Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188061 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 13-04-2003, 10:43:53 »
Als je de beelden van het filmpje van de mol goed bekijkt herken ik daar Elise-Astrid of Patricia in. (haardracht en rond gezicht)
Ik geloof helemaal niet in die beelden. Dat kan net zo goed iemand van de redaktie zijn. Of een kabeldrager met een bivakmuts.
Stel je voor: jij mag doet mee aan Wie is de mol, neem je dan een speelgoed mol mee als mascotte?
Misschien wist(en) de vriendin van .... of de kinderen van ... wel dat hij mee ging doen aan de mol en heeft hem als aandenken een mol meegegeven.

Dat kan toch ook?








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline paraceta

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 13-04-2003, 12:19:51 »

Wie roept er nu als eerste als je op vakantie gaat dat je een yogamatje meeneemt, ze wist dat zaken als een lepelaar en een tovenaar nooit gevonden konden worden, ze heeft wel een hotel gevonden maar dat zat volgens mij in het complot, krijg je straks in de laatste aflevering een cameraploeg te zien achter de schermen van de receptie. Op deze manier is ze minder verdacht en heeft ze toch weer 2000 euro uit de pot weten te houden.... MAAR IK TRAP ER NIET IN ELISE!!!!!! ;D ;D ;D

Omdat zij dat als eerste zegt, zorgt ze er ook voor dat bijvoorbeeld Patricia ook ongewone dingen gaat roepen. Iedereen is van het idee af om shampoo, korte broeken en dergelijke mee te nemen.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 13-04-2003, 12:27:45 »
Het is toch ook wel een beetje de sport om orginele dingen te verzinnen  :) Daarbij werkte Elise met een slimme truc door woorden te laten rijmen (lepelaar, tovenaar etc.).

Toch ben ik het er wel mee eens dat ze nu erg verdacht wordt. Zoals die vreemde dingen noemen, dat is natuurlijk wel een subtiele mollenstreek, net als op het laatste moment binnen komen met lintjes, terwijl ze weet dat Ron en Chandrika nog moeten komen (vorige aflevering).








Offline renske

  • Forumlid
ik ga op vakantie en neem mee
« Reactie #163 Gepost op: 16-04-2003, 00:54:27 »
Op een of andere manier wil ik graag dat Elise de mol is, juist omdat ze zo helemaal niet overkomt als de mol. Dat zij dingen als 'yogamatje' roept, of 'tovenaar' vond ik ook verdacht. Zeer verdacht zelfs. Maar aan de andere kant heeft zij er - als ze mol is - voordeel bij als er een hele waslijst met spullen wordt opgenoemd. Hoe langer namelijk die lijst is, hoe moeilijker het wordt voor Chandrika en Ron om alles te vinden en hoe minder geld in de pot!








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 16-04-2003, 11:13:43 »
Ja, maar mes sok kaas sla appel lint tafel laken etc. etc. is volgens mij nog steeds beter te doen dan Yogamatje....

Ik vraag me af wat er gebeurt was als de deelnemers dingen als lucht, nacht etc. hadden opgenoemd...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 16-04-2003, 11:23:13 »
Maar je kan "nacht" toch niet meenemen?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Vincent

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 16-04-2003, 18:12:54 »
Ondertussen ben ik er voor 90% zeker dat Elise de mol is. Een overduidelijke aanwijzing zit in het "ik ga op reis en neem mee"-spel.

In het begin van de uitzending zegt Angela tegen de mol dat hij/zij bij het ikgaopreis-spel
beter bij de twee kan zitten omdat het daar gemakkelijker saboteren zou zijn.  
Op het moment dat Angela twee vrijwilligers vraagt, steken Chandrika en Ron direct de hand op en is Elise te laat. Ron en Chandrika verdwijnen vervolgens waarna Angela iets zegt als "jullie vier gaan dus met mij mee". Een normale reactie hier op is "OK" of gewoon zwijgend mee gaan. Elise zegt echter "Ja" op een toon van dit was niet helemaal de bedoeling. De rest zwijgt. Moeilijk uit te leggen in dit forum, maar als je de aflevering nog op video hebt staan, kijk er dan nog maar eens na. Dan weet je wel wat ik bedoel.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 16-04-2003, 18:21:29 »
Ze trekt er inderdaad een vreemde mond bij, maar echt moeite om bij de twee vrijwillegers te komen doet ze niet. Chandrika en Ron staken namelijk helemaal geen hand op, en Elise ook niet, maar het duurde zelfs even voordat de vrijwilligers bekend waren. Elise had daar best bij kunnen komen.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 16-04-2003, 18:29:13 »
Sja, uiteindelijk bleek Angela het toch niet bij het rechte eind te hebben (of heeft gejokt) dat de beste sabotagekansen bij de niet-bellers lag. Ik vond dat Ron en Chandrika het opmerkelijk goed gedaan hadden om al die spullen bij elkaar te krijgen. Bovendien waren ze met z'n tweeen, waardoor saboteren wellicht teveel zou opvallen.
Ik denk dat de beste sabotagekansen wél bij de 'bellers' lag, door zaken te noemen die vrijwel niet te krijgen zijn.

Zoals o.a. Elise deed dus.








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 16-04-2003, 19:03:35 »
In het begin wordt gezegd: Je kunt het beste niet bellen, want dan kan je beter saboteren. Dat hoeft niet gelijk een aanwijzing te zijn richting: o de mol zit waarschijnlijk daar. Ik denk dat je juist eerder het onverwachte moet nemen. Niet altijd, maar hier kan je op beide wijzen goed saboteren en dan zou ik de niet genoemde manier kiezen ofwel yogamatje, lepelaar e.d. gaan noemen.








Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 17-04-2003, 11:40:27 »
Wie wist waar we die avond gingen slapen! Juist de mol, Wie heeft het hotel geregeld???

ELISE!!

het is niet moeilijk het is gemakkelijk :P




{edit: Hoofdletters omgezet in kleine letters. - Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 17-04-2003, 22:57:40 door Malcolm »
To the batmobile let's go!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 17-04-2003, 14:13:53 »
WIE WIST WAAR WE DIE AVOND GINGEN SLAPEN!!!! JUIST DE MOL, WIE HEEFT HET HOTEL GEREGELD????

ELISE!!

het is niet moeilijk het is gemakkelijk :P

Ik ben nog niet overtuigd, maar misschien als je nog grotere letters gebruikt..... :P







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 17-04-2003, 14:56:47 »
WIE WIST WAAR WE DIE AVOND GINGEN SLAPEN!!!! JUIST DE MOL, WIE HEEFT HET HOTEL GEREGELD????

ELISE!!

het is niet moeilijk het is gemakkelijk :P
we? ben jij ook kandidaat??  :o








Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 17-04-2003, 15:54:53 »
we? ben jij ook kandidaat??  :o

 ;D LOL  ;D








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 17-04-2003, 16:13:08 »
;D LOL  ;D

Het zou zomaar kunnen. ;D

Maarre... echt overtuigend vind ik het ook niet. :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 17-04-2003, 20:04:56 »
WIE WIST WAAR WE DIE AVOND GINGEN SLAPEN!!!! JUIST DE MOL, WIE HEEFT HET HOTEL GEREGELD????

ELISE!!

het is niet moeilijk het is gemakkelijk :P

Ik neem aan dat je deze uitspraak doet naar aanleiding van de opmerking van Angela in 't filmpje aan de mol?  ???

Angela zegt namelijk: 'aan 't einde van de dag komt de groep weer bij elkaar en jij weet waar'. Ik denk dat ze hier meer doelde op 't huisje waar Astrid heen werd gebracht en waar de mannen en vrouwen later weer bij elkaar kwamen na hun opdrachten. 't heeft mijns inziens niks met 't hotel waar ze zouden gaan slapen te maken.  :-\







« Laatst bewerkt op: 17-04-2003, 21:20:52 door Han13 »

Offline Tom_Tom-

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 19-04-2003, 22:34:15 »
Ze is het! Ik weet het echt bijna zeker.

Zal je zien dat ze er volgende week uit moet.... Net als met Ellen vorig jaar.







en de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 20-04-2003, 01:57:49 »
Hmmm, ik ben na deze aflevering juist weer van Elise afgestapt. Ze heeft zich niet gedragen als mol, noch was ze bij de wasopdracht in de goede positie om te saboteren. :-\








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 20-04-2003, 01:59:12 »
Ik blijf het nog even op Elise houden, al heeft niet niet echt veel verdachts gedaan deze aflevering, al zat ze ook bij de eerste opdracht niet in een positie om te mollen. (Het leek me trouwens ook niet dat ze zat te springen om die opdracht te doen.)

Maar als Rene en Elise nog nauwlijks die hotelkamer binnen zijn en nauwlijks doorzocht hebben, begint Elise ineens erg te zoeken in het (dek-)bed/matras in die kamer...  ???

Persoonlijk vind ik dat niet echt logisch...








Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 20-04-2003, 07:45:12 »
De mol kreeg de opdracht om niets te doen en het vertrouwen van de groep te winnen, doe maar net of je van niets weet zei Angela. Elise was bij het paintballen was de enige die ongeschonden door de strijd kwam. Vlakbij de helikopter ging ze heel stuntelig naar voren, het was een hele open ruimte in het bos (anders kan er geen helikopter landen natuurlijk) als de jagers het echt hadden gewild hadden ze haar natuurlijk zo neer kunnen knallen. Dat Ron de vrijstelling zou nemen was wel waarschijnlijk omdat hij dat al eerder had gedaan. Heeft iemand trouwens alle stemmen voor de vertrouwenspersoon opgeteld, als Ron de Mol zou zijn hoe wisten ze dan dat uitgerekend hij de vertrouwenspersoon zou zijn die in de helikopter plaats zou nemen?

Ondanks een aflevering met minder molacties van Elise ga ik nog steeds voor haar als mol. ;D







To the batmobile let's go!!