Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377862 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #460 Gepost op: 18-02-2015, 18:50:05 »
Zijn er eigenlijk eenvoudige hints naar Margriet, los van afleveringstitels. Er zijn naar mening een paar goed onderbouwde hints die Margriet aanwijzen als mol, maar dit zijn hints die waarschijnlijk door de gewone kijker als 'ver gezocht' worden bestempeld (mijn sample size daarbij is 1). Dan heb ik het over de dubbele hint in de tweets ('Margriet van der Linden' & 'onschuldig')(= puzzelhint). De bloemenhint (= overkoepelende associatiehint). Gekoppeld aan de bloem zijn er dan nog de 'onschuldig'-hint en de dagboeken. Daarnaast zijn er nog de Boeddha die te zien is met Margriet die het nul teken gebaard; het feit dat Margriet op haarzelf lijkt te stemmen (wat ook bij Marlijn een keer gebeurd); de vooruitblik van de stemopdracht "don't believe a word of what they were saying"; het Ghandi brilletje (Marlijn maakt meer nul gebaren).

Vaak zijn er toch ook eenvoudiger hints, maar die heb ik niet kunnen terug vinden bij Margriet. Anderen hebben dat wel: C15; De mol enveloppe bij de MAS vlag; de "anchor"-hint; Martine die graaft; Het stembiljet van Chris dat tegen de stembus met mollogo aanligt. Ik verwacht wel dat er zoiets zou moeten zijn. Dus een iets waarbij Margriet in verband kan worden met het mollogo, het woord mol, de "M" of het getal 15 (15e mol), een vingerafdruk, de kleur groen (of juist rood); Uitspraken of gedrag dat te associëren is met een mol, bijv. blindheid, graven, onder de grond; geboortejaar, datum, etc. van Margriet.

De kijkers die ik ken die wat minder fanatiek zijn hoor ik toch ook vaak over hints praten, maar dan van de simpele soort en zij halen er voldoening uit als ze dat dan achteraf goed blijken te hebben. Om die reden zou ik verwachten dat zoiets er in wordt gedaan. Heb ik een dergelijke hint gemist? Overschat ik de 'vergezochtheid' van de mij bekende hints? Of zijn ze er inderdaad niet dit jaar? Of is Margriet toch niet de mol?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 19:02:44 door Rat »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #461 Gepost op: 18-02-2015, 18:54:55 »
Zijn er eigenlijk eenvoudige hints naar Margriet, los van afleveringstitels. Er zijn naar mening een paar goed onderbouwde hints die Margriet aanwijzen als mol, maar dit zijn hints die waarschijnlijk door de gewone kijker als 'ver gezocht' worden bestempeld (mijn sample size daarbij is 1). Dan heb ik het over de dubbele hint in de tweets ('Margriet van der Linden' & 'onschuldig')(= puzzelhint). De bloemenhint (= overkoepelende associatiehint). Gekoppeld aan de bloem zijn er dan nog de 'onschuldig'-hint en de dagboeken. Daarnaast zijn er nog de Boeddha die te zien is met Margriet die het nul teken gebaard; het feit dat Margriet op haarzelf lijkt te stemmen (wat ook bij Marlijn een keer gebeurd); de vooruitblik van de stemopdracht "don't believe a word of what they were saying"; het Ghandi brilletje (Marlijn maakt meer nul gebaren).

Vaak zijn er toch ook eenvoudiger hints, maar die heb ik niet kunnen terug vinden bij Margriet. Anderen hebben dat wel: C15; De mol enveloppe bij de MAS vlag; Martine die graaft; Het stembiljet van Chris dat tegen de stembus met mollogo aanligt. Ik verwacht wel dat er zoiets zou moeten zijn. Dus een iets waarbij Margriet in verband kan worden met het mollogo, het woord mol, de "M" of het getal 15 (15e mol), een vingerafdruk, de kleur groen (of juist rood); Uitspraken of gedrag dat te associëren is met een mol, bijv. blindheid, graven, onder de grond; geboortejaar, datum, etc. van Margriet.

De kijkers die ik ken die wat minder fanatiek zijn hoor ik toch ook vaak over hints praten, maar dan van de simpele soort en zij halen er voldoening uit als ze dat dan achteraf goed blijken te hebben. Om die reden zou ik verwachten dat zoiets er in wordt gedaan. Heb ik een dergelijke hint gemist? Overschat ik de 'vergezochtheid' van de mij bekende hints? Of zijn ze er inderdaad niet dit jaar? Of is Margriet toch niet de mol?

