Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113169 keer)

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2008, 11:22:30 »
haha yessie... Dat zou geniaal van hem zijn als hij in het spaans alle opdrachten had opgeschreven! Dan zou ik dat boekje eventjes dolgraag willen bekijken!

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2008, 11:36:04 »
K denk dat Joris gewoon door een 'spaanse periode' gaat; heb ik ook gehad toen ik in de zomer er 2 maanden was. In nederland ga je dan ook af en toe wat spaanse dingetjes doen en spreken, en joris is gewoon blij dat ze in mexico zijn en hij kan 'showen' dat ie spaans kan, en het ook gebruiken als kandidaat.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2008, 12:09:02 »
bah, wat is die joris toch een vervelend mannetje ! ik hoop dat hij snel naar huis  gaat ... beuh
dennis for mole !

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2008, 13:29:08 »
<TUNNELVISIE>Als je kijkt naar het kaars uitmaken bij de cinfrontatie met de mol, dan verloopt dat bij de meeste kandidaten hetzelfde... Er is in alle gevallen een hand te zien die horizontaal aan komt van achter het altaar. Bij Joris is ineens een heel andere camerahoek genomen en zou de hand wel eens van onder kunnen komen in plaats van van achter het altaar.</TUNNELVISIE>

en daarmee bedoel je...? dat joris dus zelf de kaars uitmaakt, dat hij naar het altaar loopt? vind dat iets te makkelijk, neem aan dat ze daar wel iemand van de crew voor in een zwarte jurk hijsen. het camerapunt op zich is wel opvallend, maar het kan ook gewoon afwisseling zijn
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2008, 14:50:02 »
Beste Joris-Verdenkers,

Zijn jullie soms vergeten dat Joris in aflevering 1 zijn beide gewonnen jokers NIET heeft ingeleverd? Daarmee heeft hij GEEN 200 euro zo uit de pot kunnen trekken en heeft hij niet de kans vergroot voor de algemene vrijstelling. Als mol zijnde zou je zo'n kans zeker niet laten liggen: hoe meer spelers in het spel, hoe meer verdachten.
Het heeft in ieder geval niets te maken met het "niet-verdacht" willen doen, want dan had hij ze wel in aflevering 2 ingeleverd, net als Regina, met de billen bloot. Dan hadden de andere kandidaten kunnen zien dat hij 'kandidaat' is die voor zichzelf ging. Neen, Joris leverde ze pas aflevering 3 in, toen niemand het zag.

Beste Joris-Verdenkers. Ik bewonder jullie tunnelvisie, jullie aanhoudendheid. Ben eigenlijk wel benieuwd naar een betoog waarom Joris dan de mol moet zijn. In het Dennis-topic heb ik een paar dagen terug een betoog geschreven over Dennis, maar ben nu benieuwd naar julie betoog.


Dennis-Verdenker
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #165 Gepost op: 27-01-2008, 18:08:24 »
Beste Dennis verdenker :P, herinner je nog dat Dennis slechts 1 joker pakte, als eerste nota bene.

Als volgens jou theorie de mol zijn jokers zou inleveren, zou die mol dan niet hebben gezorgd dat die meer jokers zou krijgen dan 1. Als je je hier op baseert zou patrick voor jou een meer logische keuze zijn. (of Georgina, maar dies al weg).

Als de mol, die weet hoe dit spel gespeeld moet worden, zijn jokers per se zou willen inleveren, zou die denk ik proberen om meer dan 1 joker te bemachtigen.  Bovendien... Waarom zou Joris per se zijn jokers moeten inleveren als hij op elk gewenst moment 200 euro uit de pot zou kunnen halen?



Trouwens... ff in zn algemeenheid over Joris... een van de voornaamste redenen waarom ik hem nu verdenk ias die bommenopdracht. De mol weet welke bommen waar zijn en hoe die ze onschadelijk moet maken. Joris wil per se die met die chevrolet doen. Waarom? Dit is de enige bom waarbij je zelf veilig kan zitten en je kan zorgen dat je mede kandidaat af is. Op deze manier kan hij 2 opdrachten laten mislukken. Wanneer de mol zelf direct afgaat, mislukt maar 1 opdracht.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2008, 18:40:39 door Qper »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #166 Gepost op: 27-01-2008, 18:53:08 »
Ok jou volgorde en ik struikel al snel.
Dinsdag -- dinsdag -- zondag ( is dan eergister van dinsdag)
Nog een laatste keer dan, hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is :P
Zie deze video.
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #167 Gepost op: 27-01-2008, 18:56:34 »
Beste Dennis verdenker :P, herinner je nog dat Dennis slechts 1 joker pakte, als eerste nota bene.


