Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378256 keer)

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #420 Gepost op: 3-02-2003, 01:32:57 »
Ik nog een Duvel. (Mag dat wel, in een klooster)

Ik kan niet anders "Sympahty for the Devil".








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #421 Gepost op: 3-02-2003, 01:36:32 »
Oh Jay,

De zetduvel heeft toegeslagen...








Offline Smos

  • Forumlid
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #422 Gepost op: 3-02-2003, 01:41:12 »
Naar het schijnt, beste broeder Teddy, zou de vakantie zich maar strekken over 1 aflevering en 2 selecties. Ik zal nog eens moeten nagaan of dat klopt. Naast de kokers zijn er immers nieuwe elementen nodig om van Mol3 iets extra te maken. Waarom zei S eerst: 'no way dat ik uit het spel ga' om tijdens de loting toch mee te doen? Zodat het het niet te vanzelfsprekend lijkt dat de mol een vreemd pad kiest. Nu komt het over als een jongen die heeft nagedacht, getwijfeld en dan toch voor de vakantie is gegaan. Ongelooflijk toeval dat S. uit de loting komt? De enige echte S.? Een strateeg in opleiding. Gevuld met kennis van krijgskunsten en Oosterse filosofie. Hoe zou jij handelen als Chinese mol? Laat die Westerlingen elkaar eerst goed opjennen, laat ze elkaar even afmaken en verschijn dan weer ten tonele met een aangepast meesterplan.








Offline Smos

  • Forumlid
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #423 Gepost op: 3-02-2003, 01:46:53 »
Hiermee weer eens goed te hebben gezeken, vraag ik mij af wat er nog in de koelkast staat








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #424 Gepost op: 3-02-2003, 01:49:47 »
Gracias, zuster DJ.
Tellen wij alles op, en kijken wij nog eens na wat in onze manuscripten voor de eeuwigheid is vastgelegd, wat zien wij dan ?
Dat er een aantal plebejers echt zo hard hun best doen dat zij niet in aanmerking komen om ooit de grijze pij te moeten afgooien.
Anderen doen hun best om zich verdacht te maken.
Recapitulare.
- de dierenarts: met Quebec te zeggen valt zij voor mij af als kandidaat Mol. Dan zou ze de zwakste aller tijden geweest zijn, en niet zandhengelaarachtig.
- de mankepoot : schitterende manier om de anderen op te houden en zo de tijd te saboteren, maar too obvious
- weer mankepoot : verwachtte zich aan het ongeval
- weer dierenarts : speelt te subtiel in op de hints van de anderen (niet afkopen van de vrijlatingen uit de county jail)
- Augustinus : twee dagen vakantie : ta soeur!
Kan vanaf nu veel gemakkelijker vooraf saboteren.
- zandhengelaars : spelen het spel van Perec, en verwisselen letters. Tempering/tampering, al kan dat ook het gevolg zijn van de achteruitgang van ons onderwijs.
- wiskunde : mijn kop mag er NU af, als er in dat wiskundig raadsel niet meer informatie zat. De dwaalproeven (alles elke keer fout!) bevatten ook cijfers (22/11/63 en 6. )
- En wie wou er daar ook weer de volledige encyclopedie meedoen ? Heavy. Zuster House : She ain't heavy, she's my sister, graag.

- zandhengelaars : sterk dat ze als vijfde vraag nog onnozele dierenartsen kunnen verleiden tot het geven van onnozele antwoorden. Dat was niet vooraf opgenomen, neem ik aan. Dat was pas mogelijk nadat er eentje was achtergebleven. Hier lijkt mij toch een technische moeilijkheid te ontstaan. Krijg je dat zo snel op een DVD gebrand.
- tot slot : nog eens onze dierenarts : als enige droeg zij geen gele regenmantel. Zij droeg haar eigen blauwe KW. Ik besef, als het daarvan al moet afhangen , ...








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #425 Gepost op: 3-02-2003, 01:50:36 »
Ik maak mij echt zorgen over Tante Nonneke. Ze was hier laatst aanwezig om 12.13.02 gisteren en sindsdien is ze spoorloos. No pun pluchke. Ze heeft nog aangedrongen om de nachtcode te wijzigen in "God Ziet Alles." Zuster Portalia kennende werd dat "God ziet Smos" of "Smos ziet God" en waarom niet "Smos Ziet Alles".










Offline Smos

  • Forumlid
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #426 Gepost op: 3-02-2003, 01:53:27 »
Ik heb Tante Nonneke opgegeten.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #427 Gepost op: 3-02-2003, 02:10:37 »
Naar het schijnt, beste broeder Teddy, zou de vakantie zich maar strekken over 1 aflevering en 2 selecties.

