Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377897 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2015, 02:00:57 »
Na 6 afleveringen heb ik dan ook eindelijk de tunnel met de echte mol gevonden. Hallo allemaal!  ::zwaai::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2015, 06:09:10 »
Oh wat is Margriet verdacht in deze aflevering.....Ze wordt het alleen maar meer.....E teken en verwarring zaaien, executie kwam ze ook een beetje houterig over, ze blijft roepen en chaos creëren bij het strand....Meest verdachte mollenacties deze aflevering, gevolgd door Martine..
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2015, 09:32:11 »
De Mol wenst de kandidaten "veel wijsheid". En niet alleen de kandidaten... (Na 28 seconden.)


http://youtu.be/AnAGhpjLuK8?t=28s

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2015, 09:36:17 »
Potverdikkie Heinz! Scherp zeg.  ::vergroot::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2015, 09:39:40 »
Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer naar Margriet neig. Had eerst Chris, maar die is zo met geld bezig nu en Margriet zie ik tot nu toe weinig productief doen ;).

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2015, 10:28:22 »
- bij het monitoren-spel merkt Margriet op dat er niet goed overlegd is in de controlekamer, terwijl zij de enige was die daar de hele tijd was

- In de controlekamer van het monitoren-spel staat op monitor één het Mol-logo en ‘Je bent hier’. Oftewel: ‘Mol, je bent hier’ Margriet zegt ‘Ik begin hier’ en is constant in de controlekamer.

- Bij beide brieven van de Mol die in de twee hotelkamers liggen ligt een lotusbloem. Margriet is een bloemennaam.

- Bij de laden en lossen-opdracht blijft Margriet achteraan lopen en laat Rik vooraan lopen. Rik krijgt met moeite de kar opgetild door het tegengewicht van Margriet

- De titel van aflevering drie 'verraden' Margriet werd door Martine afgeschoten bij de laser-opdracht

- Margriet koopt verf voor een aanwijzing op het strand...

- Margriet wijst aan dat de Mol uit bakje 11 gepakt heeft, dit was zij zelf

- De titel van aflevering vier 'M acht' Margriet staat als achtste in de leader en kwam als achtste in actie bij de Russisch Roulette-opdracht

- Margriet brengt geen enkel pakketje op de juiste plaats

- Margriet oppert voor een E en de 19 waardoor het erg onduidelijk wordt

- De titel van aflevering zes 'kantelen' kan betrekking hebben op de E die gekanteld een M is

Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2015, 10:30:25 »
De Mol wenst de kandidaten "veel wijsheid". En niet alleen de kandidaten... (Na 28 seconden.)


http://youtu.be/AnAGhpjLuK8?t=28s

Top gevonden!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #227 Gepost op: 6-02-2015, 10:51:55 »
- De titel van aflevering zes 'kantelen' kan betrekking hebben op de E die gekanteld een M is

Margriet zegt als ze in de vrachtwagen wil stappen: "O, de verkeerde kant!"

Ook het dagboek van de Mol lijkt ernaar te verwijzen: "En ik krijg hulp. Van alle kanten." en "Eén verkeerde afslag [...]".

En van de verkeerde kant zijn..., ja dan is misschien toch de pot, waarnaar in de tweets opvallend vaak verwezen wordt, wel een hint.

(Ik probeer er maar iets van te maken.)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #228 Gepost op: 6-02-2015, 11:09:36 »
Margriet zegt als ze in de vrachtwagen wil stappen: "O, de verkeerde kant!"

Ook het dagboek van de Mol lijkt ernaar te verwijzen: "En ik krijg hulp. Van alle kanten." en "Eén verkeerde afslag [...]".

En van de verkeerde kant zijn..., ja dan is misschien toch de pot, waarnaar in de tweets opvallend vaak verwezen wordt, wel een hint.

(Ik probeer er maar iets van te maken.)

Het lijkt mij sterk dat iemands geaardheid als basis voor een aanwijzing wordt gebruikt; dat ligt veel te gevoelig bij sommigen. Daar zouden de makers hun handen niet aan willen branden denk ik.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2015, 11:15:15 »
Ik zit al sinds het begin op Rik/Chris (hoewel ik nu wat meer van Rik afstap) maar sinds gisteren (en door alle posts hier) bekruipt me een akelig gevoel dat het Margriet kan zijn..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2015, 11:48:04 »
De hint molbriefje + bloem = Mol Margriet is misschien mooier dan wat ik nu ga posten (want simpeler), maar je kunt 'm ook uitbreiden naar Mol Margriet van der Linden doordat we in aflevering 6 direct na het shot van het tweede molbriefje + bloem een shot met o.a. twee bomen te zien krijgen. (Nee, de bloem is geen Margriet en de bomen zijn geen lindebomen, maar je snapt de mogelijke hint.)

Offline slenting

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #231 Gepost op: 6-02-2015, 13:56:41 »
De Mol wenst de kandidaten "veel wijsheid". En niet alleen de kandidaten... (Na 28 seconden.)


http://youtu.be/AnAGhpjLuK8?t=28s

Wijsheid...
Margriet is in de top 3 van de Slimste Mens gekomen!  ::tandpastasmiley::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #232 Gepost op: 6-02-2015, 14:00:33 »
Ik begin Margriet ook steeds meer te verdenken, maar twijfel ook nog een beetje aan Martine. Op dit moment ga ik dan toch voor Margriet...

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2015, 14:50:42 »
Bij de touw-opdracht zegt Margriet als ze Nummer 34 naar boven halen zit daar een koker aan met mingeld maar de kandidaten denken natuurlijk geld. Margriet zegt vervolgens als ze het kokertje zien, I knew it. Is dit à la Jon van Eerd? die zei in het seizoen Noord-ierland/Jordanie ook: "ik wist het" toen Pieter-Jan vertelde dat ze naar Jordanië gingen. Wist Margriet ook dat er (min)geld lag?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2015, 14:55:12 »
De Mol wenst de kandidaten "veel wijsheid". En niet alleen de kandidaten... (Na 28 seconden.)


http://youtu.be/AnAGhpjLuK8?t=28s

Dat is mooi gevonden. Ik hoor wel de hele tijd Abba op de achtergrond. Zou dat naar Chris wijzen  ;) ;D

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2015, 14:58:58 »
Het lijkt mij sterk dat iemands geaardheid als basis voor een aanwijzing wordt gebruikt; dat ligt veel te gevoelig bij sommigen. Daar zouden de makers hun handen niet aan willen branden denk ik.

Het gaat niet zozeer om gevoeligheid 'bij sommigen', maar om het feit dat iemand geaardheid er domweg niet toe doet. En de uitdrukking 'van de verkeerde kant' voor andersgeaarden is echt uit de jaren 50. Beschamend dat er op dit forum nog mensen zijn die in die termen denken.
Woosie down?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2015, 15:13:14 »
Gevoelig.. Verkeerde kant zal absoluut NIET als aanwijzing worden gebruikt.

Maar 'pot'? Niet door avrotros-crew, maar als Margriet dat ZELF als hint wil gebruiken (zoals Milouska haar M shirt gebruikte) is er geen opwinding nodig bij de 'o zo correcte' kijkersgroep, dunkt mij.

'Ook een fijne dag verder...’

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #237 Gepost op: 6-02-2015, 17:37:18 »
Zou dat "nul euro in de pot"-gebaar dat Art steeds maakt niet gewoon een 'O' kunnen zijn. Van (zij van) Opzij?

Bonus: muzikale aanwijzing:

“Opzij, opzij, opzij, 
maak plaats, maak plaats, maak plaats…


Ik moet rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en 
weer doorgaan...

Nou dag tot ziens, adieu het gaat je goed.
”

Zal wel niet, maar ik vond 'm toch grappig.



Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #238 Gepost op: 6-02-2015, 17:43:44 »
Bij de briefjes van de Mol worden vandaag gele bloemen gelegd. Bij de test draagt Margriet een jurk met: inderdaad, gele bloemetjes..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #239 Gepost op: 6-02-2015, 22:19:09 »
Aanvulling op het overzicht op pagina 9:

Mogelijke molacties Margriet (aflevering 1 t/m 5)

6.1: auto's parkeren



Margriet stelt de 9 als tweede cijfer voor. Zo is het te verdienen bedrag hoog, maar ontstaat er ook verwarring over een (geboorte)jaartal. Als 1974 er keurig staat en Marlijn en Rik een komma en streepje willen maken (als in 1974,-) grijpt Margriet druk gebarend in en overtuigt ze de anderen om in plaats hiervan een E te maken die een euroteken zou moeten voorstellen. Carolina en Chris lezen E1974 en maken er uiteindelijk "Edo Brunner" van. Opdracht mislukt.

6.2: kokers verzamelen



Margriet is als enige kandidaat op geen enkele positieve actie (goed opmerken welke nummers wel of niet genoemd zijn door Art, goede koker pakken) te betrappen. De enige koker die zij inlevert is zo te zien nummer 34 die voor 250 euro uit de pot zorgt.