Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341231 keer)

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 8-02-2005, 19:30:48 »


Hier staat er dus 81 op het bord, wat chocolat net al zei
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 19:41:19 door bastiano »

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #361 Gepost op: 8-02-2005, 19:39:40 »
Er staat toch 81?

8181= haha

grapje van de Mol?  ???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #362 Gepost op: 8-02-2005, 19:40:51 »
Dat nummer is niet extra op 't bord gezet, maar stond gewoon op 't shirt van Marc-Marie wat hij droeg in de allereerste aflevering in 't kasteel in Lisse. Hoogstwaarschijnlijk zijn de foto's toen gemaakt en staat 't nummer er daarom dus op. Kan 't nog steeds wel 'n hint zijn hoor, maar 't nummer is dus iig niet speciaal op 't bord erbij gezet.  :)

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #363 Gepost op: 8-02-2005, 19:42:00 »
he jammer  ::ohno:: ::tandpastasmiley::

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #364 Gepost op: 8-02-2005, 19:42:33 »
Kan...

Ik bedoelde er mee te zeggen dat 81 = 8+1 = 9.
(zie lijstje vorige pagina)

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #365 Gepost op: 8-02-2005, 19:47:16 »
ja dat snap ik

Offline appel

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #366 Gepost op: 9-02-2005, 13:43:00 »
Ik heb de opdracht met het treintje en de postzakken nog eens nagekeken.

Wat mij opvalt:
Marc-Marie belt op een gegeven moment Yvon om te vragen waar ze de zakken gehangen hebben. Yvon helpt natuurlijk helemaal niet mee omdat zij door de mol gevraagd is te saboteren.
Even later belt Marc-Marie nog eens en vraagt dan naar Jim. Maar Jim heeft ook contact gehad met de mol en zal dus ook niet meehelpen.

Best slim van MM om juist die twee mensen te bellen die je geen echte informatie kunneng geven. Zo lijkt het naar lottie toe of hij zijn best doet om de opdracht te laten slagen maar in werkelijkheid is het maar schijn.
Hij weet dat ze niet mee zullen helpen om dat MM de mol is... ;D

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #367 Gepost op: 9-02-2005, 15:43:51 »
Ik heb de opdracht met het treintje en de postzakken nog eens nagekeken.

Wat mij opvalt:
Marc-Marie belt op een gegeven moment Yvon om te vragen waar ze de zakken gehangen hebben. Yvon helpt natuurlijk helemaal niet mee omdat zij door de mol gevraagd is te saboteren.
Even later belt Marc-Marie nog eens en vraagt dan naar Jim. Maar Jim heeft ook contact gehad met de mol en zal dus ook niet meehelpen.

Best slim van MM om juist die twee mensen te bellen die je geen echte informatie kunneng geven. Zo lijkt het naar lottie toe of hij zijn best doet om de opdracht te laten slagen maar in werkelijkheid is het maar schijn.
Hij weet dat ze niet mee zullen helpen om dat MM de mol is... ;D

Wij denken dat Jim al contact met de mol heeft gehad om te saboteren. Feit is dat we dat alleen zeker weten van Yvon bij de trein. Isabelle is ook gebeld, maar dat ging misschien wel om de kofferopdracht van afgelopen vrijdag... Jim zijn sabotagepraktijken moeten wellicht nog komen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline apenstraatje

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #368 Gepost op: 9-02-2005, 15:44:30 »
Vraagje. Heeft iemand enig idee van welk merk het bruine jasje van Marc-Marie is (ik werk aan een theorietje)?

volgens mij is het het merk 'von dutch'. had hij al eerder aan, en ik zag ook de twee vleugeltjes weer. Het is MM, zie ook www.vondutch.com

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #369 Gepost op: 9-02-2005, 16:13:31 »
ik zat gister nog s de aflevering rustig na te kijken en wat me ook opvalt is dat marc-marie rustig zei tegen yvonne toen zei de borden van marc-marie pakte: ja dat kan je doen maar dat lijkt me niet zo slim voor jezelf.

:S vage opmerking. Zou wel heel erg opvallend zijn als hij de mol zou zijn, maar toch. Vooral met het gegeven dat zij eruit vliegt. Maar ja...dat heeft de mol niet in de hand lijkt mij.

toch denk ik nog steeds dat MM of Jim de groot de mol is.....MM kan dat volgens mij heel erg goed.


