Auteur Topic: [KANDIDAAT] Bruno  (gelezen 79539 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #140 Gepost op: 29-02-2016, 22:15:47 »
Echt afschrijven hoor nu.
Ik zat halverwege de aflevering vol op hem. Hij keek (in mijn ogen) twee keer heel duidelijk naar de verborgen camera's op het balkon. Vervolgens herkende hij het gerecht van zijn vriendin/vrouw en zei er toen niks over.

Wat doet die pipo dan? Zet even de schilderijen goed en verdient nog 1000 euro in het schietspel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #141 Gepost op: 29-02-2016, 22:40:29 »
Echt afschrijven hoor nu.
Ik zat halverwege de aflevering vol op hem. Hij keek (in mijn ogen) twee keer heel duidelijk naar de verborgen camera's op het balkon. Vervolgens herkende hij het gerecht van zijn vriendin/vrouw en zei er toen niks over.

Wat doet die pipo dan? Zet even de schilderijen goed en verdient nog 1000 euro in het schietspel.

Hij heeft daarvoor ook wel 2000 uit de pot gekegeld. Blijft wel verdacht dat hij en Thibaud 3 (!!!) opdrachten op rij mogen bepalen. De andere 4 geen enkele..
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #142 Gepost op: 29-02-2016, 23:06:14 »
Ik zie dat veel mensen zijn gaan twijfelen door aflevering 5 over Bruno, maar voor mij is het duidelijk dat hij de Mol niet is. Inderdaad de schilderijen goed zetten én als enige 1000 verdienen door niet door Gilles afgeknald te worden. Totaal onnodig voor een Mol. ::zwaai::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #143 Gepost op: 29-02-2016, 23:06:26 »
Echt afschrijven hoor nu.
Ik zat halverwege de aflevering vol op hem. Hij keek (in mijn ogen) twee keer heel duidelijk naar de verborgen camera's op het balkon. Vervolgens herkende hij het gerecht van zijn vriendin/vrouw en zei er toen niks over.

Wat doet die pipo dan? Zet even de schilderijen goed en verdient nog 1000 euro in het schietspel.
Echt he? ::rofl::

Afschrijven durf ik nog niet, al was die schilderijenopdracht wel geheel door hem geslaagd. Aan de andere kant had hij er daarvoor nog wel €2000 uit gehaald en keek hij bij het eten indd duidelijk in de camera. Dat hij die laatste opdracht slaagde is voor mij geen reden om hem af te schrijven aangezien zijn tactiek wel heel gevaarlijk was daar.

Na deze aflevering is hij flink gezakt op mijn lijstje, maar nog steeds verdachter dan Hanne en Stijn ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #144 Gepost op: 29-02-2016, 23:20:40 »
Hij heeft het spelletje heel goed door. Hij pakt veel geld, maar laat tegelijkertijd ook veel liggen. Het is zoals Hugo zei: je moet niet altijd saboteren, je moet ook af en toe iets goed doen.

Mijn mening is daarbij dat Bruno dat uitstekend in de vingers heeft. Afschrijven als mol kan nog altijd, maar nu ''zeker en vast'' nog niet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #145 Gepost op: 29-02-2016, 23:34:58 »
Ik dacht als Bruno die vrijstelling in zijn envelop heeft is ie misschien toch de mol. Omdat hij ook als eerste een envelop mocht trekken. Soms worden daar afspraken over gemaakt van tevoren zodat de mol een bepaalde envelop kan pakken. Ik vond hem best verdacht bij het wijn proeven samen met Thibaud. En met die schilderijen leek hij erop aan te sturen dat de opdracht ging mislukken. Maar dan is het niet te rijmen dat hij daarna de twee schilderijen alsnog goed neerzet. En dan hebben we het nog niet over de 1000 euro die hij nog binnenhaalt  bij de laatste opdracht. Op zich vond ik de niet zelf gekozen positie van Thibaud en Bruno een prima molpositie omdat daar meer geld verloren kon worden, maar nee ik zie Bruno niet als de mol, dat wijnproeven dat is best moeilijk en ook Thibaud haalde de dure wijn er niet uit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #146 Gepost op: 29-02-2016, 23:39:53 »
Bruno had de beste positie vandaag. Hij heeft idd gele verdiend, maar ook verloren. Zodra Thibaud zei, wijn 4 weg ging ie gelijk mee. Dat eten was ook raar.
Alleen wel 2x geld verdiend, maar niet zoveel.

