Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341114 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2005, 12:07:31 »
Ik bedoelde meer: MM's mollenstreken zijn zo overduidelijk. Als beginnend molzoeker zou je hem gelijk verdenken (terwijl de gevorderde molzoeker zou denken: 'Ho stop, te makkelijk). Aangezien het gros van de kijkers niet zo erg als ons bezig is met het zoeken van de mol, vraag ik me af of AVRO hiervoor kiest. Ik sluit het zekers niet uit, maar een gewaagde zet mocht het zo zijn.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2005, 12:58:36 »
Misschien dat de Avro juist denkt: 'iedereen zal denken: MM als mol, te opzichtig, te overduidelijk... laat ik maar een ander gaan verdenken" terwijl MM dan toch de mol is. Misschien is dit puur om ons op het verkeerde been te zetten, haha. Maar ik vlak Sander niet uit hoor, met "George als held". Dat weet je alleen maar als Mol, dat hij die dag zou komen...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 24-01-2005, 13:23:15 »
Ik bedoelde meer: MM's mollenstreken zijn zo overduidelijk. Als beginnend molzoeker zou je hem gelijk verdenken (terwijl de gevorderde molzoeker zou denken: 'Ho stop, te makkelijk). Aangezien het gros van de kijkers niet zo erg als ons bezig is met het zoeken van de mol, vraag ik me af of AVRO hiervoor kiest. Ik sluit het zekers niet uit, maar een gewaagde zet mocht het zo zijn.

Hier kan ik me 100% in vinden. Ik begrijp precies wat je bedoelt met de "niet fanatieke" kijkers. Heb hier een aantal collega's rondlopen die ook gelijk MM het meest verdacht vinden omdat ze de serie nooit eerder hebben gevolgd en nu op aanraden van mij toch maar eens zijn gaan kijken. Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat ze geen gelijk krijgen. Ik zou het jammer vinden als de AVRO daar geen rekening mee gehouden heeft. Overigens hoop ik wel dat MM ver komt in het spel, ik kan hem wel waarderen!
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 24-01-2005, 13:35:33 »
Ik weet nog heel goed dat toen ik George als mol had, iedereen zei dat dat niet het geval kon zijn, te dom, slungelig etc. Had zelfs met 1 forummer bijna ruzie omdat hij het niet met mij eens was (die overigens wel weer de eerste was om mij te 'feliciteren' met mijn gelijk!!). En ook dat was puur gevoel. Dit heb ik dus ook met MM en nee, ik ben niet zo'n verdwaalde kijker die niet weet waar ze op moet letten. Want ik let op alle 9, maar nog wel even iets meer op MM. Kijk maar in het voorstukje voor vrijdag. Hij, Jim en Roeland (toch?) staan op een soort podium en dan moet MM zijn naam noemen en zegt ineens: 'mijn naam is Ji... im... ehh... mag ik nog ff opnieuw?' Weet niet wat de opdracht is, maar dit vond ik heel verdacht!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 24-01-2005, 14:31:01 »
Het zou wel heel erg lachen zijn als er een grote lange zware moeilijke opdracht komt dat met die line-up begint, maar door zijn verspreking of whatever, meteen alles verknald is vanaf de eerste seconde!  ;D

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2005, 14:33:57 »
Dan zou ik hem definitief afschrijven als mol hoor ::) ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2005, 14:37:26 »
Marc -Marie is me te opvallend en duidelijk "mol". Dit werkt misschien in een grote groep aardig goed juist omdat je zo duidelijk  bent maar zodra de groep kleiner wordt valt het te veel op.. Marc-Marie is voorlopig GEEN Mol voor mij..
( komt er ook weer een MOL 2005 veiling ? Ben wel erg benieuwd naar zijn systeem !)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2005, 15:47:42 »
komt er uberhaupt een MFD en zoja, komt MM dan ook??? Echt, geloof me nou maar: MM is de mol, of je het leuk vindt of niet. Als Sorry-Piet doet hij het ook zo leuk (heeft wel niets met de Mol te maken, maar ik lig altijd gevouwen dan!!).  ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2005, 16:17:11 »
De eerste aflevering vond ik Marc-Marie een beetje irritant.
Deze aflevering moest ik echter echt lachen om hem, hehe.
Maar... t is voor mij niet één van de verdachtste kandidaten!
Jaa dat had ik nou ook! Ik dacht echt, neeeeeeeeee niet zo'n overduidelijk persoontje die graag wil laten merken dat hij ook meedoet! Maar hij is echt grappig nu ::tandpastasmiley::
Some light in your eyes...

Offline Juud_haat_mollen

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2005, 16:32:17 »
Mensen die grappig zijn kunnen ook heel serieus zijn! Ik zie marc-marie ook nog wel als mogelijke mol!
Hij is constant grappig maar kan makkelijk in zichzelf denken... whahaha moet je ze nou allemaal zien doen.
Spaghetti bluesky hahahah  ::rofl::
hmmm inderdaad was dat voorstukje voor vrijdag echt zeer verdacht!! ::vergroot::

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2005, 16:37:48 »
Duidelijk is denk ik wel dat ze alledrie moeten zeggen dat ze Jim zijn (denk ik), maar waarom? Wie van de Drie kan heel goed, ze spelen het gewoon voor Nederlanders die al eeuwen in Ausie wonen!! Die kennen ze toch niet!! Maarja, dan verkloot MM wel gelijk het spel.

