Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113165 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2008, 22:03:31 »
Het lijkt mij logischer dat de mol en de crew even hebben vergaderd over wat er zou gebeuren als de mol de vrijstelling aangewezen zou krijgen.

Denk ik ook wel ja, ik ben er inmiddels vanaf dat het rode scherm niet voor de mol zou kunnen gelden (het deed pijn, maar je weet het gewoonweg niet)  ;)

Maar ik toch meer voor ben is dat je als mol totaal afwezig blijft in de discussie en de kans zo klein mogelijk maakt dat jij wordt uitgekozen voor de vrijstelling.

Dennis is zichbaar bezig door voor te stellen: "oke, wie neemt de verantwoordelijkheid op zich door de vrijstelling aan te nemen." (als ze op dat terrasje zitten) Dat vind ik echt mollengedrag door jezelf dan alvast uit te sluiten.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2008, 23:17:30 »
Vermoedelijk de H uit het adres ook ontrafeld, waarvan Joris zei de H van Harald of Harold (slecht te verstaan).
Ik ging het verkeerde antwoord van hem m.b.t. de normen waarden programmamakers maar eens uitzoeken.
Zie ik dat ene Harald Piket een voormalig nieuwslezer is geweest en het woord piket heeft te maken met het biljarten, ook wel geschreven als piqué en piké. Dat is een stootsoort. B.t.w. ik zit zelf op biljarten  ::bravo::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #262 Gepost op: 2-02-2008, 11:47:47 »
Ik ben plots gewoon zo bang dat ik fout zit met Dennis en dat het gewoon Joris is.  :-\\

Maar... ik denk dat de gemiddelde WIDM-kijker veel oppervlakkiger naar WIDM kijkt (althans, dat hoop ik echt voor ze). Zij zullen Joris al snel aanwijzen als de mol, denken jullie niet? Is dat wel de bedoeling, vraag ik me af. Is het dan niet minder leuk? Of is het juist leuker? Ik weet het niet. Ik hoop dat Joris en de wijze waarop wij hem te zien krijgen een flinke afleidingsmanoeuvre is van Dennis. Zoals ik al eerder zei: als Joris de mol is is het vreselijk en vreselijk briljant tegelijk.
Laten we jabberen.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #263 Gepost op: 2-02-2008, 16:45:14 »
Het moet Joris bijna wel zijn (zeker is het natuurlijk nog niet). Anders zit hij de boel zo gigantisch te flessen (citaat Sander de Heer)! da's zonde van het spel en doet hij enkel mee om verdacht te worden en niet om het spel. Wel raar vind ik dat niemand hem meer verdenkt. Terwijl het op tv allemaal zo duidelijk lijkt. En omdát het duidelijk is, is dat het misschien juist weer niet. Of wel... En ik vind het eigenlijk jammer dat hij zo overduidelijk zit te klooien. Ik zit al vanaf het begin op Joris als mijn mol, en ik had liever wat langer getwijfeld. Maar..misschien is het hem ook niet. En dat maakt het zo leuk!  ::ok::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #264 Gepost op: 2-02-2008, 16:47:24 »
Het moet Joris bijna wel zijn (zeker is het natuurlijk nog niet). Anders zit hij de boel zo gigantisch te flessen (citaat Sander de Heer)! da's zonde van het spel en doet hij enkel mee om verdacht te worden en niet om het spel. Wel raar vind ik dat niemand hem meer verdenkt. Terwijl het op tv allemaal zo duidelijk lijkt. En omdát het duidelijk is, is dat het misschien juist weer niet. Of wel... En ik vind het eigenlijk jammer dat hij zo overduidelijk zit te klooien. Ik zit al vanaf het begin op Joris als mijn mol, en ik had liever wat langer getwijfeld. Maar..misschien is het hem ook niet. En dat maakt het zo leuk!  ::ok::

Bij Nadja Hüpscher was het ook heel duidelijk, vergeet dat niet...

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #265 Gepost op: 2-02-2008, 16:52:28 »
Nee, nadja was anders irri. Die vierde gewoon vakantie, en deed trouwens in het spel zelf ook heel verdacht. Joris doet dat met zijn opmerkingen alleen in de biecht  ::jaja::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Floris1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #266 Gepost op: 2-02-2008, 16:54:02 »
Joris kan de mol toch niet zijn???? ???

