Auteur Topic: MolFanDag 2011  (gelezen 636029 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #260 Gepost op: 11-02-2011, 22:39:37 »
De quiz + antwoorden van vorig jaar

De quiz vragen en antwoorden:
Vraag 1
Aan wie geeft George op Schiphol een enveloppe?
A. Kim   B. Sanne   C. Barbara   D. Hind

Vraag 2
Wie neemt als eerste een mollenboekje op dag 1?
A. Barbara   B. Frits   C. Manuel   D. Erik

Vraag 3
Wie staat NIET op een brugpijler bij de eerste opdracht?
A. Barbara   B. Erik   C. Manuel   D. Loretta

Vraag 4
In de eerste opdracht had elke windrichting een kleur. Welke kleur was het westen?
A. Rood   B. Groen   C. Geel   D. Blauw

Vraag 5
Welk woord zit er in de koker die Tim, Manuel en Sanne hebben gevonden?
A. Florence    B. Oranje    C. Rodin    D. Washington

Vraag 6
Wie grijpt de meeste jokers?
A. Erik   B. Frits   C. Sanne   D. Tim

Vraag 7
Wie rijdt zonder navigator in de auto rijles opdracht?
A. Hind   B. Kim   C. Erik   D. Arjen

Vraag 8
Wie laat zijn saké glasje vallen?
A. Arjen   B. Erik   C. Frits   D. Karel

Vraag 9
Welk instrument stelt in “Peter en de Wolf” Peter voor?
A. Fagot   B. Drums   C. Viool   D. Klarinet

Vraag 10
Hoeveel Yen staat er op het bordje waar de twee groepen elkaar met de zandzakjes ontmoeten?
A. 125.000   B. 250.000   C. 375.000   D. 500.000

Vraag 11
Wie bevrijdt zich als derde uit de kettingen in het bos?
A. Arjen   B. Erik   C. Sanne   D. Barbara

Vraag 12
Wie roeit als eerste in de tempelbouw opdracht?
A. Frits   B. Hind   C. Erik   D. Kim

Vraag 13
Op welke plaats stond “het molentje” in de opdracht bij de vulkaan?
A. 6e   B. 7e   C. 8e   D. 9e

Vraag 14
In welke bioscoopzaal zit Kim?
A. Zaal 1   B. Zaal 2   C. Zaal 3   D. Zaal 4

Vraag 15
Wie wordt als tweede achtergelaten op de treden bij de tempel?
A. Erik   B. Frits   C. Hind   D. Kim

Vraag 16
Naar wie kijkt Frits door de telescoop op het einde van de fototentoonstelling?
A. Arjen   B. Erik   C. Kim   D. Sanne

Vraag 17
En naar wie kijkt Erik?
A. Arjen   B. Frits   C. Kim   D. Sanne

Vraag 18
Wie zit er in een gele kayak?
A. Frits   B. Arjen & Kim   C. Erik & Sanne   D. Niemand

Vraag 19
Wie koopt als enige niet een “vrijstelling” naar Tokyo?
A. Arjen   B.Erik   C. Frits   D. Sanne

Vraag 20
Wie kiest bij de koffertjesopdracht voor het koffertje met de jokers?
A. Sanne   B. Frits   C. Kim   D. Niemand

Vraag 21
Wiens koffertje raadt Erik juist?
A. Arjen   B. Frits   C. Kim   D. Sanne
 
Vraag 22
Welke letters moest Erik leggen bij de webcamopdracht?
A. vanhie   B. rtotli   C. sse.nl   D. hij moest niets leggen

Vraag 23
Naar welk station moesten de kandidaten op het eind van de webcamopdracht komen volgens de gevonden website?
A. Shinjuki   B. Shinjiku   C. Shinjuku   D. Antwerpen-Centraal

Vraag 24
Op hoeveel meter hemelsbreed van de Tokyo Tower start elk team aan de opdracht met de GPS?
A. 1,5   B. 15   C. 150   D. 1500

Vraag 25
Hoeveel meter hebben Erik en Kim nog over al ze aankomen?
A. 1780   B. 780   C. 720   D. 87

Vraag 26
Hoeveel meter hebben Sanne en Frits er over gedaan om terug bij de Tokyo Tower te raken?
A. 2170   B. 1780   C. 2500   D. 1500

Vraag 27
Maak het gezegde af: Tien mensen, tien …?
A. neuzen   B. kleuren   C. smaken   D. voorkeuren

Vraag 28
Wie krijgt in het doolhof van touwen de gele musketon?
A. Erik   B. Frits   C. Kim   D. Sanne

Vraag 29
Hoeveel meter is de Eifeltoren lager dan zijn replica Tokyo Tower?
A. 8   B. 9   C. 10   D. De Eifeltoren is hoger

Vraag 30
Wie raapt het eerste geld op bij de ninja opdracht?
A. Frits   B. Kim   C. Sanne   D. Een ninja

...óf niet!

