Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 341115 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #920 Gepost op: 6-03-2005, 16:13:58 »
>Afl. 7
Marc-Marie had 'n broek aan met 6 en 3 >> 6+3 = 9
Hier is die 6 helaas niet te zien, maar hij was er wel! :D
http://www.realitynet.nl/images/widm/aflevering7/7-24.jpg
Had al eens een plaatje gepost waarop het wel te zien is... zal het even opzoeken.



(MM is niet mijn mol.)

Offline Micha1

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #921 Gepost op: 6-03-2005, 20:02:36 »
Aflevering 8, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
On-be-grij-pe-lijk. Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten.

Hmmmm, stille hint....... ;)

 

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #922 Gepost op: 6-03-2005, 20:12:50 »
Aflevering 8, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
On-be-grij-pe-lijk. Isabelle is naar huis. Er zijn mensen (ik noem geen namen) die graag in haar schoenen hadden gestaan. Hij (oeps) had er wel raad mee geweten.

Hmmmm, stille hint....... ;)
Gaat het hier niet over Sander ofzo?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #923 Gepost op: 6-03-2005, 20:46:48 »
Sorry, maar ik moet dit even kwijt:

Ik word niet goed van al die theorieën over die getallen en kleding. Volgens mij zoeken jullie daar veel te veel achter. Laat het spel toch lekker het spel en ga op je gevoel af. Als je een beetje mensenkennis hebt en je kijkt goed naar iedere kandidaat persoonlijk, weet je toch zelf wel welke kandidaat volgens jou de mol is? Dus laat die berekeningen en kledingkeuzes maar zitten, daar is de productie en/of de mol echt niet bewust mee bezig geweest.

Het spijt me...
JJF

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #924 Gepost op: 6-03-2005, 20:54:06 »
Sorry, maar ik moet dit even kwijt:

Ik word niet goed van al die theorieën over die getallen en kleding. Volgens mij zoeken jullie daar veel te veel achter. Laat het spel toch lekker het spel en ga op je gevoel af. Als je een beetje mensenkennis hebt en je kijkt goed naar iedere kandidaat persoonlijk, weet je toch zelf wel welke kandidaat volgens jou de mol is? Dus laat die berekeningen en kledingkeuzes maar zitten, daar is de productie en/of de mol echt niet bewust mee bezig geweest.
Het spijt me...

wie ben jij dat je dat zeker weet ? .... ik meen me te herrinneren dat we tijdens de portugal serie ook hints hadden met cijfers letters en weet ik niet wat !!
so ik zie niet in waarom dat deze serie niet het geval zou kunnen zijn.
laat de mensen lekker hun theorieen hebben, lekker dingen uitzoeken !! daarom zijn we toch op het forum ? om met elkaar de mol te zoeken op wat voor manier dan ook !
dennis for mole !

Offline JanJan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Reality is verslavend!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #925 Gepost op: 6-03-2005, 21:00:22 »
Ja klopt nevermind, tuurlijk mag iedereen zijn eigen theorieën bedenken en daar op het forum over discussiëren, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik mag toch ook zo mijn eigen mening hebben over iemands theorieën? Ik vind het gewoon wat ver gezocht en snap niet dat mensen dat allemaal gaan zitten uit te rekenen. Dat mag toch? Ik wilde er geen vijanden mee maken hoor!
JJF

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #926 Gepost op: 6-03-2005, 22:21:01 »
Dude, dat is de bedoeling van dit forum en dat wat het gewoon extra leuk maakt. Als je alleen naar de acties etc. wilt kijken kun je denk ik het beste gewoon TV blijven kijken.
No Milk today???

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #927 Gepost op: 6-03-2005, 23:55:57 »
Ik vind dit juist geweldig om op zoek te gaan naar steeds die getallen. Mijn vriendin heb ik het ook uitgelegd, maar die begreep er niet veel van. Vrijdag (afl. 8) zei ik tegen haar dat ze op moest letten voor cijfers, die samen 9 konden vormen. Nou de eerste de beste cijers die kwamen (coordinaten en afstanden) zei ze: ja dat vormt samen 9.....

bleek ze ook nog gelijk te hebben...  ::vergroot::

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #928 Gepost op: 7-03-2005, 07:53:26 »
wie ben jij dat je dat zeker weet ? .... ik meen me te herrinneren dat we tijdens de portugal serie ook hints hadden met cijfers letters en weet ik niet wat !!
so ik zie niet in waarom dat deze serie niet het geval zou kunnen zijn.
laat de mensen lekker hun theorieen hebben, lekker dingen uitzoeken !! daarom zijn we toch op het forum ? om met elkaar de mol te zoeken op wat voor manier dan ook !