Marc-Marie kan heel goed omgaan met de uitspraken etc. van anderen. Anders was hij geen cabaretier geworden. Zodra iemand iets zegt, haakt hij er gelijk op in. Bij de tonnen met Jim was dat het geval, in de grot met Gijs en een discussie met Roeland over vlgns mij die tonnen, dat hij roept: 'Punt. Punt!!' Dus nee, hij is NIET te dom en nee, hij speelt dit ook niet!! Hij is dus geen George, maar gewoon: 'it's me... Marc-Marie'!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2005, 19:02:54 »
. Hij, Jim en Roeland (toch?) staan op een soort podium en dan moet MM zijn naam noemen en zegt ineens: 'mijn naam is Ji... im... ehh... mag ik nog ff opnieuw?' Weet niet wat de opdracht is, maar dit vond ik heel verdacht!!!

ik zou eerst maar is wachten tot de opdracht is geweest  ::jaja::

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2005, 19:57:22 »
Hij, Jim en Roeland (toch?) staan op een soort podium en dan moet MM zijn naam noemen en zegt ineens: 'mijn naam is Ji... im... ehh... mag ik nog ff opnieuw?' Weet niet wat de opdracht is, maar dit vond ik heel verdacht!!!
Ik moest er ook heel hard om lachen! Als MM de mol is, dan is zijn tactiek zo overdreven mogelijk de mol spelen.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2005, 20:07:26 »
Ik moest er ook heel hard om lachen! Als MM de mol is, dan is zijn tactiek zo overdreven mogelijk de mol spelen.

 ::tandpastasmiley:: Ja, en om zichzelf ontzettend dom te houden....Volgens mij was heel dat verhaal over die rugzakken zo gespeeld... Yvonne v/d Hurk kwam nauwelijks in beeld nadat ze samen met Marc-Marie uit de grot kwam.

Ook op het strand met de tonnen vond ik verdacht...Hij houd zijn oren wel heel goed open want hij haakt wel erg in op Jim's voorstel om de duurste en goedkoopste te openen, hij haalt hierbij ook nog even aan dat het een goed idee van Jim is.

Ook die 39% houdt me nog steeds bezig. Op het eind was dit het behaalde percentage goed beantwoorde vragen!!!
De leeftijd van Marc-Marie is volgens de makers ook 39 en is niet echt duidelijk of hij dat op dat moment ook is  ???
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 25-01-2005, 00:26:27 »
 :( niemand die hierop iets weet???
34% daarna 39% (Marc-Marie's leeftijd) 34 + 5demol is 39 >:(
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Marjolijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • No comment..
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 25-01-2005, 00:54:10 »
Ik denk dat MM wel de mol is... Sowieso al heel veel theorieen waarin ik me kan vinden. Ook die muzikale hint, Elevation van U2..

"High, higher than the sky" --> Spaghetti blue SKY

Vergezocht?   ::)
Let's run to the sun .. And never come back

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 25-01-2005, 06:01:25 »
Duidelijk is denk ik wel dat ze alledrie moeten zeggen dat ze Jim zijn (denk ik), maar waarom? Wie van de Drie kan heel goed, ze spelen het gewoon voor Nederlanders die al eeuwen in Ausie wonen!! Die kennen ze toch niet!! Maarja, dan verkloot MM wel gelijk het spel.

Wie van de drie achtig spel? In dat geval moesten de panelleden volgens mij altijd raden wie de vader of moeder was van iemand (vader van Jim de Groot?) .
Citaat
Marc-Marie kan heel goed omgaan met de uitspraken etc. van anderen. Anders was hij geen cabaretier geworden. Zodra iemand iets zegt, haakt hij er gelijk op in.
Spraakwaterval , ja - scherp en reactief -ja. Ik denk dat hij zichzelf goed genoeg kent om zeker mensen te kunnen manipuleren en de sfeer op een bepaalde manier te krijgen (niet ongelijk Victoria). Dat maakt hem eerder een fanatiek kandidaat voor me dan mol (ik zie hem voorlopig als verliezend finalist ;))
Citaat
Bij de tonnen met Jim was dat het geval, in de grot met Gijs en een discussie met Roeland over vlgns mij die tonnen, dat hij roept: 'Punt. Punt!!'

Gaat over de slaapzakken. Ze hadden al 5 slaapzakken. Dus Marc-Marie zegt: (tegen Roeland zo het schijnt) 'we moeten 10 slaapzakken hebben, punt!'. Dit stelt Roeland in een veel minder verdacht licht (omdat MM de tonnen open wil hebben) terwijl hij even later juist wil doorgaan met tonnen openen als ze juist de basic stuff al hebben.. vreemd??!

Vraag die je je moet stellen is denk ik waarom ze MM zo duidelijk in beeld laten zien elke keer bij dit soort acties. Natuurlijk moet je er wel een paar molse dingen instoppen, zodat je dat achteraf ook kan tonen, en de kijker wel een kans heeft. Maar ik vond er de afgelopen twee afleveringen wel erg veel inzitten.
Hij zou het kunnen zijn, maar dan zou de avro dus idd een soort dubbelspel spelen. (te obvious en daarom is hij het toch). Ik denk niet dat ze bereid zijn een dergelijk risico te nemen - maar goed wie weet.
Citaat
Dus nee, hij is NIET te dom en nee, hij speelt dit ook niet!! Hij is dus geen George, maar gewoon: 'it's me... Marc-Marie'!!!

Hij is zeker lastig vatbaar omdat hij heel erg zichzelf is maar dan in versterkte vorm denk ik. Kan mols zijn. Maar het lijkt me vooralsnog niet, ik zie een aantal andere mensen die ik sterker verdenk voor nu.MM gaat sws wel ver komen denk ik :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2005, 09:01:34 »
Wie van de drie achtig spel? In dat geval moesten de panelleden volgens mij altijd raden wie de vader of moeder was van iemand (vader van Jim de Groot?) .
Dat is een ander spelletje, Zo vader, zo dochter, Zo vader zo zoon, etc. Bij Wie van de drie moet je raden wie werkelijk de persoon is, van wie de naam bij het voorstellen genoemd wordt. In dit geval zou het Jim de Groot zijn.

Gaat over de slaapzakken. Ze hadden al 5 slaapzakken. Dus Marc-Marie zegt: (tegen Roeland zo het schijnt) 'we moeten 10 slaapzakken hebben, punt!'. Dit stelt Roeland in een veel minder verdacht licht (omdat MM de tonnen open wil hebben) terwijl hij even later juist wil doorgaan met tonnen openen als ze juist de basic stuff al hebben.. vreemd??!
De tekst is:

Roeland: "We hebben toch tien slaapzakken nodig".

Marc-Marie: "We hebben tien slaapzakken". Dat is een punt punt ... punt. Geloof nou, we hebben tien slaapzakken".

Deze laatste uitspraak lijkt me niet bij een mol te horen.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2005, 09:52:08 »
De tekst is:

Roeland: "We hebben toch tien slaapzakken nodig".

Marc-Marie: "We hebben tien slaapzakken". Dat is een punt punt ... punt. Geloof nou, we hebben tien slaapzakken".

Deze laatste uitspraak lijkt me niet bij een mol te horen.

Klinkt idd molser van Roeland dan van Marc-Marie. Roeland wilde dus nog 'n ton openen, omdat hij dacht dat ze nog geen 10 slaapzakken hadden. Marc-Marie ging daar heel stellig tegenin, wat weer onmols overkomt. Maar op dat moment waren er volgens mij al zoveel tonnen geopend, dat 'n mol zich ook kon veroorloven om dat te zeggen. Bovendien zullen andere kandi's ook allang gezien hebben dat 't al 10 slaapzakken waren, dus zou 't wel heel erg opvallen als de mol dat ging ontkennen.

:( niemand die hierop iets weet???
34% daarna 39% (Marc-Marie's leeftijd) 34 + 5demol is 39 >:(

Tja ik blijf er mee zitten dat 't geboortejaar op widm.nl niet klopt. Daar moet haast wel 'n reden voor zijn lijkt me. 38 (21 december 1966 maakt 'm 38 en niet 39!) is zijn echte leeftijd, maar volgens widm.nl is hij al 40. Dus wellicht dat ze bewust die fout hebben gemaakt met dat geboortejaar uit angst dat we 'n hint te snel door zouden hebben?  :-\\ 
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 09:55:07 door Han13 »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2005, 09:59:04 »
Dat is een ander spelletje, Zo vader, zo dochter, Zo vader zo zoon, etc. Bij Wie van de drie moet je raden wie werkelijk de persoon is, van wie de naam bij het voorstellen genoemd wordt. In dit geval zou het Jim de Groot zijn.

Ohja.. voor mijn tijd >:D :P
Citaat
De tekst is:

Roeland: "We hebben toch tien slaapzakken nodig".

Marc-Marie: "We hebben tien slaapzakken". Dat is een punt punt ... punt. Geloof nou, we hebben tien slaapzakken".

Deze laatste uitspraak lijkt me niet bij een mol te horen.

Zou ik even na moeten zien/ luisteren ;)

Weet niet of iemand het al genoemd heeft hier, maar in de intro hoor je bij Marc-Marie volgens mij zeggen 'nog een keer'- kan slaan op volgende aflevering (stukje waarin hij vraagt of het over mag), op U2 (2/ twee maal het fragment) of gewoon weer nonsens zijn net als het gejuich bij Rene destijds oa :P

Maar dacht dat ik het toch even kon vermelden, mocht het nog niet gemeld zijn ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 10:00:56 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you