Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113162 keer)

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2008, 14:11:01 »
Wat ik heb kunnen zien van afstand is het gewoon een duur notitieboekje met mooie kaft. Ik meen niet te hebben gezien dat het een agenda was. Dan zou het inderdaad HEEEL dom zijn van Joris om het antwoord fout te hebben. Niemand in de buurt, dus als kandidaat zou je dan natuurlijk de opdracht goed moeten doen, omdat je jezelf voor niemand verdacht maakt als je het fout doet. Dus gewoon geld in de pot... Maar als hij de mol is heeft hij natuurlijk alle reden om de opdracht in zijn eentje te laten mislukken :P Zo komt niemand erachter, want er is niemand bij!

Volgens mij had hij geen agenda dus hij kan ook gewoon eventjes niet goed genoeg nagedacht hebben. Vreemd blijft het wel :) Wel weten dat Prinsjesdag op ene Dinsdag is, en vervolgens niet het goede antwoord weten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2008, 14:23:54 »
Wat ik heb kunnen zien van afstand is het gewoon een duur notitieboekje met mooie kaft.

Een Moleskine boekje om precies te zijn. (gevonden door highwaykind ::zwaai:: )

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2008, 15:22:49 »
Volgens mij had hij geen agenda dus hij kan ook gewoon eventjes niet goed genoeg nagedacht hebben. Vreemd blijft het wel :) Wel weten dat Prinsjesdag op ene Dinsdag is, en vervolgens niet het goede antwoord weten.

Als je terugluistert naar wat hij zegt dan rekent hij verkeerde dagen:

Hij rekent uit dat de dag voor eergisteren 3 dagen is. Dus telt hij terug: maandag, zondag, zaterdag. 3 dagen dus.. Het zou best een mollenstreek kunnen zijn maar het kan als je het zo bekijkt ook gewoon verkeerd berekend zijn.  :(

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2008, 15:43:36 »
Ik had het zelf eerst ook verkeerd berekend  :P
Nadat ik ut goede antwoord zag had ik um pas :)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2008, 16:20:25 »
Hij rekent uit dat de dag voor eergisteren 3 dagen is. Dus telt hij terug: maandag, zondag, zaterdag. 3 dagen dus.. Het zou best een mollenstreek kunnen zijn maar het kan als je het zo bekijkt ook gewoon verkeerd berekend zijn.  :(

Ja precies, dat zag ik in de uitzending ook. Maar dat maakt Joris nog steeds als mogelijke mol. En een hele slimme. De kijker denkt: 'oh, hij berekent het verkeerd om, deed ik ook', maar ondertussen wist hij als mol allang het antwoord en heeft hij een onschuldige manier bedacht om zijn foute antwoord te kunnen geven. ::ok:: Een antwoord als zondag of maandag zou veel verdachter zijn geweest.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2008, 21:29:01 »
Hij is dus niet de mol,. want de mol krijgt nooit een rood scherm :) Ook al beatnwoord hij alle vragen fout ::tandpastasmiley::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2008, 21:33:24 »
Inderdaad... Moet je kijken hoe ver ik er naast zat... Toch moet ik nageven dat, wie de mol ook is, Joris hem dit jaar heeft overtroffen! Joris, de kandidaat, overtreft de mol! Helaas voor hem werkt het niet echt: hij wordt niet erg verdacht door de mensen.

Dit zal dus wel het Joris-erger-je-topic worden :P

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2008, 21:41:58 »
Is dat een regel? Dat de mol nooit een rood scherm krijgt? Ook in dit geval?

Of is het zo dat de mol simpelweg altijd alle vragen goed beantwoord en daarom nooit een rood scherm krijgt.

C'est le Fruit!

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2008, 21:42:40 »
Hij is dus niet de mol,. want de mol krijgt nooit een rood scherm :) Ook al beatnwoord hij alle vragen fout ::tandpastasmiley::

Of Joris is wel de mol en ze hebben hem expres een rood scherm gegeven. Zo gaat iedereen denken dat Joris de mol niet is terwijl hij dat misschien wel gewoon is. Anders zou het nu wel makkelijk zijn als iedereen nu al zeker weet dat Joris de mol niet is en zou het niet leuk zijn voor het spel...

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2008, 21:42:57 »
Is dat een regel? Dat de mol nooit een rood scherm krijgt? Ook in dit geval?
Of is het zo dat de mol simpelweg altijd alle vragen goed beantwoord en daarom nooit een rood scherm krijgt.

Beide. Want er wordt altijd gezegd: "De Mol blijft altijd in het spel". En dat staat gelijk aan het altijd hebben van een groen scherm.. en dus nooit een rode.
The sun came up and reality set in.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2008, 21:43:04 »
Ik erger me dood aan Joris, maar hij blijft mijn mol!
Bij de eerste opdracht bijvoorbeeld, hoe kwam hij nou weer bij huismijt? En heel goed van hem dat hij als enige een goed antwoord gaf, hierdoor kon hij de opdracht waar het echte geld mee was te verdienen lekker verknallen. Great job.

Offline xD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2008, 21:45:47 »
Beide. Want er wordt altijd gezegd: "De Mol blijft altijd in het spel". En dat staat gelijk aan het altijd hebben van een groen scherm.. en dus nooit een rode.

Maar het is geen regel, nu blijft hij ook in het spel terwijl hij wel een rood scherm heeft gehad, dus zou hij mijn inziens nog steeds de mol kunnen zijn.

Vind hem nog steeds erg verdacht.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2008, 21:47:16 »
Maar het is geen regel, nu blijft hij ook in het spel terwijl hij wel een rood scherm heeft gehad, dus zou hij mijn inziens nog steeds de mol kunnen zijn.
Vind hem nog steeds erg verdacht.

Ja maar als hij niet de vrijstelling had gekregen had dat rode scherm er nog steeds gestaan. En de Mol blijft áltijd in het spel ;).
Maar misschien is er hier wel een uitzondering gemaakt, dat zou kunnen.
The sun came up and reality set in.

Offline xD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2008, 21:48:27 »
Ja maar als hij niet de vrijstelling had gekregen had dat rode scherm er nog steeds gestaan. En de Mol blijft áltijd in het spel ;).
Maar misschien is er hier wel een uitzondering gemaakt, dat zou kunnen.

Dat weet niemand.

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2008, 21:50:55 »
Dat weet niemand.

Inderdaad, en daarom blijft hij voor mij nog steeds verdacht ;D ;)

Offline ss4u

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2008, 21:52:15 »
Als Joris de mol is:
- Zorgt hij dat hij rood scherm heeft.. Niemand verdenkt hem meer

Als Joris niet de mol is:
- Zorgt hij in elk geval NIET dat hij een rood scherm heeft.. Als iedereen weet dat hij niet de mol is, schiet het niet op
- Gokt hij alles op zijn verdachte omdat hij dan een risico-loze gok kan maken, waarna hij weet of het een goede gok was of niet
- ? Iemand een aanvulling ?

Als je het zo bekijkt, is Joris dus de mol  ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2008, 21:54:24 »
Ja maar als hij niet de vrijstelling had gekregen had dat rode scherm er nog steeds gestaan. En de Mol blijft áltijd in het spel ;).
Maar misschien is er hier wel een uitzondering gemaakt, dat zou kunnen.
Maar hij had de vrijstelling wel, dus dit rode scherm is net zo goed een groen scherm. Niet uitgaan van hypothetische situaties.
The British are not impressed.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2008, 21:56:41 »
Als Joris de mol is:
- Zorgt hij dat hij rood scherm heeft.. Niemand verdenkt hem meer

Als Joris niet de mol is:
- Zorgt hij in elk geval NIET dat hij een rood scherm heeft.. Als iedereen weet dat hij niet de mol is, schiet het niet op
- Gokt hij alles op zijn verdachte omdat hij dan een risico-loze gok kan maken, waarna hij weet of het een goede gok was of niet
- ? Iemand een aanvulling ?

Als je het zo bekijkt, is Joris dus de mol  ;D

Niet perse, je zegt het zelf: "gokt hij alles op zijn verdachte" dus dat zou kunnen. Het zou als kandidaat natuurlijk wel de perfecte manier zijn om te testen of iemand die je verdenkt wel of niet de mol is. Je gaat er toch niet uit!!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2008, 22:00:31 »
Zoiets kan alleen, als Joris óf zelf de enveloppe overhandigd heeft aan PJH met zijn naam erin, waardoor hij ZEKER wist dat hij de vrijstelling kreeg. En bovendien MOEST het systeem dan zo zijn, dat een mol eventueel een rood scherm zou krijgen. Vooral dat laatste is iets wat ik wel heel erg betwijfel. De mol doet gewoon mee in het spel, heeft zijn 'schijnverdenkingen' en maakt de test gewoon zoals een kandidaat dat zou doen. Zonder antwoorden op zichzelf te betrekken. Dan zouden de camera's nooit een test van de mol kunnen filmen, want dan zou de kijker doorhebben dat hij/zij de mol is! De mol krijgt dus altijd een groen scherm! Dan zou het alleen nog zo kunnen zijn, dat hierop een uitzondering is gemaakt. Dat betwijfel ik nog meer, want zo een programma is WIDM niet...

Voor mij is het zeker, de kandidaten hebben er voor gekozen om deze weg te bewandelen: Joris heeft zich vrijgegeven als kandidaat en is NIET de mol...

Feit blijft dat hij veel beter heeft gemold dan de echte mol natuurlijk :P:P

Nog iets vreemds: Waarom gokt Joris alles op 1 kandidaat, (tenminste, zo beweert hij) als hij NIET de mol is? Hij loopt het risico een groen scherm te krijgen en iemand anders glashard te naaien! Maarjah, dat zou natuurlijk hem wel weer extra verdacht maken :P En aangezien hij de kandidaat is, zou hem dat richting overwinning kunnen helpen :P
Blijft vreemd gedrag :-/

Offline xD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #199 Gepost op: 31-01-2008, 22:03:28 »
Als Joris de mol is:
- Zorgt hij dat hij rood scherm heeft.. Niemand verdenkt hem meer

Als Joris niet de mol is:
- Zorgt hij in elk geval NIET dat hij een rood scherm heeft.. Als iedereen weet dat hij niet de mol is, schiet het niet op
- Gokt hij alles op zijn verdachte omdat hij dan een risico-loze gok kan maken, waarna hij weet of het een goede gok was of niet
- ? Iemand een aanvulling ?

Als je het zo bekijkt, is Joris dus de mol  ;D

Mee eens.

Het zou onlogisch zijn om een groen scherm te krijgen als mol, omdat iedereen je dan verdenkt. Als niet mol zijnde zou dit dus een prima truc zijn.
Je maakt jezelf namelijk erg verdacht.

Als hij dus niet de mol is is het dus een rare zet.