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #261 Gepost op: 11-02-2011, 22:51:18 »
Daar zitten een paar zeer pittige vragen tussen... Dat wordt dus oude afleveringen terugkijken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2011, 11:09:20 »
Jelsir naar WIDM fandag 2011?
Ja
Nee

De kosten en reistijd zijn me wat te hoog om te gaan eigenlijk. En heb ook niemand om mee te nemen, dus ik weet het niet!  :-\\
Daarnaast moet ik eigenlijk wel een keer een echt widm item in bezit krijgen.. 8)
Waar moet je vandaan komen dan?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2011, 11:12:09 »
Jelsir, er is een mogelijkheid dat je via de NS voor 11,50 kan reizen. Maar dan zou de fandag op 20 maart moeten worden gehouden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2011, 11:13:44 »
Trouwens, wat moet ik me bij die quiz voorstellen?
lastige vragen. Alles opnieuw bekijken, en notities maken, dat helpt.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2011, 11:14:42 »
Whoa, lastige vragen! Tijdens de serie weet ik zo'n beetje iedere seconde, maar een week later ben ik alles weer vergeten, ik zou geen schijn van kans maken.

Hoe lang van tevoren wordt over het algemeen de datum van de fandag bekend gemaakt? Mijn zoon wil heel graag, en het lijkt mij ook wel eens leuk.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2011, 11:22:49 »
Jelsir, er is een mogelijkheid dat je via de NS voor 11,50 kan reizen. Maar dan zou de fandag op 20 maart moeten worden gehouden.

Of gratis toch? Als je het boekenweekgeschenk even ophaalt bij de bieb :) (en als het dus op 20 maart is)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2011, 11:30:29 »
dat is nog beter, ja. Het gaat om het boekenweekgeschenk. Hoe dan ook: je hebt er soms wel wat kosten aan.

En toegegeven: je zal tot bij een NS-station moeten komen.
Whoa, lastige vragen! Tijdens de serie weet ik zo'n beetje iedere seconde, maar een week later ben ik alles weer vergeten, ik zou geen schijn van kans maken.

Hoe lang van tevoren wordt over het algemeen de datum van de fandag bekend gemaakt? Mijn zoon wil heel graag, en het lijkt mij ook wel eens leuk.
globaal een week of drie van tevoren, maar hou me ten goede. Ik kan er eigenlijk geen uitsprak over doen, maar tussen nu en 3 weken is er over de datum wel iets bekend. Het tijdstip waarop de inschrijving open gaat: ergens in de toekomst, op een woensdagmorgen om 10.30........

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #268 Gepost op: 13-02-2011, 08:37:01 »
Om te reizen:

het Kruidvat heeft vanaf 15 februari weer de kaartjes-actie. Voor de niet-studenten en niet-ovkaart-bezitters dus goed nieuws. Want ook dit keer zijn de kaartjes OF op zaterdag OF op zondag geldig, en bij alle treinmaatschappijen. Dus ook als je in de rimboe van Oost-Overijssel woont (grapje....), en daar rijdt alleen Syntus, Connexxion of Veolia, het kaartje is er geldig.


Ze liegen trouwens een beetje, ze zeggen dat het nu extra lang geldig is. De actie begint weliswaar 3 weken eerder, maar is ook 3 weken eerder afgelopen. Je kunt er uiterlijk 19 juni mee reizen (vorig jaar was dat op de WK-finaledag, 11 juli).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #269 Gepost op: 13-02-2011, 14:19:07 »
@crew: Weten jullie meer van het gerucht dat de AVRO er over denkt om de fandag 's avonds (misschien de avond van de laatste aflevering?) te organiseren? (Hanna had het daarover.)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2011, 20:29:50 door Heinz »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #270 Gepost op: 13-02-2011, 14:21:05 »
@crew: Kloppen de geruchten dat de AVRO er over denkt om de fandag 's avonds (misschien de avond van de laatste aflevering?) te organiseren? (Hanna had het daar over.)

Ik hoop het toch werkelijk niet. Volgens mij hebben we twee jaar geleden toch een duidelijke argumentatie gegeven voor het niet organiseren van de fandag op een avond (laat staan de finaleavond).

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #271 Gepost op: 13-02-2011, 14:24:25 »
@crew: Weten jullie meer van het gerucht dat de AVRO er over denkt om de fandag 's avonds (misschien de avond van de laatste aflevering?) te organiseren? (Hanna had het daar over.)

ik mag dit toch nie hopen want dan heb je alleen de Molloten uit Hilversum en omstreken daar...Men mag best rekening houden met mensen dit minmiaal 2 uur moeten reizen....er zijn meer molloten int land dan alleen maar in hilversum!! Dus NIET op een avond organiseren maar gewoon weer 's middags aub!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #272 Gepost op: 13-02-2011, 14:32:55 »
@crew: Weten jullie meer van het gerucht dat de AVRO er over denkt om de fandag 's avonds (misschien de avond van de laatste aflevering?) te organiseren? (Hanna had het daar over.)

Daar wordt over gedacht ja, maar we zijn er zelf geen voorstander van. We hebben al aangegeven dat de meeste mensen geen tijd hebben om op een doordeweekse dag naar Hilversum af te zakken.
2024: wie is de Mol?

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #273 Gepost op: 13-02-2011, 14:37:08 »
En tot hoe laat zou zo iets dan door moeten gaan, want het zou ook wel handig zijn om nog een trein richting huis te kunnen nemen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #274 Gepost op: 13-02-2011, 14:39:08 »
Even totaal het tijd issue achterwege laten:
Het is wel erg leuk, met z'n alle de ontknoping kijken. De reacties van iedereen zien, wie had het goed, wie niet. Het zou een te gekke avond zijn. Ik snap dus wel dat het idee er is.

Maar het wordt al snel laat en treinen rijden ook niet tot in den eeuwigheid. Je zal dus al met de auto moeten komen. En heb ik het nog niet eens over mensen die werken/studeren en dus niet (vroeg) kunnen komen.

Misschien een combinatie van beide? lucky few kunnen donderdag de ontknoping 'vieren' en dan de zondag/zaterdag nog een fandag voor het 'grote' publiek.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2011, 15:50:26 »
Hoewel het idee van een mol fan dag tijdens de finale mij, net als 2 jaar terug, intrigeert ben ik er geen voorstander van. Er is dan na de bekendmaking van de mol en winnaar gewoon te weinig tijd over om nog vragen te stellen.

Het mooie aan de fandag is juist dat iedereen er komt, van jong (voor hen wordt het laat) tot oud, van Maastricht to Delfzijl (of in elk geval Groningen) en van scholier tot full time professional (moeten beide weer vroeg opstaan de volgende dag). Er worden in medialand al genoeg dingen georganiseerd die eigenlijk alleen voor de regio (normaal) bereikbaar zijn.

Ik zal alles proberen om er aanwezig te zijn, maar heel makkelijk wordt het niet gemaakt als het op een donderdag(avond) is. Ik snap ook eigenlijk niet waarom je een concept wat al jaren goed werkt en gezellig is zou willen omgooien.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2011, 15:55:29 door Rat »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2011, 15:53:09 »
Snap ik ook niet.. Het idee is leuk, maar gewoon niet echt uitvoerbaar. De stap naar zaterdag vond ik zelfs al minder omdat dat de dag is dat ik normaal moet werken... (Geef mij die zondag maar gewoon)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2011, 16:23:37 »
Mij maakt het niks uit, het heeft ook wel weer wat om de ontknoping in het AKN gebouw te bekijken :-)

Maar voor de "jongere" onder ons.. Ouders hebben der meer moeite mee als het op een doordeweekse avond is dan op zaterdag of zondagmiddag..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2011, 16:25:12 »
Wat wel leuk idee is.. Dat het misschien buiten kan worden gehouden? (als ht weer het toelaat)
Zag bijv bij de BzT show dat het AKN gebouw beschikt over een buitengedeelte dat niet zichbaar is vanaf de openbare weg..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2011, 16:37:44 »
Ik snap ook eigenlijk niet waarom je een concept wat al jaren goed werkt en gezellig is zou willen omgooien.
Waarschijnlijk om dezelfde reden als twee jaar geleden: de mol kan niet in het weekend.
The British are not impressed.