Beste Nevermind,

Ik moet me hier eigenlijk niet aan ergeren en eigenlijk hier ook niet op reageren (erg off-topic) omdat je de laatste tijd toch goed je best doet om positief te zijn,  maar ik doe het toch en daarom vraag ik je om al je posts nog eens door te lezen i.v.m. je felle reactie op Broekmol. Maar ga door met je positieve inslag.  ::ok::

Groetjes Muldvarp

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #929 Gepost op: 7-03-2005, 08:17:13 »
Marc-Marie Mopper-Mol

Ik vind het juist een beetje opvallend worden hoe vaak Marc-Marie moppert op andere kandidaten (en ze zo misschien verdacht probeert te maken en tegelijkertijd de aandacht van zichzelf afhoudt: na of tijdens veel opdrachten waarin Marc-Marie slecht presteert zoals de treinopdracht en eigenschappenopdracht moppert hij of maakt hij grapjes over anderen).

- Bij het zoeken van sleutels moppert hij op Sander (Oeter!) terwijl hij zelf ook chaotisch bezig is.
- Na de treinopdracht maakt hij grapjes over Lottie (niet mopperen dus maar wel verdacht maken misschien): "Hello I am Lotte! What's the name of the villaaaaaage...?"
- In de roadtrain moppert hij dat 'rustig aan' geen aanwijzing is maar gek genoeg vraagt/moppert hij niet of Sander wat meer uit het raam wil kijken!
- Hoop gemopper bij de koffertjes-opdracht
- Hoop gemopper bij de kunstwerk-opdracht
- Hoop gemopper achteraf bij de Link/Rechts-opdracht
- Als Sander de verkeerde kandidaten bij de eigenschappen kiest (dankzij Marc-Marie!) trekt Marc-Marie een flink verbaasd/mopperend gezicht.
- Hoop gemopper bij de fietsopdracht, bijvoorbeeld over Sander die volgens hem veel te lang aan de telefoon is en het alleen over Lottie's verjaardag heeft.

Of Marc-Marie is een enorme mopperkont of hij moppert veel om anderen verdacht te maken. Ik denk het laatste. ::jaja::

Toevoeging na aflevering 8:
- In de vliegeropdracht moppert MM ook weer lekker veel, oa: "We zijn denk ik het domste Molteam ooit.."
- Als Yvon de vrijstelling wint met het lasergamen laat MM duidelijk merken dat hij ervan baalt. Hij maakt ook een paar keer de opmerking: "Mevrouw 'vrijstelling' " (met zijn handen maakt ie aanhalingstekens) waarmee hij duidelijk aangeeft Yvon als Mol te verdenken. Dit is trouwens ook wel raar, want MM zegt toch steeds dat hij in het openbaar doet alsof hij Lottie verdenkt?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 08:47:07 door Heinz »

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #930 Gepost op: 7-03-2005, 11:24:42 »
Het is idd frappant dat de cijfers steeds richting MM wijzen. Althans, zo kun je het opvatten, want de naam Lottie levert ook 9 op (12+15+20+20+9+5=81=9). Dus zelfs het getal 81 op het shirt van MM zou naar Lottie kunnen wijzen. Ik vraag me trouwens af of er niet stylisten meegaan op een reis van BN-ers en of die kleding wel zelf gekozen is.
De jaartallen (opgeteld 21 en 12) samen geven de verjaardag van MM aan op 21 december. En toeval bestaat niet, zou je zeggen. Maar hebben ze idd het hele land afgezocht naar een locatie waar de verjaardag van MM in voorkomt? Aan de andere kant, in de geschiedenis van de Keukenhof zijn meer jaartallen relevant, en ze hebben dus kunnen kiezen welke ze zouden noemen.
Jan David Zocher is idd een bekende landschapsarchitect, maar ik vraag me af of L.F. Zocher wel bestaat. Ik denk dat zijn zoon L.P. Zocher (1820-1915) wordt bedoeld, en dan klopt het getal niet meer. Weer een typefout op WIDM.nl dus.
Al met al vraag ik me af of die cijfers wel persé op MM moeten slaan. En bovendien hoeft het niet persé te betekenen dat hij de Mol is, misschien is hij de winnaar. :-\\

Ik heb nog even doorgezocht op de Zochers en idd worden vader en zoon Zocher bedoeld, dus J.D. en L.P.
Ik denk niet dat de typefout bewust is gemaakt om ons te misleiden of een meer geschikt getal te geven, want de Stichting Kasteel Keukenhof maakt op haar eigen website deze fout ook een keer. In de geschiedenis van het Kasteel wordt zoon Zocher met zijn juiste voorletters (L.P.) aangeduid, maar in het overzicht van de Stichting 2000-heden, maken ze dezelfde typefout: http://www.kasteelkeukenhof.nl/geschiedenis/stichting.html

Op die website wordt de geschiedenis aldus samengevat:
Citaat
Het Landgoed Keukenhof is gelegen te Lisse in de provincie Zuid Holland op de oude strandwallen en de daartussen gelegen veenweide gebieden. Het totale landgoed omvat ca 220 ha grondgebied.
Oorspronkelijk gesticht als groot woonhuis in 1641 door de heer Adriaen Martensz. Block, die zijn kapitaal vergaard had als Commandeur der Verenigde Oost-Indische Compagnie. In 1861/62 werd het huis door de familie van Pallandt verbouwd tot zijn huidige verschijningsvorm, naar een ontwerp van de architect Saraber.
In 1857, is de Engelse landschapsstijl ingevoerd naar ontwerp van de heren J.D. en L.F. Zocher.

Op WIDM.nl is deze tekst vrij letterlijk overgenomen. Ik denk dus niet dat we in dit stukje hints moeten lezen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2005, 11:34:01 door ceetje »

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #931 Gepost op: 7-03-2005, 11:40:05 »
Nou ik blijf op MM zitten hoor,en ik vind persoonlijk zijn eigen foto gappen een super stunt want wie verdenkt hem dan??
De petjes vielen me ook deze keer goed op,tijdens executies steeds wit,zog van onschuld ??jaja en opeens volgende week in het rood.

Btw Yvonne wil hij verdacht maken en dat wil yvonne nu zelf ook wel denk ik ,dan wint ze als ze Lotti kan overtuigen .
Dit heeft ze nu al gedaan met Isabella.
Die nrs vind ik zeker interresant en knap gevonden,ik zag trouwens in deel acht MM zijn tas waarop stond GS 116,zit hier iets in,dat iemand weet???
 ::vergroot::

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #932 Gepost op: 7-03-2005, 12:32:24 »
Even aangenomen dat Marc-Marie de mol is:
bij de lasergame opdracht hoeft hij natuurlijk niet de vrijstelling te winnen, zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Wat hij daar wel moet doen is ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt. En dat doet hij door Yvon en Lottie neer te schieten. De 1000 Euro die ze hadden kunnen winnen heeft hij weggeschoten en dat Yvon dan toch de vrijstelling wint. Ach...

Hij is dus weer goed bezig geweest als mol.

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #933 Gepost op: 7-03-2005, 13:21:03 »
ja daar ben ik mee eens,en het gemopper op Yvonn:mevr vrijstelling is puur om de aandacht af te leiden denk ik,want echt erg vond hij het niet naar mijn idee.
Btw zou MM echt geen compas kunnen lezen? en dan steeds tijdens de coordinaten net doen alsof hij de afstand niet meer wist en bv ipv 35,37 zegt en TOCH? of twel proberen verwarring te creeren,wat door het fanatieke gedoe van Isabella niet lukte

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #934 Gepost op: 7-03-2005, 13:32:26 »
Even aangenomen dat Marc-Marie de mol is:
bij de lasergame opdracht hoeft hij natuurlijk niet de vrijstelling te winnen, zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Wat hij daar wel moet doen is ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt. En dat doet hij door Yvon en Lottie neer te schieten. De 1000 Euro die ze hadden kunnen winnen heeft hij weggeschoten en dat Yvon dan toch de vrijstelling wint. Ach...

Hij is dus weer goed bezig geweest als mol.


::oink:: hele diepe buiging!  ::oink::

Het is weer een bevestiging van de MMol.
Net als de muzikale hint vorige week: op fietse, eenvoudig: MMH zat in het fietsgroepje.
Logisch dat hij wel in de andere groep wilde, meerijden en wat koken, beter dan dat takke-end fietsen. "ik offer me bij deze op"

maar de grootste weggever is natuurlijk op de .nl site: "de mol is wie"

2x MMH is wie bij de hint-foto "wie van de drie" EN bij het vliegeren.

