Auteur Topic: [De Mol!!!] Dennis  (gelezen 220960 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #220 Gepost op: 1-02-2008, 01:35:56 »
Op Dennis z'n T-shirt stond ook te lezen:

the apers, ofwel de apers --> naäpen --> iemand/iets anders imiteren --> niet zichzelf zijn --> DE MOL???

(mss wat vergezocht ::tandpastasmiley::)
::rofl::

Ik denk toch dat 'ie gewoon fan is van the Apers (rotterdamse punkband). Volgens mij heb ik hem, toen ik nog in Den Haag woonde, ook wel eens rond zien lopen in een Apers T-shirt.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #221 Gepost op: 1-02-2008, 01:48:49 »
Hij kon lekker onverdacht doen want het maakte niets uit voor de pot.
1000 euro eruit, 2000 euro erin, weer 1000 euro eruit.

Klopt niet. Regina heeft 1000 euro uit de pot gehaald (9125 -> 8125). Dennis en Edo hebben 2500 euro verdiend door haar te vinden (8125 -> 10625). Er is daarna niks meer uit de pot gegaan want Regina had al betaald voor de vrijstelling.

Als Dennis de Mol is dan vind ik dit maar een rare actie: zomaar 2500 euro verdienen voor de pot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #222 Gepost op: 1-02-2008, 01:55:16 »
Klopt niet. Regina heeft 1000 euro uit de pot gehaald (9125 -> 8125). Dennis en Edo hebben 2500 euro verdiend door haar te vinden (8125 -> 10625). Er is daarna niks meer uit de pot gegaan want Regina had al betaald voor de vrijstelling.

Nee hoor, Erik. Dit staat er op wieisdemol.nl:

Citaat
Statistieken aflevering 5
De opdracht met de achtbaan is er geen geld verdiend. In het hotel is er zelfs 1000 euro verloren. De derde opdracht winnen ze 2500 euro. Maar omdat de vrijstelling toch wordt gebruikt, gaat er weer 1000 euro af.  Per saldo wordt er deze aflevering dus maar 500 euro verdiend.

Startkapitaal: 9125
Eindkapitaal: 9625

Het vinden van Regina leverde dus 1500 euro op.

edit: wat wel raar is, overigens. Pieter Jan zegt dat het 'nog steeds' 1000 euro kost, 'als je hem gebruikt'. Hij bedoelt hier dus 'weer', of de info op .nl klopt niet.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 02:09:56 door Heinz »

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #223 Gepost op: 1-02-2008, 08:24:02 »
Sjeeminee... dit is echt de lastigste mol serie in jaren. Dennis is mijn mol, maar ik vind hem niet heel overtuigend. Dus twijfel ik. En dan denk ik: Joris? Nee, rood scherm bij executie, valt af. Edo? Heeft maïsveld en Regina opdracht te goed gedaan, valt af. Patrick? Scoorde ook bij het maïsveld en is verder veel te nerveus, valt af. Die twee meiden spekken de pot ook goed.

WIE IS DE MOL?!?!?!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #224 Gepost op: 1-02-2008, 09:46:38 »
Voor mij is sinds afl 1 Patrick de mol. Maar wat mij niet loslaat is dat die Dennis steeds een ander T-shirt aan heeft telkens met een andere tekst.Ik begin me steeds af te vragen of daar een bepaalde hint in zit. ;)
Kan er misschien iemand foto's posten van dennis uit elke afl? ;D