Na de eerste 2 minuten van aflevering 1 waren er al 2 (dezelfde) bloemen in beeld geweest. Ik vind de link met de enige bloemennaam dan nogal vrij evident eigenlijk.

Dat lijkt mij toch een van die hints waar een gewone kijker wat mee kan.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #462 Gepost op: 18-02-2015, 19:02:09 »
Na de eerste 2 minuten van aflevering 1 waren er al 2 (dezelfde) bloemen in beeld geweest. Ik vind de link met de enige bloemennaam dan nogal vrij evident eigenlijk.

Dat lijkt mij toch een van die hints waar een gewone kijker wat mee kan.
Ja, misschien heb je gelijk en vallen de bloemen niet onder 'vergezocht'. Ik zit op dit moment niet op kantoor ,maar op locatie bij een klant, dus heb niet mijn gebruikelijke 'panel van gewone kijkers' tot mijn beschikking. :P

De collega waarmee ik gepraat heb zou weleens te veel tunnelvisie op Chris gehad kunnen hebben om dingen te zien die aan andere kandidaten te linken zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #463 Gepost op: 18-02-2015, 19:03:56 »
Het stembiljet van Chris dat tegen de stembus met mollogo aanligt.

Deze kan ook nog opgevat worden alszijnde: Chris is de winnaar en heeft de mol ontmaskerd. Vandaar dat hij het dichtst tegen de mol aanligt. Zoiets ofzo

edit: Alhoewel... Dan zouden ze op dat moment al moeten weten wie de winnaar is... Ook niet logisch  :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #464 Gepost op: 18-02-2015, 19:09:03 »
Vaak zijn er toch ook eenvoudiger hints, maar die heb ik niet kunnen terug vinden bij Margriet. Anderen hebben dat wel: C15; De mol enveloppe bij de MAS vlag; de "anchor"-hint; Martine die graaft; Het stembiljet van Chris dat tegen de stembus met mollogo aanligt. Ik verwacht wel dat er zoiets zou moeten zijn. Dus een iets waarbij Margriet in verband kan worden met het mollogo, het woord mol, de "M" of het getal 15 (15e mol), een vingerafdruk, de kleur groen (of juist rood); Uitspraken of gedrag dat te associëren is met een mol, bijv. blindheid, graven, onder de grond; geboortejaar, datum, etc. van Margriet.

De kijkers die ik ken die wat minder fanatiek zijn hoor ik toch ook vaak over hints praten, maar dan van de simpele soort en zij halen er voldoening uit als ze dat dan achteraf goed blijken te hebben. Om die reden zou ik verwachten dat zoiets er in wordt gedaan. Heb ik een dergelijke hint gemist? Overschat ik de 'vergezochtheid' van de mij bekende hints? Of zijn ze er inderdaad niet dit jaar? Of is Margriet toch niet de mol?

Precies, daar zit ik ook mee bij margriet als mol. De doorsnee typische hints die je terug ziet in aflevering 10 zijn niet volledig van het kaliber zoals ze in dit topic o.a. gevonden zijn naar Margriet. De doorsnee hints zijn van het soort die vrijwel elke kijker, casual of molloot, wel opvalt. Nu is mijn panel niet groot genoeg om te zeggen dat je daaraan conclusies moet verbinden, maargoed.. daar hoor ik niemand terug over: de onschuldig-hint-die-wijst-naar-Margriet. Of de symbolische bijnamen van de bloem Margriet. Begrijp me goed, ze kunnen prima als hint eruit komen rollen. Maar dan zouden er toch wat simpelere hints naar Margriet moeten wijzen? Iets met M15, die M acht bijvoorbeeld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #465 Gepost op: 18-02-2015, 19:17:43 »
Zijn er eigenlijk eenvoudige hints naar Margriet, los van afleveringstitels. Er zijn naar mening een paar goed onderbouwde hints die Margriet aanwijzen als mol, maar dit zijn hints die waarschijnlijk door de gewone kijker als 'ver gezocht' worden bestempeld (mijn sample size daarbij is 1). Dan heb ik het over de dubbele hint in de tweets ('Margriet van der Linden' & 'onschuldig')(= puzzelhint). De bloemenhint (= overkoepelende associatiehint). Gekoppeld aan de bloem zijn er dan nog de 'onschuldig'-hint en de dagboeken. Daarnaast zijn er nog de Boeddha die te zien is met Margriet die het nul teken gebaard; het feit dat Margriet op haarzelf lijkt te stemmen (wat ook bij Marlijn een keer gebeurd); de vooruitblik van de stemopdracht "don't believe a word of what they were saying"; het Ghandi brilletje (Marlijn maakt meer nul gebaren).

Vaak zijn er toch ook eenvoudiger hints, maar die heb ik niet kunnen terug vinden bij Margriet. Anderen hebben dat wel: C15; De mol enveloppe bij de MAS vlag; de "anchor"-hint; Martine die graaft; Het stembiljet van Chris dat tegen de stembus met mollogo aanligt. Ik verwacht wel dat er zoiets zou moeten zijn. Dus een iets waarbij Margriet in verband kan worden met het mollogo, het woord mol, de "M" of het getal 15 (15e mol), een vingerafdruk, de kleur groen (of juist rood); Uitspraken of gedrag dat te associëren is met een mol, bijv. blindheid, graven, onder de grond; geboortejaar, datum, etc. van Margriet.

De kijkers die ik ken die wat minder fanatiek zijn hoor ik toch ook vaak over hints praten, maar dan van de simpele soort en zij halen er voldoening uit als ze dat dan achteraf goed blijken te hebben. Om die reden zou ik verwachten dat zoiets er in wordt gedaan. Heb ik een dergelijke hint gemist? Overschat ik de 'vergezochtheid' van de mij bekende hints? Of zijn ze er inderdaad niet dit jaar? Of is Margriet toch niet de mol?

Tijdens de test van de laatste aflevering zie je het Mol-logo pontificaal in beeld wanneer Margriet de test aan het maken is.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #466 Gepost op: 18-02-2015, 19:22:58 »
Als ze haar in aflevering 1 voorstelt komt er een filmpje dat ze bij de wereld draait door zit. Hier zegt ze dat ze het leuk vind om iemand in een interview op het verkeerde been te zetten. Net zoals de mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #467 Gepost op: 18-02-2015, 19:59:04 »
Dat is misschien nog de meest simpele verklaring ja. Dat Margriet ook maar moest gokken en per ongeluk goed gokte.

Maar met een beetje wensdenken was dit juist een van Margriets meest briljante molacties en wist ze wel wat de goede categorie was. (Dit kan makkelijk ingeseind zijn met een van tevoren afgesproken code.) Margriet zou dan optimaal gebruik hebben gemaakt van de vele verdenkingen die op dat moment op haar lagen. Door fel te pleiten voor het goede antwoord duwt ze degenen die haar wantrouwen juist richting het foute; de meerderheid kiest voor 30-50 en er gaat geen geld in de pot. Molactie geslaagd én Margriet ("Zie je!") maakt zichzelf er ook nog een stuk onschuldiger mee.

Wisten jullie trouwens dat "onschuld" een symbolische betekenis van de margriet is? :P ::tandpastasmiley::

Ik sluit mij hier helemaal bij aan. In eerste instantie verdacht ik Margriet een stuk minder door die actie maar uiteindelijk is het een sterke molactie door gebruik te maken van het wantrouwen van de andere kandidaten en het juiste antwoord te kiezen waardoor de andere kandidaten een ander en fout antwoord kiezen. Te vergelijken met de Vlaamse Mol reeks 3 toen de mol de juiste schroef koos wetende dat de andere kandidaten hem wantrouwden en daardoor voor de andere (foute) schroef gingen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 20:02:35 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #468 Gepost op: 18-02-2015, 20:18:56 »
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. In eerste instantie verdacht ik Margriet een stuk minder door die actie maar uiteindelijk is het een sterke molactie door gebruik te maken van het wantrouwen van de andere kandidaten en het juiste antwoord te kiezen waardoor de andere kandidaten een ander en fout antwoord kiezen. Te vergelijken met de Vlaamse Mol reeks 3 toen de mol de juiste schroef koos wetende dat de andere kandidaten hem wantrouwden en daardoor voor de andere (foute) schroef gingen.

Precies. Dat was wat ik bedoelde met:

Streep door Margriet of was dit een vijsmoment en speelde ze hier met de vele verdenkingen die op haar liggen?

http://youtu.be/eXr8oUsrUUA?t=31m58s :D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #469 Gepost op: 18-02-2015, 23:40:16 »
Tijdens de test van de laatste aflevering zie je het Mol-logo pontificaal in beeld wanneer Margriet de test aan het maken is.
Als ze haar in aflevering 1 voorstelt komt er een filmpje dat ze bij de wereld draait door zit. Hier zegt ze dat ze het leuk vind om iemand in een interview op het verkeerde been te zetten. Net zoals de mol.
Die twee ga ik eens terug kijken.

