Auteur Topic: MolTalk  (gelezen 162939 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #240 Gepost op: 31-01-2016, 01:08:12 »
Ik vond deze aflevering van MolTalk veel beter tot zijn recht komen dan de vorige afleveringen. Doordat er maar twee gasten waren, was het wat mij betreft minder chaotisch en was er meer tijd om dieper in te gaan op de meningen van Pieter en Jennifer. Dan lijkt het toch meer op analyseren van de aflevering. Ik zou het prima vinden als ze voortaan maar twee kandidaten vragen per uitzending.

Eensch. +1

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: MolTalk
« Reactie #241 Gepost op: 31-01-2016, 09:02:20 »
Vanaf nu iedere week iemand ziek maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #242 Gepost op: 31-01-2016, 13:31:44 »
Met twee mensen loopt het beter. Voor een kwartiertje hebben ze dan duidelijk de tijd om zinnige dingen te zeggen zonder dat Rik de tijd in de gaten hoeft te houden. Hopelijk zijn de uitnodigingen nog niet verstuurd voor komende aflevering.

Ook leuk hoe Viviënne nooit iemand afschrijft, maar altijd benadrukt waarom iemand wel de mol kan zijn.

Re: MolTalk
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2016, 17:59:20 »
Best wel bijzonder hè? Dat WIDM zowel het beste format als de beste productie van Nederland heeft :D
Niet om zuur over te komen, maar de beste productie heft WIDM echt niet hoor. De afgelopen jaren hebben ze het zich er vrij makkelijk vanaf gemaakt en naar mijn mening is het eigenlijk juist tijd voor wat vernieuwing in de productie. Het is toch niet best dat iedereen al weet wie de mol is omdat ze een megahint planten in één van de eerste afleveringen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #244 Gepost op: 31-01-2016, 18:11:09 »
Niet om zuur over te komen, maar de beste productie heft WIDM echt niet hoor. De afgelopen jaren hebben ze het zich er vrij makkelijk vanaf gemaakt en naar mijn mening is het eigenlijk juist tijd voor wat vernieuwing in de productie. Het is toch niet best dat iedereen al weet wie de mol is omdat ze een megahint planten in één van de eerste afleveringen?
De kloosterhint is inderdaad doodzonde, maar ik doel er meer op dat, ondanks die hint, we nog steeds blijven kijken om de waarop het programma gemaakt wordt en in beeld gebracht wordt. Wie is de Mol heeft absoluut de mooiste beelden, heeft een uitstekende montage, ze weten me toch elk seizoen weer te verrassen met nieuwe opdrachten en nieuwe jasjes van opdrachten, de selectie van de kandidaten wordt zorgvuldig gedaan, enzovoorts. Ik moet toegeven dat de 'beste' productie nog altijd subjectief is en ik ken bijvoorbeeld de kwaliteit van dramaseries niet goed, maar ik durf wel te beweren dat WIDM één van de meest zorgvuldig gemaakte programma's van de Nederlandse televisie is ::jaja::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #245 Gepost op: 31-01-2016, 18:52:20 »
niet best dat iedereen al weet wie de mol is omdat ze een megahint planten in één van de eerste afleveringen?
Helemaal eens hoor, ik vind (na JP's vertrek) de hele regie dit jaar echt prut, inclusief Moltalk. Ik vind Rik en Viv top, maar de overduidelijke verordening dat ze helemaal niks mogen zeggen over Klaas als mol (dat dat is uitgekomen) haalt veel weg van het 'journalistieke' gehalte dat Rik toch zou moeten brengen. Puur zaterdagavondvermaak, voor met een biertje lui op de bank, niet nadenken verder!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #246 Gepost op: 31-01-2016, 19:02:20 »
Niet om zuur over te komen, maar de beste productie heft WIDM echt niet hoor. De afgelopen jaren hebben ze het zich er vrij makkelijk vanaf gemaakt en naar mijn mening is het eigenlijk juist tijd voor wat vernieuwing in de productie. Het is toch niet best dat iedereen al weet wie de mol is omdat ze een megahint planten in één van de eerste afleveringen?

Ik denk en hoop dat jij nog verrast wordt.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #247 Gepost op: 31-01-2016, 20:47:10 »
Helemaal eens hoor, ik vind (na JP's vertrek) de hele regie dit jaar echt prut, inclusief Moltalk. Ik vind Rik en Viv top, maar de overduidelijke verordening dat ze helemaal niks mogen zeggen over Klaas als mol (dat dat is uitgekomen) haalt veel weg van het 'journalistieke' gehalte dat Rik toch zou moeten brengen. Puur zaterdagavondvermaak, voor met een biertje lui op de bank, niet nadenken verder!!!

Ik vind het ook opvallend dat de kloosterhint compleet gemeden wordt in moltalk. Ligt misschien ook aan dat er alleen oud deelnemers aan het woord komen. Zou bijvoorbeeld een Heinz of een Joeri aan het woord komen zou het vast en zeker genoemd worden. En deze hint moet toch ook tientallen malen naar ze getweet zijn? Het zou me wel geinig lijken als er een gast aanschuift die wel eens op internet kijkt en deze hint op tafel gooit
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 20:49:09 door Qper »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2016, 22:30:08 »
Ik vind het ook opvallend dat de kloosterhint compleet gemeden wordt in moltalk. Ligt misschien ook aan dat er alleen oud deelnemers aan het woord komen. Zou bijvoorbeeld een Heinz of een Joeri aan het woord komen zou het vast en zeker genoemd worden. En deze hint moet toch ook tientallen malen naar ze getweet zijn? Het zou me wel geinig lijken als er een gast aanschuift die wel eens op internet kijkt en deze hint op tafel gooit

Volgens mij heeft er eerder mee te maken dat ze liever de aflevering bespreken. Maar daarna is er geen tijd meer...
klaar voor de strijd

Re: MolTalk
« Reactie #249 Gepost op: 31-01-2016, 22:41:29 »
De kloosterhint is inderdaad doodzonde, maar ik doel er meer op dat, ondanks die hint, we nog steeds blijven kijken om de waarop het programma gemaakt wordt en in beeld gebracht wordt. Wie is de Mol heeft absoluut de mooiste beelden, heeft een uitstekende montage, ze weten me toch elk seizoen weer te verrassen met nieuwe opdrachten en nieuwe jasjes van opdrachten, de selectie van de kandidaten wordt zorgvuldig gedaan, enzovoorts. Ik moet toegeven dat de 'beste' productie nog altijd subjectief is en ik ken bijvoorbeeld de kwaliteit van dramaseries niet goed, maar ik durf wel te beweren dat WIDM één van de meest zorgvuldig gemaakte programma's van de Nederlandse televisie is ::jaja::

Ik ben zeker met je eens dat het een zeer fraai gemaakt programma is. En ik kijk het met veel plezier:)

Ik denk en hoop dat jij nog verrast wordt.

Dat vind ik naief van je. Het is toch gewoon al zeker wie de mol is dit jaar? Als ik erom kon wedden zou ik rustig 500 euro inzetten ;D Ik hoop overigens echt van harte dat ik verrast word hoor, maar dat is dit jaar gewoon uitgesloten.


Offline Shiba

  • Forumlid
Re: MolTalk
« Reactie #250 Gepost op: 31-01-2016, 22:52:12 »
Misschien is het wel naïef om de kloosterhint aan Klaas te koppelen.  >:D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: MolTalk
« Reactie #251 Gepost op: 31-01-2016, 23:02:48 »
en terug naar Moltalk ::joehoe::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Re: MolTalk
« Reactie #252 Gepost op: 31-01-2016, 23:05:55 »
Misschien is het wel naïef om de kloosterhint aan Klaas te koppelen.  >:D

Nee hoor. Deze serie is echt klaar, als je de Mol probeert te ontdekken:D Stel je maar eens voor dat je bijvoorbeeld Ellie bent en goed hebt opgelet in het klooster. Je schrijft alle zinnen in je molboekje en interpreteert de hint goed. Je koppelt de laatste letters van de laatste woorden en ziet op je papier:  'K-L-A-A-S'. Je hebt de mol ontdekt! Je zet alles in op Klaas, maar vliegt eruit. Later hoor je dat dit dan een valse hint was, om kijkers op een dwaalspoor te zetten. Dat is echt niet te verkopen naar de kandidaten en gewoon uitgesloten. De hint was ook echt niet makkelijk hoor, maar een paar goede puzzelaars hier hadden hem uiteindelijk vrij snel door. Naast deze hint is Klaas zijn portret ook te vinden op het nolgeld, zit hij regelmatig in aangewezen sleutelposities en komt hij (subjectief) zeer vreemd en onnatuurlijk over in de biechten.Ook zitten veel kandidaten al op hem, en doen ze bij Moltalk erg krampachtig om de grote hints naar Klaas te negeren.

Dat laatste vind ik interessant. Waarom bespreken ze de grote hints naar Klaas niet gewoon? Een bewuste keuze, of gewoon omdat ze er niet van op de hoogte zijn?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: MolTalk
« Reactie #253 Gepost op: 31-01-2016, 23:12:18 »
Ze zijn zeker op de hoogte van de kloosterhint. Ik heb het er toen ik bij MolTalk was nog met wat mensen van de productie over gehad.  :)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #254 Gepost op: 31-01-2016, 23:23:19 »
Vivienne lijkt ook zenuwachtig wanneer er over Klaas gesproken wordt. Viel me gister op. En moltalk behandelt elke kleine hint. De kloosterhint is nog geen enkele keer genoemd in het programma..
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 00:11:18 door keesisdemol »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #255 Gepost op: 31-01-2016, 23:28:19 »
Ze zijn zeker op de hoogte van de kloosterhint. Ik heb het er toen ik bij MolTalk was nog met wat mensen van de productie over gehad.  :)

En wat werd er door ze gezegd?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: MolTalk
« Reactie #256 Gepost op: 31-01-2016, 23:46:51 »
En wat werd er door ze gezegd?

Ik weet het niet meer precies, maar iemand vroeg wie ik dacht dat de Mol was. Ik antwoordde Klaas en toen zei zij iets in de richting van: "ook vanwege die grote hint?" Daarna vertelde ze nog dat zij het niet weet. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #257 Gepost op: 1-02-2016, 00:52:32 »
Ze zijn zeker op de hoogte van de kloosterhint. Ik heb het er toen ik bij MolTalk was nog met wat mensen van de productie over gehad.  :)

Dat spreekt voor zich. Hij komt overal op internet en radio voor ;). Maar moltalk is er niet voor hints uit eerdere afleveringen, moltalk bespreekt enkel feiten uit de laatste aflevering, dus ik snap niet zo goed dat iedereen hier vind dat ze die hint 'krampachtig' vermijden. Maar soit.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolTalk
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2016, 03:37:27 »
Dat spreekt voor zich. Hij komt overal op internet en radio voor ;). Maar moltalk is er niet voor hints uit eerdere afleveringen, moltalk bespreekt enkel feiten uit de laatste aflevering, dus ik snap niet zo goed dat iedereen hier vind dat ze die hint 'krampachtig' vermijden. Maar soit.

Sluit ik me volledig bij aan.

Daarbij geloof ik niet dat ze in Moltalk weten wie de mol is  ::helderziend::
dus er valt niks 'krampachtig' te vermijden

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: MolTalk
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2016, 07:28:42 »
Dat ze de kloosterhint niet uitgebreid behandelen snap ik wel - al kunnen ze misschien best een bruggetje vinden om hem toch te bespreken. De Molgeldhint echter, die kunnen ze elke aflevering bespreken. Als ze die goed uit zouden leggen (dus inclusief de nuances van Rat die hem zo sterk maken), zouden ze ook al aardig in de richting komen. Dan is het te hopen dat 'ie niet wordt weggewoven onder het mom van 'dat kan iedereen zijn' - want dat kan het niet.Hopelijk komt die volgende week, wanneer we Cécile ook zien puzzelen.
...óf niet!