Auteur Topic: Wie Is De Mol in de media  (gelezen 373202 keer)

Offline Robin8

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #140 Gepost op: 2-01-2014, 15:51:39 »
Wel gek dat Mediacourant het verkeerd overneemt (http://www.mediacourant.nl/?p=164967), hier wordt Susan verward met Jennifer.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #141 Gepost op: 2-01-2014, 16:07:57 »
Wel gek dat Mediacourant het verkeerd overneemt (http://www.mediacourant.nl/?p=164967), hier wordt Susan verward met Jennifer.

Volgens mij niet hoor. Dat stukje hoort geloof ik gewoon bij Susan. Of heb je het ergens anders weten te vinden?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #142 Gepost op: 2-01-2014, 17:26:15 »
Er staat een stukje op de site (met een boel clichés uit mijn mond over tunnelvisie etc. ::rofl::): http://www.rtlnieuws.nl/editienl/zo-ontmasker-ook-jij-de-mol
goede tips Heinz. Ik ga zeker even kijken vanavond en in het stukje een link naar dit forum ::ok:: kon wel eens druk worden vanavond :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #143 Gepost op: 2-01-2014, 17:46:50 »
Uit een groot landelijke dagblad:



   
Met de aftrap van het veertiende seizoen Wie is de Mol? vanavond is het gedoe eromheen inmiddels misschien wel onevenredig gegroeid ten opzichte van het AVRO-programma an sich. De harde kern van moljagers ziet dat iedere kijker nu de tools krijgt aangereikt om heel erg aan de gang te gaan met het ontmaskeren van de valsspeler.

De afgelopen twee jaar keken ruim twee miljoen mensen naar de start van een nieuw seizoen Wie is de Mol? en de finale tikte vorig jaar zelfs bijna de 2,6 miljoen aan. Een aanzienlijk - en bovenal groeiend - aantal voor een programma dat sinds 1999 eigenlijk steevast hetzelfde scenario volgt: tien kandidaten proberen in een afvalrace vol (ingewikkelde) opdrachten te bepalen wie van hen de mol is. Ondertussen probeert die mol deze opdrachten te saboteren en het te verdienen geld uit de pot te houden.
Aantrekkingskracht

De aantrekkingskracht zit ‘m onder meer in het zelf meespelen. Door de jaren heen is een groeiende groep hardcore-kijkers ontstaan die bij de koffieautomaat, aan de eettafel, via social media en op forums speculeren, puzzelen en codes proberen te kraken. En dat elf weken lang. De komende reeks donderdagavonden bestaat uit het noteren van vermeende aanwijzingen, terugkijken van fragmenten die een tipje van de molsluier zouden oplichten en het uitwisselen van inzichten.

De marketingmachine achter Wie is de Mol? begrijpt dat. Na de finale van het seizoen is er de fandag waar de kandidaten aangeraakt kunnen worden, inclusief veiling waar voorwerpen uit de afgelopen serie gekocht kunnen worden. Het vuurtje is dan al ver van tevoren aangewakkerd door diezelfde kandidaten in etappes, reeds enkele maanden vóór de eerste uitzending, bekend te maken.
Nu al verdacht

Het speculeren over wie de mol dan is, begint dus al vroeg. Zonder enige substantiële aanleiding wordt voor de eerste uitzending al gestemd op de meest verdachte kandidaat. Daarbij valt op dat de vrouwen de meeste argwaan oproepen: presentatrice Sofie van den Enk en de actrices Jennifer Hoffman en Susan Visser maken blijkbaar een weinig betrouwbare indruk.

Daphne Bunskoek, ook al uit het tv-vak en schrijfster/columniste Aaf Brandt Corstius complementeren het vijftal aan vrouwelijke kandidaten. Dan de mannen: Freek Bartels (musicalster), tv-man Maurice Lede, Owen ‘Koefnoen’ Schumacher en acteur Tygo Gernandt. De AVRO schuift de eigen Radio 2-presentator Jan Willem Roodbeen als nummer vijf naar voren.
Handreiking naar de snel verveelde kijker

Als het spel eenmaal op de wagen is hebben de fans sinds twee jaar dan ook het tweede scherm: een slim en trendy element dat inspeelt op het kijkgedrag waarbij gepaard gaat met het checken van smartphone of tablet. “Dit is vooral voor de snel verveelde kijker”, aldus de AVRO bij de introductie. Want wie niet fanatiek is in het ontmaskeren van de mol wil nog wel eens afhaken bij de soms wat ingewikkelde opdrachten.

Op het tweede scherm is MolTalk te volgen (voor- en nabeschouwing) waar oud-deelnemer Arjen Lubach complotten en theorieën bespreekt en input van de fans verwerkt. Die input komt onder meer uit een nieuw speeltje: de Wie is de Mol? app. Een ander volkomen nieuw marketingtrucje is het Molboekje met onder meer “tips en tricks” waar je als kijker al je notities in kwijt kunt. Wel eerst even lid worden van de AVRO.
De eerste uitzending

Wie is de Mol? 2014 is dus al enige tijd in de warming-up. Na de eerste quotes van kandidaten en een sneak preview van één minuut was er gisteravond de onderhoudende Niets is wat het lijkt terugblik op dertien seizoenen van het programma.

Vanavond dus echt de eerste ontlading van de zo zorgvuldig opgebouwde spanning. Nederland 1, 20.30 uur.


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #144 Gepost op: 2-01-2014, 17:50:54 »
De ervaring heeft inmiddels geleerd dat er van ontlading van de spanning na aflevering 1 volstrekt geen sprake is, integendeel, de spanning is dan alleen maar opgevoerd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #145 Gepost op: 2-01-2014, 17:54:14 »
Wel eerst even lid worden van de AVRO.

Nee hoor, het molboekje is gewoon in de boekhandel te koop. (Maar vorig jaar was dit inderdaad wel zo.)

Offline Robin8

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #146 Gepost op: 2-01-2014, 18:08:36 »
Volgens mij niet hoor. Dat stukje hoort geloof ik gewoon bij Susan. Of heb je het ergens anders weten te vinden?

Ja in het artikel uit de Spits hierboven, staat er een ander stukje bij Susan, over een arthousefilm. Bij Jennifer staat daar het verhaal over verschillende leugens vertellen aan verschillende mensen (iets wat een goeie mol denk ik niet doet overigens..)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #147 Gepost op: 2-01-2014, 19:11:25 »
Nou dat was me wat net hier. Editie NL over de vloer voor een item over WIDM. Ik kreeg hele korte fragmentjes te zien en werd geacht daar als "moldeskundige" zinnige dingen over te zeggen. Ik weet niet meer wat ik allemaal geraaskald heb en ben benieuwd welke zin ze zullen gebruiken voor het item. Dat ik mijn joker en molboekje laat zien komt er waarschijnlijk wel in, de verslaggever smulde van zoveel molloterie. ::rofl::

Het item is hier te bekijken. 8)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #148 Gepost op: 2-01-2014, 19:16:39 »
Leuke stukje heinz  ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #149 Gepost op: 2-01-2014, 19:17:26 »
Het item is hier te bekijken. 8)
BNer :D
#teamamaimiljaarde

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #150 Gepost op: 2-01-2014, 19:19:31 »
Leuk  ::ok::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #151 Gepost op: 2-01-2014, 19:21:24 »
Leuke stukje heinz  ::ok::

Dank je! Wel lullig dat het stukje van de rechercheur gereduceerd is tot "uit de promo kun je alleen halen dat één van de tien de Mol is." ::rofl:: Hier aan tafel heeft ie nog wel meer gezegd.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #152 Gepost op: 2-01-2014, 19:27:18 »
Leuk stukje Heinz!  :) En die paar nieuwe beelden die ik nog niet gezien had doen me nog meer verlangen naar over een uur.. argh! ::hyper::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #153 Gepost op: 3-01-2014, 12:22:56 »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #154 Gepost op: 3-01-2014, 12:25:27 »
I will follow my inner gold

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #155 Gepost op: 3-01-2014, 19:56:43 »
RTL Boulevard item: terugblik op de eerste aflevering: http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/ik-heb-vooral-naar-sofie-gekeken-en-naar-de-benen-van-jennifer-hofman

Froukje de Both wil graag meedoen. Die zullen we denk ik nog wel terugzien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #156 Gepost op: 3-01-2014, 20:53:40 »
Froukje de Both wil graag meedoen. Die zullen we denk ik nog wel terugzien.

Wel heel graag ja. De helft van het fragment is een open sollicitatie.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #157 Gepost op: 3-01-2014, 21:29:28 »
Terwijl ze zelf zegt dat ze paar jaar geleden werd gevraagd, maar toen vond ze het programma onduidelijk en niet geschikt voor haar ofzo..

Maar hoe toevallig, nu scoort het bijna het dubbele met paar seizoenen terug, en nu is ze helemaal geïnteresseerd en positief.. Hoe toevallig..  ::ohno::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #158 Gepost op: 3-01-2014, 23:56:46 »
Werd net op het volgende gewezen:

Citaat
Omroep Brabant besteedt vannacht aandacht aan Wie is de Mol. Het programma Brabantse Nachten zijn Lang staat van 24.00 tot 02.00 uur in het teken van Nederlands populairste spelprogramma.

We blikken met John Guntlisbergen (seizoen 3), Geert Hoes, Toine van Peperstraten (beide seizoen 6), Patrick Martens (seizoen Cool en Patrick Stoof (seizoen 11) terug op hun deelname en vooruit naar de zojuist begonnen serie.

De uitzending wordt gepresenteerd door Eefke Boelhouwers, Hessel Rippe en Peter de Bekker.

Dat wordt dus even opblijven voor iedereen die Omroep Brabant kan ontvangen  ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #159 Gepost op: 4-01-2014, 00:00:42 »
Opblijven is geen probleem. En ik neem aan dat dit gewoon de stream is van Omroep Brabant?
The British are not impressed.