Auteur Topic: [Kandidaat] Joris  (gelezen 113163 keer)

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #280 Gepost op: 2-02-2008, 23:52:11 »
Heb je WIDM 5 in Australië gezien, de serie met voor het eerst BN'ers als kandidaten?


Ja  ::tandpastasmiley::

Citaat

Want Yvon was in die serie de eerste mol die "too obvious" was.

Och vind je? Ik niet, namelijk. Maar ja, jij had haar ook door, dus dan zit je in die tunnelvisie en dan zie je alles wat ze verkeerd doet en líjkt het misschien obvious. Ik heb lang getwijfeld over wie de mol was. En de manier waarop Joris biecht, zo biechte Yvon niet.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #281 Gepost op: 3-02-2008, 00:25:31 »
En de manier waarop Joris biecht, zo biechte Yvon niet.

Daar heb je gelijk in. Yvon zei namelijk niet, sterker nog, geen enkele keer als ik me goed herinner :P, in haar biecht dat ze wilde mollen. Dit zegt Joris expliciet zowat in elk biechtmoment dat in een aflevering naar voren komt van hem. Met als idiooste moment: dat Joris het sneu vindt dat de pot zo laag staat, er eigenlijk meer geld bij moet en dan toch maar zichzelf verdacht wil maken door express te mollen.  ::)

Dus wat dat betreft is het inderdaad een andere manier van "too obvious" Namelijk: gewoon zeggen dat je molt.

Yvon zei dat niet, die schreef alleen "mol" met ketjap in de nasi  ;D, hield de vlieger met daarop het woord: "MOL" vast, liet op haar kunst stuk een vingerafdruk in de vorm van het WIDM logo achter in het rood e.d. Dat maakte Yvon voor mij naast gemakkelijk herkenbaar ook een leuke mol :) Maar genoeg off topic geblaat ;)

Ik denk dat ik, mocht Joris dan toch de mol zijn, zijn aanpak van expliciet vermelden in biechts dat je molt en ook elke opdracht aanpakt om daadwerkelijk te mollen toch minder vind. Doe er dan leuke dingen mee zoals Yvon deed. Of las eens een pauze in, doe het in aflevering 1, maar in aflevering 2 en 3 niet, weer in aflevering 4 en 5 wel ofzo. Maarja, het valt nog maar te bezien of ie het überhaupt is natuurlijk  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #282 Gepost op: 3-02-2008, 00:30:34 »
Ja, het is dus een andere manier. Maar echt geen leuke manier nee,  ::ohno:: ben het me je eens. Laat hem alsjeblieft weer geheimzinnig doen...! (alhoewel, 'weer'? is hij überhaupt ooit geheimzinnig geweest..?  ::ohno::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #283 Gepost op: 3-02-2008, 18:06:03 »
Als joris de mol is dan was dit echt een knoop in je zakdoek serie haha. Eerst al uitleggen hoe het spel werkt met: 'die is de mol'/ Dan ook tussendoor samenvattingen en een mol die zo duidelijk molt, dat bijna niet meer leuk is.

Verder blijf ik bij Dennis. hij heeft net zo weinig geld binnen gehaald en een stuk 'mooier' gemold tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2008, 20:51:23 door Lola-aapje »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #284 Gepost op: 4-02-2008, 13:17:54 »
Zolang jullie dit soort reacties blijven geven vindt ik het een fantastische tactiek. Zolang Joris niet 'too obvious' is voor de kandidaten ("Joris is te eerlijk om de mol te zijn"), en door zijn rare uitspraken tijdens de biecht niet verdacht wordt door het grootste deel van de kijkers... dan is hij toch goed bezig.

Dat jullie iets anders willen zien, kan Joris niks aan doen. Hij doet het goed, wordt niet uitgebreid verdacht en houdt de pot heeeel erg klein. Dat is wat een mol hoort te doen.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #285 Gepost op: 4-02-2008, 13:58:34 »
Zolang jullie dit soort reacties blijven geven vindt ik het een fantastische tactiek. Zolang Joris niet 'too obvious' is voor de kandidaten ("Joris is te eerlijk om de mol te zijn"), en door zijn rare uitspraken tijdens de biecht niet verdacht wordt door het grootste deel van de kijkers... dan is hij toch goed bezig.

Dat jullie iets anders willen zien, kan Joris niks aan doen. Hij doet het goed, wordt niet uitgebreid verdacht en houdt de pot heeeel erg klein. Dat is wat een mol hoort te doen.


Helemaal mee eens! ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #286 Gepost op: 4-02-2008, 15:37:06 »
 ???
niet joris is de schuldige voor die gekke biechts, het is de productie die ze er onder monteert.  :-\\
wie weet wat de rest allemaal verteld en wat er niet onder geplakt wordt.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #287 Gepost op: 4-02-2008, 16:45:37 »
???
niet joris is de schuldige voor die gekke biechts, het is de productie die ze er onder monteert.  :-\\
wie weet wat de rest allemaal verteld en wat er niet onder geplakt wordt.