Ik ga niet aanbieden mijn muis(pad) op te eten, want daar wordt iets te fanatiek op gereageerd,  ;D maar ik ben er wel heilig van overtuigd!
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Kiekske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 3 x 3 is dus toch geen 9...
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #935 Gepost op: 7-03-2005, 14:32:50 »
Sorry, maar ik moet dit even kwijt:

Ik word niet goed van al die theorieën over die getallen en kleding. Volgens mij zoeken jullie daar veel te veel achter. Laat het spel toch lekker het spel en ga op je gevoel af. Als je een beetje mensenkennis hebt en je kijkt goed naar iedere kandidaat persoonlijk, weet je toch zelf wel welke kandidaat volgens jou de mol is? Dus laat die berekeningen en kledingkeuzes maar zitten, daar is de productie en/of de mol echt niet bewust mee bezig geweest.

Het spijt me...

ik vond die dingen, waar jij aan ergert, juist zo bijzonder. Dingen zijn gedaan met 'n achterliggende gedachten, 'n 10 voor degene die zich met die 9's heeft bezig gehouden! ;D
"School is 'n ongewenste onderbreking van het weekend." - Kagchi!

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #936 Gepost op: 7-03-2005, 14:40:19 »
vind het nog steeds raar dat MM in afl8 het had over "als het touw niet klopt aan t begin, dan zit je er uiteindelijk wel eens 3 meter naast" (zoiets) en dat is na het shot dat MM tegen lottie zegt dat ze niet daar hoeft te staan.

MM heeft de hele tijd een extra stuk touw in z'n handen als hij met de kompas staat!
wow bob wow

Offline Tessa_89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • c'ést moi
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #937 Gepost op: 7-03-2005, 14:44:38 »
Even aangenomen dat Marc-Marie de mol is:
bij de lasergame opdracht hoeft hij natuurlijk niet de vrijstelling te winnen, zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Wat hij daar wel moet doen is ervoor zorgen dat er geen geld in de pot komt. En dat doet hij door Yvon en Lottie neer te schieten. De 1000 Euro die ze hadden kunnen winnen heeft hij weggeschoten en dat Yvon dan toch de vrijstelling wint. Ach...

Hij is dus weer goed bezig geweest als mol.
dat denk ik ook ja ::jaja::
I'm not schizofrenic... I'm JESUS

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #938 Gepost op: 7-03-2005, 17:17:54 »
Ik heb wegens vakantie twee afl achter elkaar gezien (afl 5&6) en ik vond echt dat MM met de minuut verdachter wordt. Gewoon een gevoel, ik zit al vanaf afl 1 op MM, met in m'n achterhoofd Lottie en Yvon (met potlood). Idd, leuk ja, al die afl, niks mee opgeschoten, al mijn mollen nog in het spel...  :-\\ Het is gewoon hoe hij overkomt en ik denk dat Heinz een goed punt heeft mbt de Mopper Mol analyse. MM probeert anderen de schuld van mislukkingen te geven en hij komt er nog mee weg ook, omdat hij het vaak in een grapje verpakt. Door zijn humor neemt niemand hem echt serieus, imo een perfecte uitgangspositie voor de mol.

Ook de gevonden ogen op de hints-pagina van WIDM.nl vind ik erg goed, imo is dit een echte, stevige hint naar MM de mol. Als hij de winnaar is, waarom dan zijn ogen verstoppen op de hints-pagina?

De WIE-theorie (om het zo maar te noemen) vind ik ook super, ik had dezelfde associatie. Maar mss is het te eenvoudig gedacht? Of de makers hebben voor de verandering eens een makkelijke hint gegeven?

Ik ben zo benieuwd wie het uiteindelijk zal zijn, ik kan bijna niet wachten. Op zich zit ik dus al lang op MM, maar ivm risico-spreiding hou ik de anderen toch nog in de gaten...
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #939 Gepost op: 7-03-2005, 17:56:10 »
Zoals ik al eerder zei HOOP ik gewoon echt dat MM de Mol is. Dat zouden 2 molacties, gewoon open en bloot, betekenen zonder al te veel verdenkingen op hem... Dat zou goed zijn! Maar ja... ik denk ook steeds meer aan Yvon. Of Lottie. Hahaha.
Vnl door de "d'r" van Isabel vanmiddag.

 :-\\
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...