Dat herinner ik me heel goed. Was een hele sterke mollenactie trouwens. De beste verdeling van de jokers is zo vlak mogelijk: 17/10= ca 1 a 2 jokers per kandidaat. Wanneer 1 speler bv 5 jokers zou krijgen, is het verschil met de andere kandidaten te groot. Hij zal ze dan zeker bewaren en dit weten de andere kandidaten ook. Ook zij zullen hun jokertje bewaren.
Na de actie van Dennis volgden meer kandidaten zijn voorbeeld en pakten rap een joker. Daarna was voor de rest duidelijk hoever ze konden gaan. De uiteindelijke verdeling met 2 uitschieters van 3 (Georgina heeft haar jokers ook ingeleverd), was voor kandidaten het jokervoordeel niet groot t.o.v. andere kandidaten en waren dus sneller geneigd hun joker in te leveren. Uiteindelijk bracht dit 1700 euro op voor de mol.

En om weer terug te keren naar Joris, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat hij zomaar 200 euro uit de pot kan halen. Maar ben bang dat dat teveel in de gaten loopt. Reken maar dat Joris elke avond verantwoording moet afleggen over hoeveel er nog in de pot zit.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #168 Gepost op: 27-01-2008, 19:05:44 »
Laten we hopen dat Joris NIET de mol is. Wat kan hij slecht acteren zeg, echt niet normaal meer! :-X

Ik hoop juist enorm dat Joris wel de mol is!!! Hij levert in ieder geval een hoop mollenstreken, dat is precies wat een mol moet doen!
En binnen de groep wordt hij nauwelijks verdacht.

(Ik hoop echt dat Dennis niet de mol is; zou stom zijn als de mol na aflevering 3 al ontmaskerd was door die hints  :()
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #169 Gepost op: 27-01-2008, 19:57:23 »
(Ik hoop echt dat Dennis niet de mol is; zou stom zijn als de mol na aflevering 3 al ontmaskerd was door die hints  :()

Ookal was ik na aflevering 3 er al achter dat Yvon de mol was in WIDM5 (vandaar mijn nickname hier  ;D), daardoor vond ik de serie nog niet stom. Ik begrijp niet dat mensen het zo snel saai vinden als je snel achter de mol komt. Natuurlijk begrijp ik wel dat je graag wilt zoeken naar dingen die dan verklaren dat die de mol is en als dat met 3 afleveringen geleverd is, dan valt er nergens meer naar te zoeken. Dus is de lol er vanaf.

Maar ergens denk ik dan ook van: de speurtocht naar de mol is dan weliswaar voorbij, de serie nog niet! Dus geniet lekker van het programma naast het speuren naar de mol :)

En nu ik toch inhaak op je reactie, welke mollenstreken heeft Joris zoal geleverd? Dat ie Dunya die touwen vast liet houden en zelf beschermd zat in die chrevolet kan ik inderdaad inkomen als mollenstreek. Dat ie niet wilde dat Dunya direct met Regina wisselde begreep ik ook wel, want Dunya zou zo door die web van touwen heen komen. Dus hoe langer je tijd rekt, des te langer die opdracht niet voltooid zou worden en dus des te eerder die ene bom zou kunnen afgaan. En dat is mooi voor de mol.

In het maisveld in afl. 3 stond ie op de toren. Ik vond het leuk/grappig om op dit forum te lezen dat Joris weleens de jagers instructies heeft kunnen geven terwijl Edo dat deed naar de kandidaten toe  :) Dat zou inderdaad dè mollenstreek kunnen zijn imo. Maar of het ook daadwerkelijk zo is, daar twijfel ik over.

Verder schoot ie wel plots 2 flessen in 1 keer, waardoor er geld in de pot kwam. Oké, dat ie met het pakken van Dennis zijn foto i.p.v. Coen meteen 3000 uit de pot hield, dat was idd wel een mooie mollenstreek. Maar verder? Joris fietste niet zo snel als Patrick naar de finish waardoor de klimmer waar ie aan gekoppeld was alle tijd had om die wand te beklimmen.

Ik blijf dus meer bij de uitspraak die in dit topic al stond van:

Joris is een kandidaat die graag de mol speelt omdat ie niet gekozen is als mol o.i.d.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #170 Gepost op: 27-01-2008, 22:26:20 »
Joris heeft is heel  mollig in mijn ogen. Maar op een manier die ik haast naïef vind. Maar dat schijnt op de deelnemers ter plekke toch ander over te komen dan op de kijkers. Zijn gelaatsuitdrukkingen vind ik onecht. Ik kan me voorstellen dat mensen zich eraan irriteren.

