Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113161 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #240 Gepost op: 1-02-2008, 17:26:47 »
Daar sluit ik mij op aan. De mol kan geen rood scherm maken, omdat hij de vraag altijd foutloos beantwoord.

Dan sluit je je er volgens mij juist niet bijaan, want seam beweert juist dan ook de mol eventueel een rood scherm kan krijgen (ik blijf erbij dat de mol nooit een rood scherm krijgt, dus ook nu niet  ;)) Net als jij dat vind dus..

Oh ja verder nog een hintje voor het Joris kamp:

Joris stelt dus zelf voor om de antwoorden te gaan schreeuwen in de 8baan, maar zelf heb ik het antwoord op zijn kaartje niet gehoord

van de .nl site:
Citaat
Regina
Vraag: Wat kookt Dennis het liefst?
Antwoord: Vochtige schimmels en kattenharen.

Patrick
Vraag: Wat krijgt Edo graag cadeau?
Antwoord: Een groot hert.

Joris
Vraag: Wat is het onderwerp van Regina's afstudeerscriptie?
Antwoord: Spinazie en hamburger.

Dennis
Vraag: Wat is de allergie van Joris?
Antwoord: Normen en waarden van programmamakers.

Edo
Vraag: Wat is het favoriete voorwerp van Dunya in huis?
Antwoord: Moerassen.

Dunya
Vraag: Waar is Patrick bang voor?
Antwoord: Een fles Grappa.


Best raar wel, overigens heb ik ook een fles grappa niet gehoord, of zal Dunya het hebben gefluisterd  ;) haha en Patrick is dus bang voor Moerassen! Zou Joris wel tegen droge schimmels en mollenharen kunnen?  :D
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 17:28:43 door Lola-aapje »

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #241 Gepost op: 1-02-2008, 17:56:17 »
Ik zou het ergerlijk vinden als Joris de Mol is (totaal niet geniepig en way to obvious naar de kijkers toe) en ik zou het ook ergerlijk vinden als hij niet de Mol is (opdrachten verpesten om de verdenking op je te krijgen, vind ik nog steeds iets dat je niet zo vaak moet doen en niet zo duidelijk. Plus, hij zei in de biecht dat hij het jammer vond dat de pot zo historisch laag is terwijl hij persoonlijk drie opdrachten heeft doen mislukken). Kortom, Joris had zijn spel gewoon wat anders aan moeten pakken wat mij betreft.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #242 Gepost op: 1-02-2008, 18:01:31 »
Joris
Vraag: Wat is het onderwerp van Regina's afstudeerscriptie?
Antwoord: Spinazie en hamburger.

Daar klopt niks van toch?
Ik meende dat hij het goede antwoord gaf  :-\\
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #243 Gepost op: 1-02-2008, 18:31:34 »
Dat is niet welke vragen en antwoorden bij elkaar hoorden, maar welke vraag en welk antwoord bij elkaar in de envelop zaten.


Overigens heb ik Joris nooit Spinazie en Hamburgers horen roepen in de achtbaan. De andere vijf antwoorden zijn wel voorbij gekomen.  (alhoewel ik twijfel of ik Fles Grappa ook gehoord heb) Daarnaast roept Joris wel een antwoord dat op geen enkel kaartje staat. (Huismijt) Mede hierdoor hebben Regina en Dennis allebei hun vraag fout.

Bovendien heeft de mol er baat bij een goed antwoord te geven. Op deze manier kan hij het vervolg van de opdracht verzieken, helemaal als de rest alles fout heeft en hij als enige weet hoe de opdracht werkt.

Daarnaast is het een verdachte actie om te opperen om alleen maar antwoorden naar elkaar te roepen. Bij triviale vragen zou dit inderdaad handig zijn. Je hoeft minder door elkaar te schreeuwen en iedereen kan uitzoeken welk antwoord bij de vraag hoort. Maar in dit geval zijn het vragen over elkaar. In dit geval is juist het handiger als je van elkaar de vragen weet, want dan kun je ze aan elkaar beantwoorden. Hierdoor vind ik het relatief verdacht dat Joris oppert om alleen maar antwoorden te geven.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #244 Gepost op: 1-02-2008, 18:44:51 »
lol, had wel leuk geweest als dat wél de echte antwoorden waren.
Wat kookt Dennis het liefst? Vochtige schimmels en kattenharen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #245 Gepost op: 1-02-2008, 18:56:53 »
Patrick bang voor moerassen? Ik dacht dat hij juist bang was voor mannen in een maisveld die je achternazitten!!  ::rofl:: ;D
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #246 Gepost op: 1-02-2008, 19:15:25 »
Me maar eens bezig gaan houden met die 1815 en 1615, daarnaast de straatnaam en 50 H. Ik dacht aan jaartallen en geschiedenis wat Joris heeft gestudeerd.
Joris noemde als foutief antwoord 1815 en me hier eerst op ging richten. Wat tref ik aan via allerlei links in wikipedia.
In 1815 is Morelos gedood n.a.v. de onafhankelijkheidsstrijd en hij werd 50 jaar. Guadalupe Victoria (victoria riep hij al in een eerdere aflevering) nam het over.
Beiden zijn begraven in de Angel de la Independencia (een onafhankelijkheidsmonument).

Blijkbaar snapt iedereen het niet en het volgende toevoeg:
1815 was de uitspraak van Joris. Regina zat verstopt op het adres Independencia 50 H.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 19:49:50 door yessie »

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #247 Gepost op: 1-02-2008, 19:18:18 »
Me maar eens bezig gaan houden met die 1815 en 1615, daarnaast de straatnaam en 50 H. Ik dacht aan jaartallen en geschiedenis wat Joris heeft gestudeerd.
Joris noemde als foutief antwoord 1815 en me hier eerst op ging richten. Wat tref ik aan via allerlei links in wikipedia.
In 1815 is Morelos gedood n.a.v. de onafhankelijkheidsstrijd en hij werd 50 jaar. Guadalupe Victoria (victoria riep hij al in een eerdere aflevering) nam het over.
Beiden zijn begraven in de Angel de la Independencia (een onafhankelijkheidsmonument).


Ja, en?  ::rofl:: wat een speurders hier.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #248 Gepost op: 1-02-2008, 19:24:27 »
Overigens heb ik Joris nooit Spinazie en Hamburgers horen roepen in de achtbaan. De andere vijf antwoorden zijn wel voorbij gekomen.  

Dat zei ik al eerder ook idd  ;)

Verdacht is ook dat Dennis niet reageert als Regina 2keer vrij hard roept: "Dennis weet eet jij het liefst?"

Dunya roept wel vrij hard: "een fles Grappa" alleen zit ze vooraan en roept ze het naar voren toe.. 

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #249 Gepost op: 1-02-2008, 19:45:12 »
Ja, en?  ::rofl:: wat een speurders hier.
Het valt me al lang op dat je me steeds uitlacht met mijn opmerkingen.
Laat een ieder denken wat ie wil en lach iemand niet continue uit.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #250 Gepost op: 1-02-2008, 19:57:33 »

Blijkbaar snapt iedereen het niet en het volgende toevoeg:
1815 was de uitspraak van Joris. Regina zat verstopt op het adres Independencia 50 H.


Nee, ik lach je niet uit. Ik snapte niet hoe je bij Joris kwam, alleen omdat hij ook het antwoord 1815 gaf (wat me trouwens meer toevallig leek, dan een hint richting een jaartal). Maar nu je met de toevoeging bent gekomen, is meer duidelijk. Want dat Independencia was mij niet opgevallen. Ik zit ook op Joris als mol, hoor, maar vaak vind ik je theorieën wat ver gezocht (want hoe gaan ze zulke dingen op een logische manier uitleggen in de hints aflevering?). Maar denk vooral wat je wilt. Ik houd je niet tegen.  ::bravo::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Pietro

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #251 Gepost op: 1-02-2008, 20:16:02 »
Is het niemand opgevallen dat toen Joris die envelop opende op die toren dat je overduidelijk het mollenteken zag? ???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #252 Gepost op: 1-02-2008, 20:34:41 »
Patrick bang voor moerassen? Ik dacht dat hij juist bang was voor mannen in een maisveld die je achternazitten!!  ::rofl:: ;D

 ::rofl::
De vraag kon misschien beter zijn : waar is Patrick niet bang voor  ;D

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #253 Gepost op: 1-02-2008, 20:38:19 »
::rofl::
De vraag kon misschien beter zijn : waar is Patrick niet bang voor  ;D

 ::rofl:: ja. Eh... ik zou het iid niet weten. Van vieze straten denk ik, daar gaat ie maar al te graag gewoon op liggen. Tussen de benen van Dunya nog wel!!  ::tandpastasmiley::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #254 Gepost op: 1-02-2008, 20:38:38 »
Nee, ik lach je niet uit. Ik snapte niet hoe je bij Joris kwam, alleen omdat hij ook het antwoord 1815 gaf (wat me trouwens meer toevallig leek, dan een hint richting een jaartal). Maar nu je met de toevoeging bent gekomen, is meer duidelijk. Want dat Independencia was mij niet opgevallen. Ik zit ook op Joris als mol, hoor, maar vaak vind ik je theorieën wat ver gezocht (want hoe gaan ze zulke dingen op een logische manier uitleggen in de hints aflevering?). Maar denk vooral wat je wilt. Ik houd je niet tegen.  ::bravo::
Als je iemand als Mol hebt, in mijn geval dus ook Joris, ga je je daar meer op concentreren. Ik let op gedrag, uitstraling, zijn posities, zijn antwoorden, zijn uitspraken, etc. Dus nu ook weer n.a.v. die 1815 en 1615. Waarom zegt hij niet b.v. 1685 als hij verkeerd heeft gerekend, waarom dus specifiek 1815 wat fout is. Zo gaat mijn gedachtengang dan en dan hierop verder ga spitten. Als ik bij toeval dan die 1815 kan linken dan is dat wel erg frappant. Maar die Harold of Harald kom ik nog niet uit, moet denk ik ook nog iets betekenen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #255 Gepost op: 1-02-2008, 20:45:51 »
Als je iemand als Mol hebt, in mijn geval dus ook Joris, ga je je daar meer op concentreren. Ik let op gedrag, uitstraling, zijn posities, zijn antwoorden, zijn uitspraken, etc. Dus nu ook weer n.a.v. die 1815 en 1615. Waarom zegt hij niet b.v. 1685 als hij verkeerd heeft gerekend, waarom dus specifiek 1815 wat fout is. Zo gaat mijn gedachtengang dan en dan hierop verder ga spitten. Als ik bij toeval dan die 1815 kan linken dan is dat wel erg frappant. Maar die Harold of Harald kom ik nog niet uit, moet denk ik ook nog iets betekenen.

Kon niks vinden van 1815 + Harold. Ja er was een baron van Harold nogwat die schreef in 1815 een lied über die Falle. weet niet of dat wat is. 
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #256 Gepost op: 1-02-2008, 21:04:17 »
Is het niemand opgevallen dat toen Joris die envelop opende op die toren dat je overduidelijk het mollenteken zag? ???
Yep... ik heb hier ergens een screenshotje van liggen, zal hem opzoeken en bij deze post plaatsen. Bij Dennis en Edo is het kaartje ook te zien en daar staat ook het 'de mol' logo op. Edo heeft het kaartje echter wel op de kop. Zie bijlagen (Bij joris heb ik met het contrast geklooit, om op mijn donkere scherm het logo leesbaar te krijgen).

Wat ik eigenlijk zeggen wou is dat ik Joris wel een heel leuke kandidaat of mol vind, net als Molouska en Yvon trouwens. Om een een of andere reden voel ik mij wel verbonden met de buitenstaanders of mensen die aan het zieken zijn. Joris ligt waarschijnlijk wel een stuk beter in de groep als molouska. Vooral als het een tactiek is vindt ik het prima. (Nadja was gewoon op vakantie, dat von'k minder.)
Daarnaast vindt ik het heeeel erg knap hoe Joris zijn imago binnen het spel en naar de kijker toe anders neer zet (Hierbij ga ik er voor het gemak maar weer even vanuit dat hij de mol is). Molouska had dat ook wel een beetje, maar Joris is de super ster. Hij krijgt van allerlei dingen in zijn schoot geworpen (sleutelposities, vrijstellingen), terwijl wij toch weten dat hij expres de boel verknalt. Regina zei tijdens aflevering 3 (of 2) zelfs dat ze Joris zo eerlijk vond! (Te eerlijk om de mol te zijn.) De kijker weet echter dat hij expres dingen verpest.
Ik vindt al die bekentenissen tijdens de biechts ook helemaal niet erg... uit dit topic blijkt duidelijk dat mensen hem daardoor minder verdenken. Geweldig toch! Precies wat de mol (en de programmamaker) wil. Zowel in het spel, als voor de kijker is hij niet verdacht.
Het rode scherm past perfect in dit plaatje.

