Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 258441 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #440 Gepost op: 16-04-2006, 14:28:17 »
Mee eens, ze is ook niet mijn favoriet, maar als zij zo is, dan is ze zo en dan respecteer ik dat.
Wat ook helpt: jezelf gewoon voornemen om je niet aan haar te gaan ergeren. Geniet maar van het Argentijnse landschap achter haar.
The British are not impressed.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #441 Gepost op: 16-04-2006, 14:28:50 »
ik vind ook dat er regelmatig over de scheef gegaan wordt, met opmerkingen over milouska.

is er hier iemand, die milouska haar daden kan verantwoorden?


Natuurlijk kan ik dat. Ze is de Mol  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #442 Gepost op: 16-04-2006, 15:16:56 »
Natuurlijk kan ik dat. Ze is de Mol  ;D

hehe, oke, maar ik meen het. een ieder die zich aangevallen voelt, denk er maar is over na.
en wat is er precies irritant aan haar? dat ze dingen doet die je zelf niet zou doen (omdat jij niet zo dom bent?)?
dat ligt dan meer aan jou en niet aan haar, wat heeft zij er mee te maken dat jij iets anders zou doen?

ze doet wat zij denkt dat goed is, en daar heeft neimand, maar dan ook niemand commentaar over te leveren. net als niemand commentaar hoeft te hebben op wat jij zelf doet [mits je er niemand mee kwetst.]

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #443 Gepost op: 16-04-2006, 18:32:33 »
Ik heb wel vaak bij haar acties: denk ff na! Maar voor mij is ze de mol en speelt ze dit allemaal. Ik irriteer me er echter absoluut niet aan: ik vind het wel wat toevoegen aan de serie. :)
WIDM addicted....

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #444 Gepost op: 16-04-2006, 22:15:07 »
hehe, oke, maar ik meen het. een ieder die zich aangevallen voelt, denk er maar is over na.
en wat is er precies irritant aan haar? dat ze dingen doet die je zelf niet zou doen (omdat jij niet zo dom bent?)?
dat ligt dan meer aan jou en niet aan haar, wat heeft zij er mee te maken dat jij iets anders zou doen?

ze doet wat zij denkt dat goed is, en daar heeft neimand, maar dan ook niemand commentaar over te leveren. net als niemand commentaar hoeft te hebben op wat jij zelf doet [mits je er niemand mee kwetst.]

ik vind dat er ook regelmatig overdreven wordt trouwens. Ze doet dingen die heus niet zo dom zijn. Haar straatnaam afschermen? Nadelig voor Fred, maar dat is toch gewoon heel slim? Zo is het spel  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #445 Gepost op: 16-04-2006, 22:41:11 »
Mensen, wat maken jullie je druk om Milouska. Ze kwam er toch in Argentinië achter dat ze zwanger was? Wie weet heeft ze gewoon last van haar hormonen  ::rofl:: en rent ze naar die badkamerwinkel om te spugen  ::oink:: !

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #446 Gepost op: 16-04-2006, 22:44:28 »
ik vind dat er ook regelmatig overdreven wordt trouwens. Ze doet dingen die heus niet zo dom zijn. Haar straatnaam afschermen? Nadelig voor Fred, maar dat is toch gewoon heel slim? Zo is het spel  :-\\

De straatnaam afschermen vind ik ook een slimme zet. Maar het zijn meer de dingen als een badkamerzaak binnenlopen voor een boekenkast, je moet nog een computer halen, speelgoed heb je al en toch kom je uiteindelijk aanzetten met nog meer speelgoed wat in principe niet nodig is.

Dat Milouska zes jokers in de fabriekshal pakte was een zeer slinske manier, dergelijke dingen zijn  juist leuk. En ook dat ze met Roderick/Liz in ruil voor beide 1 joker informatie wilde hebben over hun verblijf.

Dus het zijn slechts enkele dingen bij Milouska, maar andere dingen zijn juist prima!

@kabouter: tja, wie zal het zeggen... zou natuurlijk goed kunnen. Bedoel, als het echt zo is dat ze er in Argentinie achter kwam dan zullen de hormonen zeker wel meespelen in haar gedrag.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #447 Gepost op: 16-04-2006, 23:17:49 »
Wat betreft die boekenkast: als Milouska de mol is speelt ze het dus erg goed dat Fred denkt dat ze gewoon dom bezig is... Maar we weten ook niet wat er aan vooraf is gegaan.

Misschien is Fred wel de mol: stel ze heeft ze tegen Milouska gezegd: "Als jij nou eens in die winkel gaat vragen om een boekenkast..." en Milouska zegt vervolgens "Ja, maar dat is een badkamerwinkel..." en Fred zegt "Nou ja je kunt het in elk geval proberen!"
En in het achteraf ingesproken commentaar maakt ze nog even duidelijk hoe dom ze het vindt...jaja  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #448 Gepost op: 16-04-2006, 23:22:08 »
Ik vind het echt not done om eventueel straks te horen: "Milouska is de mol" In mijn mening is er nog nooit een slechtere mol geweest dan Milouska

Ik snap dit echt niet, volgens mij is er nog nooit een betere mol geweest dan Milouska. Ermee wegkomen dat je echt -alle- opdrachten die je krijgt verknalt! En dat too obvious zoals Yvon maar geen enkele kandidaat heeft ooit op haar gestemd, nu begint alleen Fred haar te verdenken. Ik vind het steeds mooier om te zien. Wel te makkelijk voor ons kijkers maar goed, je kan ook niet heen om deze mollenstreken als regie. Ze proberen al zoveel mogelijk te knippen maar alles wegknippen kan eenvoudigweg niet. Ik vind de andere kandidaten gewoon erg naief. Je kijkt toch gewoon bij elke opdracht wat de beste positie is voor de mol in dat spel? Zelfs Roderick die ik toch intellectuele capaciteiten zou willen toedichten slaat dan volledig de plank mis, totaal onlogisch zoals hij dan denkt. Milouska zit telkens op exact de juiste positie en verknalt de boel, toch pakt ze alle kandi's totaal in, fantastisch!  ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #449 Gepost op: 17-04-2006, 00:38:04 »
Ik snap dit echt niet, volgens mij is er nog nooit een betere mol geweest dan Milouska.

Milouska de beste Mol ooit? Even rekenen:
Jaar  Mol   Vrda  Potgeld  #Opdr Geld/#Opdr
2001  Nico    4     19318    15     1288
2002  George  0     41300    17     2429
2003  Elise   3     28400    15     1893
2005  Yvon    2     17000    13     1307
2006  ??      ?     15000    13     1154
Inderdaad: de pot heeft na 6 afleveringen nog nooit zo laag gestaan en ook is er nog nooit gemiddeld zo weinig geld per opdracht verdiend. Wie ook de Mol is, hij/zij doet het wat dat betreft goed. Niemand wordt door meer dan twee personen verdacht en dat is in dit stadium van het spel ook beter dan gemiddeld.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #450 Gepost op: 17-04-2006, 08:35:46 »
2001  Nico    4     19318    15     1288
2002  George  0     41300    17     2429
2003  Elise   3     28400    15     1893
2005  Yvon    2     17000    13     1307
2006  ??      ?     15000    13     1154
Interessant om het zo eens onder elkaar te zien. Ik denk dat velen het met mij eens zijn als ik zeg dat George de beste mol ooit was. Qua geld blijkt dat echter nergens op te slaan. Blijkbaar vind ik het vooral leuk als de mol zijn/haar werk doet terwijl hij/zij ondertussen met iedereen beste vrienden is. Dat lukt bij Milouska helaas niet zo goed. Maar ik vind het wel heel knap van haar dat ze zich staande weet te houden en vrolijk door blijft mollen terwijl ze weet dat ze meer populair zou zijn wanneer ze een keer iets goed zou doen. Want het lijkt me erg zwaar om drie weken lang door iedereen te worden gezien als een domme doos. Petje af Milous!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #451 Gepost op: 17-04-2006, 09:39:57 »
Niemand wordt door meer dan twee personen verdacht en dat is in dit stadium van het spel ook beter dan gemiddeld.
Mooi staatje heb je daar  ::ok::. Maar Pegs wordt nu toch echt door iedereen verdacht hoor dus dat zou een lousy mol zijn op dit moment.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ABE LENSTRA

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #452 Gepost op: 17-04-2006, 10:05:04 »
Post het hier ook maar even:

Weet niet of het al genoemd is, maar Milouska was ook degene die het shirt droeg met de "warning sign' het nucleaire wapen..... Nu de M op het shirt. Een geniale, onnozele, mol zou het zijn. Maar goed, wel bij deze ontmaskert 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #453 Gepost op: 17-04-2006, 10:09:11 »
Al het onderstaande is al aan bod gekomen in dit topic, maar ik zet het even overzichtelijk op een rijtje. Uit het overzicht blijkt dat Milouska in elke opdracht tot nu toe een Molactie heeft KUNNEN uitvoeren.

Mogelijke Molacties Milouska

Afl. 1

Opdr. 1) Milouska kiest Geert uit als degene die weet wat haar favoriete combinatie van dranken is. Geert heeft dit fout. Is dit een positieve actie omdat Geert het had kunnen weten of is dit een negatieve actie omdat Milouska misschien een vermoeden had dat Geert een verkeerd antwoord zou geven? (Mogelijke Molactie: Geert in de war brengen en hem kiezen.)

Opdr. 2) Omdat Milouska als laatste over de brug is gegaan, moet ze als eerste twee bordjes omdraaien. Ze draait meteen twee keer '-1000 Euro' en haalt hiermee € 1000,- uit de groepspot. (Mogelijke Molactie: ze wist waar de -1000 bordjes lagen.)

Afl. 2

Opdr. 1) Milouska heeft al eens een vlot gebouwd en komt na Chris ook met een plan (dat niet wordt uitgevoerd.) Ze lijkt goed mee te helpen met het bouwen maar volgens Frédérique en Chris is ze onhandig (bezig). Milouska is het er niet mee eens om Richard te kiezen wanneer Karel om een kandidaat vraagt. Ze lijkt goed mee te roeien. (De opdracht slaagt.) (Mogelijke Molactie: het vlotbouwen frustreren door met eigen plan te komen en onhandig te doen.)

Opdr. 2) Milouska haalt samen met Richard (team rood) één keer geld op. (Twee keer als Peggy het geld niet had laten wegwaaien.) Hiermee verdienen ze € 350,- Ze rijden erg langzaam. Ze komt samen met Richard als laatste en net op tijd aan bij Frédérique. (Mogelijke Molactie: rijdt ze expres zo langzaam? Hebben de teams in totaal meer geld opgehaald dan dat er uiteindelijk in het kistje zat? Heeft de Mol geld weggegooid? Milouska stopt als laatste geld in de bank, ze is dan alleen, maar Richard kijkt waarschijnlijk van een afstand toe.)

Afl. 3

Opdr. 1) Milouska zegt dat ze haar bril niet op heeft en amper wat ziet. Milouska denkt dat foto 5 (van Liz) van Mary-Lou is en zegt dit tegen Frédérique die denkt dat het Liz is. Milouska denkt dat op plaats 6 een foto van Liz lag. (Terwijl ze geoefend had, Frédérique deed dit voor haar, dat nummer zes Mary-Lou was.) Het was een foto van Mary-Lou. Ze verdient geen € 500,- (Mogelijke Molactie: expres bril vergeten of ziet ze toch gewoon alles? Ze heeft de volgorde wel onthouden maar speelt alsof ze het niet meer weet.)

Opdr. 2) Milouska herkent Liz niet in paar 2. Ze haakt in op Richards opmerking dat dit 'Wie is de Mol' is, en het te makkelijk zou zijn als Liz en Roderick paar 2 zijn. Zo stuurt ze de groep samen met Richard, Mary-Lou en Peggy richting het verkeerde paar 4. (Mogelijke Molactie: ze wacht af en stuurt later expres mee naar paar 4 waardoor er geen 2000 Euro in de pot komt.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #454 Gepost op: 17-04-2006, 10:09:23 »
Afl. 4

Opdr. 1) Milouska loopt naar het koffertje toe met 'Darwin' er in, (de één-na-verste plaats) en pakt deze. Milouska staat op het vijfde station te wachten en ontvangt Frédérique die 'Edinburgh' in haar koffer heeft. Milouska heeft 'Darwin'. Frédérique en Milouska besluiten dat Darwin verder ligt. Dit klopt. Milouska stapt als vijfde in de metro en komt aan bij Mary-Lou. Milouska heeft 'Darwin' in haar koffer en Mary-Lou heeft 'Kuta' (verste plaats, het koffertje dat het eindpunt moest bereiken). Milouska en Mary-Lou (Milouska overtuigt Mary-Lou) besluiten dat Darwin verder ligt. Dit klopt niet. Hierdoor mislukt de opdracht en gaat er € 5000,- uit de pot. Milouska stapt ook als zesde in de metro en komt aan bij Roderick. Milouska heeft 'Darwin' in haar koffer en Roderick heeft 'Lisse'. Milouska en Roderick (vooral Roderick) besluiten dat Lisse verder ligt. Dit klopt niet. (Maar het maakt al niet meer uit.) (Mogelijke Molactie: Ze weet welk koffertje 'Darwin' bevat en overtuigt de kandidaat met 'Kuta' er van dat Darwin verder ligt: 5000 Euro uit de pot.)

Opdr. 2) Milouska raapt geen geld op voor de pot. (De kandidaten rapen in totaal 2000 Euro op.) Ze pakt in totaal 6 jokers. (Ze pakt er twee keer 2 terwijl er een briefje ligt: 'pak één joker'.) Milouska bevrijdt Richard niet, ze kiest voor de 2 jokers. (Mogelijke Molactie: geen geld oprapen.)

Afl. 5

Opdr. 1) Milouska wil de centrale persoon zijn en wordt dit ook. Wanneer Milouska met Roderick telefoneert wordt de verbinding verbroken. Roderick denkt dat hij dit zelf per ongeluk deed. Of was het Milouska? Milouska komt niet uit op de Obelisk. Ze weet niet hoe de punten verbonden moeten worden. (De andere kandidaten weten dit ook niet, maar gokken op de Obelisk.) Wanneer de kandidaten Milouska bellen krijgen ze soms voice-mail. Drukt Milouska de gesprekken weg? (Mogelijke Molactie: het verzamelpunt niet kunnen vinden, telefoon bezet houden.)

Opdr. 2) Het groepje van Milouska (Richard en Roderick) wint en mag kiezen voor 10.000 Euro of 5.000 Euro en een kans op een supervrijstelling. Milouska wil graag spelen voor de vrijstelling, wat 5000 Euro minder in de pot betekent. Maar Richard en Roderick, en later ook het verliezende groepje, kiezen voor het geld.(Mogelijke Molactie: kiezen voor kans op supervrijstelling en zo 5000 Euro uit de pot halen.)

Afl. 6

Opdr. 1) Milouska, Frédérique en Roderick vinden 9 van de 10 spullen van de lijst die ze maken. Milouska zoekt een boekenkast in een badkamerwinkel en wanneer ze een tv gaat zoeken komt ze terug met poppen. (Mogelijke Molactie: spullen van de lijst niet kunnen vinden en dingen kopen die niet op de lijst staan.)

Opdr. 2) Milouska pakt als vijfde een enveloppe. De opdracht die er in zit is: laat iedereen aan tafel een mop vertellen. Dit lukt niet. (Alleen Milouska zelf vertelt een mop, maar daar wordt amper om gelachen.) Milouska verdient geen € 250,- (Mogelijke Molactie: de opdracht niet doen slagen door slechte mop te vertellen.)

Opdr. 3) Milouska en Richard houden de tijd bij door te tellen. Milouska rijdt als vierde en erg langzaam. (Mogelijke Molactie: langzaam rijden, niet goed tellen.)

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #455 Gepost op: 17-04-2006, 10:56:11 »
Milouska kan wel de mol zijn maar ze doet dat echt alles heel erg opvallend.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #456 Gepost op: 17-04-2006, 12:17:17 »
Als Milouska de mol is dan is ze één van de slechtste mollen ooit. Dan past ze wat mij betreft in het rijtje van Nico en Yvon. Een mol moet subtiel de boel in het honderd sturen, goed in de groep liggen en vooral ook - zonder dat iemand het door heeft - anderen proberen verdacht te maken. Milouska doet net het tegenovergestelde.   

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #457 Gepost op: 17-04-2006, 13:22:58 »
Als Milouska het is ben ik erg teleurgestelt... Yvon de 2e..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #458 Gepost op: 17-04-2006, 13:58:37 »
Als Milouska de mol is dan is ze één van de slechtste mollen ooit.
Geen enkele kandidaat in het spel lijkt haar door te hebben, dan ben je toch juist geniaal?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #459 Gepost op: 17-04-2006, 14:01:23 »
Afl. 6

Opdr. 1) (...) (Mogelijke Molactie: spullen van de lijst niet kunnen vinden en dingen kopen die niet op de lijst staan.)
Met de mogelijkheid dat de andere kandi's het woord 'barbiepop' niet kennen in het Spaans en dit dus fout hebben en dus geen geld in de pot. Jamer voor haar benoemde Karel het wat algemener, als speelgoed.

Maar helemaal mee eens!
The British are not impressed.