Mooie mollige actie van Joris vond ik toen ze in de hotelkamer op zoek gingen naar meer dan een cassettebandje. Hij gooide meteen allerlei kussens op de grond, maakte er een zootje van zodat je niet meer kunt zoeken. Helaas voor hem kreeg zijn voorbeeld van hij je moet zoeken geen navolging.

Is dat nou niemand opgevallen?


Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #171 Gepost op: 27-01-2008, 23:22:05 »
Mij is meer opgevallen dat een Dennis-verdenker hier bijna een betoog heeft geplant voor Joris!

En, beste Dennis-verdenker, ik heb ook al een betoog neergezet in het Dennis-forum dat Dennis NIET de mol is! Volgens mij was dat een sterk betoog en ik heb nog weinig comments gezien waarin een van mijn argument glashard onderuit ging. Natuurlijk, alles kan. Het kan zijn dat we essentiele dingen bijvoorbeeld niet weten die de verdenking van Dennis eraf halen. Toch ga ik meer voor Joris. Die 3000 actie was echt grandioos. Hoe hij daar mee weggekomen is, snap ik nog steeds niet.

Ik kan me best voorstellen dat je met een pistool per ongeluk een geld fles omschiet... Ik weet natuurlijk niet hoe goed hij kan schieten, maar schieten, daar kun je nou ook weer niet zo zeker van zijn dat je vooraf kunt zeggen: "Ik schiet sowieso geen geld eraf". Wie weet mikte hij op een kandidaat, maar door de terugslag schoot hij hoger? Ik weet het niet, maar schieten is niet iets waarvan je zeker kunt zijn dat je een bepaalde actie kunt doen. Als hij vooraf had gezegd, ik schiet Coen eraf zodat hij geen topito's heeft, had ik me afgevraagd of hem dat gelukt was :) (vergelijk: Als joris had gezegd "Ik verwissel één van de foto's bij de seinopdracht en hoop dat ik dan 3000 euro uit de pot haal", dan weet ik zeker dat hem dat gelukt was).

Bommenspel hoef ik niets meer aan toe te voegen. Had me helemaal stuk gelachen als hij Dunya had laten omvallen bij de rode touwtjes...

Dennis krijgt zijn topito's. Wat is dat voor ongein? Snap jij het nog? Volgens mij vermoed (of weet) hij dat er slechts 1 vrijstelling wordt weggegeven door 1 topo. Hij denkt dus dat als hij Dennis een topo schenkt, de rest niets meer aan zijn topito's heeft... Nou jah, met logisch redeneren zou ik dat ook kunnen vermoeden, maar om daar nou vanuit te gaan. (wie weet heeft PJH dat tegen hun gezegd, het is volgens mij niet uitgezonden geweest dat er slechts 1 vrijstelling door topo vergeven werd?)

Joris met zijn jokers. Past inderdaad niet erg in zijn totaalplaatje. Enige reden die ik kan bedenken zou zijn dat hij had verwacht dat iedereen zijn jokers inleverde en hij niemand het gunde om te mogen blijven. Nee, ik weet het eigenlijk niet. Laat dat dan het eerste zijn dat Joris-kandidaat goed gedaan heeft :)

Joris in het maisveld: Er schijnt gigantisch gemold te zijn daarzo. Nu ga ik even Joris met Dennis vergelijken als je het niet erg vind (ze zijn namelijk beide vrij passief geweest die opdracht). Allereerst: Coen, die het geld verloor, is níet de mol. Edo, waar Coen vol voor ging, is dan ook níet de mol (mee eens? vrij aannemelijk toch?). Patrick blijft over al heb ik hem in het maisveld niet zo zien mollen (500 euro over de streep brengen als enige, noem ik niet erg mollen). Regina en Dunya heb ik ook niet als mol, wil ik hier even buiten beschouwing laten.
Goed, Dennis en Joris dus. Joris op de toren, Dennis bij de voorbereidingsploeg. Dennis hijst 1 vlagje. Niet echt spectaculair, maar heeft hij dan niet meer kunnen bereiken (lees: verijdelen)? Volgens mij heeft hij in dat mais 10 minuutjes rondgelopen, was toen al af en heeft eigenlijk zelfs nog een vlag gehesen ook! Niet erg mollerig natuurlijk! Daarentegen Joris: Bovenop de toren, aanwijzingen geven aan de kandidaten: Georgina naar de finish sturen!? Zij hoeft helemaal niet naar de finish? Och, stom, vergeten natuurlijk! Kan gebeuren, lekker fataal! En maar wijzen, Edo hier! Edo pas op, kijk je moet even... Edo ... Ja, dat ga ik even noteren... Ah jammer, te laat... Zonde... Nou als ik eerlijk moet zijn heeft hij heel weinig bereikt op die toren. Hij heeft Edo al het werk laten doen die het prima deed! Eigenlijk zijn er in het maisveld bijna geen fouten gemaakt! Jah, coen liet zich vangen en Patrick ging niet terug het veld in. Maar daarnaast vind ik dat Joris tijdens de maisopdracht het slechtst gepresteerd heeft. Zeeeeeker slechter dan Dennis!