Het "LOVE ME" shirt van haar kan natuurlijk ook als hint gezien worden. Vanwege de letters 'M', 'O' en 'L' die daar in zitten. Waarop ook nog eens "MELLOW ROSE" staat, dus nogmaals die drie letter en ook nog eens een bloem. Of de engelse variant van mol. En ook nog als je het woord mellow 180 graden spiegelt. Of 2x het woord "ME". (Zo kom je toch op zijn minst of 5x mol ;D)

Maar... na het shirt van Jan-Willem van vorig jaar zijn we misschien wel wat terughoudend om dat te erkennen als hint.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #470 Gepost op: 18-02-2015, 23:50:29 »
Die twee ga ik eens terug kijken.

Het "LOVE ME" shirt van haar kan natuurlijk ook als hint gezien worden. Vanwege de letters 'M', 'O' en 'L' die daar in zitten. Waarop ook nog eens "MELLOW ROSE" staat, dus nogmaals die drie letter en ook nog eens een bloem. Of de engelse variant van mol. En ook nog als je het woord mellow 180 graden spiegelt. Of 2x het woord "ME". (Zo kom je toch op zijn minst of 5x mol ;D)

Maar... na het shirt van Jan-Willem van vorig jaar zijn we misschien wel wat terughoudend om dat te erkennen als hint.
Nog verder doorborduren:
lOVE ME
MOL EVE : Mol / Vrouw (Eve staat voor -1e- vrouw?).
Omnia vincit amor

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #471 Gepost op: 19-02-2015, 00:53:37 »
Het mol logo stond bij meerde kandidaten op het beeldscherm als ik het me goed herinner.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #472 Gepost op: 19-02-2015, 00:59:26 »
Gluren bij de Avro/Tros-forum buren:
(dank Marjanne);

@14.52 u. eindelijk echte margrieten te zien!!!

*jammer dat ze niet horen bij Margriet's koffer (Martine opent de koffer)*


Omnia vincit amor

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #473 Gepost op: 19-02-2015, 08:24:01 »
de mol tweete 5x Ik ben de mol, maar er werd maar 4x "ik ben de mol" gezegd of iets in die richting, Margriet zij dit niet. Is Margriet daarom echt de mol?

Er werd door Rik wél 5x ik ben de Mol gezegd. 3x tijdens het overtuigen van de dorpsbewoners, 1x tijdens zijn bijbehorende biecht en 1x tijdens de speech ;)
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Tijdens de test van de laatste aflevering zie je het Mol-logo pontificaal in beeld wanneer Margriet de test aan het maken is.

Dat Mollogo op het scherm was bij meerdere kandidaten te zien lijkt me dus niets.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 08:29:03 door Molletjuh »

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #474 Gepost op: 19-02-2015, 12:07:48 »
een hint voor de gewone kijker zouden kunnen zijn:
In aflevering een de Je bent hier in de Rode lijn opdracht.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2015, 12:10:16 door Simon2000 »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #475 Gepost op: 19-02-2015, 12:45:21 »
een hint voor de gewone kijker zouden kunnen zijn:
In aflevering een de Je bent hier in de Rode lijn opdracht.
In het museum "Zie je wel"..
Bij test afl5 antwoord schaal 11..
In afl.7 de koffer van Art als eerste pakken..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Simon2000

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #476 Gepost op: 19-02-2015, 13:08:27 »
In het museum "Zie je wel"..
Bij test afl5 antwoord schaal 11..
In afl.7 de koffer van Art als eerste pakken..


Ook nog "I knew it" in de touwtrek opdracht

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #477 Gepost op: 19-02-2015, 13:26:56 »
Margriet zegt in de promo "Pakken wat je pakken kan!", terwijl Art zegt "Pluk exact 1851 euro!" Dat suggereert sowieso al een mogelijke molactie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #478 Gepost op: 19-02-2015, 13:48:16 »
Margriet zegt in de promo "Pakken wat je pakken kan!", terwijl Art zegt "Pluk exact 1851 euro!" Dat suggereert sowieso al een mogelijke molactie.

Het lijkt me sowieso moeilijk om op korte tijd de ideale tactiek uit te denken bij dat soort opdrachten. Ook al kan je er enorm veel verwarring mee zaaien, ik zou ook zoals Margriet denken en zeggen: 'Pluk wat je plukken kan en we zullen achteraf wel tellen of we aan 1851 euro komen'

Al verandert mijn mening misschien als ik zie hoe de opdracht wordt uitgelegd en hoe die verloopt. ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #479 Gepost op: 19-02-2015, 14:00:15 »
Lijkt me nog niet per se heel mols. Als je met 5 mensen bent kun je moeilijk over en weer gaan schreeuwen wie wat heeft en hoeveel dat bij elkaar opgeteld is. Bij nader inzien vind ik DAT juist een molactie. Tijd verspillen en chaos ;D