Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377932 keer)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #280 Gepost op: 12-02-2015, 11:12:59 »
Zou inderdaad heel apart zijn als Margriet nu de mol alsnog niet blijkt te zijn  ::rofl::

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #281 Gepost op: 12-02-2015, 11:20:04 »
Zou inderdaad heel apart zijn als Margriet nu de mol alsnog niet blijkt te zijn  ::rofl::

Ik zat net te denken. Daar zijn toch eigenlijk gewoon nét iets te veel hints voor? Ik ben nu al bezig uit te zoeken of ik haar 'achteraf' een goede Mol vind.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #282 Gepost op: 12-02-2015, 11:22:25 »
Oke oke ik moet iets opbiechten.

M'n hart zit nog steeds in de Chris (en een beetje in de Rik) tunnel, maar mijn hoofd weet dondersgoed dat het Margriet is. Er zijn teveel hints naar haar, het kan gewoon niet anders meer. Ik hoop het gewoon alleen niet (maar dat is iets anders).

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #283 Gepost op: 12-02-2015, 11:26:18 »
Ik zat net te denken. Daar zijn toch eigenlijk gewoon nét iets te veel hints voor? Ik ben nu al bezig uit te zoeken of ik haar 'achteraf' een goede Mol vind.
Kan me ook niet voorstellen dat de productie zulke non hints gaat verwerken in tweets, uitzending en timers want dan is de mol vinden eigenlijk zo goed als uitgesloten voor puzzelaars.

Of ze draaien het zo dat naar iedereen hints te vinden waren maar niet naar de mol. Rare gedachtekronkel eigenlijk  ::rofl::

Ik kan in Margriet in ieder geval wel de aanvallende boven de grondse mol ontdekken zoals Art die genoemd heeft, maar dat kan ik in Chris ook.

Dus na aflevering 10 nog maar eens evalueren of mijn beeld klopt :D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #284 Gepost op: 12-02-2015, 11:29:21 »
Pfff de Twitterhint begint toch wel sterk te worden.

Als Margriet de Mol is, waarom stelde ze dan vorige week voor om een extra auto te lenen om de "E" af te maken? Dat vond ik een enorme kandidatenactie !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #285 Gepost op: 12-02-2015, 11:35:07 »
Of ze draaien het zo dat naar iedereen hints te vinden waren maar niet naar de mol. Rare gedachtekronkel eigenlijk  ::rofl::

Dit heb ik ook nog wel gedacht, maar alle hints wijzen naar Margriet (en soms wat naar Rik, maar die letters heb je zo bij elkaar geraapt natuurlijk).. Het kan haast niet anders meer?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #286 Gepost op: 12-02-2015, 11:40:10 »
@G-root F1974 F is ook een teken van geld. Florijnen...de gulden. zij wilde de E maken...en als je dan een betere kandidaat kan lijken door die E af te willen maken...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #287 Gepost op: 12-02-2015, 12:59:01 »
Oke oke ik moet iets opbiechten.

M'n hart zit nog steeds in de Chris (en een beetje in de Rik) tunnel, maar mijn hoofd weet dondersgoed dat het Margriet is. Er zijn teveel hints naar haar, het kan gewoon niet anders meer. Ik hoop het gewoon alleen niet (maar dat is iets anders).
Hear hear!!! Precies mijn gedachtes  ::rofl::
Meer L

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #288 Gepost op: 12-02-2015, 13:00:11 »
En door Kantelen
De E moet gekanteld worden voor een M

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #289 Gepost op: 12-02-2015, 13:27:36 »
Veel hints wijzen naar Margriet maar op basis van acties kan ik haar echt niet als mol zien. Daar gaat het tenslotte toch om? Molacties?

Het was op basis van molacties dat ik Margriet na aflevering 2 als Mol zag. Als ik voor de hints had gekozen was ik op dat moment voor Rik gegaan. We kijken er kennelijk gewoon heel anders tegenaan, want zoals je al schrijft ben je toch niet te overtuigen. (Mijn antwoorden op veel van je vragen heb je vast al eens gelezen op pagina 8 en 9 van dit topic.) :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #290 Gepost op: 12-02-2015, 13:34:59 »

p.s. Ik verlang geen antwoorden op mijn waarom-vragen hoor, ik raak toch niet meer overtuigd ben ik bang. :P


Gelukkig! ik begon al bijna te typen want heb op al je waaromvragen een antwoord  ;)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #291 Gepost op: 12-02-2015, 13:35:36 »
Voor mij is Margriet de afvaller vanavond,.. in de afleveringen tot nu toe is ze perfect neergezet zodat zoveel mogelijk mensen haar verdenken met de laatste aflevering misschien wel als hoogtepunt.
Het zal een grote deceptie en anti-climax worden voor alle Margriet verdenkers ben ik bang vanavond.

Wie mijn mol is,??

de naam begint i.i.g wel met 'Mar',...  ::trots::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #292 Gepost op: 12-02-2015, 13:56:41 »
Maareh, ik zal dit topic verder niet lastig vallen met mijn bedenkingen ::ok::

Doe gerust hoor, dat is juist goed. Alleen gaf je al aan dat je geen antwoorden wilde. Maar anders zijn er genoeg mensen die die (nogmaals) willen proberen te geven.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #293 Gepost op: 12-02-2015, 14:10:21 »
Van mij mag je dat ook blijven doen hoor ;)

Daardoor blijf je tenminste ook nadenken en om het eens van een andere kant te bekijken.

Sommige vragen die je stelt snap ik wel hoor en in sommige dingen is ze ook heel kandidaats weer (ook in gezichtsuitdrukkingen) maar aflevering 10 geeft zeker uitleg daarover  ::rofl:: dan weten we het 100% zeker

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #294 Gepost op: 12-02-2015, 14:17:57 »
+1

Het pakken van de zwarte vrijstelling is zeer onmols.
,
Daar kan ik nog aan toevoegen:

Waarom maant ze tot tweemaal toe Marlijn om door te lopen bij de rondleiding? Ze houdt Marlijn 2x weg bij de kistjes met geld en jokers.  


De zwarte vrijstelling pakken is helemaal niet onmols. Ze kon ook kiezen voor jokers, geld of een gewone vrijstelling. Wat moet de mol daarmee dan? Met de ZV kan ze de kandidaten lekker weer op 0 zetten. Gewoon for the fun. Aan de rest van de schaaltjes had ze immers helemaal niks.

Dat ze Marlijn probeert weg te manen is juist mols. Er lag ook geld in de kistjes wat de pot had kunnen ingaan. Ze mochten ook kiezen voor geld en de mol Margriet wist natuurlijk niet dat ze voor jokers zouden gaan. Niet zeker iig.

Iedereen interpreteert haar acties op hun eigen manier. Maar onmols vind ik haar zeker niet.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #295 Gepost op: 12-02-2015, 14:25:38 »

Dat ze Marlijn probeert weg te manen is juist mols. Er lag ook geld in de kistjes wat de pot had kunnen ingaan. Ze mochten ook kiezen voor geld en de mol Margriet wist natuurlijk niet dat ze voor jokers zouden gaan. Niet zeker iig.


Eender wat de gidsen hadden gekozen, een Mol wil volgens mij dat er zo weinig mogelijk van gepakt wordt. Als het geld is, lijkt het me duidelijk waarom. Als het jokers zijn, dan zou ik nooit het risico lopen om 4 jokers te moeten wegspelen wetende dat wanneer 3 mensen besluiten plots voor geld te gaan (Rik en Chris leken bij te draaien na vraag 2) de pot vol begint te raken.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #296 Gepost op: 12-02-2015, 14:30:02 »
Ze heeft bij de rondleiding in ieder geval wel een risico genomen om ze niet te betrappen maar er op te rekenen dat de kandidaten de jokers weg zouden spelen.

Maar wat wel is, is dat alle kandidaten jokers willen hebben en dat in een groep altijd iets ontstaat als vorm van "jaloezie" of gevoel van rechtvaardigheid (kan even niet op de juiste term komen maar je zult hopelijk wel snappen wat ik bedoel te zeggen) dat ze daarom jokers eerder weg zullen spelen dan voor geld gaan. Degene met de jokers hebben uiteraard al een voorsprong op de testen dus voor de andere groep is zo min mogelijk extra jokers in het spel een must.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #297 Gepost op: 12-02-2015, 14:30:20 »
Eender wat de gidsen hadden gekozen, een Mol wil volgens mij dat er zo weinig mogelijk van gepakt wordt. Als het geld is, lijkt het me duidelijk waarom. Als het jokers zijn, dan zou ik nooit het risico lopen om 4 jokers te moeten wegspelen wetende dat wanneer 3 mensen besluiten plots voor geld te gaan (Rik en Chris leken bij te draaien na vraag 2) de pot vol begint te raken.

Precies mijn punt ja. Margriet liep als enige de boel op te jutten. Vooral niet naar de kistjes mochten ze. Juist een hint naar Margriet. Heerlijk dit. Kan niet wachten. Kan iemand de klok stiekem ff vooruit zetten?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #298 Gepost op: 12-02-2015, 14:32:21 »
Ze heeft bij de rondleiding in ieder geval wel een risico genomen om ze niet te betrappen maar er op te rekenen dat de kandidaten de jokers weg zouden spelen.

Maar wat wel is, is dat alle kandidaten jokers willen hebben en dat in een groep altijd iets ontstaat als vorm van "jaloezie" of gevoel van rechtvaardigheid (kan even niet op de juiste term komen maar je zult hopelijk wel snappen wat ik bedoel te zeggen) dat ze daarom jokers eerder weg zullen spelen dan voor geld gaan. Degene met de jokers hebben uiteraard al een voorsprong op de testen dus voor de andere groep is zo min mogelijk extra jokers in het spel een must.



Klopt helemaal maar als mol wil je het liefst dat de meiden niet eens in de buurt komen van de kistjes. Dat is het veiligst voor de mol. Margriet deed daar echt haar best voor.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #299 Gepost op: 12-02-2015, 15:24:03 »
Volgens mij vergeten jullie dat er ook GELD in de kistjes lag. Dus de beste strategie voor de mol is om te zorgen dat de meiden niet in de buurt van de kistjes kwamen. Dan weet de mol zeker dat er geen geld in de pot komt. En dat deed Margriet. Dat was mijn punt.


Edit: Theoreticus. Wat je zegt klopt maar de ZV was nou eenmaal in het spel gekomen. Dan maakt het toch niet uit voor de mol wie hem heeft. Zodra de ZV wordt ingezet gaan de mensen door die de meeste vragen goed hebben. Dus of de mol hem nou pakt of iemand anders. Vanuit het perspectief van de mol is het misschien wel eens het beste als de mol hem zelf pakt. Kan de mol zelf bepalen wanneer die hem inzet.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 15:39:35 door FS »