Auteur Topic: MolFanDag 2011  (gelezen 635981 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1180 Gepost op: 16-03-2011, 12:28:31 »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1181 Gepost op: 16-03-2011, 12:57:43 »
van wie is nu zeker dat ze komen?

hanna art jan patrick en soundos toch
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1182 Gepost op: 16-03-2011, 13:24:16 »
Excuseer mij voor de dubbelpost maar dan wordt het zeker gelezen.

Voor alle zekerheid even vragen, zijn er ook Belgen die van plan zijn met de trein te reizen? Of gaan die allemaal met de voiture?

En voor al de treinreizigers nog een vraagje, wat is het voordeligst om in Nederland te reizen naar Amersfoort ... woon zelf dicht tegen de grens in het zuiden. Maastricht is waarschijnlijk de dichtste aansluiting. Ik lees hier over het boekenweekgeschenk, kruidvatkaartjes, ... geldt dat boekenweekgeschenk trouwens voor alle nederlandstalige, dus ook Belgische boeken?

Of zie ik iets over het hoofd en zijn er nog andere manieren om voordeliger te reizen? Het moet uiteraard betaalbaar blijven, anders is het sowieso een no-go.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1183 Gepost op: 16-03-2011, 13:47:24 »
Het Boekenweekgeschenk is een boekje dat je krijgt als je in de Boekenweek voor minimaal 12,50 of zo aan boeken koopt. Dus je kan helaas niet met elk willekeurig boek de trein in springen en dan gratis reizen, het moet dat boekje zijn (dit jaar: De Kraai van Kader Abdolah).
Het Kruidvatkaartje is een treinkaartje dat je koopt bij een filiaal van de winkelketen Het Kruidvat. Kost ook iets van 12 of 13,50, waarmee je één dag (in de weekends) binnen een bepaalde periode onbeperkt door Nederland mag treinen.
Dus voor beide opties moet je denk ik voor de fandag al eens naar ons wonderschone kikkerlandje :P om één van de twee aan te schaffen.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1184 Gepost op: 16-03-2011, 14:14:29 »
Ja het concept van het boekenweekgeschenk had ik begrepen, maar krijg je dat boekje dan bij zowat alle nederlandstalige boeken, of moet het specifiek om Nederlandse boeken gaan en geen Belgische. Ik kan begrijpen dat die actie specifiek naar de Nederlandse literatuur is gericht.

En kikkerlandje. ::rofl:: Ziet er inderdaad uit dat ik al vroeger naar jullie kikkerland moet voor die twee opties. :-\\ Niet zeker of het me nog lukt. Morgen of vrijdag, ten laatste ... want zaterdag moet ik heel waarschijnlijk treinen in België.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1185 Gepost op: 16-03-2011, 14:26:55 »
Ja het concept van het boekenweekgeschenk had ik begrepen, maar krijg je dat boekje dan bij zowat alle nederlandstalige boeken, of moet het specifiek om Nederlandse boeken gaan en geen Belgische. Ik kan begrijpen dat die actie specifiek naar de Nederlandse literatuur is gericht.

En kikkerlandje. ::rofl:: Ziet er inderdaad uit dat ik al vroeger naar jullie kikkerland moet voor die twee opties. :-\\ Niet zeker of het me nog lukt. Morgen of vrijdag, ten laatste ... want zaterdag moet ik heel waarschijnlijk treinen in België.

Maakt niet uit watvoor boek je koop volgens mij.. 12.50 aan boeken, en er staat niet bij watvoor boek dat moet zijn.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1186 Gepost op: 16-03-2011, 14:34:39 »
FenikXI, als ik ervan op aan kan dat je om 9.26 de trein vanuit Maastricht neemt, kan ik ervoor zorgen dat jij van mij een Kruidvatkaartje hebt (tegen betaling, dat spreekt voor zich).

Ik heb er 8, ruim voldoende dus voor mijn eigen behoefte, en om eventueel iemand een plezier te doen. Die kaartjes kosten hetzelfde als een boekenweekboek met geschenk. Zorg er dan wel voor dat je rond 9 uur op het station (Maastricht, het gewone station, dus NIET Maastricht Randwyck, bent. Dan hebben we tijd zat.


Mmm. Ik realiseer me net dat je van de grens tot aan Maastricht toch ook een vervoersbewijs nodig hebt (enkele reis), je kunt het er niet op wagen om daar zwart te rijden, want daar is vaak controle. Dus wellicht is de optie van een boekenweekgeschenk toch geen gekke. Reken even uit wat het handigste voor je is. Het traject Maastricht-Amersfoort is sowieso de moeite waard om daar een boekenweekgeschek voor te halen.

