Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 399747 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #660 Gepost op: 14-02-2013, 22:07:55 »
Voor iemand die naar eigen zeggen Wie is de Mol nog nooit gezien had voordat hij mee ging, wist hij wel heel vaak te benoemen dat die stukjes vrijstelling topito's heten.
Ik neem aan dat hij van tevoren wel wat oude seizoenen heeft teruggekeken, mol of niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #661 Gepost op: 14-02-2013, 22:09:20 »
Ik verdenk hem opzich niet omdat iedereen hem verdenkt. Maar juist omdat hij zoveel verdacht word Beginnen mensen zoals ik het zelfde te denken en verdenken hem minder, waardoor steeds minder mensen hem verdenken en hij alsnog de grootste kans heeft om de mol te zijn. Maar omdat mensen dit nu voorspellen gaan ze juist daarom Kees minder verdenken. waardoor hij weer een grote kans heeft om de mol te zijn...
Wat.  ::rofl::

Ik twijfel toch weer na deze aflevering ...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #662 Gepost op: 14-02-2013, 22:22:42 »
Die koker vinden was juist wel een goede afleiding zodat iedereen naar kokers ging zoeken in plaats van naar materiaal om de kamer te verduisteren. Misschien hoopte hij dat het op deze manier niet zou lukken de kamer te verduisteren zodat ze nog steeds niets aan die koker hadden. En als het wel zou lukken, is €500 natuurlijk niets vergeleken met wat ze hadden kunnen verdienen.
Maar erg mols is die actie inderdaad niet.

Bij het andere spel vond ik hem juist wel verdacht. Het lijkt alsof hij zich heel erg inzet, maar als hij Daniël zou afleiden laat hij zich meteen afschieten zodat Daniël nog voldoende tijd had om Carolien ook af te schieten. Hoewel zelf doorrennen en zich laten afschieten zodat Carolien helemaal terug moest inderdaad een betere actie zou zijn geweest. Of misschien was Carolien toch al eerder afgeschoten en had Kees dat wel gemerkt. In dat geval zou dit juist een slimme actie zijn, het lijkt alsof hij de kansen dat ze het halen wil vergroten terwijl hij in feite door zichzelf af te laten schieten de opdracht laat mislukken.

Hm. Ik blijf in ieder geval nog maar even in deze tunnel zitten, hoewel hij dit inderdaad niet heel slim gedaan heeft als hij de mol is. Maar ja, zo hebben we wel meer mollen gehad ::)
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 22:24:40 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #663 Gepost op: 14-02-2013, 22:27:33 »
Die koker vinden was juist wel een goede afleiding zodat iedereen naar kokers ging zoeken in plaats van naar materiaal om de kamer te verduisteren. Misschien hoopte hij dat het op deze manier niet zou lukken de kamer te verduisteren zodat ze nog steeds niets aan die koker hadden. En als het wel zou lukken, is €500 natuurlijk niets vergeleken met wat ze hadden kunnen verdienen.
Maar erg mols is die actie inderdaad niet.

Bij het andere spel vond ik hem juist wel verdacht. Het lijkt alsof hij zich heel erg inzet, maar als hij Daniël zou afleiden laat hij zich meteen afschieten zodat Daniël nog voldoende tijd had om Carolien ook af te schieten. Hoewel zelf doorrennen en zich laten afschieten zodat Carolien helemaal terug moest inderdaad een betere actie zou zijn geweest. Of misschien was Carolien toch al eerder afgeschoten en had Kees dat wel gemerkt. In dat geval zou dit juist een slimme actie zijn, het lijkt alsof hij de kansen dat ze het halen wil vergroten terwijl hij in feite door zichzelf af te laten schieten de opdracht laat mislukken.

Hm. Ik blijf in ieder geval nog maar even in deze tunnel zitten, hoewel hij dit inderdaad niet heel slim gedaan heeft als hij de mol is. Maar ja, zo hebben we wel meer mollen gehad ::)

Er stond toch geen tijdslimiet op het winkelen, dus of ze nu 5uur naar jokers zochten of niet zochten maakt dan toch niets uit.
klaar voor de strijd

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #664 Gepost op: 14-02-2013, 22:32:50 »
Die 500 euro is niets op een bedrag van € 6000,-.
En zo wordt tenminste duidelijk (ook voor de kijker) dat er grof geld verdiend kon worden. Je zou nooit aan de 6000 euro raken als je geen foto's met redelijk grote denominaties moet ontwikkelen.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #665 Gepost op: 14-02-2013, 22:33:58 »
Ik vind het vinden van de koker juist wel mols omdat ik bijvoorbeeld nooit op het idee zou komen om te gaan zoeken naar die dingen. Kees was al begonnen met zoeken en vond de koker later pas. Hoe groot is de kans dat er zomaar ergens in die winkel een koker ligt? Voorkennis. Als ik zou weten dat er een koker was en de mol zou zijn, zou ik hem vinden, minder verdacht worden en daarna proberen bij het verduisteren alsnog het geld te laten mislukken.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #666 Gepost op: 14-02-2013, 22:34:53 »
Er stond toch geen tijdslimiet op het winkelen, dus of ze nu 5uur naar jokers zochten of niet zochten maakt dan toch niets uit.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat hun aandacht werd afgeleid en dat ze misschien cruciale dingen zouden vergeten. Maar ja, ik probeer er ook maar een verklaring voor te bedenken vanuit m'n tunnel :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #667 Gepost op: 14-02-2013, 22:38:32 »
Ik denk dat die 500 extra gewoon voor het begrip erbij is gedaan voor het geval alle foto's zwart zouden ontwikkelen (wat ook gebeurd is). Dan begrijp je tenminste wat de bedoeling was. Kees ontwikkelt die foto ook als eerste.

Die dekens kwamen van Zarayda en Paulien of Carolien trouwens. En het zeil van Daniël.

[edit: knip, foutje, irrelevant]

« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 22:45:04 door Def Digital »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #668 Gepost op: 14-02-2013, 22:40:42 »
Hij kwam dacht ik eerder ook met die kleine ladder aanzetten eerst toch?


Bedoel je bij het verduisteren van de ruimte? Dat was Carolien namelijk.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #669 Gepost op: 14-02-2013, 22:41:22 »
Puur deze aflevering zeg ik: Kees is niet de mol.

Dat dacht ik, totdat Paulien met die ladder kwam aanzetten. Van wie was het rare idee om met die stokken te gaan knutselen? In elk geval was Kees er heel enthousiast over - allicht denkende "dit gaat niet werken, laat ik goed meedoen". Juist Paulien, die gaat zoeken - wat ik als kandidaat ook zou hebben gedaan en als mol niet - is wat mij betreft mol af in die opdracht.
En toen die ladder er eenmaal was, was het Kees die enthousiast weer iets ging doen dat toch wel zou gebeuren, opdat hij de credits krijgt.

Zijn actie op het veld was zeker onmols, de opdracht à 2000 euro had zómaar kunnen slagen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #670 Gepost op: 14-02-2013, 22:42:26 »
het idee van de stokken kwam van Carolien en ik baalde ook erg van de ladderactie van Paulien.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #671 Gepost op: 14-02-2013, 22:43:39 »
Van wie was het rare idee om met die stokken te gaan knutselen? In elk geval was Kees er heel enthousiast over - allicht denkende "dit gaat niet werken, laat ik goed meedoen".

Idee van Carolien  ::tandpastasmiley::

*ah, Lukie4 was mij reeds voor.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #672 Gepost op: 14-02-2013, 22:44:01 »
het idee van de stokken kwam van Carolien en ik baalde ook erg van de ladderactie van Paulien.
Hoezo baalde je daarvan? Omdat Paulien je mol is of omdat je het gewoon te hilarisch voor woorden vond om ze zo bezig te zien met die stokken?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #673 Gepost op: 14-02-2013, 22:45:57 »
paulien is mijn mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #674 Gepost op: 14-02-2013, 23:04:58 »
Weet niet of het nog iemand is opgevallen, maar Daniël had gespreid op iedereen behalve Kees. Los van eventuele al dan niet geslaagde molacties deze aflevering, vind ik dat toch wel de beste aanwijzing dat Kees de mol moet zijn.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #675 Gepost op: 14-02-2013, 23:06:38 »
Weet niet of het nog iemand is opgevallen, maar Daniël had gespreid op iedereen behalve Kees.
Het enige dat ik daar gek aan vind is dat dat pontificaal in beeld wordt gebracht (of, in geluid, eigenlijk).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #676 Gepost op: 14-02-2013, 23:07:25 »
Weet niet of het nog iemand is opgevallen, maar Daniël had gespreid op iedereen behalve Kees. Los van eventuele al dan niet geslaagde molacties deze aflevering, vind ik dat toch wel de beste aanwijzing dat Kees de mol moet zijn.

Dat is juist niet echt een sterke aanwijzing: het zou net zo goed bijv. Paulien kunnen zijn, maar omdat hij spreidde vloog hij eruit, hij ging niet volledig op Paulien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #677 Gepost op: 14-02-2013, 23:08:26 »
Het enige dat ik daar gek aan vind is dat dat pontificaal in beeld wordt gebracht (of, in geluid, eigenlijk).
Maar je kunt er eigenlijk niet echt een conclusie uit trekken, omdat spreiden op 3 mensen in deze fase van het spel niet meer kan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #678 Gepost op: 14-02-2013, 23:13:21 »
Dat is juist niet echt een sterke aanwijzing: het zou net zo goed bijv. Paulien kunnen zijn, maar omdat hij spreidde vloog hij eruit, hij ging niet volledig op Paulien.
Maar je kunt er eigenlijk niet echt een conclusie uit trekken, omdat spreiden op 3 mensen in deze fase van het spel niet meer kan.

Goede punten. Denk natuurlijk nog steeds dat het Kees is, maar jullie hebben volgens mij wel gelijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #679 Gepost op: 14-02-2013, 23:43:27 »
Ik dacht even dat Kees "molloten" zei toen hij "malloten" zei.
Volendams  ::rofl::

Verder snap ik niet zo goed waarom je als mol zou willen proberen de doka te frustreren. De bedoeling was toch dat dit gewoon wel ging lukken? (niet te snel natuurlijk, beetje leuke tv eerst). Die papiertjes moesten ontwikkeld worden, ook al was er vrijwel niets meer te halen (dat weet de mol waarschijnlijk wel).