Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 378235 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #860 Gepost op: 19-02-2003, 18:38:18 »
En dat is de Drijvende Luchthaven van Venezia.
En nu komt het ! Trrrrrrrrrrrrr...
Pauken en cimbalen,tromgeroffel !
Wat is de naam van de Drijvende Luchthaven van Venezia ?
Voor U, beste Mafomo's,een vraag, voor mij een weet...
Laat U maar eens goed gaan !

Ik wil er nog een schoenpunt tegenaan gooien:
Het is namelijk tevens een ontdekkingsreiziger die later nog koekskes heeft verkocht...

Deze koekskes mijn waarde kattenkoningin, kunt U dan bewaren in een vastentrommeltje, waar ge dus alles wat het daglicht hier niet mag zien lekker kunt in wegmoffelen.
Immers, eenmaal door zuster Portasia binnen gelaten, wordt U wel vriendelijk doch met aandrang gevraagd om de elementaire regels onzer Orde te volgen, en de vastenperiode is er daar uiteraard één van.
Maar omdat ook wij soms maar voor de schijn heilig zijn, hebben wij hier een paar uitwijkmogelijkheden geboden. In bepaalde torenkamertjes namelijk, is het mogelijk om door een druk op het midden van een tabernakel een kleur te activeren welke dan overeenstemt met een lamp van dezelfde tint in één onzer verborgen kelderruimtes, waarin U dan uw zedige lusten verder kunt potvieren (met de 'p' van pot nat uiteraard). Zuster Alcolica zal U bij deze graag de weg wijzen en een brochuurke met meer uitleg kunt U steeds bekomen aan de balie van ons convent welke U hier terug vindt.

BTW: de schaduwen benemen U het zicht, waarde Verdi. Luister maar eens naar het Salomonsoordeel!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #861 Gepost op: 19-02-2003, 19:16:08 »
ons convent welke U hier terug vindt.
Dragonius is heel vereerd zijn identiteit op een tegel weerspiegeld te zien.
Mag hij daarnaast zo vrij zijn te informeren naar de twijfels betreffende zijn dualiteit, zoals op voormelde tegel zo zwart-wit wordt nedergeschreven. Betreffende mijn personage: toen hij laatst in de miroir keer heeft Dragonius niets aan zijn personage opgemerkt. Is mijn haar niet gekamd? Heb ik kringen dan wel wallen onder mijn ogen? Dit kan te verklaren zijn door het gebruik van het vocht dat zuster Alcolica mij in geruime mate toeschuift.
Of zagen de medebroeders en -zusters mij over de grond rollen van het lachen? Dat kan ik verklaren.
Onlangs hebben de woestijnhengelaars in een veraf gelegen broedergemeenschap een valselijke engelse fooi rondgestrooid. Ik heb een ondergronds gravend dier nog nooit een hoge snelheid weten halen. Daarvoor zijn zijn / haar graafpoten nog net niet ver genoeg vervorderd in de Darwineske evolutietheorie. Vanavond National Geographic nog eens raadplegen.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #862 Gepost op: 19-02-2003, 19:18:01 »
Xandragon heeft voor een aantal Broeders en Zusters Promoliaten al een linke boel ingekerfd op de tegel naar het Orakel. Dit natuurlijk volledig terzijde...

Ivm de luchtige opmerking van Tante Nonneke... Ik denk dat het hier wat frisjes wordt in het klooster en ik Maar Kavuizels Of een Polootje ga aantrekken. Het feit dat wij in concelebratie de Nocturne hebben gezongen heeft me wel getipt natuurlijk.

De Concilie van Nicea, die handelt over de Heilige Drievuldigheid SIM, zal in de ogen van onze Broeders en Zusters nog even standhouden. Het is natuurlijk niet moeilijk omdat er enkel nog die beginletters overblijven natuurlijk (Shadia, Stijn, Sandra, Inge, Marc). Dat wij dan op onze eigen manier die S vervolledigen is van tertiair belang.

Broeder Noodweer, een pakketje zelfrijzende bloem gaat richting uw bakkerij.







« Laatst bewerkt op: 19-02-2003, 19:19:25 door Xandragon »
Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Dragonius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel...
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #863 Gepost op: 19-02-2003, 22:40:18 »
Dragonius gaat zuster Videotheka nog eens ter hulpe smeken. Zij kan misschien verlichting geven voor de hemelse ingeving die deze avond bij Dragonius is nedergedaald.
Gegeven: de dilemma's die de plebejers te overwinnen hebben juist voor ze de drakendoder aanschouwen.
Gegeven: de muizenpootjes die de zandhengelaars ons voorschotelen betreffende deze dilemma's.
Stelling: de muizenpootjes weten de weg naar de molshoop.
Deze nacht zal er weer luidskloks aan de torenklokken geroerd worden. Dit tot teken dat Dragonius een licht aan het einde van de tunnel heeft gevonden. Of niet natuurlijk. Ik wens iedereen een luidruchtige, slapeloze nacht.







Rozemarijn en palmwijn, Monnikslatijn in kwatrijn, Rare pipo in woestijn, Hiero, daaro, toto, tricot...

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #864 Gepost op: 20-02-2003, 00:00:43 »
De Heilige Geest, of de soep, heeft mij goed gedaan.
Ik denk.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #865 Gepost op: 20-02-2003, 00:16:18 »
Verder. Inge Dierenliefhebster heeft de klok raak, super raak zullen we maar zeggen. Heeft een van onze kloosterhabitués dit al geprobeerd, de 180 seconden op de klok juist te schatten? Dat lukt nooit. DJ kan het weten, DJ draait al lange jaren en sampelt er maar op los, maar vana één, twee, drie tot hondertachtig?

Dus gaat DJ ervan uit dat iemand er een ritmeboxke op nahield. Iemand anders dus, die Inge teken deed wanneer de honderzevenennegentig er aan kwamen. En dan een knipoogske, een steentje dat bewoog een luttel beweeg het been eens effe. Een complot als het ware.








« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 00:24:28 door DJHouss »

Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #866 Gepost op: 20-02-2003, 00:30:35 »
Het niet dat onze S. toen op de muur zat.








Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #867 Gepost op: 20-02-2003, 00:44:27 »
Beste vrienden, broeders en ook zusters.
Ik wend mij een korte stonde even tot Zuster Platenruitster.
Uw theorie loopt scheef als een kapotte pickupnaald op een van mijne geliefde bakelieten schijven. Dat ik het zo lelijk moet zeggen.
De vrouwspersonen in kwestie moesten niet tot 180 tellen. Ze konden al niet tot 100 tellen (wat de bedoeling was), laat staan dus nog wat langer.
Verder klopt het natuurlijk dat als de hoofdrolspeelster in De eerste lage stem zijn theorema's de grijze zou zijn, zij inderdeed (spreek uit op zijn of haar Engels) een engelse fooi kon gekregen hebben van de uurwerkdragende drakendoder.
Waarop Zuster Coriander als ze slim was geweest één tel later had afgedrukt.
Maar ze was niet slim.
En nu is ze naar huis, naar hubbie en de kindjes.
Maar  verder even goei vrienden , natuurlijk.








Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #868 Gepost op: 20-02-2003, 00:52:45 »
Broeder Jacques,
Hoort gij de klokken luiden? Het was toch wel Inge, ikweetallesvankleinemormels - versus -  Corry,ik bengehandicapt die met de onze moesten luiden?









Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #869 Gepost op: 20-02-2003, 00:56:27 »
Sister DJ, luiden of rammelen, het is mij om het even.









Offline DJHouss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #870 Gepost op: 20-02-2003, 01:03:52 »
Oeioeioei, aiaiai.....mi alta vistaaaaaa.

Plebejer Inge kreeg gewoon een seintje van S. en klaar is Kees.










Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #871 Gepost op: 20-02-2003, 06:44:01 »
Xandragon moet hierin de platenruitster tegenspreken. Als Inge een teken zou gekregen hebben, zou het teken op 101 seconden moeten gegeven worden of Inge moet juist voordat Coriander wil drukken haar voor zijn. Er is gewoon géén teken gegeven, deze proef mocht nog eens lukken van onze gevleugelde aartsengel en de zijne...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #872 Gepost op: 20-02-2003, 16:07:18 »
Zuster Portasia kwam hier juist bij mij te biechtte over de afgelopen nacht. Niet moeilijk dat het hier nu zo stillekes is na een wilde nacht, mede onder invloed van meerdere psychedelische schijven aan de hand van onze platenruitster en bijgestaan door een wild met de armen zwaaiende Zuster Alcolica. Naar het schijnt hebben bepaalde Broeders en Zuster namelijk na de laatavondmis met geestesverruimende kruiden geëxperimenteerd, geplukt door een nog onbekende broeder in De Verboden Tuin. Dit leidde  toch wel tot enkele onthutsende resultaten. De love-drug werkte bij sommige gelovigen hoogst merkwaardige reacties los. Zo is Knudde herstellende na een poging tot tongkussen van een Duitse herder, Zuster Viventia geheel van streek na een onfortuinlijk incident waarbij een misdienaar, een tube contactlijm en een onschuldige kip waren betrokken, Broeder Hem Zelf in de waan dat hij een twaalfjarig meisje is, wat goed uitkomt nu Xandragon plots een onverklaarbare passie voor twaalfjarige meisjes heeft ontwikkeld.
We moeten dit resoluut een halt toeroepen om te voorkomen dat Tante Nonneke de volgende keer experimenteert met de gevreesde LSD hosties.









Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #873 Gepost op: 20-02-2003, 16:20:46 »

We moeten dit resoluut een halt toeroepen om te voorkomen dat Tante Nonneke de volgende keer experimenteert met de gevreesde LSD hosties.


Maar Broeder Perlut, toch.
Dat was toch niet die doos die hier op de gang geplaatst was door Zuster Portasia ?
Ik dacht al, dat lijkt wat op die dingen waar die Spaanse acteur die het in de Verenigde Staten van Amerika zo goed doet, allez, hoe heet die weer ? Armando, neen, die ene waar Madonna zo zot van was in haar film over haar eigen, maar toen vaststelde dat hij al getrouwd was ?
Diene gast die Zorro speelde in die film met dat meisje en dat paard ?
Allez, met die chips met die mediterrane smaak ?
Waar hij dan rondloopt in zogezegd zijn geboortedorp-waar-iedereen-elkaar-bij-de-voornaam-aanspreekt, en hij dan een pakske chips gaat stelen bij de kruidenier die hij dan achterlaat met het Teken Van Zorro op zijn buik?
Allez, diene knappe gast die nog door Eric Van Looy belachelijk gemaakt werd in DLS, maar die maakt iedereen wel belachelijk, want Roel Van Bambost zei ook dat hij dat nooit zou durven, want dan worden ze kwaad als ze dat in Hollywood zouden weten, dat hij eigenlijk geen interviews doet, maar met hun sjokkedijzen aan 't spelen is, maar alleen als het in het zevenurenjournaal is mag het.
Allez, hoe heet die nu weer ?
Het begint met een A. Alejandro ? Neen, dat is die sympathieke garçon van de Tapabar in de Koekestad.
Banderas. Dat is het. Antonio Banderas.
Welnu, ik heb die doos opengedaan, en van die chipjes geproefd. En ik merk daar nix van.










Offline Quofsh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #874 Gepost op: 20-02-2003, 16:29:11 »
Als ik dit allemaal lees, beste Broeder Perlut: ben ik even blij dat mijn opgelegde vastentijd me behoed heeft voor dergelijke onsmakelijke misstappen.
Loutering forever!
Mijn boetekleed stimuleert mijn bloedsomloop!
Mijn lever herademt en de rust keert weder in mijn lieve leden.
Ik word hier steeds maar gezonder!
Straks herkent mijn alterego mezelf niet eens.
En maar goed ook dat mijn beste vriend un Salomo is...









Talpa est homo homini

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #875 Gepost op: 20-02-2003, 16:36:34 »
Xandragon wil Perlut toch wel waarschuwen dat hij dezelfde stoute toer van Knudde opgaat met zijn beschrijvingen... Ik hem niks vandoen mé kinders...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #876 Gepost op: 20-02-2003, 16:44:05 »
Er bestaat zoiets als zondag kwart voor acht en zondag kwart voor acht... en daartussen nietst het niets. De seconden lijken minuten en de uren lijken dagen. Terwijl men zegt dat in dit soort gevallen tijd het beste medicijn is. Broeder Zieleknijper zegt dat mijn mentale gezondheid nog steeds knudde is. Ik moet veel pannenkoeken eten, net als ieder klein kind, en veel rust. Vooral niet met Zuster Videotheca afspreken! Ik heb evenwel toch stiekem het gastenboek van zuster Kyrandia ingekeken. Kon het niet laten, maar heb er bijgeschreven dat S. nu dus  welzeker de mol is. Er kan er namelijk maar een de uitverkorene zijn.  







« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 16:49:17 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #877 Gepost op: 20-02-2003, 17:05:12 »
Xandragon wil nog eens iets lanceren...
Wie is hier eigenlijk in het hoekje verstopt ?
Het komt van de originele wallpaper van WV...









Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #878 Gepost op: 20-02-2003, 18:14:57 »
Ook ik zeg dat S de Mol is, maar of S wel S is dat is de vraag.

Ik heb het over de S die verre blijft van groene schermen getoond door de gevleugelde.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #879 Gepost op: 20-02-2003, 20:29:17 »
Xandragon wil nog eens iets lanceren...
Wie is hier eigenlijk in het hoekje verstopt ?
Het komt van de originele wallpaper van WV...



Tante Nonneke heeft bij deze de oplossing van het Geheim van Het Verontreinigde Behangpapier ontdekt.
Bij nadere beschouwing van het wandbedekkend rolletje viel Tante Nonneke haar Euro plots. Hij rolde rinkelend over de plavuizen tot onder de kast alwaar Zuster Spicenspania net aan het stofzuigen was.
En ramp en tegnspoed, je raadt het al wel zeker? De Euro floepte met een laatste hartstochtelijke rinkel de superkrachtige Dyson zonder stofzak in.Met als gevolg dat Tante Nonneke de oplossing van Het Geheim natuurlijk niet meer wist.
Maar, o gelukkig toeval, Tante Nonneke had het in haar oneindige Voorzienigheid netjes neergeschreven.
Dus zet U allen recht, spits de oren en wrijf de ogen uit want hier is de énige juiste oplossing van het Behangpapieren Raadsel.

De verborgen figuur is niemand anders dan ....
FIRMIN CRETS ! ! Want kent iemand van jullie een persoon met een grotere boksersneus en dito tandjes dan deze bekende TV-mepper?
En op het behangpapier zie je die boksersneus met dito gebit en het opvallende blauwe oog toch wel heel duidelijk verschijnen ...
Hallelujah ! Weer een Mysterie ontsluierd !







« Laatst bewerkt op: 20-02-2003, 20:35:09 door Tante Nonneke »
Fantasie opent de deuren die realisme sluit...