Poll

Wie is de Mol?

Owen Schumacher
Tygo Gernandt
Sofie van den Enk
Aaf Brandt Corstius
Susan Visser
Jan-Willem Roodbeen
Daphne Bunskoek
Maurice Lede
Freek Bartels
Jennifer Hoffman

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2014  (gelezen 784424 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1600 Gepost op: 14-10-2013, 19:52:47 »
@pippi waar staat dat

Winston zei in Boulevard: "Zometeen maken we weer een nieuwe kandidaat van Wie is de Mol bekend." En ongeveer 5 minuten later vertelde hij dus dat Jan Willem Roodbeen meedoet. Maar dat wisten we dus al ;).


anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1601 Gepost op: 14-10-2013, 19:59:04 »
Nog iets opvallends: Het fragment in de Roodshow waarin JW zichzelf bekend maakt zegt Art: Er komt een mooi seizoen aan, waarop JW zegt: Ik zou eigenlijk willen zeggen; aan mij heeft het niet gelegen. Opvallende uitspraak, vind ik dat. JW heeft dus niet gezorgd voor dat mooie seizoen. Apart.  ::vergroot::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1602 Gepost op: 14-10-2013, 20:01:36 »
Voor degenen die het niet hebben gezien:


haha geweldig :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1603 Gepost op: 14-10-2013, 20:24:50 »
Nog iets opvallends: Het fragment in de Roodshow waarin JW zichzelf bekend maakt zegt Art: Er komt een mooi seizoen aan, waarop JW zegt: Ik zou eigenlijk willen zeggen; aan mij heeft het niet gelegen. Opvallende uitspraak, vind ik dat. JW heeft dus niet gezorgd voor dat mooie seizoen. Apart.  ::vergroot::

Je zou ook kunnen zeggen dat de Mol het seizoen maakt. Zonet nog aflevering 11 van seizoen 4 teruggekeken waarin Elise zegt dat zonder de mol het een saai programma wordt. De mol kan de boel zo draaien als hij of zij dat wil. In dat geval kan je ook concluderen dat Jan Willem juist niet de mol is. ::vergroot::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1604 Gepost op: 14-10-2013, 20:25:59 »
Morgen weer een nieuwe?
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1605 Gepost op: 14-10-2013, 20:35:44 »
Morgen weer een nieuwe?
Nog 4 kandidaten onbekend, nog 4 dagen tot de uitreiking van de Televizierring. Het zou dus zomaar kunnen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1606 Gepost op: 14-10-2013, 20:50:24 »
Op het Gala krijgen we denk ik iets speciaals te zien. Tenminste, dat hoop ik.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1607 Gepost op: 14-10-2013, 20:56:35 »
haha geweldig :D
hadden we teveel gezegd, Elise?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1608 Gepost op: 14-10-2013, 21:06:48 »
hadden we teveel gezegd, Elise?

Nee hoor :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1609 Gepost op: 14-10-2013, 21:17:44 »
Nog iets opvallends: Het fragment in de Roodshow waarin JW zichzelf bekend maakt zegt Art: Er komt een mooi seizoen aan, waarop JW zegt: Ik zou eigenlijk willen zeggen; aan mij heeft het niet gelegen. Opvallende uitspraak, vind ik dat. JW heeft dus niet gezorgd voor dat mooie seizoen. Apart.  ::vergroot::

Nee, art zegt, het is weer een mooi seizoen geworden. En dan zegt JW'aan mij heeft het niet gelegen'. Denk dat ie bedoeld, als het GEEN mooi seizoen zou worden, dat t aan hem niet heeft gelegen. zo iets zeg je in bepaalde gevallen toch?

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1610 Gepost op: 14-10-2013, 21:20:42 »
Nee, art zegt, het is weer een mooi seizoen geworden. En dan zegt JW'aan mij heeft het niet gelegen'. Denk dat ie bedoeld, als het GEEN mooi seizoen zou worden, dat t aan hem niet heeft gelegen. zo iets zeg je in bepaalde gevallen toch?


 ::jaja::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1611 Gepost op: 14-10-2013, 21:37:55 »
Nee, art zegt, het is weer een mooi seizoen geworden. En dan zegt JW'aan mij heeft het niet gelegen'. Denk dat ie bedoeld, als het GEEN mooi seizoen zou worden, dat t aan hem niet heeft gelegen. zo iets zeg je in bepaalde gevallen toch?

Wel een gedurfde uitspraak als ie de Mol is. En een Mol met lef is altijd leuk. Ook met een verborgen agenda heeft JW duidelijk geen problemen zo blijkt uit de reactie van die Wendy. Kortom: molbellen gaan rinkelen. ;)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1612 Gepost op: 14-10-2013, 21:42:59 »
Dat fragment met Wendy: en die droog kijkende Jan-Willem. Het blijft leuk, dat fenomeen ''radio kijken''.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1613 Gepost op: 14-10-2013, 22:00:56 »
@moedermol,dat is niet waar... Ik kon tot tenminste aflevering met Tim als afvaller accuraat voorspellen wie er uit ging... En nu kan dat gewoon weer... Maar idd, de drie die tegen het einde van de opnames aanlopen zijn misschien decoy

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1614 Gepost op: 14-10-2013, 22:06:28 »
Ik hoop nu nog op Jennifer, Freek en Johan. Maar de middelste stem is niet Freek of Johan. Dat  dat betekent dat een van hen toch niet meedoet  ::oink::
Dan denk ik Freek, Jan Douwe, Jennifer en nog een andere vrouw....
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1615 Gepost op: 14-10-2013, 22:06:51 »
Het is denk ik voor de AVRO geen enkel probleem dat we met die twitterstiltes aan het stoeien zijn, en daaruit een of meerdere kandidaten kunnen filteren. Beter dat, dan dat de molloten in het kwadraat de AVRO-redactie plat bellen met vragen over WIDM.

Ik had ze op facebook al de tip aan de hand gedaan (als ze dat niet zouden willen), om dan maar met nepaccounts te gaan werken, zodat ook uit het twittergedrag niets af te leiden valt. Maar het hoort inmiddels tot de ''folklore'' van WIDM, om hier en daar te lekken. De molloten doen de rest.

Molloten zijn slim genoeg om dan op een andere manier aan de informatie te komen.

Zo ontdekte iemand in seizoen 6 door middel van slim combineren dat de groep in Argentinië was geweest, en dat een lokale krant in Salta over het programma geschreven had.

Toen bestond twitter dus nog niet eens.

Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1616 Gepost op: 14-10-2013, 22:12:15 »
Moeten we dat allemaal willen weten wie er wanneer naar huis is gegaan? Is het idee van Wie is de Mol nu niet dat je ook als kijker kan kiezen uit 10 mollen en je zelf theorieën ontwikkelt om vervolgens te delen met andere molloten?

Als je bijvoorbeeld nu al weet dat ik noem maar iemand, Suzan Visser na pak hem beet 6 dagen weer tweet, dan weet je bij wijze van spreke al dat zij niet de mol is en hoef je je daar niet op te focussen. Maar het leuke is om per aflevering voor jezelf lijstjes te maken en eventueel de aflevering opnieuw kijken om te zien, wie heeft wat gedaan en voornamelijk hoe heeft de afvaller gedacht. Vooral vanaf aflevering 5 kan dit van pas komen. Stel Owen gaat er dan uit en uit de aflevering blijkt dat hij veel verdenkingen heeft op Tygo, dan weet je al dat het Tygo niet is.

Nogmaals, het leuke van het spelletje is zelf de mol ontmaskeren en als je nu al doormiddel van twittergedrag 7 afvallers weet en dus de finalisten weet, is het spelletje voor jezelf minder leuk. Als dat ook op deze of andere sites verschijnt is dat helemaal jammer voor andere kijkers.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1617 Gepost op: 14-10-2013, 22:45:26 »
@moedermol,dat is niet waar... Ik kon tot tenminste aflevering met Tim als afvaller accuraat voorspellen wie er uit ging... En nu kan dat gewoon weer... Maar idd, de drie die tegen het einde van de opnames aanlopen zijn misschien decoy

dat kan je niet.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1618 Gepost op: 14-10-2013, 22:48:51 »
Pythonmaniac Daarom houd ik die informatie lekker voor mezelf, om het voor anderen niet te spoilen ;)

ramonmol alleen als de komende 4 kandidaten geen twitter hebben of ook tot het einde toe stil zijn kan ik dat misschien niet Inderdaad. Maar no worries, ik houd die informatie lekker voor mezelf. Kun je voor je zelf uitmaken hoe je het spelletje speelt ;)

Maar destijds is het wel gelukt, met hier en daar bijstellen naar mate de tijd verstreek.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2013, 23:11:18 door SomeOne_01 »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2014
« Reactie #1619 Gepost op: 14-10-2013, 23:03:41 »
Ik wil dat idd helemaal niet weten, dus twitter info graag als spoiler posten!