Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113159 keer)

Offline lvanhall

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2008, 11:57:20 »
Afl. 2: Sein-opdracht. Joris: "Ik had besloten om vandaag een molactie te doen. Gewoon om even eh.. wat leven in de brouwerij te gooien"

Mensen, we vergeten dat de deelenemers de biecht-video's natuurlijk niet zien...... Dus als je kijkt vanuit dat perspectief dan hebben weignig kandidaten gezien wanneer die gemolt heeft:

Als ik alles op een rijtje zet dan kan ik me voorstellen dat de kandidaten het niet gezien kunnen hebben, maar door de biechts ben je als kijker nu wel op de hoogte (wat jammer is, niemand wil natuurlijk in aflevering 4 al weten wie de mol is)....

Bij de Sein-opdracht had niemand kunnen zien dat hij aan het Mollen was....en alleen de biecht maakte het de kjiker duidelijk....

En zo zijn er nog wel meer techniekjes.....
afl 1)
- Hij staat als 3de in de rij voor het drankje, en weet zeker dat hij nog kan kiezen want van de 4 Teq. zijn er dan maximaal 2 uit (Anette staat als 4de en die heeft die keuze ook nog) Maar met deze theorie staat de mol altijd bij de eerste 4

- Als klimmer zou het meer opvallen als je echt moeilijk gaat doen, hard fietsen is logischer aangezien Regina al zei dat het binnen 30minuten moest en dus snel moest zijn (volgens haar)-

afl 2)
- Omdat hij in de schiet opdracht geld had gewonnen voor de groep kon hij makkelijker er iets uithalen. Want hij wist dat er meer uit te halen viel dan er in was gegaan...


Afl 3)
- Door boven op de toren te staan kan je op een hele makkelijke manier mensen laten pakken door nix te zeggen tegen de ander (Edo)

- Joris had de bordjes 'maar' en 'neer' dit zijn de laatste woorden die aan de keten moeten zitten. Joris is als 1 na laatste en ontneemt de kans om Georgina de laatste woorden te pakken en zo weet hij bijna cker dat het fout gaat

- Bij de Topito's moet hij ervoor zorgen dat andere zoveel mogelijk krijgen, na een tijdje weet hij nog dat er nog redelijk veel inzitten (de mol weet natuurlijk alles), als hij niet had gepakt voor Coen en Dunya dan had hij er vier gehad en nu hadden de andere er meer zodat er minder snel iemand uit het spel zou gaan (hoe meer mensen in het spel hoe meer verdachten). Verder lijkt het erop dat alleen Dennis minder heeft de rest heeft of even veel of meer.....

afl 4)
- joris bemoeid zich slim met de kluis, want hoe meer mensen bij de kluis hoe minder er bezig zijn met foto's zoeken
en cijfer code oplossen.

- in de fabriek kan de MOL natuurlijk nooit alleen gaan zoeken (dan zal hij bij de eerste opdracht die hij/zij laat mislukken ook zijn uitgesachakeld en dus nooit nog meer opdrachten kan laten mislukken), dus daarom gaat Joris met Dunya zodat hij er probeert te zorgen dat Dunya wel door een bom wordt geraakt en hij niet.....daarom wilde hij bij die auto blijven want wie in de auto zit kan niet geraakt worden door de bom...Dunya had dan kans op uitschakeling en dan had Regina alsnog de 'laser'-opdracht gedaan en was die waarschijnlijk ook mislukt.....Maar helaas lukt hem dat niet........
Na mislukking van de auto opdracht (helaas nadat Dunya toch wel die laser opdracht gedaan had) gaat hij wel alleen verder en verknoeid 1 opdracht.

Hij doet vaak wel moeilijk, maar de kanidaten hebben hem nog niet echt zien mollen........en als hij de mol is doet hij het goed........anders verstierd hij de lol van het spel alleen maar :S




Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2008, 15:15:47 »
Ik was het niet vergeten hoor :) Ik doelde er alleen op dat Joris op camera eerlijk biecht over een molactie. Het ging erom of de mollen van het verleden ook sommige acties opbiechten, of juist niet.

En inderdaad, Als je vanuit kandidaatsperspectief kijkt, dan moet Joris wel overkomen als een heel vreemd persoon. Wij zien hem telkens opzichtig mollen, maar is dit vanuit de kandidaten wel te doorzien?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #122 Gepost op: 25-01-2008, 15:32:40 »

En inderdaad, Als je vanuit kandidaatsperspectief kijkt, dan moet Joris wel overkomen als een heel vreemd persoon. Wij zien hem telkens opzichtig mollen, maar is dit vanuit de kandidaten wel te doorzien?

Zoals Nicolette en Georgina over hem praatten in de extra uitzending moet het antwoord daarop wel "ja" luiden.

Offline lvanhall

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2008, 15:35:39 »
Ik heb die aflevering niet nog neit gezien....  :-X

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2008, 15:37:50 »
hmm bij deze benoem ik mezelf officieel tot Joris-verdenker...

Dunya en Regina verdacht ik sowieso al niet.
Coen valt weg en met hem ook elke verdenking op Edo.

blijven over Patrick, Dennnis en Joris.

Dennis heeft te weinig invloed in veel opdrachten imo. Met name de maisveldopdracht waar hij in principe niks kon uithalen in de groep waar hij in zat

Patrick verdacht ik tot nu toe het meest, maar die heeft zich vandaag redelijk vrijgepleit. Hij heeft met Dennis alle vragen goed, slaat een opdracht over die hij niet weet en neemt bovendien de gewichtjes mee. Dit zou de mol niet doen lijkt me. Daarnaast haalde hij ook nog geld bij de maisveldopdracht en de schietopdracht.

Joris daarentegen laat veel opdrachten mislukken. Soms zo opzichtig dat je denkt dat hij zichzelf probeert verdacht te maken. (en waardoor bijna iedereen denkt: nee, hij kan het nooit zijn) Ik zou het wel een interessante nieuwe tactiek vinden. Een mol die gewoon consequent opvallend lomp loopt te mollen. (Seinopdracht verklooien en vandaag Dunya af lateng aan en daarna zelf af zijn.)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2008, 15:44:29 »
Zoals Nicolette en Georgina over hem praatten in de extra uitzending moet het antwoord daarop wel "ja" luiden.
Tenzij Nicolette en Georgina al 1 of 2 afleveringen van WIDM hebben gezien voordat de 'Tussenstand' is opgenomen
Keep calm and eat chocolates!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2008, 15:47:43 »
Tenzij Nicolette en Georgina al 1 of 2 afleveringen van WIDM hebben gezien voordat de 'Tussenstand' is opgenomen

Ja dat zou heel goed kunnen, want toen de uitzending begon werd er aangegeven dat het "gisteren" (dus de dag voor de uitzending) was opgenomen.
Oké dan hebben we eigenlijk geen antwoord op die eerdere vraag  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2008, 15:48:53 »
Tenzij Nicolette en Georgina al 1 of 2 afleveringen van WIDM hebben gezien voordat de 'Tussenstand' is opgenomen

Ja, volgens mij zeiden ze ook een keer iets van "nu we de afleveringen gezien hebben". Ze hebben alle drie de eerste afleveringen gezien.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2008, 16:12:09 »
Bij Joris heb ik gewoon last van het Milouska-syndroom.
Ik vind hem zo duidelijk overduidelijk megaduidelijk kanhetnogduidelijkerduidelijk mollen en zichzelf verdacht maken, dat ik niet weet of hem dat juist wel of geen Mol maakt.
Neem aan dat jullie dit probleem kennen  ::) ;)
Laten we jabberen.

Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2008, 18:39:07 »
"Is jouw moeder Joods?"  Links

Misschien zit er in die vraag wel een hint verborgen. Het is namelijk zo'n opvallende vraag, misschien is het wel codetaal.

IJMJ-L
Ik Joris, Mol ,Joris Linssen?

KD, ik moet even kwijt dat ik dit een briljante vondst van je vind!  ::joehoe::

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2008, 19:34:28 »
Ik ben geen Joris-verdenker, meer iemand die zich aan Joris irriteert, maar toch vond ik dat ik deze hint jullie niet mocht onthouden.

Hij is níet van mezelf, ik heb hem ergens anders gelezen. Maar de draadjes die doorgeknipt moesten worden door Regina waren zwart, rood en groen, de kleuren van voetbalclub NEC, uit Nijmegen. En wie woont er in Nijmegen? Juist.. Meneer Linsen himself ;)

Het stond ook al in het aflevering 4 topic, maar nu staat het hier ook  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-01-2008, 19:39:39 door Marije1991 »

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2008, 19:46:51 »
Laat Joris maar lekker eigenwijs mensen op schiphol interviewen.. van samenwerken heeft hij nog nooit gehoord. Behoorlijk irritant idd..
Moest trouwes wel lachen om zn haar toen ze aan 't zwemmen waren ;D!
The sun came up and reality set in.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2008, 20:54:05 »
Wat hangt hier in die auto??

Een molknuffeltje??

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #133 Gepost op: 25-01-2008, 20:57:11 »
Wat hangt hier in die auto??

Een molknuffeltje??

Heeft een Mol zo'n grote staart?
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #134 Gepost op: 25-01-2008, 20:57:42 »
Wat hangt hier in die auto??

Een molknuffeltje??

Lijkt me een aapje, Lola. ;)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #135 Gepost op: 25-01-2008, 20:59:27 »
oh het is een hint naar lola-aapje  ;D lola-aapje op het forum zal het goed hebben whahaha

Offline rvv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2008, 20:32:41 »
Voor mij lijkt het na aflevering drie en nu vier des te duidelijker te worden dat Joris de Mol is.


en een heel aantal van die aanwijzingen zijn hier natuurlijk al genoemd, maar wat me opviel toen ik de biografie van Joris op de .nl site was dat hij de laatste jaren plaats heeft in de band Caramba, die zich bezighoudt met het zingen van ... jawel Mexicaanse muziek. Opzich niet heel verdacht natuurlijk, maar omdat deze serie zich daar afspeelt, en ze het daarbij wel als detail vermelden op de Wie is de mol website zou hier best wel eens een aanwijzing in kunnen liggen. Nu weet ik natuurlijk niet op welke manier dit in een aflevering verwerkt zou kunnen zijn, maar bijvoorbeeld in aflevering 4 schijnt in de auto waarin Dennis en Dunya het bandje uit opdracht 1 afspeelden mexicaanse muziek te horen zijn geweest, en dit zou natuurlijk, hypotetisch, best wat van het oevre van de band van Joris kunnen zijn  :) En natuurlijk kan dat later deze serie (en misschien eerder ook al) best wel een hint zijn.

Verder vie me in aflevering 4 op dat Joris opvallend vaak spaanse teksten uitsprak, en ik meen me te herinneren dat hij eerder aangaf in de eerste aflevering dat hij alles in zijn dagboek in het spaans op zou schrijven, zodat de anderen dit niet zouden kunnen lezen... Best handig natuurlijk dat een Mol zich weet te redden in een Spaanstalig land, en ook dit zou hem natuurlijk later van pas kunnen komen! Ik vroeg alleen af of er hier members waren die wat van de muziek van Joris' band digitaal hebben wellicht, of misschien uit de muziek in de Auto wat herkennen van Joris' stem  8)

Als laatste viel het me op dat er op de .nl site bij de profielen van de kandidaten aan de zijkant van de pagina, allerlei teksten uit kranten staan. Nu hoeft dit niets specifieks te zeggen over Joris, maar wellicht zijn er molspeurders onder ons, die ook Spaans kunnen, die dit voor ons kunnen vertalen? Of wellicht weet iemand waar dat al gedaan is  ::vergroot::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2008, 20:53:51 »
Heel veel leidt naar Joris en zie ook het Getal 3 topic.
Wat me vandaag nog meer opviel was:
In de ruimte staat een chevrolet (Joris en taxi) en ik zie groene kleuren: de nummerborden voor en achter en het linker spiegel als hij binnenkomt (later is de kleur weg).
Daarbij de letters El R overdwars op de muur links van de auto. Toch maar eens gaan puzzelen met die letters. El komt zeker voor op de kranten van de .nl site.
Waarom heeft Joris bij de vraagstelling als antwoord 14.000 erbij en 2 overige vragen alleen 14? Dit leidt voor mijn gevoel naar de muzikale hint.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2008, 21:41:33 »
El komt zeker voor op de kranten van de .nl site.
Betekent ook gewoon 'de'. 'El topo' betekent 'de mol'.
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2008, 22:02:20 »
Waarom is die vraagstelling m.b.t. de dagen uiteindelijk een vrijdag. Je kan er namelijk alles op los laten om tot een bepaalde dag te komen. De uitkomst vrijdag moet m.i. dan een reden hebben.
Wat schetst mijn verbazing als ik de eeuwig durende kalender erop nasla.
Typ de geboortedatum van Joris in en hij is geboren op een vrijdag.

eh wat begrijp je nou niet? dat de oplossing vrijdag moest zijn? Dan nogmaals een uitleg (ook de vinden in andere topics): de dag voor eergisteren is dus dinsdag, eergisteren is dan woensdag, gisteren moet donderdag zijn en dan is het vandaag...nou? Juist, vrijdag! niet zo heel moeilijk. Moeilijker lijkt het me, om er andere dagen als oplossing uit te krijgen... ::vergroot::
O, en zullen er niet meerdere kandi's op een vrijdag geboren zijn? Zomaar een gok.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!