Hij heeft een rood scherm gehad bij de test en mollen kunnen geen rood scherm krijgen ;)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #267 Gepost op: 2-02-2008, 16:57:01 »
Neeeeee, niet weer de rodeschermen-theorie!!  :o Ik dacht dat we daar nu wel uit waren...? Of ben ik de enige?  ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Floris1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #268 Gepost op: 2-02-2008, 17:02:15 »
Neeeeee, niet weer de rodeschermen-theorie!!  :o Ik dacht dat we daar nu wel uit waren...? Of ben ik de enige?  ::)

Owww. Wat dachten jullie dan??? Ik lees alleen maar dat Joris de crew heeft gebeld ofzoiets.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #269 Gepost op: 2-02-2008, 17:20:39 »
Nou? En? Dat is iig een mogelijke verklaring. We kunnen er meerdere bedenken, maar dan ben je zo lang bezig.  :P Het is iig te makkelijk om joris af te schrijven als mol omdat hij een rood scherm kreeg. Maar goed, geloof wat je wil. We kunnen je niet overtuigen blijkt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #270 Gepost op: 2-02-2008, 17:39:42 »
Nou? En? Dat is iig een mogelijke verklaring. We kunnen er meerdere bedenken, maar dan ben je zo lang bezig.  :P Het is iig te makkelijk om joris af te schrijven als mol omdat hij een rood scherm kreeg. Maar goed, geloof wat je wil. We kunnen je niet overtuigen blijkt.

Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat we hem kunnen afschrijven...

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #271 Gepost op: 2-02-2008, 17:57:00 »
Het lijkt mij niet meer dan logische dat, als er al een regel is dat de mol nooit een rood scherm krijgt, er voor situaties als deze (wanneer de mol een vrijstelling heeft) het rode scherm wel mag worden gegeven. Want de regel zou er alleen maar zijn om de mol in het spel te houden, en dat gebeurd zo ook. Anders is het inderdaad wel erg makkelijk (en zonde) en zou Joris de mol niet kunnen zijn.

He, maar even over iets anders. In het interview met de presentator Pieter Jan in Schiffers FM, zei hij aan het einde: we gaan varen met bootjes, maar voor het spel is vooral belangrijk dat in die bootjes Joris zich opnieuw gaat uitleven.

Nou zit er misschien niets achter en gaat het er alleen om dat Joris weer een sleutelrol heeft, maar ik vatte het meteen op (terwijl Joris niet mijn mol was toen, nu twijfel ik) als een hint naar de Mol. Joris (als mol zijnde) moet zich voor het spel (saboteren) uitleven. Wat denken jullie?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #272 Gepost op: 2-02-2008, 19:47:44 »
joris is de mol niet. maar dat is niet omdat hij een rood scherm heeft gehad. dat zegt niets.
voor de mensen die het nog niet wisten. vorig jaar kreeg paul ook een rood scherm.
en ook toen waren er mensen die zeiden : paul heeft een rood scherm gehad en kan de mol dus niet zijn.

maar het was de crew zelf ( oa karel van der graaf en jp ) die ons op de molhunt duidelijk maakte dat het onzin is dat de mol geen rood scherm kan krijgen. wie heeft dat gezegd ?
de mol kan het spel niet uit, dat is een gouden regel .... maar dat is heel wat anders.
zouden we dus twijfelen aan wat de programma makers zelf zeggen ? denk het niet.
joris zou in theorie nog net zo goed de mol kunnen zijn als 1 van de andere kandidaten
dennis for mole !

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #273 Gepost op: 2-02-2008, 19:52:11 »

Vorig jaar kreeg paul ook een rood scherm.
en ook toen waren er mensen die zeiden : paul heeft een rood scherm gehad en kan de mol dus niet zijn.

maar het was de crew zelf ( oa karel van der graaf en jp ) die ons op de molhunt duidelijk maakte dat het onzin is dat de mol geen rood scherm kan krijgen. wie heeft dat gezegd ?
de mol kan het spel niet uit, dat is een gouden regel .... maar dat is heel wat anders.


Zo Nevermind  ::ok::

Waarom komt niemand van de molfans hier eerder mee? Had ons flink wat discussie bespaard!
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #274 Gepost op: 2-02-2008, 20:06:52 »
Dit was toch allang bekend? En het is heus wel vaker gezegd. Maar er zijn mensen die er telkens weer opnieuw over beginnen. Nev mag me eerder uitleggen waarom hij de mol niet is...  :D
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #275 Gepost op: 2-02-2008, 22:24:57 »
ook dat heb ik al eerder uitgelegd,  :)  maar goed !
joris is een nadja de 2e .... de mol zou zich nooit zo gedragen is mijn mening.
dit is widm niet, dit is niet de essentie van het spel.
als joris de mol is denk ik dat widm op zn eind is. met alle respect.
vroeger, toen er nog ogenschijlijk 10 fanatieke kandidaten waren en 1 mol die je niet kon pakken. 1tje die heel subtiel aan het mollen was , dat was nog eens widm.
vind het jammer dat joris zich zo gedraagt.
als hij de mol is ? waardeloos
als hij kandidaat is ? nog waardelozer.
je zal maar 9 kandidaten hebben die zich op die manier verdacht willen maken. heb je 9 mollen en geen geld in de pot. dat is toch niet zo als het moet zijn ?
maar goed, thats my humble opinion
dennis for mole !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #276 Gepost op: 2-02-2008, 23:05:45 »
Ben het wel een beetje met je eens, maar ik ken ook veel mensen die het subtiele manipulatieve een beetje zat waren en juist een wat meer saboterende taktiek wilden zien. Dat hebben ze gekregen, maar dit is wel een beetje veel van het goede.


Ik heb zelf zoiets van: wat iemand al eerder zei: vreselijk en vreselijk briljant tegelijkertijd.

Want het werkt wel, niemand in het spel verdenkt hem toch?

Alleen, wat dan wel jammer is: voor de terugblik afleveringen kunnen ze de huidige biechten zo overnemen, hij stelt alles zo mol achtig: "tot mijn grote verbazing krijg ik weer de sleutelrol in mijn schoot geworpen".

En dat maakt dan de laatste aflevering minder onthullend. Maar ach :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #277 Gepost op: 2-02-2008, 23:17:48 »
Alleen, wat dan wel jammer is: voor de terugblik afleveringen kunnen ze de huidige biechten zo overnemen, hij stelt alles zo mol achtig: "tot mijn grote verbazing krijg ik weer de sleutelrol in mijn schoot geworpen".
Daarom juist, waarom zouden ze het nu uitzenden als het tot dan geheim behoort te blijven? Omdat de terugblik aflevering natuurlijk alleen molbiechts bevat van Dennis! :P
The British are not impressed.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #278 Gepost op: 2-02-2008, 23:38:22 »
ook dat heb ik al eerder uitgelegd,  :)  maar goed !

Ja sorry hoor, maar soms zijn er echt te veel pagina's en topics om erachter te komen wat jóuw mening ook al weer was  :D

Citaat van: nevermind
joris is een nadja de 2e .... de mol zou zich nooit zo gedragen is mijn mening.
dit is widm niet, dit is niet de essentie van het spel.

Zoals ik al eerder zei  ;) , nadja was heel anders. Die ging uitgebreid kennis maken met de omgeving als ze net een opdracht moesten doen. Beetje olifantje rijden enzo... En ze was naar de anderen ook veel opvallender een mol aan het spelen. Daardoor was ze in het begin ook zo verdacht. En joris deed dat voor de kandidaten niet, maar in de biechten voor de kijkers des te meer (of zoals voor jou, juist niet)

Citaat van: nevermind
als joris de mol is denk ik dat widm op zn eind is. met alle respect.
als hij de mol is ? waardeloos
als hij kandidaat is ? nog waardelozer.

Waarom is widm dan op zijn einde? Volgend jaar (hoop ik) zijn er weer andere kandidaten met andere tactieken en daar kiest de crew weer een nieuwe mol uit, met waarschijnlijk een andere tactiek als de huidige. Daardoor is WIDM steeds anders en deze mol (als het joris is) heeft ervoor gekozen om het eens heel obvious te doen. Dat is bij mijn weten nog nooit gebeurd en daar had de crew misschien ook wel eens zin in, om te kijken wat er dan gebeurt.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #279 Gepost op: 2-02-2008, 23:44:41 »
Dat is bij mijn weten nog nooit gebeurd...

Heb je WIDM 5 in Australië gezien, de serie met voor het eerst BN'ers als kandidaten? Want Yvon was in die serie de eerste mol die "too obvious" was. Milouska was dat weer niet, omdat ze een rol speelde tegengesteld aan die ze van nature is. Dus Joris, als die de mol is, is hij numero #2.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan