Auteur Topic: Het grote WIDM-offtopic-topic!  (gelezen 282079 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #420 Gepost op: 8-03-2009, 20:42:50 »
Het was een nuttige bijeenkomst in Zwolle! We hebben alle opdrachten besproken om te zien welke verdachte acties we hadden gezien. Dit zijn de belangrijkste conclusies:

  • Anniek heeft geweigerd om de Mol te spelen (tenzij Inge bij Hans in de podcast (4:34-4:44) een Mollenstreek uithaalt)
  • Jon was de enige die op het strand bij de kistjes geen geld vond
  • De vraag over de voornamen van Jon bij het ganzenbord is goed gerekend
  • Jon had de beste Molpositie in de trein
  • Bij de kaarsjes is vraag 3 (Na welk spel had er 30.000 euro in de pot kunnen zitten?) fout beantwoord door de kandidaten

De Molkeuze van de mensen in de groep was verschillend (3 Jon en 2 Anniek). We hebben ook gekeken hoe vaak we de Mol in de vorige 8 series goed hadden. Twee van ons hadden alle BN-mollen goed en die twee verdenken allebeide Jon. De drie personen die Jon verdenken hadden allemaal een score van boven de 50% in de finales van eerdere series. De twee die Anniek verdachten hadden allebeide een score van onder de 50%. Als je al deze cijfers combineert dan kom je uit op een kans van 91% dat Jon de Mol is en 9% dat Anniek het is. Een opsteker voor de Jonverdenkers!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #421 Gepost op: 8-03-2009, 21:51:31 »
Klinkt als een nuttig bestede middag, in zwolle.

Ff over de conclusies.


- Bedankt voor Inge's podcast! Maar wat bedoel je met een mollenstreek van Inge?
- Is het goed rekenen van Jons namenvraag dus onterecht? Foutje van PJ?
- Ze hebben dus twee vragen verwisseld in de kaarsenspel, waardoor ze toch de juiste hebben uitgeblazen? Welke twee vragen zijn dat?
- Dennis had de beste molpositie in de trein. Jon de een-na-beste  ;)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #422 Gepost op: 8-03-2009, 22:03:53 »
- Dennis had de beste molpositie in de trein. Jon de een-na-beste  ;)

Dat vonden wij niet.
Jon had zo verschrikkelijk makkelijk kunnen mollen, maar deed het niet.
Daar komt nog bij dat Vief en Dennis al weg zijn, en dat Jon van de twee finalisten de beste molpositie had. Waar de twee afvallers zaten maakt nu niet veel meer uit.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #423 Gepost op: 8-03-2009, 22:06:38 »
- Is het goed rekenen van Jons namenvraag dus onterecht? Foutje van PJ?
Nee, dat was toch ook goed? Jon wilde het verkeerde antwoord voorzeggen, maar uiteindelijk is de hele naam wel goed gezegd. Dus goed antwoord.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #424 Gepost op: 8-03-2009, 22:08:21 »
Dat vonden wij niet.
Jon had zo verschrikkelijk makkelijk kunnen mollen, maar deed het niet.
Daar komt nog bij dat Vief en Dennis al weg zijn, en dat Jon van de twee finalisten de beste molpositie had. Waar de twee afvallers zaten maakt nu niet veel meer uit.

Eens dat Jon verschrikkelijk had kunnen mollen. Maar daar ging de conclusie niet om.
Dennis kon alle vier de vragen/combinaties mollen. Jon kon er maar drie mollen, namelijk die van Dennis was buiten zijn bereik.
Maar goed van de twee molkandidaten zat Jon op de meest gunstige molpositie.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #425 Gepost op: 8-03-2009, 22:09:22 »
Nee, dat was toch ook goed? Jon wilde het verkeerde antwoord voorzeggen, maar uiteindelijk is de hele naam wel goed gezegd. Dus goed antwoord.

