Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377905 keer)

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #260 Gepost op: 11-02-2015, 13:36:08 »
Wat gaan we weer ver... een naam ontleden om de mol te ontmaskeren... Ik denk echt niet dat ze Margriet als mol hebben gekozen vanwege haar naam... hier zit gewoon totaal geen hint in!
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #261 Gepost op: 11-02-2015, 13:39:24 »
Wat gaan we weer ver... een naam ontleden om de mol te ontmaskeren... Ik denk echt niet dat ze Margriet als mol hebben gekozen vanwege haar naam... hier zit gewoon totaal geen hint in!

Je moet het andersom bekijken. Ze kunnen een themahint (Nederland komt veelvuldig terug dit seizoen) hebben gekozen op basis van de naam van de Mol. Zoals vorig jaar met Susan Visser.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #262 Gepost op: 11-02-2015, 15:15:44 »
Ze hebben idd Susan niet uitgekozen omdat ze visser heet, maar toen ze haar eenmaal hadden gekozen gewoon veel vissers en vissen toegevoegd

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #263 Gepost op: 11-02-2015, 16:26:43 »
Ze hebben idd Susan niet uitgekozen omdat ze visser heet, maar toen ze haar eenmaal hadden gekozen gewoon veel vissers en vissen toegevoegd

Wij begrijpen elkaar  ;)

Blijft jammer dat ik hem niet sluitend krijg doordat die V overblijft.

V => Romeinse 5 => letter E => 'kantelen' > M(ol) ? Aaaaaarrghhh!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #264 Gepost op: 11-02-2015, 17:04:33 »
Aan het eind van aflevering 6 zegt Art dat ze naar een andere lokatie gaan waar verkoeling is, of iets in die trant. Daarna zegt hij "maar die kun je ook in Nederland vinden". Met de laatste letters van die zin (ERLAND VINDEN) kun je precies de naam VAN DER LINDEN vormen. Toeval?
Hij zegt 'Dat kun je in Nederland ook vinden'. Helaas geen hint dus.
...óf niet!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #265 Gepost op: 11-02-2015, 17:28:05 »
Mensen, niet allemaal zo moeilijk denken! Hints moeten ook nog uitgelegd kunnen worden op tv ;)

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #266 Gepost op: 11-02-2015, 17:43:40 »
Hij zegt 'Dat kun je in Nederland ook vinden'. Helaas geen hint dus.

Oeps, verkeerd onthouden  ::schaam::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #267 Gepost op: 11-02-2015, 18:38:35 »
In het voorstukje van volgende week zeggen alle kandidaten dat ze de mol zijn, behalve Margriet.

Martine: "Het valt me dit jaar best mee om de Mol te zijn"
Marlijn: "Ik ben de Mol"
Chris: "Ik ben de Mol"
Rik: "Ik ben de Mol"
Margriet: "Geloof niet wat zij zeiden"

Als we niet moeten geloven wat de anderen zeiden, dan kan er nog maar één iemand te mol zijn: Margriet!
Titel aflevering 'Het is zo'

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #268 Gepost op: 11-02-2015, 22:37:55 »
Volgens mij is die hier nog niet gezegd (of ik heb het over het hoofd gezien) De getallen die over zijn gebleven bij de opdracht met de touwen zouden het woord onschuld vormen. Margriet als bloem staat onder andere voor onschuld.

Margriet -->  :)? Al hoop ik het niet

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #269 Gepost op: 11-02-2015, 23:05:42 »
2.1: museum



De kandidaten verzamelen om over de onduidelijkheid te praten wat wiens wand is. (..) Chris: "Ok, dus ik wil graag nog een keer terug." Carolina: "Ja, ik ook." (..) Margriet: "Wie en wie? Want alles kost geld." (..) Margriet hakt de knoop door: Chris en Marlijn gaan. -200 euro. (..) Viktor: "Margriet, als wij nou met zijn tweeën eens even naar onze muur gaan kijken." Margriet lijkt het een goed idee te vinden (-200 euro) maar Rik grijpt in. Rik: "Waarom met zijn tweeën?" Viktor gaat alleen kijken. (..) Margriet gaat kijken: -100 euro. Ze zegt "zie je wel!" alsof ze weet hoe de schilderijen moeten hangen, maar uiteindelijk hangt dit gedeelte fout. (Verkeerde volgorde.) Door het vele kijken wordt er slechts 100 euro verdiend.
Er is nog iets te melden bij deze opdracht dat mij opviel tijdens het kijken naar de timers. Het leek me eigenlijk niet zo relevant, maar is het misschien toch wel. Bij Margriet is als enige geen timer te zien als ze terug gaat naar de expositie hal om te kijken. Uiteindelijk gaat er €900 van het gewonnen bedrag af in plaats van €800. Misschien hebben ze het klokje dus wel expres weggelaten, omdat Margriet al langer dan tien seconden in die ruimte was.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #270 Gepost op: 12-02-2015, 00:51:18 »
Vergeef me indien eerder; meen het niet in dit topic te hebben gelezen;

Margiet biecht (@;25.03):

"Ik ben niet echt een groepsmens...eigenlijk helemáál niet".
(dubbele ontkenning is helemaal leuk; zowel niet van de groep áls niet een mens (maar een mol) :), maar dat gaat vast te ver...)


Mol leeft solitair (meerdere bronnen w.o. : http://www.zoogdiervereniging.nl/mol-talpa-europaea).
Omnia vincit amor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #271 Gepost op: 12-02-2015, 03:01:48 »
Voor mij is het overduidelijk Margriet.

Lezen en schrijven: Kan om veel redenen op Margriet slaan. Als zij de mol is heeft ze de briefjes (van de mol) zelf geschreven en zelf ook gelezen. Zij kreeg er immers ook 1. Daarnaast schrijft ze van beroep. (oa)

Scheepsrecht: is de enige titel die ik niet direct op logischer wijze aan haar kan koppelen maar ook niet aan iemand anders. Veel opties voorbij zien komen maar voel ze niet echt. :-\\

Verraden: Ze beweert dat Martine haar neerschoot met het lasergamen wat ik zelf niet heb kunnen ontdekken maar in de biecht voelde ze zich 'verraden'

M acht: M staat voor mol (Margriet). Acht kan slaan op dat ze de 8e in de leader is. De productie leek het over te laten komen dat ze als 8e de test maakte. In mijn ogen trok ze ook als 8e het strootje bij de schaaltjesopdracht. En had ze natuurlijk letterlijk de macht met haar zwarte vrijstelling

Schaalvergroting: Lijkt te gaan over dat ze zei dat ze schaaltje 12 had gepakt maar toch 11 blijkt te zijn.

Kantelen: Het bekende euro teken, wat het idee was van Margriet, kantelen. Krijg je de M.

De nummers die art noemt vormt het woord onschuldig. De bloem Margriet heeft oa de betekenis onschuld/onschuldig

En dan al die bloemen bij de post van de mol.

Als ze het niet is zakt me broek echt af denk  ::jaja::

Edit: en nu weer een tweet van de Mol.. De Tamils hebben hun mol gekozen. Is dat goed of slecht voor DE POT. Ze is lesbisch. Ook een ijzersterke  ::tandpastasmiley::

Bovenstaande hints zijn overigens zeker niet allemaal door mezelf bedacht maar ik dacht ik maak even een lijstje van de Margriethints die voor mij doorslaggevend waren.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 10:51:17 door FS »

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #272 Gepost op: 12-02-2015, 06:56:51 »
Mooie samenvatting! Door deze en ook andere hints wordt ik nog verder mijn Margriet-tunnel ingeduwd ;D.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #273 Gepost op: 12-02-2015, 07:43:39 »
Oh FS dank wat een top overzicht!!!! Ik hoop zo dat het Margriet niet is  :-X Maar ik denk het wel....Ik weet het eigenlijk zeker.....Sniff......Ze wordt het meest uit de luwte gehouden door de productie, is mijn bescheiden mening, en er zijn zoveel sluitende aanwijzingen. We gaan richting ontknoping!!
Meer L

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #274 Gepost op: 12-02-2015, 09:53:05 »
Er is nog iets te melden bij deze opdracht dat mij opviel tijdens het kijken naar de timers. Het leek me eigenlijk niet zo relevant, maar is het misschien toch wel. Bij Margriet is als enige geen timer te zien als ze terug gaat naar de expositie hal om te kijken. Uiteindelijk gaat er €900 van het gewonnen bedrag af in plaats van €800. Misschien hebben ze het klokje dus wel expres weggelaten, omdat Margriet al langer dan tien seconden in die ruimte was.

Scherp opgemerkt Rat!  ::vergroot::

Dat zullen we dan in de finale uitzending wel zien; Art heeft immers in MolTalk gezegd dat er dan duidelijkheid zou komen over de extra -€100...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #275 Gepost op: 12-02-2015, 10:11:42 »
Ik denk dat ik niet meer anders kan, dan mij in deze tunnel te nestelen. Ik vind de twitterhint echt te sterk.
 Maar een verrassing zou alsnog leuk zijn.
klaar voor de strijd

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #276 Gepost op: 12-02-2015, 11:00:36 »
Ik denk dat ik niet meer anders kan, dan mij in deze tunnel te nestelen. Ik vind de twitterhint echt te sterk.
 Maar een verrassing zou alsnog leuk zijn.

En met de Twitterhint bedoel je 'pot = ook lesbienne'? Dat lijkt me toch écht niet. Pot is nou niet bepaald een koosnaampje, lijkt me een wel heel rare verwijzing.

Bovendien: ik kan geen enkele hint halen uit de tweets van de Mol voor en tijdens eerdere afleveringen.

Los daarvan is de Mol natuurlijk gewoon wel Margriet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #277 Gepost op: 12-02-2015, 11:02:39 »
En met de Twitterhint bedoel je 'pot = ook lesbienne'? Dat lijkt me toch écht niet. Pot is nou niet bepaald een koosnaampje, lijkt me een wel heel rare verwijzing.

Bovendien: ik kan geen enkele hint halen uit de tweets van de Mol voor en tijdens eerdere afleveringen.

Los daarvan is de Mol natuurlijk gewoon wel Margriet.

In het topic 'tweets van de Mol' is een hele theorie uitgewerkt waar de naam van Margriet te voorschijn lijkt te komen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #278 Gepost op: 12-02-2015, 11:02:54 »
En met de Twitterhint bedoel je 'pot = ook lesbienne'? Dat lijkt me toch écht niet. Pot is nou niet bepaald een koosnaampje, lijkt me een wel heel rare verwijzing.

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de hint van MissMolly in dat topic. Die vind ik echt sterk
klaar voor de strijd

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #279 Gepost op: 12-02-2015, 11:08:35 »
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de hint van MissMolly in dat topic. Die vind ik echt sterk

Oh, haha, pardon. Ik had beter moeten weten.