Bloody right, Broeder Smos.
Maar hij heeft wel twee dagen om te flik en te flooien.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #428 Gepost op: 3-02-2003, 02:55:44 »
Xandragon weet uit zéér betrouwbare bron dat Tante Nonneke bezig was met de legoblokjes te ontrafelen. Een onderhoud langs de Via Grappia met behulp van Bill Vanderpoorten is reeds rond 00u30 gebeurd. Dus wees niet ongerust, onze dierbare Promoliaat is eenzaam teruggetrokken in haar eigenste kapel.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #429 Gepost op: 3-02-2003, 03:01:38 »
Tante Nonneke heeft zich weer zeer goed geamuseerd. En ere wie ere toekomt, Zuster Lalupa & Co hebben uitstekend werk geleverd.
In bungalow 10 van Het Derde Einder Park in Vliegertjesdorp zal er nu wel een klein feestje aan de gang zijn.
De Mol heeft immers tot nu toe prima werk geleverd. Veel geld verloren en veel verwarring gezaaid en al 3 afvallers geoogst.
Ook Tante Nonneke ziet zich genoodzaakt om haar keuze te spreiden over verschillende verdachten.
Met name Shadia B., Walter Jus én ook Corry Van de Ronde,ondanks dat haar stalen ros met een fameuze handicap aan de startlijn van deze tiercé van de Grande Premio di Terni gekomen is.
Maar Tante Nonneke heeft ook al enkele namen geschrapt...
Wie ? Awel, dat zal ze U hier nu eens haarfijn uitleggen sé.
Ten eerste Stijn van Het Dikke Woordenboek,omdat die zo ontzettend goed zijn best doet om de proeven te laten lukken én omdat hij de pech heeft van gratis ende voor niks een lift naar afl.5 te krijgen. Byebye en wuif maar eens met het handje naar de finale voor deze jongen.
Ten tweede Inge Landbouwster, die hardnekkig volhard in de boosheid van zichzelf te bedriegen met haar kokerrolletje.En nu ook nog niet alleen het Noorden, maar ineens alle windstreken kwijt is met haar trucje van Canadees Australië.
Spijtig is dat laatste wel voor onze Broeder met de Eerste Lage Stem die juffrouw Dierendokter hoog in zijn Mollenvaandel draagt.
Tante Nonneke vreest dat Stijn en Inge elkaar niet meer zullen terugzien...
En dan hebben we Sandra Van 'T Goed Leven en Marc Assubel nog.En daar tast Tante Nonneke nog een beetje in het duister,maar toch heeft ze reserves tegen hen.Niet persoonlijk uiteraard, want Marc lijkt me wel een droge, en Sandra oogt sympathiek. Maar ze doen allebei toch wel een beetje te veel hun best om wat piasters,dukaten en zilverlingen te verzamelen.
En dat Bruno Van 'T Zevende Gebod vandaag afviel, was al helemaal geen verrassing voor Tante Nonneke.

En dan nu nog even een bericht van de interne keuken aan Xandragon en Broeder Eerste Lage Stem.
Tante Nonneke kan begrijpen dat ge dat mollegrijs kleurtje van de muren een beetje beu wordt, en ik vind het tof dat ge eens een ander behangpapiertje meebrengt , maar moet dat nu echt donderwolkenzwart zijn?
Waarom eens geen Saharageel, Kalahari-oranje of Gobibruin ?








« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 15:38:55 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #430 Gepost op: 3-02-2003, 14:14:21 »
De nacht heeft niet echt raad gebracht voor Tante Nonneke.Enkel de nachtrust in haar weldoende waterbed heeft haar fysisch verkwikt.
Edoch psychologisch zit Tante Nonneke toch nog steeds in een duistere doolhof.
En dan te weten dat Zuster Lalupa een fluogeel (da's tenminste iets anders dan altijd maar zwart )draadje heeft gespannen door dit labyrinth van de Molotaurus dat we konden volgen tot aan den arrivo.Maar ze heeft wel het licht uitgedaan, zelfs de noodverlichting marcheert hier niet. Vind hier dan maar die sortie de secours,zenne...Zouden ze er in Bungalow 10 van Het Derde Einder Park dan zo slecht voorzitten dat hunnen electriciteit is afgesloten ? Of gewoon de factuur vergeten te betalen ?
Of doet Zuster Lalupa het misschien wel EXPRES ??!! Ambetante tik !
En ik heb gisteren net ons laatste bougieke gebrand voor St.Knudde,patroonheilige der Tuinmannen,Tunnelbouwers,Buizen-en Kabelleggers en andere gravers. Dus dat brengt ons ook al geen soelaas.
Het enige lichtpunt dat ik nog zie is de Weekendeditie van Het Nieuwsblad, ook gekend als Het Blunderblad. Die kunnen we met gerust gemoed in de fik  steken,daar is toch niets aan verloren, want er staan meer leugens dan waarheid in.Ook nu weer... Zelfs Tante Nonneke, met al haar beperkingen, zou daar bij Het Blunderblad nog een fantastisch journalist zijn,echt waar.Ik zeg in ieder geval mijn abonnement op,zeker weten.

Nu enkel nog lucifers vinden, want ik ga dat reclamebladje niet in brand gaan lopen,als ge dat maar weet...







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 18:50:53 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #431 Gepost op: 3-02-2003, 15:31:55 »
Dit vorige gezegd ende geschreven zijnde keert tante Nonneke terug naar de actualiteit van de dag.
Door de plotse ziekte van Zuster Puritentia,de assistente van Zuster Spicenspania, kwam die laatste alleen te staan voor al het kuiswerk in ons klooster. En aangezien ook Zuster Viventia in geen velden of wegen te bespeuren was heeft Zuster Videotheca dan maar meegeholpen met de Grote Winterschoonmaak. Opnemen en spoelen, opnemen en spoelen,opnemen en spoelen en dat tot ze er horendul van werd.
Maar Zuster Videotheca is een door en door goede ziel, die heeft haar plaatske in Het Grote Rijstpap met Gouden Lepeltjes Hotel nu al dubbel en dik verdiend.
Daarom ook dat ze niet gezaagd heeft toen Tante Nonneke haar ook nog wat wou laten opnemen en spoelen.
En het heeft wat opgebracht, het dient gezegd.
Want Marc Assubel heeft zichzelf weer aangesloten bij de tiercé en heeft er nu eigenhandig een quarté van gemaakt.
Alleen Sandra Van 'T Goed Leven blijft nog ronddolen in de Nevelslierten Der Verdenkingen. En hoe langer dat dat duurt, hoe verder dat ze achter komt te staan in de Quarté en hoe kleiner dat haar kans wordt dat ze in de Grand Prix Des Taupes op Bissegem Koerse in de prijzenpot gaat vallen. Als ze maar niet door de mollenmand valt...
En over Bissegem gesproken, is dat niet de hoofdstad van Australië ?







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #432 Gepost op: 3-02-2003, 15:57:03 »
de quarte wordt nu gevormd door,, tante Nonneke??

Assubel heb ik vernomen in uwer posts, dan een van de Sen , waarbij het vele geld en de augustinner monnik wegvallen. Verder de veterinaire IB en dan nog iemand, wie is uwe vierde in het geheel>

Voor mij is er geen vierde, ik blijf bij zij die in de paal geschreven stond, de monnik onder ons die zijn initiaal verandert en dan om het plaatje compleet te maken maak ik de triologie S af.

En we zijn blij dat de Veearts niet aar de arts moest voor een buil op hare kop, want op le moment supreme trok ze just hare gordel aan







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #433 Gepost op: 3-02-2003, 18:33:48 »
Beste Broeder Dictionarius, ge zult toch eens naar Zuster Optica, onze oogarts, moeten gaan vrees ik.
Inge Landbouwster zit niet in de Quarté, zelfs niet in de Tiercé. Inge Landbouwster valt gewoon af.Haar paard moet namelijk hoogstdringend geopereerd worden wegens het nuttigen van een kokerrol met onbelicht fotopapier, een gele regenjas met teveel molotoxine in en een landkaart van Australië.
De Tiercé, en dat staat duidelijk in een vorig bericht, bestaat uit Shadia B ( die het bestaat van een achternaam te dragen waar nu eens echt niets van te maken is), Walter Jus en Corry Van De Ronde.Daar komt dan nog Marc Assubel bij voor de Quarté.
Sandra Van'T Goed Leven ligt nog in dubio bij Tante Nonneke en Inge Landbouwster en Stijn Van Het Dikke Woordenboek worden uitgerangeerd op Spoor 4 en 5 van Bundel 8 van het Vormingsstation van Vliegertjesdorp.
Voila sé, nu kunt ge weer even voort. Graag gedaan hoor...







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 18:41:59 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #434 Gepost op: 3-02-2003, 19:04:14 »
ah ik had weer eens een hele post gemist, waarin de tierce uit de doeken wordt gedaan. Ik ga hem eens herlezen, teveel berichten en te weinig tijd, dilemma, dilemma







« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 19:07:58 door mollemans »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #435 Gepost op: 3-02-2003, 19:13:09 »
Nonneke hebt gij enkel op aanwijzen van de trip naar de V, onze monnikvriend op een derangeer terrein achtergelaten. Dat vind ik wat cru.

De pebejers van eerdere groepen hebben al eerder aangetoond zonder aanwezigheid van de grijze pij fouten te kunnen maken, en ik zou het een grote stunt vinden om de grijze pij tijdelijk onder te laten duiken. echt iets voor de zandhengelaars. En ik heb een fotoke van onze monnikvriend kunnen aanschouwen in de vooruitblik naar de volgende beelden in het grote aquarium.

en raar maar waar ik heb Bart de trotse gezien op de plek van het ongeval. en Corry in een demolition DerbY auto naast de little girl van walter. waar moet dat heen??








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #436 Gepost op: 3-02-2003, 21:27:07 »
Echoes.
Nog zo'n stukje favoriet vinyl van Knudde waarbij na het volzingen van de tertia de adembenemende weerspiegelingen een tertiaris oprichten en alle gorgelpijpen zodanig en bloc voor een allesvullende kakofonie zorgen, dat zelfs de kakografie van broeder D. naar Javel begint te neigen.
Alle éénstemmigheid in één formidabele klap overweldigd door een constant terugkaatsende boksbal die je een vermetel geweten schopt. Is er een dokter in de kapel? She has left, debiel ding. Allé, volgens informatie ingewonnen bij ons tante Nonneke, maar die heeft het ook maar van horen zeggen van zuster Portasia die haar oor te luisteren had gelegd tijdens de biecht van Zuster Alcolica. Gelukkig heeft broeder Gardenia het oor net niet vertrappeld tussen de graszoden van de kloostertuin, anders lag de gek helemaal van de dam.
Ondanks onwetmatig volgens de regels van deze kloosterorde gaat Knudde toch volharden in de boosheid en trekt hij de boer op, de kwetterende kwezeltjes flegmatiek negerend. Misschien dat hem dit een KZ-verklaring zal opleveren doch zijn hemd is nu eenmaal korter dan het rokje der welvaart.
Eendracht maakt momenteel macht; met de klemtoon op één. De rest wordt gewoon verkracht, verpacht, veracht, geen acht, slaap zacht...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #437 Gepost op: 3-02-2003, 21:36:30 »
steekt knudde nu hare/zijne nek uit?. ik ben bang dat deze afgezaagd gaat worden, maar gelukkig is er dan nog altijd de "Limburgse" die hem er weer kan aanzetten.

Ook ik ben in een verleden al vreemd gegaan tov de mening van nonneke en zag dat ze vergevingsgezind was.

Zelf blijf ik de schone met de grijze pij trouw, ondanks de roep van vele herbergen op de via grappia..

En merken jullie dat ik eerst javel op mijn teksten loslaat alvorens de send knop in te drukken







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Frêre Soi-même

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #438 Gepost op: 3-02-2003, 23:02:21 »
Nevelen en mistslierten alom. En ik die dacht dat enkel mijn-êigen kop gevuld was met groene wasems. Gelukkig is er genoeg voor iedereen. En trouwens, ik heb mijn eigen persoonlijke mist niet meer nodig. Sedert gouden schijven hier als aureooltjes boven de hoofdjes van ons Broeders en Zusters worden gehangen schijnt het licht in de duisternis, in tegenstelling tot in het doolhof van Zusters die geen Zusters zijn. Wolven in Vissevacht. Watch your steps. Geen Kwartjes of Triootjes dus maar rechtdoor tot de FiniSh. Een uitstapje hier of daar kan nog altijd natuurlijk... Nog enkele dienstmededelingen: Nonkel Smos, als je blijft plaatjes vragen zoals 'Don't Stop Me Now', mag je af en toe eens pis en kak zeggen. (Excusez-moi les mots) Ik heb het altijd al geweten: met broodjes met zonder zalm en met zonder garnaal wordt niet gelachen. Zuster Musica: (met één, twee of drie Ssen naargelang van welke kant je haar bekijkt) Gelieve je gouden schijven niet buiten de poorten te laten slingeren.

En dan nog dit:
Sailors
Fighting in the dance hall.
Oh man!
Look at those cavemen go.
It's the freakiest show.
Take a look at the lawman
Beating up the wrong guy.
Oh man!
Wonder if she'll ever know
She's in the best selling show.
Is there life under Mars?

BZZ








« Laatst bewerkt op: 3-02-2003, 23:03:29 door Frère Soi-même »
Hoe meer je weet, hoe meer er is dat je nog niet weet.

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #439 Gepost op: 3-02-2003, 23:56:42 »
Tante Nonneke heeft nog enkele late dienstmededelingen voor de Konijnen en voor Broeder Dictionarius.
Aan de Konijnen kan Tante Nonneke melden dat het bericht voor de vreemde eend in de zaterdaagse bijt klaar is en reeds door Zuster Factoria bezorgd werd op hun Konijnepijpse adres en voor Broeder Dictionarius heeft ze de mededeling dat hij heel goed bezig is op deze manier, en dat als hij nog Javel zou nodig hebben hij deze ten allen tijden kan bekomen bij Zuster Spicenspania in de voorraadkelder van de drogisterijproducten.







Fantasie opent de deuren die realisme sluit...