Ja, dat dacht ik dus ook.
Of ik lees de conclusie van ErikTKS verkeerd.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #426 Gepost op: 8-03-2009, 22:09:27 »


Anniek heeft geweigerd om de Mol te spelen (tenzij Inge bij Hans in de podcast (4:34-4:44) een Mollenstreek uithaalt)


hoezo? je weet het toch ook nog niet van Rick en Paula? Als ik het me goed herinner zegt Rick: ehhh en Paula: Tadaaa, verbeter me als ik het fout heb.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #427 Gepost op: 8-03-2009, 22:10:10 »
Ja, je hebt gelijk, maar wij zijn dus uitgegaan van Anniek en Jon (en vonden daarbij dat Jon het echt makkelijk had kunnen vermollen).

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #428 Gepost op: 8-03-2009, 22:12:29 »
Ja, je hebt gelijk, maar wij zijn dus uitgegaan van Anniek en Jon (en vonden daarbij dat Jon het echt makkelijk had kunnen vermollen).

Ok, dan zijn we het 100% eens.

Trouwens ik heb om ErikTKS blog gelezen wat hij bedoeld met de fouten in het kaarsenspel. En dat Jon dus mogelijk 2 vragen fout heeft geantwoord, waardoor de Rick kaarsen onterecht uitgeblazen zijn.

Jammer dat dat onmogelijk door ons te controleren is (4e of 5e instappen in de bagagebus). Dus erg speculatief.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #429 Gepost op: 8-03-2009, 22:18:30 »
Nee, dat was toch ook goed? Jon wilde het verkeerde antwoord voorzeggen, maar uiteindelijk is de hele naam wel goed gezegd. Dus goed antwoord.

Maar als hij gewoon een kandidaat is had hij die vraag over zijn naam ook echt wel fout beantwoord..
Ik bedoel, als kandidaat wilde hij natuurlijk ook als eerste zijn groepje over de finish hebben voor die vrijstelling.
Dan maakt een klein beetje geld je echt niet uit.

Maar ik weet niet meer wie ik verdenk. Op het ene moment weet ik zeker dat Jon het is [ik HOOP het alleen zo van niet].
En het volgende moment is Anniek het voor mij, hoewel ik dat rode scherm dan raar vind. Tenzij dat is afgesproken met de productie ofzo..
Maargoed, ik ga het donderdag gewoon over me heen laten komen. Ik zie het wel ;)
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #430 Gepost op: 8-03-2009, 22:42:08 »
Jammer dat dat onmogelijk door ons te controleren is (4e of 5e instappen in de bagagebus). Dus erg speculatief.
Afgaande op de locaties ben ik er van overtuigd dat Jon na Rick instapt. Rick staat om de hoek bij Viv.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #431 Gepost op: 8-03-2009, 22:43:36 »
Bedankt voor Inge's podcast! Maar wat bedoel je met een mollenstreek van Inge?

We hebben vijf kandidaten gezien bij de SMS: Vvivënne, Sebastiaan, Vera, Jon en Froukje. Allemaal logen zij toen ze bij de rest kwamen. Ik neem aan dat zij van de SMS de opdracht hebben gekregen om hun ontmoeting te ontkennen. Rick en Paula deden precies hetzelfde en zijn dus ook bij de SMS geweest. Bij Hans is het minder duidelijk. Maar Inge suggereert in de podcast dat zij ook Hans streng heeft ondervraagd. Als zij daar de waarheid spreekt dan kunnen alleen Anniek en Dennis hebben geweigerd om de Mol te spelen.

Maar het kan dat Inge liegt in de podcast en dan is er nog een mogelijkheid dat Anniek ook bij de SMS is geweest.

Citaat
Is het goed rekenen van Jons namenvraag dus onterecht?

Jon heeft het goede antwoord gegeven. Dat blijkt uit de reacties van hemzelf en van Rick direct na het antwoord. Je kunt zelf controleren dat zijn tweede naam inderdaad Petrus is in zijn paspoort (afl. 1, 02:57).

