden is niet haar ding ::rofl::.

Ik heb echt het idee dat Maaike Roos aan het afleiden was met het hardop tellen van de kokosmelk, op het moment dat Stijn vertelt over het klutsen van het ei versnelt ze. Roos zegt ‘ei’ en zet de bakjes naast de mand met het ei als Maaike de vijf telt en lijkt het ei te gaan pakken, je hoort Maaike doortellen tot 7. En toch heeft een gehaaste Maaike het ei boven de bak hangen op het moment dat Stijn zegt dat de helft van het geklutste ei erbij moet.

De fish amok kan mis gegaan zijn door een te grote hoeveelheid gehakte ingrediënten (en misschien de verkeerde), door kleine doorgekookte blokjes vis, de kokosmelk was omgegooid (genoeg over) en het ei is niet geklutst, hier was Maaike verantwoordelijk voor  ::jaja::.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2025, 17:49:50 »
Moet maaike nog snel even wat molacties doen? ze valt wel erg op de laatste afleveringen.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2025, 18:04:18 »
Ik houd niet bij welke nick op welke mol zit en hoe lang :-) En iemand kan ook zomaar van mol veranderen. Misschien doe ik dat ook nog wel. Ik bedoelde alleen maar dat het automatisch werkt dat je dingen interpreteert vanuit wie je verdenkt, of juist niet verdenkt.
We zullen het zien over twee weken.
Snap ik. :) Ik vond deze opdracht Maaike zeker behoorlijk verdacht overkomen. Maar als ik dan naar het hele seizoen kijk, is er nog maar één echte mol over naar mijn mening. Als je alles bij elkaar optelt wat de finalisten gedaan hebben, maar zoveel andere dingen en dan is er nog, maar één logisch keuze. Is dit uit een tunnel denkend, nee totaal niet, maar alleen logisch denken. Maar we gaan het inderdaad zien en als het wel Maaike is, vind ik het geweldig  ::bravo::

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2025, 16:01:58 »

De ingrediënten zaten bij de kok in witte schaaltjes, maar bij Roos en bij de keukenprinses in kleine rode plastic bakjes. Maaike leek wel meer ingrediënten te hakken dan de kok, ze hadden ook een andere kleur. Groente snijden kan Maaike goed, maar vis snijden is niet haar ding ::rofl::.

Ja je hebt gelijk, deze rode bakjes waren eerst niet zichtbaar, kennelijk verstopt onder het rieten matje.
Later is Roos met deze rode bakjes bezig (terwijl Maaike druk met de suiker aan het scheppen is) maar het is niet goed zichtbaar wat Roos met de rode bakjes doet. De grote vijzel staat ervoor.

Ook raar dat Maaike en Roos als enige goed gevulde witte kommetjes hebben. De bonen uit één zo'n schaaltje zijn later kennelijk gebruikt  om op de schaal met het eindresultaat te leggen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2025, 16:19:41 door Marimol »

« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2025, 18:03:27 »
Ook raar dat Maaike en Roos als enige goed gevulde witte kommetjes hebben. De bonen uit één zo'n schaaltje zijn later kennelijk gebruikt  om op de schaal met het eindresultaat te leggen.

Ik denk dat die witte schaaltjes er ter decoratie bij staan. En dat de producers de kandidaten hebben geholpen met afgepaste hoeveelheden in die rode cupjes.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2025, 18:14:17 »
Ja, maar als de productie de kandidaten heeft geholpen met afgepaste hoeveelheden, impliceert dat, dat het geen molactie is van Stijn die maar wat roept over de hoeveelheden, zoals in dit topic geschreven is en de montage suggereert. :)

« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2025, 18:43:08 »
Ja, maar als de productie de kandidaten heeft geholpen met afgepaste hoeveelheden, impliceert dat, dat het geen molactie is van Stijn die maar wat roept over de hoeveelheden, zoals in dit topic geschreven is en de montage suggereert. :)

Zo is het maar net  ::ok::

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2025, 01:11:11 »
Wie de witte bakjes bij Maaike heeft neergezet is onbekend, maar ze hebben wel een functie. Het bakje met kokosmelk is vanaf het begin zo neergezet dat je het kan omstoten, zoals Maaike later doet. Maaike voegt bij het tellen geen suiker toe, maar het restant van de kokosmelk (Stijn noemt het een soort melk). In het kleine witte schaaltje zitten witte boontjes, op de schaal aan het einde liggen black eyed beans (ik dacht aan een hint naar de zwarte ogen van Roos) en een paar stukjes mais.