Klopt, de editors hadden ook de biecht van Joris eruit kunnen halen dat hij expres verkeerd rekende, en dan was het ineens een 'sneaky' mollenstreek geweest.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #288 Gepost op: 4-02-2008, 17:23:53 »
Dus het is eigenlijk de strategie van de crew en niet Joris om zo duidelijk te mollen ... :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #289 Gepost op: 4-02-2008, 17:30:53 »
Dus het is eigenlijk de strategie van de crew en niet Joris om zo duidelijk te mollen ... :-\\
Misschien is het verschil tussen hem en de andere kandidaten minder groot dan dat wij nu zien door de montage. Maar hij zal best expres zitten mollen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #290 Gepost op: 4-02-2008, 19:09:39 »
Misschien is het verschil tussen hem en de andere kandidaten minder groot dan dat wij nu zien door de montage. Maar hij zal best expres zitten mollen.

yes, anders zouden ze zijn biechts niet uit kunnen zenden  ::jaja::
maar voor de rest is het allemaal knip en plak werk wat ons moet doen geloven dat joris een strontvervelende spelletjes verpestende kandidaat is.  ::jaja:: (en voor leken de mol, natuurlijk).
de biechts van de rest laten ze gemakshalve maar achterwege.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #291 Gepost op: 4-02-2008, 19:32:02 »
yes, anders zouden ze zijn biechts niet uit kunnen zenden  ::jaja::
maar voor de rest is het allemaal knip en plak werk wat ons moet doen geloven dat joris een strontvervelende spelletjes verpestende kandidaat is.  ::jaja:: (en voor leken de mol, natuurlijk).
de biechts van de rest laten ze gemakshalve maar achterwege.

Ja, nou, de groep kiest Joris wel als persoon om de tijd zo slecht mogelijk te doen, dus ze vinden hem in ieder geval niet zo verdacht. Regina zei ook letterlijk dat Joris niet zo verdacht is.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #292 Gepost op: 4-02-2008, 19:36:43 »
Ja, nou, de groep kiest Joris wel als persoon om de tijd zo slecht mogelijk te doen, dus ze vinden hem in ieder geval niet zo verdacht. Regina zei ook letterlijk dat Joris niet zo verdacht is.

joris mag steeds alles doen, en dat komt volgens mij voornamelijk doordat anderen steeds iemand behalve joris kiezen om mee in het groepje te willen. neem daarbij dat joris het geld mag bewaren en de test het slechts mag maken, en je ziet maar hoe verdacht hij zich werkelijk gedraagt.
wel gek, als joris niet de mol is zou ´ie toch echt eens bij een verdachte in het groepje moeten willen.  :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #293 Gepost op: 4-02-2008, 19:43:47 »
Denk steeds meer dat ie het is.

Hij stond vrij achteraan toen ze na de eerste achtbaanrit hun antwoorden moesten geven. Iedereen voor hen had het al fout. Ze hebben een juist antwoord nodig voor het tweede deel van de opdracht (want iedereen die het juiste antwoord had, mocht weten hoe ze in de 2e fase geld konden winnen) en daar is Joris met een juist antwoord! Om het vervolgens te verstieren.

Idem met de volgorde van het "naar Pieter Jan komen" in het hotel. Ze hebben sowieso iemand met een rijstelling nodig voor de volgende opdracht. Daarom moet Joris laatst komen. Dan heeft er misschien al iemand de vrijstelling aanvaard en is die persoon verdacht. Zo niet, kan hij het aanvaaden om toch maar een persoon te hebben voor de volgende opdracht.

 ::vergroot::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #294 Gepost op: 4-02-2008, 19:46:56 »
dat is wel een beetje vervelend ja.
gelukkig is dennis ook als een van de laatsten en zit hij bij één van de eersten met het tequila drinken.

het zou me nog steeds helemaal niets verbazen als joris het is, alleen wordt hij nu wel zwart gemaakt door de productie. als hij het is vraag ik me af waarom.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #295 Gepost op: 4-02-2008, 20:11:08 »
Tja, de regie en montage team hebben samen de mogelijkheid een kandidaat zus en zo neer te zetten in de serie, terwijl in het echt het tegenovergestelde blijkt. Dat is nu net het "leuke" van montage. Zag je immers ook met bijvoorbeeld andere series. Vorig jaar ook, Nadja werd de grond ingestampt door menig WIDM kijker aanwezig op het .com/.nl forum terwijl dat een vertekend beeld was en extra zwaar aangezet door de montage.

Nu ook met Joris. Je kan gemakkelijk een vertekend beeld geven als jij op de stoel zit en mag belissen welk filmmateriaal je wel op gaat nemen in de aflevering en welke niet. Want wij zien is ongetwijfeld maar 20% van wat eropgenomen is gok ik. Dus in dat op zicht zou de montage/regie best weleens een loopje met ons kunnen nemen. Door express het extra zwaar aanzetten van Joris met zijn "too obvious" mollenstreken. Dit terwijl hij bij alles wat we niet zien zich misschien niet zo "obvious" gedraagt. Wat we zien is namelijk een concentraat van wat de AVRO beschikbaar heeft aan opgenomen materiaal.

Joris zou dus best de mol kunnen zijn, maar 1 ding waar ik dan mee blijf zitten zijn: de muzikale aanwijzingen. Natuurlijk, je moet net op die ene gedachte komen want anders zit je per definitie fout te denken i.c.m. de muzikale aanwijzingen, zoals iemand al eens eerder zei hier. Maar dan nog, ik zie Joris niet 1,2,3 te linken met de muzikale aanwijzingen.

Van wat ik zie in de afleveringen, daaruit kan hij best de mol zijn. Waarom hij zwart gemaakt word? Misschien willen ze wel altijd 1 kandidaat hebben die ze kunnen uitvergroten. WIDM 7 was dat Nadja, WIDM 6 mijn inziens Milouska, WIDM 5 mijn inziens Yvon e.d. De hoe en waarom erachter zou ik zelf niet op kunnen komen evenals het nut ervan. Wat heeft het nu voor nut een omgedraaide werkelijkheid te tonen. Iets wat dus afwijkt van hoe het daadwerkelijk liep op de set i.t.t. wat we voorgeschoteld krijgen in de afleveringen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #296 Gepost op: 4-02-2008, 20:41:57 »
Het nut? Misschien om Joris verdachter te maken. Want bij de kandidaten wil dat overduidelijk niet lukken. Dan maar bij de kijker proberen...
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #297 Gepost op: 4-02-2008, 21:44:24 »
Right, waarom willen ze per se Joris verdacht maken? Dat is toch superkinderachtig... Een beetje de kijker bewust gaan misleiden op deze manier. Dat is 1x en daarna weet je dat de kandidaat die zo overduidelijk molbiechten doet het dus niet meer is... Of juist weer wel omdat ze je als kijker dan ook weer inpakken. Dan wordt het gewoon een gokspelletje, zouden ze dit keer de overduidelijk molbiechter wél of níet als mol hebben gekozen? Het nut van iemand verdacht maken bestaat niet, alles is zoals je het ziet en niets is wat het lijkt. Bovendien: Natuurlijk kan de regie middels de montage bepaalde dingen versterken en van één kant belichten. De truc is dat je het nooit weet. Het kan altijd op 2 manieren uitgelegd worden die totaal in verschillende richtingen gaan. Bovendien(2): Joris is absoluut een type die alleen maar over de mol kan praten, over hoe hij zelf als mol verdacht wordt en wie hij verdenkt (maar toch met name over zichzelf). Hij heeft het nergens anders over. Misschien dat het dáárom zo duidelijk lijkt, maar ligt het gewoon aan zijn persoonlijkheid. De kandidaten zien het in ieder geval niet! Wij weten dat Joris bewust 200 er naast zat met zijn rekensom in de achtbaan, maar Edo geloofde dat het moeilijk was! Nou ja, als Joris niet verdacht wordt, wat voor nut heeft het dan nog voor Joris om te blijven proberen zichzelf verdacht te maken? Heeft hij nog steeds niet door dat hij totaal niet verdacht wordt? Doet hij daarom door met zijn molacties, omdat hij denkt dat de kandidaten NOG STEEDS op hem zullen stemmen? Je weet het niet, omdat er geen info over bestaat.

Het is dus ook puur speculatie en interpretatie, het kunstje is dan ook om de juiste interpretatie te 'gokken' of 'afleiden'. De ene interpretatie is logischer dan de ander en kan beter worden onderbouwd. Nu moet ik zeggen dat ik vind dat Joris als mol heel sterk te onderbouwen is (maar met 1 regel onderuit gehaald zou kunnen worden INDIEN het rode scherm geval tóch dusdanig blijkt te zijn als onmogelijk voor de mol).

En nu vind ik ook, om nog even terug te komen op de molbiechts, dat Joris er gigantisch in overdrijft, maar het steekt zo schril af bij de rest, omdat die zich juist TOTAAAAAL weerhouden van molbiechts. Ik hoor amper meer dat iemand van de anderen zichzelf verdacht heeft gemaakt (middels een voorbeeld). Passen jullie maar op dat je niet oneerlijk gaat vergelijken. Joris is echt niet zo clear als hij zich voordoet. In de finale zal blijken!

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #298 Gepost op: 5-02-2008, 10:07:36 »
Lang leve de macht van de media ::jaja::

Maar het feit dat we nu niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wie de Mol is, betekent dat het monteren wel werkt!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Joris
« Reactie #299 Gepost op: 5-02-2008, 10:21:12 »
Zou trouwens wel geen goede grap zijn als Joris de mol blijkt te zijn en PJ vraagt naar de pot in de laatste aflevering en dat Joris dan al zijn geld kwijt is.  ::rofl::