Auteur Topic: Victoria is niet de mol!  (gelezen 88574 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 24-01-2005, 19:22:11 »
En over dat Russisch, er werd net gezegt dat Victoria gister bij Life&Cooking heeft gezegd dat ze moeite had met Russisch lezen, maar dat was omdat haar vriend het met een nederlands toetsenbord heeft geschreven. Vandaar dat het zo moeilijk leesbaar was voor haar. Probeer jij maar eens Chinees te schrijven met een Nederlands toetsenbord. Victoria kan zover ik weet prima Russisch praten, schrijven EN lezen, aangezien ze stage heeft gelopen in Rusland, en ze kijkt ook regelmatig op een Russische nieuwssite. Het zou dus nog best goed kunnen dat ze haar dagboek in het Russisch schrijft!

Er werd gezegd dat Victoria moeite heeft met het lezen van Russisch in onze letters, zeer waarschijnlijk kan ze wel perfect Russisch lezen als het 'normaal' (met het cyrillisch schrift) wordt geschreven. Op Russische nieuwssites wordt vaak ook in het cyrillisch geschreven, voorbeeld: Новый глава украинского государства прибыл в Москву с первым зарубежным рабочим визитом буквально через сутки после вступления в должность.
In het dagboek van Victoria stonden veel van 'onze' letters, dus waarschijnlijk heeft ze in haar boekje gewoon in het Nederlands geschreven.
Nog even niks.

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2005, 09:38:12 »
Oké, Lennie, ik snap blijkbaar geen dr*l van het spel mijnenveger. Ik heb het zojuist eens geprobeerd op mijn pc (sorry, chef!) en ik ging er - ten onrechte - vanuit dat je als je kiest voor een centraal vlak, je eerst alle omringende vlakken moet 'leegmaken'.

In dat geval is het kiezen van een hoek misschien niet zo snugger van Victoria. Mijn redenatie in gedachten nemend hoeft het van Victoria echter niet direct een mollenstreek te zijn. Zij redeneerde misschien net als ik dat het werken vanuit een hoek van de ene naar de andere kant systematisch juist zou zijn. Misschien kende zij het spelletje ook niet goed. M.i. geen mollenactie. Maar wie weet.

Overigens vond ik de toon van je bericht een beetje vervelend. Ik denk dat het doel van dit forum is om te discussiëren en info uit te wisselen en niet om elkaar terecht te wijzen.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2005, 11:13:23 »
Het is juist wel slim om in een hoek te beginnen. Tuurlijk moet je hier de sleutels vinden en bij mijnenvegen juist niet de bommen, maar bij mijnenvegen moet je wel vlaggetjes zetten, waar je denkt dat de bom is.
En daar waar je anders een vlaggetje zet, ligt nu een sleutel.

Bij mijnenvegen komt het ook wel eens voor dat de bom in de hoek ligt....


Chinees schrijven met een Nederlands toestenbord is niet zo moeilijk hoor. Daar hebben ze regels voor. In China hebben ze ook een Engels toetsenbord, probeer jij maar eens 4000 characters op een toestenbord te proppen....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2005, 14:11:33 »
Er zijn dus verschillende meningen over de juiste strategie. Misschien is de belangrijkste conclusie die je uit de uiteenlopende meningen kunt trekken wel die dat er niet één juiste strategie goed of fout is en dus dat Victoria's aanpak geen mollenstreek was. Bovendien werden er 9 sleutels gevonden, de opdracht mag dus redelijk geslagd genoemd worden.

Offline funkyfresh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2005, 16:55:06 »
Misschien zoek ik het weer een beetje te ver, maar op de groepsfoto op de homepage staat ze wel heel raar met haar hand op haar been... het lijkt alsof ze 3 vingers laat zien of de m van mol. Ik vond het meteen opvallen toen ik het zag,m aar toen ik de hints van vorig jaar zag, zag ik weer het vingergeknip van Elise op foto..... :-\\
Ik heb overigens nog geen verdachte

Ik ben ook nog maar een newbie, al heb ik het de laatste keer wel gevolgd. Blijkbaar ben ik even kwijt wat je bedoelt met het vingergeknip van Elise... wat was daarmee dan?
"Why do you say that you can't relate to anything that's lost and blown away..."

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2005, 21:26:17 »
Ik ben ook nog maar een newbie, al heb ik het de laatste keer wel gevolgd. Blijkbaar ben ik even kwijt wat je bedoelt met het vingergeknip van Elise... wat was daarmee dan?

In de vorige serie kregen de kandidaten op een gegeven moment een video 'boodschap' van de mol. Met een vervormde stem en onherkenbaar beeld.
De mol (Elise dus) zei daarin iets van "als ik 1 keer met m'n vingers knip,.......".
Ergens in een andere aflevering knipte Elise ook echt met haar vingers dus dit was een officiële hint volgens de avro.

 

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Takkembah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik denk... en twijfel... maar weet het zeker... of
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 26-01-2005, 11:18:47 »
Hmm weet iemand uberhaupt wat de vorige jaren de 'officiele' hints waren...??


Verder verdenk ik nog steeds Victoria, maar dat is helaas nog gebaseerd op gevoel. *zucht*

1. Toch vond ik haar beslissing om in de hoeken te graven raar (ja. ik ken de discussie)
2. Op een gegeven moment zie je haar niet graven, maar zand verplaatsen van plaats x naar Y en van Y weer terug naar X (lekker graven dus)
3. Victoria zorgt vaak voor een hoop onrust door haar geschreeuw (misschien gespeeeld, misschien is ze zo irritant)

  ::joehoe:: ik zal vrijdag maar weer af moeten wachten
If we knew, what it was we were doing, it would not be called research, would it?

Offline Takkembah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik denk... en twijfel... maar weet het zeker... of
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 26-01-2005, 12:07:27 »
Maar aan de andere kant, heeft de Mol ook weer baat als er zoveel mogelijk sleutels worden gevonden, zodat zoveel mogelijk geld de pot uitkomt... of niet ??????
If we knew, what it was we were doing, it would not be called research, would it?

Offline appel

  • Forumlid
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 26-01-2005, 14:53:55 »
Ik las ergens dat de opnames voor deze mol-serie nog lopen. Daarnaast zag ik op internet dat Vicotria afgelopen zondag bij 'life & cooking' is geweest.

Als dat allebei klopt kan Victoria dus niet de mol zijn.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 26-01-2005, 15:09:36 »
Ik las ergens dat de opnames voor deze mol-serie nog lopen. Daarnaast zag ik op internet dat Vicotria afgelopen zondag bij 'life & cooking' is geweest.

Als dat allebei klopt kan Victoria dus niet de mol zijn.

Ik weet niet waar ergens je dat hebt gelezen, maar die bron klopt in elk geval niet! ;D De mol is al maanden geleden opgenomen!
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline appel

  • Forumlid
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 26-01-2005, 15:36:27 »
Jammer, ik vond het al zo raar. Ik las dit overigens op een ander forum, of misschien zelfs wel op deze. Ik heb er zoveel langs zien komen dat ik ervan ga duizelen...

Het is overigens de eerste keer dat ik het programma volg dus over de manier waarop je naar clues moet zoeken moet ik nog veel leren  :-*

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 26-01-2005, 21:17:40 »
Op zich loopt de serie nog wel. Alle opnamens in Australië en Indonesië zijn gedaan, maar als ik me niet vergis is de opname van de ontknoping pas net voor de daadwerkelijke uitzending op TV, toch?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline lennie60

  • Forumlid
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 26-01-2005, 22:54:20 »
Overigens vond ik de toon van je bericht een beetje vervelend. Ik denk dat het doel van dit forum is om te discussiëren en info uit te wisselen en niet om elkaar terecht te wijzen.
Sorry, ik krijg vaker zulk soort opmerkingen. Ik bedoelde het absoluut niet zo fel, maar internet is toch voor mij een verkeerd medium om mee te communiceren. Mijn excusses! :-X

En over Victorias geschreeuw dat onrust veroorzaakt, het kan zijn dat ze het expres doet, maar ze is wel vaker zo onrustig. Laatst bij life&cooking kon ze ook al niet stil zitten, en ik heb wel meer intervieuws met haar gezien, waar ze ook onrustig was. Ik gok het er dus op dat ze van nature zo 'onrustig' is. Maar ik begrijp je punt wel! Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het onrustige niet eens probeert tegen te houden, als je snapt wat ik bedoel  ::tandpastasmiley::

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 27-01-2005, 00:08:55 »
Hmm weet iemand uberhaupt wat de vorige jaren de 'officiele' hints waren...??

In het topic Oude tips en hints kun je daar wat over vinden.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 27-01-2005, 04:39:46 »
Over die tassen: misschien jaloezie dat zij geen 2 tassen heeft en een ander wel. Vraag ik me wel af: de tassen van Gijs zijn nu door hem meegenomen: komen die 2 andere tassen dan weer terug in het spel?

Tja.. misschien viel het haar tegen dat de anderen weinig consideratie hadden, of miss was ze teleurgesteld dat anderen haar niet genoeg verdachten om de rugzak meteen mee te nemen? ;)
Citaat
Verder vind ik Vic erg overdreven doen. Ze schreeuwt erg en dat valt me super tegen.

Tja kwestie van tactiek lijkt me :) Hard schreeuwen en veel chaos creëeren, kan handig zijn als mol ... maar ook als kandidaat  ::jaja::.
Als je maar genoeg verwarring brengt en verdenking zaait heb je zelf ruim baan om je eigen mol goed onder de loep te nemen, en verkleint het de kans wellicht op concurrentie ;)

Citaat
En dat ze niet dom is wist ik al, anders spreek je niet accentloos Nederlands terwijl je pas op je 14e het land bent ingekomen, studeer je niet 3 of 4 verschillende dingen (moeilijke dingen) en praat je niet zo wijs...

Och.. wisdom is in the ear of the beholder receiver .. ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 27-01-2005, 04:43:06 »
victoria staat voor mij vooralsnog op nummer één...
wat vinden jullie van het feit dat in het dagboek (dag 1) van de mol op de widm.nl site staat dat de mol niet zo`n moeite heeft met een beetje liegen...?
victoria is een van de weinige die het gelukt is samen met gijs (ligt er nu uit) en lottie.

Ja.. maar dat zei ze ook erg overduidelijk en niet geheel bescheiden ;) in de biecht van opdracht 1.

Die indruk blijft dus erg hangen bij mensen ;)

De mol kan bijv heel erg goed liegen door te doen alsof hij slecht liegt.. zijn bijna allemaal acteurs en actrices dus sja ..
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 27-01-2005, 10:10:37 »
Bij het kiezen van de rugzakken, kiest Victoria als eerste een rugzak van Sander. Als tweede kiest ze er zomaar een ??? deze blijkt dan van Jim te zijn. Hier heeft ze dus duidelijk ook niet over nagedacht, daarnaast gaat ze Lottie verdacht maken omdat die niet nagedacht zou hebben over de keuze van de rugzakken en zegt dan nadrukkelijk "HET IS EEN DENKSPEL" :-\\

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 27-01-2005, 11:53:30 »
Jaa maar Victoria pakte wel van 2 verschillende! En dat deed Lottie niet ;)
Some light in your eyes...

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 27-01-2005, 15:28:32 »
Sorry, ik krijg vaker zulk soort opmerkingen. Ik bedoelde het absoluut niet zo fel, maar internet is toch voor mij een verkeerd medium om mee te communiceren. Mijn excusses! :-X

Tis je vergeven!  ::bravo::

Citaat
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het onrustige niet eens probeert tegen te houden, als je snapt wat ik bedoel  ::tandpastasmiley::

Ik denk dat Victoria heel erg what you see is what you get is, ofwel zij is in WIDM zoals zij is. Lijkt mnij moeilijk om dan de mol te zijn...

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Victoria is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 27-01-2005, 19:42:59 »
Ik moet natuurlijk effe posten in het topic van mijn favoriete kandidaat.
Ze is denk ik nie de mol. Strax gaat ze er morgen al uit ::niet-ok::

We zien het allemaal wel. Hier nog effe een foto: