Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 377847 keer)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #680 Gepost op: 26-02-2015, 23:07:29 »
Over aanvallend gesproken... Direct een brief aan zichzelf en daarmee toekomstig geld uit de pot? Molactie nr 1?  ::vergroot::

Haha ja die Margriet doet het zo slecht nog niet ;)
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #681 Gepost op: 26-02-2015, 23:22:28 »
Liefde, onschuld, bescherming en waarheid. Volgens diverse bloemensites symbolische betekenissen van de margriet. Alles komt langs in de dagboeken van de Mol.

Dagboek 1: Hoe beter ik mijn onschuldige reisgenoten leer kennen, hoe verfijnder ik ze kan bespelen.
(En "En Pieter? Ik ga je missen!" -> liefde.)
Dagboek 2: En wat een hartverwarmende mensen in Pettah, de handelswijk van Colombo. (Liefde.)
Dagboek 3: Aan de ene kant is iedere extra kandidaat een mogelijke dekmantel of bliksemafleider. (Bescherming.)
Dagboek 4: Het beschermengeltje van Ajouad liet hem in de steek.
(En "Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund." -> liefde.)
Dagboek 5: Deze hele trip staat in het teken van waarheid en leugen.
Dagboek 6: Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hele grote risico’s heb genomen. (Waarheid.)
Dagboek 7: De onschuld uit te hangen en net zo hard mee te schrijven in je Molboekje.
Dagboek 8: "We zullen zien of het een kwartet blijft of toch een driehoeksverhouding wordt." (Liefde.)

Ik ben niet meer zo overtuigd van deze mogelijke hint maar voor de volledigheid deze wat zwakke toevoeging:
Dagboek 9: "Liefst tot het einde toe. Liegen en bedriegen wordt voor iedereen een tweede natuur." (Liefde en waarheid?)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #682 Gepost op: 26-02-2015, 23:53:41 »
waarom is het margriet niet?
ze trilt als een riet.
Bij een gekochte vrijstelling roept zij shiet.
(anders rijmt het niet, en dit rijmt weer wel...niet)

let ook even op de verdenkingen, als dit natuurlijk klopt, daar ging ineens iedereen aan hangen en toen was het kapot volgens iedereen, terwijl die discussie eigenlijk ieder jaar wordt gevoerd: "Hoe betrouwbaar is het wat je ziet?"

Margriet => Rik
Rik      => Margriet
Marlijn  => Margriet
Chris    => Margriet
Als margriet de mol is, weten we nu niet wie winnaar is.
Als Rik de mol is is Margriet de winnaar, Marlijn de verliezer
Als Marlijn de mol is, wie is dan in hemelsnaam de winnaar?
Chris ligt er uit, op Margriet. dus dat was op tijd of op aantal vragen, iig zonder jokers.

luister heel toevallig een bluegrass bewerking van "Let it Be" (mother mary speaks to me) (zou het zo zijn? toch Margriet?, of spreekt mother margriet me toe met de wijze woorden, duh het is Rik?)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 23:55:16 door SomeOne_01 »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #683 Gepost op: 27-02-2015, 00:06:57 »
::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #684 Gepost op: 27-02-2015, 00:27:07 »
waarom is het margriet niet?
ze trilt als een riet.
Bij een gekochte vrijstelling roept zij shiet.
(anders rijmt het niet, en dit rijmt weer wel...niet)

let ook even op de verdenkingen, als dit natuurlijk klopt, daar ging ineens iedereen aan hangen en toen was het kapot volgens iedereen, terwijl die discussie eigenlijk ieder jaar wordt gevoerd: "Hoe betrouwbaar is het wat je ziet?"

Margriet => Rik
Rik      => Margriet
Marlijn  => Margriet
Chris    => Margriet
Als margriet de mol is, weten we nu niet wie winnaar is.
Als Rik de mol is is Margriet de winnaar, Marlijn de verliezer
Als Marlijn de mol is, wie is dan in hemelsnaam de winnaar?
Chris ligt er uit, op Margriet. dus dat was op tijd of op aantal vragen, iig zonder jokers.

luister heel toevallig een bluegrass bewerking van "Let it Be" (mother mary speaks to me) (zou het zo zijn? toch Margriet?, of spreekt mother margriet me toe met de wijze woorden, duh het is Rik?)

En vorige week, kun je Martine => Margriet ook nog toevoegen. Is er op een zelfde manier als Chris uitgevlogen, ook gewoon op tijd of net een enkele vraag, maar wel allemaal zelfde verdachte. Komt er gewoon op neer dat iedereen al lang en breed op de goede mol zit. Margriet dus.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #685 Gepost op: 27-02-2015, 01:58:54 »
Als Margriet de mol is ( ::jaja::) kan er van alles gezegd worden. Goede mol, slechte mol, whatever. Maar dit seizoen werd ze onder de kijkers als een van de minste verdacht (vooral onder de 'normale' kijkers), wat erg goed is. Nu ligt dat natuurlijk ook grotendeels aan de montage, maar het spel van Margriet gecombineerd met de Montage hebben er maar wel mooi voor gezorgd dat het merendeel van de mensen op de foute mol zaten. Naar mijn mening, goed gedaan dan.  ::ok::


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #686 Gepost op: 27-02-2015, 02:18:34 »
Ze gaat winnen.
Ze hebben de finale wel heel slim opgezet om, ondanks dat veel kandidaten de laatste weken op Margriet zaten, waarvan de twee finalisten, toch aan het einde Rik nog heel verdacht neer te zetten. Ik denk dat je voor de gek wordt gehouden. Juist omdat Rik hier zo neer wordt gezet, versterkt het mijn overtuiging dat Margriet de mol is.

Daarnaast staat in haar brief:
De eerste zin aan Margriet: "Margriet, we hadden vanaf het begin af aan een stilzwijgend verbond."
... en daarna nog iets over dat ze door eindeloos te discussiëren opdrahte nvertraagde (of iest anders met discussiëren). De molbriefjes van Marlijn en Rik waren direct gekoppeld aan de briefjes die ze van de mol gekregen hadden. Margriet heeft nooit een opdracht hoeven verzieken, alleen penningmeester te worden. Waarom wordt er dan toch ingegaan op dat discussiëren... blijkbaar is dat tactiek die ze als mol gekozen heeft / een eigenschap van haar die ze heeft uitvergroot.

EDIT: Deze zin doelde ik op:
  • Al discussieërend hield je grote geld uit de pot [Marlijn]
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 02:35:04 door Rat »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #687 Gepost op: 27-02-2015, 02:41:30 »
Ik ben niet meer zo overtuigd van deze mogelijke hint maar voor de volledigheid deze wat zwakke toevoeging:
Dagboek 9: "Liefst tot het einde toe. Liegen en bedriegen wordt voor iedereen een tweede natuur." (Liefde en waarheid?)
Zie mijn draadje bij dagboektopic, Heinz.

En moeten we nog wat met die opmerking van M. dat ze gaat winnen? Was dat nou tamiltalk wat ze deed, zit daar nog een hint in?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #688 Gepost op: 27-02-2015, 02:59:48 »
Nog meer bloemen, hadden we al tulpen gehad?




Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #689 Gepost op: 27-02-2015, 05:16:02 »
Kan niet anders dan dat Margriet de mol is. Iedereen zit op haar, en ze wordt nog steeds uit de luwte gehouden in de montage. En tijdens de biecht heeft ze een zwart shirt aan? Terwijl Rik, Chris en Marlijn de kleren uit de aflevering zelf aan hebben. Mmmmmmmm, al weken probeer ik het weg te drukken, maar helaas, Margriet is m  :-X Wat een geweldig seizoen weer!!!  ::bravo::
Meer L

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #690 Gepost op: 27-02-2015, 07:46:42 »
Aan de andere kant, als die bloemen op de kaartjes e.d. van de mol een hint zijn vind ik die echt heel flauw.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #691 Gepost op: 27-02-2015, 08:36:40 »
De GROTE HINT naar Margriet, was in de eerste opdracht van aflevering 9.: de Jokertafel.
Het Molgeld werd op tafel weerhouden om weg te waaien door een bloemknop, en laat dat nu een Margrietknop geweest zijn....

Op het Molgeld stonden de koppen van voorgaande Mollen.

Met andere woorden:
Margriet wordt vast bij de andere Mollen gevoegd, terwijl ze niet tot volledige wasdom is gekomen. Ze is nog niet helemaal in bloei, want we weten het nog niet zeker.

voor de twijfelaars:

De aflevering heet ZINLOOS
Margriet heeft als een van de toegeschreeuwde zinnen, dat zij een "STILZWIJGEND verbond had met de Mol".

Stilzwijgend is zonder woorden, zonder zinnen --> ZIN-LOOS.

 ::bravo::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #692 Gepost op: 27-02-2015, 08:43:46 »
Als Margriet de mol is ( ::jaja::) kan er van alles gezegd worden. Goede mol, slechte mol, whatever. Maar dit seizoen werd ze onder de kijkers als een van de minste verdacht (vooral onder de 'normale' kijkers), wat erg goed is. Nu ligt dat natuurlijk ook grotendeels aan de montage, maar het spel van Margriet gecombineerd met de Montage hebben er maar wel mooi voor gezorgd dat het merendeel van de mensen op de foute mol zaten. Naar mijn mening, goed gedaan dan.  ::ok::



Ja maar ze werd wel weer vanaf het begin van de serie door alle kandidaten verdacht, dus dat is dan weer minder. En ik blijf erbij, het feit dat Margriet zo massaal verdacht word vanaf het begin maakt haar natuurlijk nog geen Mol ;)

Verder komt ze wat mij betreft heel oprecht over, kijk naar haar reactie tijdens de executie, oprechte spanning en opluchting.

Ook de reactie van Margriet als ze hoort tijdens de zinnen toeschreeuwen dat Rik €750,- uit de pot heeft gehaald voor jokers spreekt boekdelen voor mij. Je zag dat ze op dat moment schrok, waarom als Mol zo daarvan schrikken? Als Mol weet ze het toch al?

Ook heeft Margriet deze opdracht niet gemold, alles wat we haar horen zeggen klopte ::ok::
Margriet is niet de Mol maar wel de winnares.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 09:04:00 door Molletjuh »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #693 Gepost op: 27-02-2015, 08:45:43 »
door een bloemknop, en laat dat nu een Margrietknop geweest zijn...

Het was een mangistan/mangosteen...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #694 Gepost op: 27-02-2015, 09:47:55 »
Verder komt ze wat mij betreft heel oprecht over, kijk naar haar reactie tijdens de executie, oprechte spanning en opluchting.

Daar zit ik ook mee ja, ze komt wel erg oprecht over inderdaad! Ze heeft haar roeping misgelopen als ze de mol blijkt.  ;D

Ook de reactie van Margriet als ze hoort tijdens de zinnen toeschreeuwen dat Rik €750,- uit de pot heeft gehaald voor jokers spreekt boekdelen voor mij. Je zag dat ze op dat moment schrok, waarom als Mol zo daarvan schrikken? Als Mol weet ze het toch al?

Dat is volgens mij puur een montage dingetje, denk niet dat ze het echt verstond...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #695 Gepost op: 27-02-2015, 09:54:12 »
Margriet is niet de Mol maar wel de winnares.

Exact!  ::ok::

Het was een mangistan/mangosteen...

Inderdaad. En daarmee wordt dit Margriet-draadje in de toekomst interessant studiemateriaal voor psychologen, want je kunt zo onderhand wel zeggen dat er hier sprake is van massahysterie.
Dat bedoel ik niet als sneer, maar het is en blijft frapant dat een aantal prominente forumleden Margriet verdacht en vervolgens zo velen zich hebben laten meezuigen in deze tunnel.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 10:04:13 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #696 Gepost op: 27-02-2015, 09:57:36 »
Inderdaad. En daarmee wordt dit Margriet-draadje in de toekomst interessant studiemateriaal voor psychologen, want je kunt zo onderhand wel zeggen dat er hier sprake is van massahysterie.
Dat bedoel ik niet als sneer, maar het is en blijft frapant dat een aantal prominente forumleden Margriet verdacht en vervolgens zo velen zich hebben laten meezuigen in deze tunnel.

Helemaal mee eens!  ::ok::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #697 Gepost op: 27-02-2015, 11:29:38 »
Mijn complimenten voor Margriet, ik ben erin getuind maar dat was iedereen wel duidelijk...ik negeerde je molacties (want Chris had véél betere acties)Goed gedaan!! ::ok::

Ik vond het laatste deel na de executie ook een beetje sneu voor haar want daar viel niet veel eer meer te behalen. Margriet beseft daar dat zowel Rik als Marlijn haar als de mol zien en die twee werken ook nog eens samen. Dan is de lol er wel een beetje af als mol denk ik.En de opdracht was misschien zelfs zinloos als je het goed bekijkt. Het was al bekeken. Want Margriet kon daar niet veel meer aan de situatie veranderen. Het was ook zo twee tegen één. De mooiste ontknopingen zijn die waar of een hele mooie eindopdracht is en/of waarbij iemand er volkomen naast zit. Maar ja dat kun je niet van tevoren bedenken (de opdracht wel natuurlijk).

P.s. Margriet je weet wat het lot van een mol kan zijn?

« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 12:03:31 door Lonneke14 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #698 Gepost op: 27-02-2015, 12:28:23 »
P.s. Margriet je weet wat het lot van een mol kan zijn?
Ik denk toch niet dat het gaat lukken om díe pot leeg te houden! :P
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #699 Gepost op: 27-02-2015, 17:12:13 »
Ook heeft Margriet deze opdracht niet gemold, alles wat we haar horen zeggen klopte ::ok::
Margriet is niet de Mol maar wel de winnares.
Je weet niet of ze daar niet heeft gemold, want we hebben niet alles gezien.
Een mol hoeft daarnaast ook niet veel te doen als een kandidaat (Rik) expres zinnen verkeerd/niet doorgeeft.
Brevis esse laboro, obscurus fio.