Dan heb ik ook nog een mogelijke verklaring voor 'het risico dat Joris de mol er uit zou gaan' waarbij niet een cameraman of productiemedewerker de naam in de envelop doorgeeft. Ik zeg niet dat dit waar is, maar het is wel mogelijk...
Teun heeft op dit forum gezegt dat PJH vanaf aflevering 5 pas zou weten wie de mol is. Misschien wel voor deze executie. Stel dat de redactie heeft doorgegeven aan PJH wie de mol is en hem gevraagd te letten aop de mol als de kandidaten naar de executie toe lopen, gaan zitten of al zitten. De mol is gevraagd een signaal aan PJH te geven als zijn naam op het kaartje staat en de mol dus de vrijstelling heeft.
Als de mol geen signaal geeft wordt gewoon de executie gedaan, geeft de mol wel een signaal (en heeft dus de vrijstelling) dan wordt een vooringeprogrameerde executie gestart waarbij Joris sowieso rood krijgt.
Dit is volgens mij mogelijk binnen de regels van het spel.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 21:09:49 door Rat »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #257 Gepost op: 1-02-2008, 21:34:10 »
::rofl:: ja. Eh... ik zou het iid niet weten. Van vieze straten denk ik, daar gaat ie maar al te graag gewoon op liggen. Tussen de benen van Dunya nog wel!!  ::tandpastasmiley::

Ja en ook zeuren over het vieze jeugdhotel en vervolgens zit meneer met z'n blote pootjes op 1 van de smoezilige banken.  ::rofl::

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2008, 21:45:08 »

Als de mol geen signaal geeft wordt gewoon de executie gedaan, geeft de mol wel een signaal (en heeft dus de vrijstelling) dan wordt een vooringeprogrameerde executie gestart waarbij Joris sowieso rood krijgt.
Dit is volgens mij mogelijk binnen de regels van het spel.

Het lijkt mij logischer dat de mol en de crew even hebben vergaderd over wat er zou gebeuren als de mol de vrijstelling aangewezen zou krijgen. dat Joris bijvoorbeeld even heeft gebeld of een briefje onder de deur van PJH heeft geschoven met de tekst: de mol krijgt de vrijstelling, rood scherm graag. groeten Joris. ::tandpastasmiley:: Bijvoorbeeld he. Lijkt me makkelijker dan een teken. Maar kan natuurlijk ook. Duidelijk mag zijn dat Joris door dat rode scherm echt niet afgechreven kan worden als mol.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2008, 21:57:58 »
Het lijkt mij logischer dat de mol en de crew even hebben vergaderd over wat er zou gebeuren als de mol de vrijstelling aangewezen zou krijgen. dat Joris bijvoorbeeld even heeft gebeld of een briefje onder de deur van PJH heeft geschoven met de tekst: de mol krijgt de vrijstelling, rood scherm graag. groeten Joris. ::tandpastasmiley:: Bijvoorbeeld he. Lijkt me makkelijker dan een teken. Maar kan natuurlijk ook. Duidelijk mag zijn dat Joris door dat rode scherm echt niet afgechreven kan worden als mol.
Ik denk dat een signaal een stuk makkelijker is, dan hoeft je niet naar de kamer van PJH te sneaken. :P Met een signaal bedoel ik trouwens niet iets heel groots, het kan iets zijn als aan je hoofd krabben of met handen in de zakken lopen. Zolang zowel de mol als PJH weet waar ze op moeten letten/wat ze moeten doen, dan kan dit heel natuurlijk.

...of bedoel je het klaar zetten van twee executie reeksen?