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #225 Gepost op: 1-02-2008, 09:57:58 »
Ik zit op Dennis als mol. Maar wat dan met de seinopdracht naar Joris in de toren. Het lijkt er sterk op dat de tactiek van Dennis deze opdracht juist gericht is op het doen slagen van de opdracht. Dennis of misschien Edo (maar de regie doet ons geloven dat Dennis de regie voert bij deze opdracht) komt op het geweldige idee met de cijfers van wit papier en ik moet zelf toegeven een geniaal plan. Te geniaal om zo snel te hebben bedacht voor iemand die in voorgaande opdrachten erg afwachtend overkwam. Ook lijkt het wel alsof hij dit al eerder heeft gedaan of weet wat er gaat gebeuren. De cijfers die hij fabriceert zien er gekunsteld uit. Lijkt me echt niet zo gemakkelijk om die cijfers als je het voor het eerste doet zo goed te maken. Ook de plek waarop het gebeurd is goed gekozen en zelfs het vinden van het juiste adres in een miljoenenstad als Mexico gebeurt snel en schijnbaar zonder problemen. Alleen de politie wil nog even roet in het eten gooien.
Voorkennis?
Maar dan gaat er 2500 euro in de pot. Zo lijkt het althans!
Maar de Mol weet natuurlijk dat alleen als de opdracht slaagt er nog een extra kans komt om gezamenlijk een vrijstelling te kopen voor 1000 euro en je kunt natuurlijk wel inschatten dat dit gaat gebeuren want alle kandidaten willen dgraag in het spel blijven.
De opdracht heeft dus geen 2500 euro maar slechts 1500 euro opgebracht. Tel daar ook nog de 1000 euro van de vrijstelling van Regina vanaf (is de netto winst 500 euro.
Dat geeft toch wel een ander perspectief als dat je stelt dat Dennis en Edo 2500 euro verdient hebben.
Zit voor de regie alleen een gevaar in. Stel alle kandidaten weigeren in eerste instantie ook voor 1000 euro de vrijstelling te nemen. Wat moet Dennis dan doen? Dit lijkt me echter geen reele optie. Er zal er wel altijd eentje zijn die voor de vrijstelling gaat. Dennis moet dus pas nadat iemand de vrijstelling heeft aangekomen bij PJ komen.
In de aflevering lijkt hij als een-na-laatste aan de beurt te komen. Maar als ze daarna liggen te vissen wie de vrijstelling heeft aangenomen zegt hij volgens mij : "Ik heb het aanbod niet gehad want ik was het laatste." En dit past precies in de strategie van deze opdracht om de zaak te laten lukken.
Een mol mag ook wel eens iets laten lukken en hoeft niet altijd heel duidelijk te mollen. Dat is het spel! Je zult zien in de komende opdracht gaat hij zich revancheren en laat hij alles in het honderd lopen.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #226 Gepost op: 1-02-2008, 09:59:35 »
Voor mij is sinds afl 1 Patrick de mol. Maar wat mij niet loslaat is dat die Dennis steeds een ander T-shirt aan heeft telkens met een andere tekst.Ik begin me steeds af te vragen of daar een bepaalde hint in zit. ;)
Kan er misschien iemand foto's posten van dennis uit elke afl? ;D
Your wish...
Your wish...
Aflevering 1


Afl 2


Afl 3

(in maïsveld nog steeds dezelfde als bij topito's pakken)

Afl 4



Van 5 heb ik ze nog niet.  :P

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #227 Gepost op: 1-02-2008, 10:04:29 »
Is het iemand opgevallen dat bij de executie iedereen behalve Dennis bagage bij zich heeft ? Ze hebben allemaal een rugzak/tas bij zich alleen Dennis neemt plaats zonder bagage.

Het is ooit een 'hint' geweest in een andere molserie maar ik vond het opvallend.


Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #228 Gepost op: 1-02-2008, 10:21:31 »
Nee hoor, Erik. Dit staat er op wieisdemol.nl:

Het vinden van Regina leverde dus 1500 euro op.

edit: wat wel raar is, overigens. Pieter Jan zegt dat het 'nog steeds' 1000 euro kost, 'als je hem gebruikt'. Hij bedoelt hier dus 'weer', of de info op .nl klopt niet.
Het is toch gewoon:
Regina koopt de vrijstelling = -1000
Het vinden van Regina= +2500
Vrijstelling voor Joris= -1000

Dan kom je op een winst van 500euro, dus de info klopt gewoon hoor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #229 Gepost op: 1-02-2008, 10:23:22 »
Het is toch gewoon:
Regina koopt de vrijstelling = -1000
Het vinden van Regina= +2500
Vrijstelling voor Joris= -1000

Dan kom je op een winst van 500euro, dus de info klopt gewoon hoor!

Dan ga je er van uit dat de vrijstelling voor Joris weer 1000 euro kost, terwijl Pieter Jan dit niet duidelijk zegt.

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #230 Gepost op: 1-02-2008, 10:24:25 »
Dan ga je er van uit dat de vrijstelling voor Joris weer 1000 euro kost, terwijl Pieter Jan dit niet duidelijk zegt. (Maar ik ga er van uit dat de info op .nl klopt en je gelijk hebt.)
Jawel, dit zei hij wel, en je zei het zelf net ook  :P

edit: wat wel raar is, overigens. Pieter Jan zegt dat het 'nog steeds' 1000 euro kost, 'als je hem gebruikt'. Hij bedoelt hier dus 'weer', of de info op .nl klopt niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #231 Gepost op: 1-02-2008, 10:25:28 »
Jawel, dit zei hij wel, en je zei het zelf net ook  :P


Pieter Jan zei dat het 'nog steeds' 1000 euro kost. Is toch iets anders dan 'weer' 1000 euro? :)

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #232 Gepost op: 1-02-2008, 10:27:31 »
Als je de vrijstelling aan iemand anders geeft, kost hij 'nog steeds' 1000 euro.
Als je de vrijstelling aan iemand anders geeft, kost hij 'weer' 1000 euro.

Volgens mij wordt hier hetzelfde mee bedoeld, namelijk dat de vrijstelling 1000 euro kost als ze hem aan iemand anders geven. (En volgens de berekening kost hij ook 1000 euro)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #233 Gepost op: 1-02-2008, 10:28:54 »
Als je de vrijstelling aan iemand anders geeft, kost hij 'nog steeds' 1000 euro.
Als je de vrijstelling aan iemand anders geeft, kost hij 'weer' 1000 euro.

Volgens mij wordt hier hetzelfde mee bedoeld.

Ik denk het ook. Maar verwarrend is het wel. ::rofl::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #234 Gepost op: 1-02-2008, 10:51:50 »
Dennis deed erg goed zijn best tijdens vrijstellingsopdracht, punt.
Maar met voorkennis over de uitkomst wanneer Regina haar vrijstelling verliest, maakt het het Regina laten verliezen van haar vrijstelling, het wel een stuk interessanter. Ook voor de mol, niet waar?
Desalniettemin heb ik gewoonweg twijfels gekregen in deze aflevering over het molschap van Dennis. Ik ben niet meer zo zeker als in de vorige aflevering.
Laten we jabberen.

Offline Scotsman

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #235 Gepost op: 1-02-2008, 11:11:07 »
Geeuwde/zei Dennis gister bij het wakker worden/uitrekken... "Mo-o-o-o-ol"? (langgerekte Mol)
Hoorde ik dit gister goed, of word mijn gehoor minder?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #236 Gepost op: 1-02-2008, 11:23:42 »
Tja, hoe goed het idee van Dennis ook mag wezen. Het kost natuurlijk wel veel tijd. Eerst plakband en printerpapier zoeken. Hij spreekt geen woord Spaans/Mexicaans en Edo ook niet, dus hier zijn ze al lang mee bezig. Bovendien kost het uileggen van de cijfers ook vrij veel tijd.

Daarnaast.... zou die er stiekem rekening mee houden dat in zo'n grote stad de politie hen erop zou aanspreken? Dat die expres met een idee komt waarvan die veracht dat het niet mag. Misschien baalde Dennis wel ontzettend dat het net op een minuut na lukte.

Alleen heb je wel een nadelige molpositie natuurlijk als je in een tweetal zit. Je kunt als (deel van een) tweetal nog zo hard treuzelen, er loopt ook nog een ander tweetal rond. De toren is in principe een betere molpositie. (al heb ik Joris daar niet echt zien mollen).


Ik vond het steeds verleidelijker om naar Dennis over te stappen, maar ik vond Dennis hier (in elk geval schijnbaar) goed bezig. Joris blijft een rare fratsenmaker en ondanks zn rode scherm vind ik m toch nog altijd verdacht.


Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #237 Gepost op: 1-02-2008, 13:35:36 »
Dennis deed oprecht wel zijn best :P Ik vond dat hij het bijzonder goed aanpakte... Net wat Joris zei: Kijk, dat is tenminste een manier van communiceren! Hoeveel duidelijker kan je het maken? En ik vond dat ze vrij snel aan printerpapier en plakband zijn gekomen hoor. Hieruit blijkt maar weer: Een plan bedenken is beter dan zomaar wat doen en hopen dat het goed komt. In plaats van direct naar Joris lopen en dan pas nadenken over hoe je het gaat uitbeelden, gewoon van tevoren even nadenken! Heel slim gedaan :) Eindelijk is een keer geld voor de pot. Ik snap niet waarom ze deze opdracht zo goed deden, en de rest zo slecht. Best merkwaardig. Blijkbaar wilde iedereen per se die vrijstelling van haar afpakken. Bovendien deed Joris dit keer eens goed mee. Hij zat op een sleutelpositie en heeft min of meer alles goed gedaan (wonderbaarlijk: hij had nog 4 cijfers nodig "Kom op, leg die 4 cijfers op de grond!" en toen dennis en edo er 3 neerlegden, wist hij toch opeens het nummer!). Hij heeft het dus ERG goed gedaan :P Bijna verdacht goed xD! Maar goed, Joris de mol matcht niet met een rood scherm (ben ik nog steeds van mening).

Ik weet eventjes niet meer wie nou de mol is :P Als Joris het niet is, MOET Patrick of Dennis het wel zijn... :-/

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #238 Gepost op: 1-02-2008, 14:25:23 »
Dan kom je op een winst van 500euro, dus de info klopt gewoon hoor!

Maar als Dennis en Edo net te laat waren gekomen was er geen € 2500 verdiend en niet nog een keer € 1.000 betaald voor de vrijstelling en was de pot dus op € 8.125,- blijven staan. Dus een niet erg molse actie (leverde wel € 1500 op).

Maar aan de andere kant als ze te laat waren was er geen dilemma rondom de teruggepakte vrijstelling geweest en dat zou de aflevering veel saaier maken dus misschien heeft de mol (Dennis) daarom ook wel z'n best gedaan om de vrijstelling terug te pakken...
« Laatst bewerkt op: 1-02-2008, 14:32:47 door Rose »

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Dennis
« Reactie #239 Gepost op: 1-02-2008, 14:56:41 »
Dennis was en is toch nog steeds wel mijn mol.
Deze aflevering vond ik eigenlijk niemand echt heel verdacht..

Ik vond het wel dom van Dennis dat ie zei: Huismijt
Terwijl Joris nog zei: Denk goed na!!
En toen zei Dennis: Ja maar dat had ik niet gehoord
Vind ik verdacht.. Mja
Tijdens de opdracht in de stad deed ie wel heel goed z'n best, maar als hij als mol wist dat de 1000 euro er ook weer uit zouden gaan omdat iemand anders de vrijstelling kreeg, dan maakt het niet zoveel uit.

Joris vond ik ook wel verdacht, maar die doet dat altijd. Hij doet 't zoveel dat ik het niet meer geloof. Ook deze aflevering weer met die opdracht in de achtbaan. Hij denkt dat ze niet meer geloven dat hij de mol is als hij een keer iets goeds doet. Het is een rare fratsenmaker zoals iemand ander al zei (ik weet niet meer wie).
Nee Dennis is gewoon de Mol
Is er een apotheker in de buurt ?