Auteur Topic: MolTalk  (gelezen 162947 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2016, 21:57:42 »
Klaas wordt inderdaad uit de wind gehouden. En kreeg het idee dat JW meer wist als dat hij liet merken :D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2016, 21:59:02 »
Tijdens het kijken van Moltalk, krijg ik steeds meer het gevoel dat ze zo min mogelijk klaas betrekken in alle hints etc.

Jan-Willem komt ons dan ook nog eens vertellen dat Klaas zeker een kandidaat is en 0,000000% Mol in zich heeft.

Klaas wordt inderdaad uit de wind gehouden. En kreeg het idee dat JW meer wist als dat hij liet merken :D

Dit dus.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2016, 22:06:01 »
Programma duurt veel te kort met amper 20 minuten. Dan ook nog eens constant Twitter berichten voor lezen. Zonde van de 3 oud-kandidaten die amper aan het woord komen.
When life knocks you down, fight back!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: MolTalk
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2016, 22:10:37 »
Tijdens het kijken van Moltalk, krijg ik steeds meer het gevoel dat ze zo min mogelijk klaas betrekken in alle hints etc.
Ik had exact hetzelfde gevoel!
Meer L

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: MolTalk
« Reactie #204 Gepost op: 23-01-2016, 22:13:19 »
Ja dat was wel heel erg opmerkelijk. Dat ze wel lieten zien hoe fanatiek klaas was (met die gezichtsuitdrukking in de kajak). Maar aan de andere kant, de mensen aan tafel en Viv en Rik weten ook niet meer... die hebben alleen de aflevering vooruit gezien, toch? Maar de uitspraak van JW blijft opmerkelijk  ::jaja::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #205 Gepost op: 23-01-2016, 22:15:15 »
JW lijkt trouwens ook een beetje op Klaas vind je ook niet?
#teamamaimiljaarde

Re: MolTalk
« Reactie #206 Gepost op: 23-01-2016, 23:11:15 »
Dat gevoel dat ze Klaas bewust uit de wind houden heb ik ook. Omdat maar een heel klein percentage van de kijkers de KLAAS-hint zal kennen, willen ze misschien voor het grote publiek de mol nog een beetje mysterieus houden?

Verder is dit echt een slap aftreksel van de eerdere Moltalks. Ik denk vooral doordat ze het nu commercieel willen uitbuiten, waar het voorheen gewoon een beetje kletsen was tussen presentatoren, gasten en publiek die allemaal hun zegje konden doen. Nu is het zeer strak, veel twitteronzinhints en geen tijd om 10 minuten 1 actie uit te diepen. Jammer, hopelijk volgend jaar weer gewoon online.

Trouwens, vandaag was echt het dieptepunt. volgens mij duurde het nog geen 20 minuten en de gasten kwamen echt amper aan het woord.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2016, 00:41:45 »
Aan de andere kant, in 2014 hebben ze ook vrijwel nooit Freek besproken (wat ik toen ook heel opvallend vond - waarschijnlijk omdat het mijn mol was) en het bleek ook niks te zijn. Terwijl Freek meer verdachte acties had dan Klaas nu

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2016, 10:21:00 »
Volgns mij hebben de oud-kandidaten duidelijke instructies meegekregen. Vorige week kwam Kim met een fantastische hint richting Tim. En nu moest Jan Willem vertellen hoe gewoon Klaas doet. Ik vind het allemaal behoorlijk onbetrouwbaar. Het is niet voor niets dat ze niet in gesprek gaan met gewone kijkers. Oud-kandidaten kun je namelijk vragen om mee te werken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2016, 10:58:39 »
Ik denk echt dat de makers de kijkers hebben overschat en daar baal ik van.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #210 Gepost op: 24-01-2016, 11:08:34 »
Ik geef moedermol in deze gelijk. Ik denk niet dat ze zo ver gaan dat ze de gasten bij moltalk instructies gaan geven.

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #211 Gepost op: 24-01-2016, 12:16:29 »
Nu Moltalk op tv is vind ik dat de waarde van het programma is afgenomen in vergelijking met internet. Je zit nu op tv strak vast aan tijdschema's en het lijk heel erg geregisseerd. Er wordt vluchtig door de opdrachten heen gekeken, en wat Tweets behandeld.
Toen het op internet was kwam er nog wel eens een kandidaat binnen tijdens de uitzending nu zitten ze allemaal backstage te kijken. Uitgebreider op opdrachten of theorieën in gaan dat is nu niet meer mogelijk omdat ze dan in tijdnood komen met de programma's die later staan gepland. Wellicht moeten ze het reclameblok schrappen heb je al ongeveer 7 minuten extra.
De jacht is geopend

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #212 Gepost op: 24-01-2016, 13:12:51 »
Nou ja, doorgestoken kaart of niet... Wel heb ik het idee dat ze bewust het programma korter houden zodat de aflevering ook wat oppervlakkiger wordt besproken. Gewoon even van iedereen een kort verdacht momentje: niks wat we niet al letterlijk in de uitzending hadden gehoord en geen enkele verdieping. Vul het aan met nog wat absurd slechte hints (want goede hints vind je gewoon niet binnen een kwartier na de uitzneding), klaar.

Het is goedkope rehash om wat kijkcijfers te scoren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2016, 13:18:36 »
Dat reclameblok is natuurlijk hard nodig voor de inkomsten van de omroep, het is ongeveer het populairste programma van de NPO, en er haken veel kijkers af voor Moltalk. Ik begrijp wel dat ze dat reclameblok niet inkorten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #214 Gepost op: 24-01-2016, 13:21:35 »
Volgns mij hebben de oud-kandidaten duidelijke instructies meegekregen. Vorige week kwam Kim met een fantastische hint richting Tim. En nu moest Jan Willem vertellen hoe gewoon Klaas doet. Ik vind het allemaal behoorlijk onbetrouwbaar. Het is niet voor niets dat ze niet in gesprek gaan met gewone kijkers. Oud-kandidaten kun je namelijk vragen om mee te werken.

Het kan ook zo zijn dat Jan-Willem vertrouwenspersoon is van Klaas en daardoor dus niks kan vertellen. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat JW zijn vertrouwenspersoon is.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: MolTalk
« Reactie #215 Gepost op: 24-01-2016, 13:25:04 »
Het kan ook zo zijn dat Jan-Willem vertrouwenspersoon is van Klaas en daardoor dus niks kan vertellen. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat JW zijn vertrouwenspersoon is.

Dit vermoed ik ook ja. Kandidaten kiezen, als het kan, wel een oud-kandidaat als vertrouwenspersoon...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #216 Gepost op: 24-01-2016, 13:29:15 »
Die kans is groot, en dus zal Jan-Willem vertellen dat Klaas zo gewoon overkomt. De redactie weet vast wel wie de vertrouwenspersoon is...

Nja, sorry, ik zal ophouden met mijn wantrouwen, zoals gezegd baal ik er gewoon van dat de redactie van WIDM ons zo heeft onderschat, met zulke dikke hints.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #217 Gepost op: 24-01-2016, 13:39:42 »
Nja, sorry, ik zal ophouden met mijn wantrouwen, zoals gezegd baal ik er gewoon van dat de redactie van WIDM ons zo heeft onderschat, met zulke dikke hints.

+1

Ik had al zo'n vermoeden dat het dit seizoen wel eens erg makkelijk kon worden toen Art in aflevering 1 haarfijn begon uit te leggen wat een zwarte vrijstelling precies deed.

Maar goed, eerst maar eens afwachten of het echt zo is of dat de mol ons een enorme streek aan het leveren is.

OT: Moltalk niet gekeken. Ik zie het nut er niet van in nu we toch al 'weten' wie de mol is (en de sterkste hints worden toch niet behandeld. Ik mis Joeri.).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #218 Gepost op: 24-01-2016, 13:50:37 »
Het kan ook zo zijn dat Jan-Willem vertrouwenspersoon is van Klaas en daardoor dus niks kan vertellen. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat JW zijn vertrouwenspersoon is.

Het zijn vrienden inderdaad en collega's, dus dat lijkt behoorlijk voor de hand te liggen. :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #219 Gepost op: 29-01-2016, 15:58:51 »
 

Het lijkt wel dat niemand er meer rekening mee houdt dat Klaas wel eens niet de mol kan zijn ::rofl::

Ja, daar ben ik het van ganser harte, en dat is nogal wat!, mee eens. Er zijn al vele tunnels gegraven. Het is een kunst om alles zo te wenden of keren dat het ergens op moet slaan. Arme Klaas. Hij doet zo zijn best om "gewoon zichzelf" te zijn.
Maar even gewoon, waarom zou zijn vriend hem niet zichzelf vinden zijn? En dat ook menen?
Kan me werkelijk niet voorstellen dat hem ingeseind wordt dat hij iets wel of niet mag zeggen over Klaas. Als het goed is, is hij niet de vertrouwensman van Klaas. Dus weet hij het net zo min als wij. Leuk toch al die meningen, maar vergeet niet, niets is wat het lijkt!
« Laatst bewerkt op: 29-01-2016, 17:45:52 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »