Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 188062 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 20-04-2003, 09:07:12 »
Ik had eigenlijk best wel te doen met Elise. Schrijf je op een briefje dat je ron vertrouwd, schiet hij je gewoon neer op het moment dat je denkt veel geld verdiend te hebben. En hij wilde ook al niet met haar dansen.











“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 20-04-2003, 09:26:26 »
Maar als Rene en Elise nog nauwlijks die hotelkamer binnen zijn en nauwlijks doorzocht hebben, begint Elise ineens erg te zoeken in het (dek-)bed/matras in die kamer...  ???

Volgens mij keek ze onder 'n tafeltje waarover 'n wit lang kleed zat. Later als Rene en Elise de tafel gaan dekken, zien we dat Rene daaronder 'n krat met porcelein en bestek haald. Waarschijnlijk zag Elise toen ze net de hotelkamer binnenkwamen al dat daar 'n krat onder stond (als 't witte laken niet helemaal tot op de grond was) en keek ze effe wat er precies onderstond. Rene en Elise wisten immers ook nog niet wat ze in die hotelkamer precies zochten om de anderen van 't eiland af te helpen.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 20-04-2003, 10:30:59 »
Moet het nog even nakijken op de video, maar mijn eerste reaktie toen ze neer geschoten werd vond ik een beetje "nep" over komen...

Haar boosheid (tranen?) over het neerschieten... tja... ik weet het niet hoor. Het is toch een spel...
En dan vervolgens haar stemgedrag! Ze heeft een leuke dag met René gehad, gezellig, dansen, lachen... haar vertrouwen in Ron is beschaamd, als een boer die kiespijn heeft laat ze zich omarmen door hem...
En op wie stemt ze?? Op die lieve leuke René...
Valt me op dat ze vaak op de persoon stemt met wie ze die dag iets alleen gedaan heeft, ze wisselt steeds en toch zit ze er nog in, knap hoor..









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 20-04-2003, 10:58:35 »

En dan vervolgens haar stemgedrag! Ze heeft een leuke dag met René gehad, gezellig, dansen, lachen... haar vertrouwen in Ron is beschaamd, als een boer die kiespijn heeft laat ze zich omarmen door hem...
En op wie stemt ze?? Op die lieve leuke René...
Valt me op dat ze vaak op de persoon stemt met wie ze die dag iets alleen gedaan heeft, ze wisselt steeds en toch zit ze er nog in, knap hoor..



inderdaad!
en daarom denk ik ook dat ze de mol is *nu ik astrid los heb moeten laten :-\*

ook over het feit dat 'de mol net moest doen of zijn neus bloedde' als het gaat om het bootje in het water, denk ik ook dat elise hier in een molpositie zou kunnen zitten...
ze zocht naar een aanwijzing in de hotelkamer op rare plaatsen, terwijl rene al snel de brief vind (die gewoon tegen de wand staat (in het zicht dus!)
je gaat toch eerst de kamer rondkijken op zichtbare plaatsen en DAN PAS ga je verder zoeken...
ze overlegt wel netjes met de andere groep op het eilandje of ze de brief open moeten maken.
maar bij de aanwijzingen die op de brief staan, doet ze er lang over *logisch, want de aanwijzing over de boot staat onderaan*
ferdy's reactie is ook zo van 'schiet op'.

en ik denk ook bij het neerschieten dat elise verdacht klungelig het open veld op ging... ze had net zo goed door de jagers neergeschoten kunnen worden (namen die expres afstand nu?)

en buiten dat ik haar reactie nep vond, vind ik het deste verdachter, dat elise nu niet op ron heeft gestemd, maar op rene!

en in het dagboek van de mol staat: 'Ik ben niet geraakt door de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.'
Niet geraakt door de gebeurtenissen, maar misschien wel letterlijk geraakt.
en logisch dat de mol niet geraakt is door de gebeurtenissen. Er is een hele hoop geld weg.







« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 11:01:58 door Zita »

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 20-04-2003, 11:42:15 »
Ik vond Elise in afl. 6 ook niet erg actief als mol. Na de actie van Ron geef ik hem net zoveel kans als Elise. De rest sluit ik min of meer uit.









« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 11:42:41 door anonymol »

Elise is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 20-04-2003, 12:17:04 »
Hallo,

de vorige aflevering bleef er in de naam Quebec de middelste E even iets langer staan...wat ik dan gek vind is dat Elise met het koksuniform aan achter op haar rug ook Quebec heeft staan alleen dan zo: Québec, een streepje op de middelste E, netzoals de vorige aflevering de middelste E, misschien een hint...!?
Ik denk er nog even over na :)









Offline Lonneke

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 20-04-2003, 12:30:56 »
Ondanks een aflevering met minder molacties van Elise ga ik nog steeds voor haar als mol. ;D
Helemaal mee eens Elisefan!!
De positie van Ron was niet zeker.
Die van Elise wel. Ik vermoed dat de jagers precies wisten wie ze als eerste moesten raken. Het is echt geen toeval da Elise niet geraakt wordt.
-Ze legt de portofoon op de wasmachine (vind ik niet slim, maar goed) Als Ferdi hun oproept zegt ze wat tegen René. Expres??
-Elise glimlacht als Astrid vertrekt (ze komt niet close-up in beeld maar je ziet het wel)
-Na de helicopteropdracht komt Elise niet aan het woord, terwijl ze over het algemeen vaak aan het woord komt.  Dat zijn maar kleine dingetjes, maar ik heb ook het gevoel dat zij toneelspeelt.
Ik heb Elise dus op 1 en dan Ron. De andere drie zijn het niet volgens mij.








Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 20-04-2003, 12:43:01 »
Ja goed gevonden, wel vreemd om een portofoon op de wasmachine te leggen. Gelukkig, nu kan ik Elise blijven bedenken.  ;)








Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 20-04-2003, 13:21:00 »
wat ik dan gek vind is dat Elise met het koksuniform aan achter op haar rug ook Quebec heeft staan alleen dan zo: Québec, een streepje op de middelste E,

René :P :P









D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 20-04-2003, 13:25:59 »
Ik heb nog 'ns de aflevering bekeken en ik vind 't toch wel erg vreemd dat Elise eerst Rene op nummer 1 in haar vertrouwenslijstje zet en vervolgens wel op 'm stemt als mol. Ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat ze werkelijk op hem gestemd heeft deze aflevering.

Ik denk daarom dat we hier weer te maken hebben met creatieve montage en dat Elise in werkelijkheid op Ron gestemd heeft, die haar immers 'verraden' had door haar af te schieten.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 20-04-2003, 13:27:12 »
Maar had Elise - als mol - er wel baat bij om tijd te rekken met het voorlezen van de hints bij de eilandopdracht? Wat zou er gebeurd zijn als de kandidaten net te laat binnen zouden zijn gekomen? Het geld was toch al verloren! Zouden ze dan weer terug naar het eiland gebracht zijn?

Tja, wel een 'leuke' actie om je medekandidaten te naaien, maar een mol heeft er eigenlijk niet zoveel aan. Of ging er dan geld uit de pot of zo? Had ik niet begrepen.








Online tureluurs

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 20-04-2003, 13:48:29 »
Maar had Elise - als mol - er wel baat bij om tijd te rekken met het voorlezen van de hints bij de eilandopdracht? Wat zou er gebeurd zijn als de kandidaten net te laat binnen zouden zijn gekomen? Het geld was toch al verloren!
Of ging er dan geld uit de pot of zo? Had ik niet begrepen.

Ik had het zo begrepen : met de opdracht kon 5000 euro verdiend worden, de opdracht was met z'n allen op tijd het hotel binnen komen.
Er konden aanwijzingen gekocht worden met geld uit de pot, het kistje 2500 euro en het openen van de envelop 2500 euro.
Als ze onderweg zijn in het bootje zegt Angela nog (in voice-over): "om het geld weer terug te verdienen moeten ze zorgen dat ze op tijd binnenkomen". (of zoiets)
Dus ja, volgens mij zou er nóg  eens 5000 euro uit de pot gegaan zijn als ze te laat waren geweest.
Of beter gezegd, het geld om de aanwijzingen te kopen was reeds uit de pot gehaald, en werd weer teruggestort toen ze op tijd binnenkwamen, opbrengst 0 euro dus.








« Laatst bewerkt op: 20-04-2003, 13:50:34 door tureluurs »

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 20-04-2003, 14:02:15 »
De mol is in ieder geval een vrouw... Patricia stemde op een man (weet niet meer precies welke) en de rest op een vrouw... Elise of Chandrieka. Win vertrouwen... Het wel halen en dan door iets "onverwachts" neergeknald worden is natuurlijk wel goed. Immers, je bent de held van de groep... Ook door het wassen, het vinden van de aanwijzing (weten ze op het eiland veel dat die gewoon op de open haard of zo staat), en het lekkere eten en de gewassen kleren = vertrouwen winnen). Ook het woord Quebec op het schort en bij rene NIET is opvallend. Verder ben ik blij dat er twee vrouwen uitzijn, omdat ik ervan overtuigd was al vanaf de 1e aflevering de mol een vrouw is... Elise is mijn mol, en het wordt (voor mij) steeds duidelijker!!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 20-04-2003, 14:14:41 »
Of beter gezegd, het geld om de aanwijzingen te kopen was reeds uit de pot gehaald, en werd weer teruggestort toen ze op tijd binnenkwamen, opbrengst 0 euro dus.

Ja, dat klinkt inderdaad heel logisch. Elise had dus wel baat bij treuzelen. Dus als Elise de mol is, dan heeft René de opdracht weer eens gered, door de envelop snel te vinden en er met z'n neus bovenop te staan. ;)








Offline Mollemol

  • Forumlid
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 20-04-2003, 14:24:14 »
Elise is absoluut de mol. Ze legt de portofoon op de wasmachine, praat erdoorheen als Ferdi roept en reageert precies gelijk met Rene. Verder is ze wel erg verbaasd als ze door Ron wordt neergeschoten (goed gespeeld) bij het paintballen. Ze had het echter te goed in de gaten naar mijn idee. De anderen hadden meer tijd nodig om te begrijpen wat Ron had gedaan.
Verder is ze juist heel fanatiek als het niet zo belangrijk is. bijv. gratis hotel regelen.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat ik het weet, want het spel wordt plotseling veel doorzichtiger.








Offline la rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • O happy day! : )
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 20-04-2003, 15:17:23 »
wat ik dan gek vind is dat Elise met het koksuniform aan achter op haar rug ook Quebec heeft staan
dat viel mij ook op. Rene had dat niet op zijn shirt staan en bovendien, ze zijn toch allang weg uit Québec....?! dit kan niets anders dan een hint zijn lijkt me! in de richting van Elise dus, ze heeft ook nog niks gedaan waardoor ik haar minder zou gaan verdenken.
Elise is nog steeds de Mol








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 20-04-2003, 15:58:49 »
Elise is absoluut de mol. Ze legt de portofoon op de wasmachine, praat erdoorheen als Ferdi roept en reageert precies gelijk met Rene.
Inderdaad heel slim om die portofoon bovenop te leggen zodat ie overstemd wordt door de draaiende wasmachine...

Verder is ze wel erg verbaasd als ze door Ron wordt neergeschoten (goed gespeeld) bij het paintballen. Ze had het echter te goed in de gaten naar mijn idee. De anderen hadden meer tijd nodig om te begrijpen wat Ron had gedaan.
Ik had zelfs het idee dat ze erg veel moeite had om haar lachen in te houden tijdens haar toneelspel!








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 20-04-2003, 16:28:31 »
De mol is in ieder geval een vrouw...

Waarom?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 20-04-2003, 17:28:21 »
Waarom?

Als je die reply verder had gelezen:

De mol is in ieder geval een vrouw... Patricia stemde op een man (weet niet meer precies welke) en de rest op een vrouw...







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 20-04-2003, 17:32:24 »
Als je die reply verder had gelezen:

De mol is in ieder geval een vrouw... Patricia stemde op een man (weet niet meer precies welke) en de rest op een vrouw...

Het feit dat iedereen op een vrouw stemt wil nog niet zeggen dat de mol dan ook een vrouw is toch?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”