Kan natuurlijk ook zijn dat je met de bus naar Maastricht komt, en dat is een Kruidvatkaartje natuurlijk wel weer de moeite waard.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 15:01:32 door Bodejos »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1187 Gepost op: 16-03-2011, 15:14:25 »
Kan je niet vanuit België een kaartje tot aan Maastricht aanschaffen? Vast niet, in het kader van één Europa is het natuurlijk niet mogelijk om normaal rond te reizen. Of anders moet je idd met ander vervoer daar naartoe.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1188 Gepost op: 16-03-2011, 15:19:26 »
Grensoverschrijdende kaartjes zijn prijzig. Maar om een indicatie te geven: ik betaalde enkele reis tussen Maastricht en Brussel dus 16.20 euro, en vanuit Luik is dat ongeveer de helft. Dus een enkeltje Vise-Maastricht zal op 5 euro uit komen. Tegenwoordig geldt Maastricht Randwyck als grensstation, omdat Eijsden als treinstation vervallen is.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1189 Gepost op: 16-03-2011, 15:30:15 »
Ja, ik ben wel eens met de trein naar Keulen gegaan. Maar ik vind het echt belachelijk, waarom is er niet een normale treinverbinding tussen twee (of meer) landen mogelijk? Waarom gaan NS treinen niet gewoon door naar bijv. Antwerpen en waarom gaan Belgische treinen niet gewoon door naar Roosendaal of Rotterdam of zo? Zou het internationaal toerisme zoveel begunstigen. Ik zou dolgraag onze geliefde zuiderburen willen bezoeken, maar zonder normale - normale - reisomstandigheden is dit onmogelijk. Als iemand nog een gat in de markt zoekt dat gevuld dient te worden, hier ligt hij. Internationale OV verbindingen voor een schappelijke prijs. De Europese economie zal je dankbaar zijn.
The British are not impressed.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1190 Gepost op: 16-03-2011, 15:32:25 »
FenikXI, als ik ervan op aan kan dat je om 9.26 de trein vanuit Maastricht neemt, kan ik ervoor zorgen dat jij van mij een Kruidvatkaartje hebt (tegen betaling, dat spreekt voor zich).

Ik heb er 8, ruim voldoende dus voor mijn eigen behoefte, en om eventueel iemand een plezier te doen. Die kaartjes kosten hetzelfde als een boekenweekboek met geschenk. Zorg er dan wel voor dat je rond 9 uur op het station (Maastricht, het gewone station, dus NIET Maastricht Randwyck, bent. Dan hebben we tijd zat.


Mmm. Ik realiseer me net dat je van de grens tot aan Maastricht toch ook een vervoersbewijs nodig hebt (enkele reis), je kunt het er niet op wagen om daar zwart te rijden, want daar is vaak controle. Dus wellicht is de optie van een boekenweekgeschenk toch geen gekke. Reken even uit wat het handigste voor je is. Het traject Maastricht-Amersfoort is sowieso de moeite waard om daar een boekenweekgeschek voor te halen.

Kan natuurlijk ook zijn dat je met de bus naar Maastricht komt, en dat is een Kruidvatkaartje natuurlijk wel weer de moeite waard.

Ja, ik ben er zelf nog niet uit. Maar 't is al heel positief dat jullie zo vriendelijk en hulpvaardig zijn, alvast bedankt voor de reacties.

Ik was net hetzelfde aan het denken, 12,50 maar dan waarschijnlijk ook buskosten tenzij ik er nog op een andere manier geraak, maarja dat kan ik op dit moment nog niet zeggen. De busreis alleen al zou een hele grote omweg maken dus duurt nog eens iets minder dan 2 u langer heb ik net gezien, terwijl ik toch echt wel dichter bij de bestemming woon dan die bus rijdt. Jammer dat de sneltram Hasselt-Maastricht pas gepland staat voor gebruik in 2012, zou nu superhandig zijn geweest.
Dat is dus altijd he van die onnodig lange en onpraktische aansluitingen. Je wil niet weten hoe het met een treinaansluiting van bv. Hasselt naar Maastricht is gesteld. Is ook al tegen de twee uur rijden.

Soms kan ik het OV wel vervloeken. ::)

Nee, zodra ik iets weet zal ik je het laten weten. Ik ben het nu volop aan 't uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en ga nog eens wat rondvragen bij mij in de buurt. ;)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 15:40:06 door FenikXI »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1191 Gepost op: 16-03-2011, 15:48:39 »
Kunnen we het nu weer hebben over de Molfandag zelf?  ;D  :-X
Voor reizen naar de fandag is volgens mij het topic : Het Grote MFD Samenreis topic
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1192 Gepost op: 16-03-2011, 16:15:17 »
Dan wil ik wel bevestiging dat Patrick echt komt  :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1193 Gepost op: 16-03-2011, 17:32:14 »
Goed nieuws mensen!

Alle kandidaten, behalve misschien Pepijn, zullen aanwezig zijn op de MFD!

Uiteraard komt PJ ook al zal hij waarschijnlijk iets later zijn.

Tot zondag!


 ::feest:: ::feest:: ::feest::

2024: wie is de Mol?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1194 Gepost op: 16-03-2011, 17:33:04 »
wat leuk, anna komt dus ook :D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1195 Gepost op: 16-03-2011, 17:33:40 »
 ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ik hoop heeeel erg dat Pepijn ook komt! Wil graag met hem op de foto!
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1196 Gepost op: 16-03-2011, 17:34:26 »
SUPER!!  :D :D :D

MIRYANNNAAAA!!!!  :D :D  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1197 Gepost op: 16-03-2011, 17:35:11 »
PEPIJN!  :-\\  :\'(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1198 Gepost op: 16-03-2011, 17:35:41 »
PEPIJN!  :-\\  :\'(
tis niet gauw goed hè ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2011
« Reactie #1199 Gepost op: 16-03-2011, 17:36:36 »
tis niet gauw goed hè ::ohno::

Uiteraard vind ik het leuk dat de rest wel komt, maar daarom vind ik het nog wel jammer dat uitgerekend Pepijn waarschijnlijk niet komt.