Offline maranknip

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #370 Gepost op: 9-02-2005, 16:28:47 »
Die opmerking viel mij ook op maar ik interpreteerde hem als volgt. MM is de mol dus als zijn foto omgereden wordt, wordt van MM een goede vraag fout gerekend. Maar ja, voor de mol geldt dat helemaal niet, dus Yvonne zou er niets aan hebben. Het zou beter voor Yvonne zijn als ze de foto's van drie kandidaten zou neerzetten en die allemaal eventueel een fout krijgen. Heeft ze zelf weer meer kans om het te halen.
Maar eigenlijk denk ik dat MM het gewoon zei om grappig te zijn.

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #371 Gepost op: 9-02-2005, 16:31:29 »
inderdaad. daar heb je een punt mee. Ik vind het ook gewoon een MM opmerking...altijd wat terugzeggen natuurlijk :D

maar mijn gevoel blijft dat t mm is.........of jim....of aaah ik weet t niet ???

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #372 Gepost op: 9-02-2005, 16:34:20 »
appel, goeie opmerking  ::ok::
marc-marie komt steeds hoger in mn lijstje van verdachten

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #373 Gepost op: 9-02-2005, 19:22:11 »
Die koffer kon hij gewoonweg niet omwisselen, dan had hij de hele groep op hem gehad en dat moet je niet hebben natuurlijk. Een mol hoeft niet alleen fouten te maken, hij moet ook vertrouwen winnen van de kandi's om daarna weer fouten te kunnen permitteren.

Wat ik heel verdacht vond, was toen Yvonne zijn foto pakte, hij zei: "dit is niet slim, zeker niet voor jou..."(oid). En hoppa... Yvonne ligt eruit! Voor mij stapelen de feiten zich steeds meer op. Het zijn subtiele feiten, niet al teveel, maar net genoeg om hem als mol te verdenken.

Dat had ik ook al gepost, maar stond een paar pagina's terug. Ik denk ook dat hier meer in zit hoor, in die opmerking!!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #374 Gepost op: 9-02-2005, 19:40:46 »
Misschien net zo grappig bedoeld als toen hij over Lottie zei: wat ze hebben hebben ze nu, dat kunnen ze er altijd nog inmonteren...

Tenslotte mocht MM de mol zijn, dan bepaalt hij nog niet wie er naar huis gaat natuurlijk.
Dus veel kan er niet echt inzitten, behalve een gezonde dosis humor!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #375 Gepost op: 9-02-2005, 21:45:57 »
Die opmerking viel mij ook op maar ik interpreteerde hem als volgt. MM is de mol dus als zijn foto omgereden wordt, wordt van MM een goede vraag fout gerekend. Maar ja, voor de mol geldt dat helemaal niet, dus Yvonne zou er niets aan hebben. Het zou beter voor Yvonne zijn als ze de foto's van drie kandidaten zou neerzetten en die allemaal eventueel een fout krijgen. Heeft ze zelf weer meer kans om het te halen.
Maar eigenlijk denk ik dat MM het gewoon zei om grappig te zijn.

Als je ervan uitgaat dat M-M de mol is, is het zeker nadelig dat er bij hem een goed antwoord fout gerekend zou worden. Het aantal juiste antwoorden over de Mol zal alleen maar dalen waardoor de kans verhoogd wordt dat er 2 kandidaten het spel moeten verlaten.

Mijn Mol is nog altijd Yvon en ik heb zo'n vermoeden dat er deze week 2 kandidaten het spel moeten verlaten.
2024: wie is de Mol?

Offline Rimbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #376 Gepost op: 10-02-2005, 10:25:33 »
Als je ervan uitgaat dat M-M de mol is, is het zeker nadelig dat er bij hem een goed antwoord fout gerekend zou worden. Het aantal juiste antwoorden over de Mol zal alleen maar dalen waardoor de kans verhoogd wordt dat er 2 kandidaten het spel moeten verlaten.

Worden de antwoorden van de mol dan echt meegeteld? Dat lijkt me gek. Dan zou ik als mol de eerste executie alles goed beantwoorden en daarna veel fouten maken. Met een beetje mazzel ben je toch niet laatste (als je een beetje voorzichtig bent) en het gemiddelde zal dan wel dalen.

Ik verdenk trouwens wel MM als mol, volgens mij was dat scheuren in die vrachtwagen en dan precies 1 pionnetje teveel omstoten echt een perfecte mollenstreek!

Offline Snowhite

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #377 Gepost op: 10-02-2005, 13:24:09 »
absoluut. hij reed alsof hij ontzettend hard moest rijden en inderdaad precies 1 pionnetje te veel om. En hij reed echt best wel goed! Zo snel en toch vrij goed....jammer van dat pionnetje maar waarschijnlijk beter voor hem.  :) mollenstreek. Dat opgeteld met zn aparte uitspraak naar yvonne vd hurk toe. Hij is echt goed. Hij doet warrig en grappig en druk (net zoals bij cabaret....misschien gedeeltelijk zijn persoonlijkheid maar ook gedeeltelijk gespeeld natuurlijk, net zoals zijn cabaretshows) en hij heeft de perfecte dekmantel. Iedereen denkt dat hij echt zo is...

mm nou ja we zien wel. MM is mijn mol. tot nu toe

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #378 Gepost op: 11-02-2005, 05:18:12 »
Citaat van: limone
Verder reed MM verdacht goed in die truck, maar schepte nog nét 1 pillon extra mee, waardoor er 5000 euri wegging... >:D Ik heb 'm door hoor!  ::vergroot::
Hmm dus Marc Marie kan zó goed en secuur die tientonner besturen dat hij exact - met drie opleggers- nog een pilonnetje omwerpt? ;)

Lijkt me stug.. ;)

Jim eg daarentegen keek oprecht teleurgesteld toen Lottie er op het laatst toch nog eentje omgooide (ondanks zijn sterke en zeer uitvoerige instructie ;))..logisch want zo werd het makkelijker te halen voor de volgende groep - hoewel hij aan de oppervlakte slechts de onschuldige held leek ;)

(Kan natuurijk ook dat hij als kandidaat teleurgesteld was, mja zo blijven we eeuwig zien wat we willen zien he :D)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 05:20:30 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #379 Gepost op: 11-02-2005, 05:29:37 »
Vond ik idd ook heel onmols.

::jaja::

Waar zal de Mol mollen
1. opdracht 1, 5000 euro er niet bij, 5000 euro eraf >> 10,000 euri exit
2. koffertjes, maximaal 3000 euri niet erbij maar eraf, max 6000 euri. Lijkt me op zich een vrij heldere keuze, vooral omdat opdracht 1 mi veel molbaarder is dan de chaos van opdracht twee daar ben je van veel meer factoren afhankelijk , waarover je geen controle hebt(hoe 7 andere kandidaten reageren in de chaos oa.)
Beste wat je kunt doen en hopen is een koffertje beetgrijpen, niet meer loslaten en hopen dat er hetzij veel geld uitgaat, hetzij niet teveel bij komt.
Kan zijn: Gijs of Jim, of een passieve Mol die gokt op de hulpmol en verder tevreden is met de rest van het resultaat (lijkt me dat je als mol dan net zo goed een van die andere koffertjes terloops in je bezit houdt waar je controle over hebt, maar hoeft op zich niet want de maximale winst is al niet meer mogelijk sws).

Vwb de truck, daar kan MM prima gemold hebben natuurlijk, de vraag blijft wie hier de betere molpositie heeft de stuurder (die niet alles kan zien en wederzijds afhankelijk is van de aandrijver) of de aandrijver die de aanwijzingen geeft. Marc Marie kan natuurlijk op gevoel (of wei weet met een cursusje) best wel slecht gereden hebben dan had Sander aar weinig meer aan kunnen doen. Aan de andere kant, uitgaande dat lottie een kandi is, en Jim de Mol kunnen zij hun best doen om een strakke tijd neer te zetten. Lottie wordt zo verdacht terwijl Jim bij de kandidaten de held is omdat hij zo ostentatief zijn best deed. Misschien was het wel gewoon kandidaats, maar ja dat kan je ook van marc Marie zeggen als Sander hem niet duidelijk genoeg de aanwijzingen gaf.. (en zo kun je eindeloos doorgaan ;))
het lijkt me hoe dan ook vreemd als de mol niet bij de truck opdracht heeft gezeten, dat lijkt me een uitgelezen kans voor sabotage. Langs de kant staan toekijken vind ik dan wel ergg passief.(maar da's mijn mening ;))
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 05:32:39 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you