Iig niet zoveel als bijv. een Hanne of Stijn. Misschien teveel verdacht. Misschien zat Thibaud wel vol op hem, heeft ie m geprobeerd aan het twijfelen te krijgen en is ie er nu uit.

Ow heerlijk spel dit. ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #147 Gepost op: 29-02-2016, 23:47:24 »
Bruno zakt iets als verdachte, Gilles stijgt iets.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #148 Gepost op: 29-02-2016, 23:50:39 »
Ik dacht als Bruno die vrijstelling in zijn envelop heeft is ie misschien toch de mol. Omdat hij ook als eerste een envelop mocht trekken. Soms worden daar afspraken over gemaakt van tevoren zodat de mol een bepaalde envelop kan pakken.

Maar het maakt voor de mol toch niks uit wie die vrijstelling in zijn of haar envelop krijgt? Als hij zelf maar afgaat/ zoveel mogelijk kandidaten afschiet.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2016, 01:08:31 »
Maar het maakt voor de mol toch niks uit wie die vrijstelling in zijn of haar envelop krijgt? Als hij zelf maar afgaat/ zoveel mogelijk kandidaten afschiet.
Ja dat is zo ::), ik had even lichte twijfels over Bruno maar nee hij had zich als mol dan toch zeker af laten schieten, vrijstelling of niet.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #150 Gepost op: 1-03-2016, 01:58:31 »
Bruno afschrijven, no way! Net nu moet je molradar gaan aanspringen. Dit is precies wat een Mol doet. Geven en nemen, alles mooi in balans. En niet vergeten, ook zijn vriendin was goed bezig met de tangram. Misschien had Gilles' moeder het gewoon beter in de vingers? Uiteindelijk blijft het in handen liggen van de bezoekers. De kandidaat kan het nog zo goed uitleggen, als hun bezoeker niet stressbestendig genoeg is of geen puzzelaar, maak je maar weinig kans meer.

En niemand vind het vreemd dat net Bruno door de presentator zomaar wordt aangesteld om de wijnproef te doen. Daarbij heeft hij ook nog eens vijftien jaar ervaring bij een wijnclub. En vind hij dus een €200 fles een flutwijntje. Hij kon niet ruiken vorige aflevering, maar proeven en ruiken gaat dan weer wel. En weeral gaat hij mee in de mening van een ander. Feit blijft dat er eerst € 2000 uit ging vooraleer ze geld verdienden.

Zaten er misschien te veel mensen op Bruno en moest hij er een paar van zich afschudden? Dan zou dat wel te verklaren zijn waarom hij plots in deze aflevering samen met Thibaud de enige is die geld verdient! Hiervoor deed hij geen klop, en plots is hij de man die als enige de finish haalt. Afl. 3 werd hij nog stoemelings afgeschoten en nu blijkt hij een natuurtalent. En met de schilderijen leek het precies ook een beetje op last-minute iets goed doen. Hier klopt iets niet.

In De Mol 3 deed De Mol ook zoiets waardoor er een kandidaat afviel die als eerste op de juiste Mol inzette in de test, die sloeg toen aan het twijfelen en viel dezelfde aflevering af. Zou een perfect rookgordijn kunnen zijn.

Oh ja, wat zei Gilles ook weer vorige week? Ik heb in Stijn zijn molboekje een lijst gezien van al het geld dat werd binnengebracht. En Bruno bengelt ergens onderaan. ;) Goed omgedraaid van Bruno. ::tandpastasmiley::

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #151 Gepost op: 1-03-2016, 08:44:12 »
Volledig eens met de bovenstaande analyse.

Sommigen op het forum denken dat een mol nooit geld mag verdienen maar dat klopt niet. Lees ook de analyse van het laatste nieuws. Die zitten ook juist.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #152 Gepost op: 1-03-2016, 08:49:17 »
Natuurlijk verdient de Mol ook af en toe geld en doet hij vaak dingen goed. De goede acties van Bruno in aflevering 5 waren voor mij slechts het laatste zetje om er "zeker" van te zijn dat hij de Mol niet is. Het gaat om het totale plaatje van alle afleveringen bij elkaar.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #153 Gepost op: 1-03-2016, 10:03:29 »
Ik vond Bruno precies te opzichtig de schilderijen correct leggen, met de gedachte om minder verdacht te worden bij Thibaud. Wat misschien ook gelukt is, en Thibaud op Bruno heeft gestemd? En het dus Bruno niet is.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #154 Gepost op: 1-03-2016, 10:36:50 »
Ik vond Bruno precies te opzichtig de schilderijen correct leggen, met de gedachte om minder verdacht te worden bij Thibaud. Wat misschien ook gelukt is, en Thibaud op Bruno heeft gestemd? En het dus Bruno niet is.

Deze logica klopt volgens mij niet helemaal. Als Bruno de Mol is en hij wordt minder verdacht bij Thibaud, dan stemt Thibaud natuurlijk juist NIET op hem. Met overigens hetzelfde effect, want als Bruno de Mol is en Thibaud stemt niet meer op hem, is de kans groot (groter) dat hij naar huis moet :-)

Maar Bruno is de Mol niet. Precies wat Heinz zegt: afgezien van de acties bij het radiostation, die, als hij toch de Mol is, subliem waren, heb ik door de serie heen te weinig dingen gezien die hem een Mol maken en te veel die hem een kandidaat maken. Daarbij opgeteld het onnodig geld verdienen van gisteren trek ik mijn conclusies.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2016, 10:38:47 door tumtum »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #155 Gepost op: 1-03-2016, 10:53:38 »
Ik vond Bruno precies te opzichtig de schilderijen correct leggen, met de gedachte om minder verdacht te worden bij Thibaud. Wat misschien *niet* gelukt is, en Thibaud op Bruno heeft gestemd? En het dus Bruno niet is.
Deze logica klopt volgens mij niet helemaal. Als Bruno de Mol is en hij wordt minder verdacht bij Thibaud, dan stemt Thibaud natuurlijk juist NIET op hem. Met overigens hetzelfde effect, want als Bruno de Mol is en Thibaud stemt niet meer op hem, is de kans groot (groter) dat hij naar huis moet :-)
Ik bedoelde niet gelukt is. Foutje  :-[
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #156 Gepost op: 1-03-2016, 12:06:31 »
Moeilijke aflevering vandaag.

Bruno had als enige overblijver de controle over 3 proeven (eten 1000, wijn 2000, schilderen 3000), maar hij heeft wel als enige 2000€ in de pot gebracht.

Zeker bij de schilderijen had hij het zeer makkelijk kunnen saboteren, want Thibaud nam telkens een foute keuze.

Voorlopig blijft hij wel mijn hoofdverdachte, maar deze molactie was niet geslaagd.


Bruno - follow the money

Eetproef : 1000 Euro gemist
Wijnproef : 2000 Euro gemist + - 2000 Euro van reeds vergaarde pot = - 5000
Schilderijproef : 3000 Euro gewonnen
Schietproef : 1000 Euro gewonnen

Eindresultaat =  - 1000 Euro dankzij Bruno   

Los van het gespeel zijn er nog een paar heel duidelijke visuele hints die Bruno bevestigen... ga op zoek naar de 7's in het begin van de aflevering en je ziet een aantal fantastisch gevonden regie ingrepen. ::bravo::   

                                                                                                                                               

Offline Krekelmans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #157 Gepost op: 1-03-2016, 12:23:31 »
Die Wijnproef is ongelooflijk moeilijk, zelfs een professional zou daar makkelijk de mist in kunnen gaan, en daarboven stuurde Thibaud op de verkeerde wijn aan.
Bruno heeft juist eigenhandig het meest geld binnen gehaald deze aflevering... Het lijkt me er meer op dat de regie deze aarstmoeilijke opdracht aan Thibaud/Bruno gaf om de rest in de verkeerde richting te sturen. Deze opdracht mislukt zeer makkelijk, waarom zouden ze deze aan de mol geven, om hem extra verdacht te maken?

De vraag is dus op wie Thibaud zou gestemd hebben, aangezien ik hem totaal niet op Bruno stemmen (en op Stijn dus ook niet)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #158 Gepost op: 1-03-2016, 12:35:16 »

Los van het gespeel zijn er nog een paar heel duidelijke visuele hints die Bruno bevestigen... ga op zoek naar de 7's in het begin van de aflevering en je ziet een aantal fantastisch gevonden regie ingrepen. ::bravo::   
                                                                                                                                         

Wat bedoel je met die "7' s" ?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Bruno
« Reactie #159 Gepost op: 1-03-2016, 12:35:38 »
Lees ook de analyse van het laatste nieuws. Die zitten ook juist.

Nooit gedacht dat ik deze 2 zinnen ooit achter elkaar zou lezen.