Er zijn nog genoeg aanwijzingen richting Joris, de vraag is of Joris écht de overdreven mol is, of een kandidaat die graag de mol had willen zijn!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #172 Gepost op: 27-01-2008, 23:29:05 »
Nog een laatste keer dan, hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is :P
Zie deze video.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

  ::rofl:: ::rofl::

"wordt wijs met joram".

geweldig ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #173 Gepost op: 27-01-2008, 23:36:36 »
::rofl::
Wel duidelijk zo toch? Dat zie ik Patrick Lodiers zo nog niet uitleggen :P
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #174 Gepost op: 28-01-2008, 00:52:29 »
Mij is meer opgevallen dat een Dennis-verdenker hier bijna een betoog heeft geplant voor

<knip>

Joris met zijn jokers. Past inderdaad niet erg in zijn totaalplaatje. Enige reden die ik kan bedenken zou zijn dat hij had verwacht dat iedereen zijn jokers inleverde en hij niemand het gunde om te mogen blijven. Nee, ik weet het eigenlijk niet. Laat dat dan het eerste zijn dat Joris-kandidaat goed gedaan heeft :)

<knip>


Je stelt hier wel dat mijn uitleg een betoog is naar Joris, maar je gaat er verder niet op in. Sterker nog: eindje verderop geef je zelf toe dat je met de jokers, waarmee deze discussie begon, geen raad weet. Dus ik ben erg benieuwd waarom je mijn uitleg bijna als een bewijsvoering naar Joris vindt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #175 Gepost op: 28-01-2008, 09:36:38 »
::rofl::
Wel duidelijk zo toch? Dat zie ik Patrick Lodiers zo nog niet uitleggen :P

Erg leuk gemaakt. ::rofl::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #176 Gepost op: 28-01-2008, 11:49:22 »
Je stelt hier wel dat mijn uitleg een betoog is naar Joris, maar je gaat er verder niet op in. Sterker nog: eindje verderop geef je zelf toe dat je met de jokers, waarmee deze discussie begon, geen raad weet. Dus ik ben erg benieuwd waarom je mijn uitleg bijna als een bewijsvoering naar Joris vindt.


Excuus, weer een fout van mijn kant... Ik doelde op het bericht van YIDM, terwijl jij, Wilm, de Dennis-verdenker was :-X ... In de post van YIDM staat een aantal keer een molactie van Joris vermeld waar hij* vervolgens geen verklaring voor geeft, min of meer een beetje eens is dat het richting Joris wijst. Ik meende dat dat jouw bericht was, maar dat blijkt dus niet ;-)

*xD sorry... zij / hij :P wat maakt het uit, de essentie is er xD
« Laatst bewerkt op: 30-01-2008, 12:41:58 door RJBanthum »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Joris op Schiphol
« Reactie #177 Gepost op: 28-01-2008, 22:21:04 »
Vandaag Joris gezien op Schiphol. Hij was druk bezig met opnames voor Hello Goodbye en liep druk heen en weer, vlak langs me. Er was een meisje in tranen nou dan weet je het wel, weer een moeilijk afscheid. Ik heb hem dus niet kunnen vragen waarom hij zoveel opdrachten verknalt ;D En ik zag hem net ook zingen bij Paul de Leeuw ::tandpastasmiley::, zijn band is erg swingend, zelf kan hij niet echt goed zingen maar wel gedurfd! ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2008, 22:37:38 door Lonneke40 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2008, 19:18:42 »
Excuus, weer een fout van mijn kant... Ik doelde op het bericht van YIDM, terwijl jij, Wilm, de Dennis-verdenker was :-X ... In de post van YIDM staat een aantal keer een molactie van Joris vermeld waar ze vervolgens geen verklaring voor geeft, min of meer een beetje eens is dat het richting Joris wijst. Ik meende dat dat jouw bericht was, maar dat blijkt dus niet ;-)


aauuuwwww ... pijnlijk :p
dennis for mole !

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2008, 10:11:20 »
Wat ik me trouwens nog steeds afvraag... over de Prinsjesdagvraag:

Citaat van: mijzelf ;D
Wel grappig dat Joris een agenda (toch? Dat was toch niet zijn mollenboekje???) voor de dag toverde (en nog fout beantwoordde).

Ws een geheel domme vraag, maar heeft Joris nou zo'n "raar" boekje?
Laten we jabberen.