Citaat
Ze hebben dus twee vragen verwisseld in de kaarsenspel, waardoor ze toch de juiste hebben uitgeblazen? Welke twee vragen zijn dat?

Er waren twee vragen waarvan ik het antwoord niet kon controleren: 3 en 7. Antwoord 7 voor het instappen heeft Rat inmiddels gecontroleerd en dat antwoord is goed. Antwoord 3 over 30.000 euro hebben wij vanmiddag gecontroleerd en dat is zeker fout. Ik vermoed dat het goede antwoord "theater" is en dat door het uitblazen van de kaarsjes die daarbij horen de 8 in het antwoord was veranderd in een 13 (500 euro extra gewonnen).

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #432 Gepost op: 8-03-2009, 22:44:09 »
Afgaande op de locaties ben ik er van overtuigd dat Jon na Rick instapt. Rick staat om de hoek bij Viv.
Ok. Help me even dan. Geeft Jon dan het goede of het foute antwoord vraag 7?
(7. Wie stapte als vierde in de bagagebus? Jon: Rick)

EDIT: Erik geeft al 't antwoord zie ik. Ok, dus de 30.000 euro vraag blijft dan over.
Ik heb 't ook ff nagerekend. Maar met het reuzenrad kom ik op 25.000 prijzengeld. En dan ga ik er van uit dat in de Titanicopdracht 5.000 euro te vinden was.
Interessant.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2009, 22:50:19 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #433 Gepost op: 8-03-2009, 22:51:33 »
En wat is over het algeheel de mening over de functie van de secret mole society?
Daar ben ik persoonlijk ook benieuwd naar.

Ananas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #434 Gepost op: 8-03-2009, 23:09:32 »
En wat is over het algeheel de mening over de functie van de secret mole society?
Daar ben ik persoonlijk ook benieuwd naar.

Daar is een heel topic over hè, of bedoel je de mening van ons vijf?
Geen idee eigenlijk, ik denk zelf dat de mol al gekozen is, en Heinz denkt dat er een paar mogelijke mollen geselecteerd zijn in Nederland. Dat zou ook goed kunnen, maar we zullen het waarschijnlijk nooit zeker weten.
Misschien geeft afl. 10 nog nieuwe informatie.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #435 Gepost op: 9-03-2009, 10:52:04 »
Daar is een heel topic over hè, of bedoel je de mening van ons vijf?
Geen idee eigenlijk, ik denk zelf dat de mol al gekozen is, en Heinz denkt dat er een paar mogelijke mollen geselecteerd zijn in Nederland. Dat zou ook goed kunnen, maar we zullen het waarschijnlijk nooit zeker weten.
Misschien geeft afl. 10 nog nieuwe informatie.

Ja ik wilde weten of jullie die dag erover gehad hebben en wat jullie conclusie hier over is.
Ananas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #436 Gepost op: 9-03-2009, 15:46:16 »
Ja ik wilde weten of jullie die dag erover gehad hebben en wat jullie conclusie hier over is.

Ja, we hebben het er wel over gehad, maar misschien moet iemand anders maar even reageren, want ik zat geloof ik met m'n hoofd in het forum toen de SMS ter sprake kwam.  :D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #437 Gepost op: 9-03-2009, 20:17:34 »
Blijkbaar zit de drang om alles over WIDM te archiveren al lang in mijn bloed, want deze fandag molfanatenbijeenkomst-compilatie vond ik vorige week ergens ver weggestopt in mijn kast.
En die moet er al sinds 2002 liggen.  :o


« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 22:06:02 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #438 Gepost op: 9-03-2009, 22:00:06 »
Aach, zie ik daar ook een mini-Lautjuh op een foto? :P
The British are not impressed.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Het grote WIDM-offtopic-topic!
« Reactie #439 Gepost op: 11-03-2009, 12:09:49 »
Onrust in Noord Ierland.... :(

WIDM is net op tijd weg.
Twijfel is het begin van wijsheid