Precies! Door de edit is de opdracht lastig te volgen maar als je niet naar het grotere plaatje kijkt
maar let op de details valt er wel wat te speuren.
Ik vond het ook heel verdacht dat Stijn koos voor de positie van het influisteren maar aangezien hij in aflevering 1 al vertelde niet veel te koken kan ik me zijn keuze ook wel weer voorstellen. Mij viel verder op dat Roos haar hand (voor koken) al opstak terwijl Rik nog met de uitleg van de opdracht bezig was. Ze deed dit nadat Stijn zijn arm omhoog bracht om even aan zijn mond/kin te krabben. Als ze de mol is en persé wilde koken was dit wellicht een moment om zich ook meteen aan te melden voor het koken. Je zou dit ook uit kunnen leggen als een kandidaat die haar mol in de gaten wil houden maar Rik was nog helemaal niet klaar met zijn uitleg , dus tsja....
Verder viel me op dat bij de chef-kok de schaaltjes gevuld waren met afgepaste hoeveelheden terwijl bij Maaike en Roos de schaaltjes tot de rand gevuld waren. De chef-kok gooide de ingrediënten met behulp van een theelepel uit de schaaltjes bij de currypasta maar ook een kandidaat kon niet weten welke hoeveelheid dat precies was. Stijn moest dus ook maar gokken. De edit rondom het ei maakt dat het niet duidelijk is wat hier precies gebeurde.
Wat betreft de 2 gedroogde pepers: zowel de chef-kok als de Cambodjaanse keukenprinses weekten 2 pepers in water. Verder zag ik bij de keukenprinses helemaal geen schaaltjes met ingrediënten staan. Het leek erop dat alle kruiden bij elkaar in een schaaltje zaten.
Maaike was ook lekker onhandig bezig
wilde ze haar mol uittesten? 
Op het moment dat Stijn zijn hand naar zijn mond brengt lijkt hij zijn lachen even niet meer te kunnen houden, maar dat lachje heeft hij wel vaker.
De ingrediënten zaten bij de kok in witte schaaltjes, maar bij Roos en bij de keukenprinses in kleine rode plastic bakjes. Maaike leek wel meer ingrediënten te hakken dan de kok, ze hadden ook een andere kleur. Groente snijden kan Maaike goed, maar vis snijden is niet haar ding

.
Ik heb echt het idee dat Maaike Roos aan het afleiden was met het hardop tellen van de kokosmelk, op het moment dat Stijn vertelt over het klutsen van het ei versnelt ze. Roos zegt ‘ei’ en zet de bakjes naast de mand met het ei als Maaike de vijf telt en lijkt het ei te gaan pakken, je hoort Maaike doortellen tot 7. En toch heeft een gehaaste Maaike het ei boven de bak hangen op het moment dat Stijn zegt dat de helft van het geklutste ei erbij moet.
De fish amok kan mis gegaan zijn door een te grote hoeveelheid gehakte ingrediënten (en misschien de verkeerde), door kleine doorgekookte blokjes vis, de kokosmelk was omgegooid (genoeg over) en het ei is niet geklutst, hier was Maaike verantwoordelijk voor

.