Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377818 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #400 Gepost op: 15-02-2015, 09:05:57 »
Dat zijn idd margrieten!

En goed gezien over vijf x ik!!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #401 Gepost op: 15-02-2015, 09:13:46 »
Ben even aan het bijlezen maar weer goede dingen gevonden 😃

Maar zo snel niet zien staan dat alle kandidaten in hun speech zeggen dat ze de mol zijn maar Margriet zegt dat niet.
De mol mag nooit zijn identiteit bekend maken.

Even snel de rest lezen en dan weer in het feestgedruis van carnaval onderduiken 😃


Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #402 Gepost op: 15-02-2015, 11:38:47 »
tsja, ik heb ook wel eens narcissen gezien met kleine tuutjes....maar margrieten met grote bladeren?

daarnaast, margrieten, zoals in mijn vorige post gaan misschien slap hangen en een tikkeltje gekanteld (heej!) maar nooit met een scherpe hoek van 90 graden, zoals op die foto. overigens, in de extra beelden, over de molboekjes, hebben je die dingen weer. enne, het zijn iig niet margrieten zoals je ze krijgt als je googeld op "Margrieten"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #403 Gepost op: 15-02-2015, 11:50:38 »
@Moedermol: is dit dan ook een Gerbera?


Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #404 Gepost op: 15-02-2015, 12:20:45 »
@Moedermol: is dit dan ook een Gerbera?



IKEA-kwaliteit ?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #405 Gepost op: 15-02-2015, 14:13:04 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #406 Gepost op: 15-02-2015, 15:52:25 »

Ik heb toen al gezegd dat ik denk dat het gerbera's zijn, die kun je ook importeren vanuit Sri Lanka dus zullen daar wel voorkomen of gekweekt worden.

http://dutch.alibaba.com/Popular/LK_white-gerbera-Trade.html


Ik weet dat jij dat toen zei. Dus heb even een plaatje van gerbera's , die overigens ALTIJD meerdere lagen blaadjes hebben. Dus in mijn ogen staan er bloemen op de ontbijttafel die misschien geen margrieten zijn maar ze lijken wel meer op margrieten dan op gerbera's.
Kan je vooral zien aan de bloem links om mijn ontbijtfoto. Duidelijk 1 laag blaadjes.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #407 Gepost op: 15-02-2015, 15:58:04 »
margrieten hebben net als gerbera's van die lange dunne blaadjes...en zijn enkellaags. Dat hebben de bloemen op de ontbijttafel niet die zijn breder, en zijn maar 8 tot 10 blaadjes te tellen. of zijn er nog meer modellen die margriet heten, die half Nederland niet kent als margriet?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #408 Gepost op: 15-02-2015, 16:08:39 »
margrieten hebben net als gerbera's van die lange dunne blaadjes...en zijn enkellaags. Dat hebben de bloemen op de ontbijttafel niet die zijn breder, en zijn maar 8 tot 10 blaadjes te tellen. of zijn er nog meer modellen die margriet heten, die half Nederland niet kent als margriet?

Je hebt margrieten in alle vormen, maten en kleuren.  ;)

En volgens mij weet heel nederland dat hoor. De meeste dan  ;)
En de linker bloem die laat maar zeggen naar rik kijkt is enkellaags. Die anderen is moeilijk te zien maar volgens mij ook enkellaags.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 16:10:14 door FS »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #409 Gepost op: 15-02-2015, 17:30:35 »
Misschien zie je het zo beter  :P

haha moest ff hoor. Nee ik weet het ook niet zeker of het margrieten zijn. Die dingen lijken allemaal best op elkaar.

Offline Equus27

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #410 Gepost op: 15-02-2015, 22:12:06 »
Ik zat aflevering M acht nog eens te kijken en zag dat tijdens de opdracht vakantiekiekjes een vraag zat: Wie heeft de krakeling als favoriet koekje? Als antwoord werd gegeven Margriet en Victor. M acht kan natuurlijk ook op de vorm van een krakeling slaan, de 8. Oftewel; Margriet 8. Verder viel me tijdens deze aflevering op dat Margriet hele rare gebaren staat te maken. Vooral op Taprobane eiland heeft ze heel geforceerd de vuist onder haar kin.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 00:17:24 door Equus27 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #411 Gepost op: 15-02-2015, 22:18:21 »
Ze kijkt bij de laatste executie ook echt heel "chagerijnig" dat iedereen door is. Daarbij lijkt het of ze ook even richting Art kijkt.
Zal morgen eens proberen een screenshot te maken als ik achter de pc zit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #412 Gepost op: 15-02-2015, 22:38:34 »
Toch maar weer even de bloemetjes van stal gehaald.......


Ik verwees eerder in dit topic naar opdrachten in een van de eerdere seizoenen: (de kleuren-opdracht in seizoen 6: ''de mol heeft nooit een afwijkende kleur gehad'').

Mijn opvatting daarbij was de volgende: deze aanwijzing zou je moeten omdraaien. Wanneer namelijk bij die molbrieven steeds een Margriet zou zijn gelegd, dan mocht je ervan uitgaan  dat het wel duidelijk naar Margriet verwees. Maar ze zijn bij de productie ook niet gek, ze weten heel goed dat een doorgewinterde molloot dat verband onmiddellijk zou leggen, en daarom lag er steeds een ander bloemetje bij de brieven, BEHALVE een Margriet.

Nu er echter wel Margrieten in beeld zijn geweest, is dat voor mij echter een teken dat zij NIET de mol is. Immers: de Margriet maakt deel uit van de bloemen die in beeld zijn geweest. Lastig uit te leggen, maar denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de twee terugkerende aanwijzingen in serie 4: het getal 28, en de handschoen. Die kwamen alle afleveringen 1 of meerdere keren in beeld, en dat verwees naar Elise.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #413 Gepost op: 15-02-2015, 22:51:04 »
Ik snap wat je bedoeld te zeggen Bodejos, alleen zijn het geen Margrieten die op de tafels staan maar Gerbera's zoals Moedermol al uitgezocht heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #414 Gepost op: 15-02-2015, 23:06:38 »
Ik snap wat je bedoeld te zeggen Bodejos, alleen zijn het geen Margrieten die op de tafels staan maar Gerbera's zoals Moedermol al uitgezocht heeft.

Moedermol denkt dat het gerbera's zijn. Zoals je kan zien op mijn foto's lijken de bloemen die er staan op zowel gerbera's als op margrieten. Of is moedermol een bloemenexpert? Want dan heb ik iets gemist.  :P

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #415 Gepost op: 15-02-2015, 23:27:27 »
Zijn het deze dan wellicht  ::rofl::

Nog even en we weten niet alles van puzzelen maar ook helemaal into de bloemen  ::rofl::

http://www.edupic.net/Images/Plants/yellow_flower740.JPG

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #416 Gepost op: 15-02-2015, 23:31:32 »
De Gerbera behoort volgens Wikipedia tot de familie van de Asteraceae.

En als je verder gaat kijken, zie je het volgende staan:


Citaat
Een groot aantal composieten heeft een bloemhoofdje met een geel hart en witte krans, zoals de gewone margriet en het madeliefje.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 23:33:17 door Bodejos »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #417 Gepost op: 15-02-2015, 23:31:52 »

Nog even en we weten niet alles van puzzelen maar ook helemaal into de bloemen  ::rofl::

http://www.edupic.net/Images/Plants/yellow_flower740.JPG

Ik heb idd nog nooit zoveel plaatjes en info over bloemen gezien als vandaag  ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #418 Gepost op: 15-02-2015, 23:49:04 »
Ik heb idd nog nooit zoveel plaatjes en info over bloemen gezien als vandaag  ::rofl::

Ach ja, het houd je van de straat  ::rofl::

Is dat we nog net niet bij de bloemist binnen rennen om te vragen of ZE weten welke bloem het is..... Of wel :p

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #419 Gepost op: 15-02-2015, 23:56:48 »

Is dat we nog net niet bij de bloemist binnen rennen om te vragen of ZE weten welke bloem het is..... Of wel :p

komt omdat die vandaag dicht was hier  ::rofl::