Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 377181 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #160 Gepost op: 20-01-2003, 22:12:09 »
Gegroet mijn allerbeste broeders en zusters

De kalmte van het klooster doet mij ontzettend deugd. Mijn ogen tranen en rollen achter hun glazen voorgangers wegens veel te veel posts in andere topics maar hier kan een mens/zuster zuch tenminste even bezinnen.

Hoewel dit al de 6e mol is die ik mag beleven, kan ik het toch niet leren om op te letten. Ik geniet en kom later tot de conclusie dat Knudde ea goed opgelet hebben en er eventuele hints kunnen uithalen.
Diep respect borrelde dan ook op voor ons Tante Nonneke toen ik de muzikale hints naar Nicole mocht bemerken dankzij Knudde. Dan toch?
Ik zal het mezelf wel weer beklagen en zeggen dat ik de volgende keer iets anders moet volgen maar ik kan de drang niet weerstaan. Ik sluit me bij die twee aan en volg hen met gebogen hoofd, diep in mijn pij.

Misschien dat ik ooit groot genoeg zal worden om zelf mijn schop in de aarde te steken en te ontdekken hoe je nu precies een mol vangt.
Tot dat moment volg ik de leermeesters...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #161 Gepost op: 21-01-2003, 01:49:02 »
Broeders en zusters, dames en heren, mannen en maskes.
Wat is het kalm in het klooster. Stilte voor de storm, mag ik hopen. Nog meer hoop, toen ik zag dat ons nieuw lid in de kloosterorde (zijn/haar naam ontsnapt ons wazige brein even, was het Excalibur, neen, maar wel iets dat daar op lijkt)om 22u Westeuropese tijd een audiëntie zou hebben of doen. Maar neen, driewerf neen. Het is weer rustig gebleven in dit klooster, vannacht. Bezoekers genoeg, toont het digitale tellertje, maar geen expressieve bijlagen/bijdragen. Na het geKreunde bacchanaal neem ik- om in de stemming te blijven- nog wat Amaretto tot mij. Broeder klokkenluider, dat ben ik (sonnez vous - 2X). Maar ik ga hier niemand meer wakker maken. We wachten af. Op betere tijden, als toen onze gemeenschap nog groeide en bloeide.
Ik mis het café, ik mis de bar, ik mis de mensen. Maar Bruno is de Mol.








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #162 Gepost op: 21-01-2003, 07:19:10 »
Wat is het kalm in het klooster. Stilte voor de storm, mag ik hopen. Nog meer hoop, toen ik zag dat ons nieuw lid in de kloosterorde (zijn/haar naam ontsnapt ons wazige brein even, was het Excalibur, neen, maar wel iets dat daar op lijkt)om 22u Westeuropese tijd een audiëntie zou hebben of doen.
Xandragon laat met onverbloemde duidelijkheid weten aan de gepluisde dat die audiëntie niet over de Via Grappia heeft gelopen maar via een conventionele ontmoeting. Ik heb dan ook het genoegen gehad om samen met Tante Nonneke het een en ander te ontrafelen... :-X







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #163 Gepost op: 21-01-2003, 08:20:00 »
Xandragon kreeg deze nacht een ingeving. Ik heb er gewoon niet van kunnen slapen. Tante Nonneke zal mij volledig begrijpen en kunnen capteren wat ik u hier tracht bij te brengen. Na vele malen van stoel verwisseld te hebben in de kapel en ook in de boetedoeningskamer, gaf een ingeving van hoger hand mij de directie van mijn gevoelsmatige nood : slaap. Slapen is iets dat goed kan doen, ook als je van de vuigste soort bent en eigenlijk toch zeker bent van je stuk. Zowaar meen ik te zeggen dat onzer aller Chadia met uitheemse naamtoekenning een talpistische uiting in de subtiliteit heeft benadrukt. Zij heeft genoten van de naïviteit en het dom blondjes gehalte van de andershaarkleurige hoofdverdachte van Tante Nonneke. Deze wist niet beter dan samen met nonkel Walter de door zuster Alcoholica geplaatste drank te nuttigen waardoor de gepelsde pijdrager een korte "dag"rust kon genieten... 't Is maar een denkroute...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #164 Gepost op: 21-01-2003, 11:52:16 »
Na mijn zoektocht in de bibliotheek heb ik alle interessante citaten neergelegd bij balie van het grote spinnenweb. Vreemd dat niemand de 2 haartjes op de vinger van onze graver heeft opgemerkt.....Moe maar voldaan ga ik nu genieten van de gouden godendrank.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #165 Gepost op: 21-01-2003, 16:28:12 »
[Ik heb dan ook het genoegen gehad om samen met Tante Nonneke het een en ander te ontrafelen... :-X

Dit wordt vast en zeker ontvlambare materie! Nieuws heet van de pomp! MOLeculaire structuren zullen hier wel aan de basis liggen en het resultaat ervan speels dartelend op de plagende windstoten langsheen het Franse kruispunt.
Ondertussen, na twee nachten samen met broeder Mikaelv blokjes te zitten schuiven op het troosteloze Scrabble-bord, en na het nuttigen van diverse kliekjes Talisker, Oban, Tobermory en andere Isle of Jura welke de spoorzoekende teddybeer tijdens zijn doortocht in het tabernakel had verstopt, doch geen rekening had gehouden met de alles obserberende reukzin van zuster Alcolica, pleegden plots de spiegelende letters van RENO ALZETTA een dansje te wagen voor Knudde's belabberde oogpupillen. Na diverse keren een rondo te hebben uitgevoerd op de betoverende klanken van de MOLdau van Smetana, vormden zij de volgende cirkel:

ALZO TATEREN
[/b]

Het kwam van de muren geschreeuwd en wees in de richting van een flink uit de kluiten gewassen matrone.
De dans werd beeindigd, de bekers geledigd en het bord opgeborgen. Buiten klonk het gejank van een kater...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tante Nonneke

  • Forumlid
  • Hallelujah , prijs de Mol !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #166 Gepost op: 21-01-2003, 19:52:56 »
Het Orakel van Tante Nonneke en de Promoliaten ( niet te verwarren met De Muziekdoos van Walter Grootaers en de Kreuners ) begint stilaan vastere vorm aan te nemen.
De kisten Château La Taupe Millésime 2003 worden aangesleept,de kratten Trappist en Duvel dokkeren over de trappen van de kelder met Zuster Alcolica er achteraan en Zuster Kwisina is onder hoogspanning aan het werk tussen pot,pan en pint.Haar Heilige Drievuldigheid.
Zuster Factoria heeft de nodige brieven gepost en de carnavalsstoet wordt in voorbereiding gebracht. Narren en piassen in purperen clownspakjes, roze teddyberen met een sprookjesachtig petje, goochelaars en magiërs met sterren en strepen,stormachtige acrobatenfamilies met halsbrekende toeren en duivels uit een doosje, ze staan allemaal klaar om mee te trekken met de Grote Stoet,over Italiaanse bergen en dalen,langs Waters en Bossen, Verlichte spelonken en Duistere Doolhoven. Een nieuwe zoektocht is gestart, die naar Het Orakel van Tante Nonneke en de Promoliaten.
En als je Het Orakel gevonden hebt, dan ken je ook de Ware Identiteit van die andere Illustere Onbekende : DE MOL.
WANT DE ORDE DER PROMOLIATEN KENT DE MOL AL VAN VOOR AFLEVERING 1. ZELFS AL VAN TOEN ER ALLEEN MAAR PROFIELEN WAREN. EN ZE ZULLEN DAT ZEER WELDRA BEWIJZEN,OP HUN GEKENDE EN ONNAVOLGBARE WIJZE.

Wie is de Mol ? Het antwoord luidt : Het Orakel van Tante Nonneke en de Promoliaten.












Fantasie opent de deuren die realisme sluit...

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #167 Gepost op: 21-01-2003, 20:12:42 »
 :o Xandragon[/b wil de kloosterorde tot bezinning stemmen. In aanwezigheid van menig roemer purperrode wijn heeft Broeder VHS voor mij een tig aantal abberaties als een fonkelende ster aan het purpere firmament gezet. Om het met een modern gezegde te zeggen :
Citaat
Wie een put graaft voor een ander, moet maar grafdelver worden
Stelling 1 :
Hoofdverdachte in casu (Nicole) blijft de contradictoris in terminis handhaven. Bij de verdeling van de plebejers voor de 2e proef zei ze zonder schroom en quasi lamsgewijs :
Citaat
ik heb vannacht bijna niet geslapen
en bij de mededeling van haar slaapquota annex resultaat :
Citaat
ik was zo uitgerust
Voor dit doortrapt verdichtsel mag ze hier veel weesgegroetjes komen reciteren...
Stelling 2 :
Bruno doet iets molwaardig bij het zoeken naar medeplebejer Sandra in de eerste proef. Hij spot haar (langs achter gezien) vanop een afstand weg van de afgesproken plaats. Hij had haar nog nooit aanschouwd... behalve als hij de Talpa Europaea zou blijken te zijn.
Stelling 3 :
Shadia houdt haar voluptueze edoch gesloten lippen stijf na het schalks openen van de koker der vermoedelijke wijsheid. De geslotenheid wordt enkel verbroken om haar vijandelijke plebejers ontblote tanden te laten zien.

Verdere stellingen zullen nog aan dit onwijselijk geslepen brein ontspruiten om onrust te brengen in de kloosterorde. Verplichtingen moeten eerst nagekomen worden en de verdere ende oneindig eeuwige ontrafeling van de grondstenen van deze digitale cultuur... ;)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #168 Gepost op: 21-01-2003, 20:43:12 »
Shadia doet nog iets, wat al menig grijze pij drager heeft gepreveld, ze beklaagt zich over het hoge aantal plebejers maar voorlopig blijf ik bij Nicole als Mol







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #169 Gepost op: 21-01-2003, 20:52:18 »
Verder is voor de een de rust in dit klooster in doorn in de iris van het verstand en voor de ander is het een oase in de wreed verstoorde balans elders in bepaalde gewelven op de via grappia.


De overkill van steeds dezelfde plaatjes doet pijn aan de reeds vermoeide irissen. Hier is het nu nog een zeer eenduidig vermoeden naar de grijze pij draagster.

Ik wil dus ff een ander denkpatroon ontwikkelen, in hoeverre spelen de zandhengelaars met ons voeten gezien montage en eerlijkhied van bepaalde zaken. In hoeverre is profiel van rubberzolen belangrijk tijdens een klimpartij en in hoeverre heeft een allochtoonse IT manager toegang tot collega grijze pij dragers en in hoeverre kopieert ze liever dan zelf iets ineen te flansen voor de next meeting.


IK vind dat we het tot nu toe prima doen, als het niet zo  was zou ik mijn stem als bibliothecaris wel eens laten bulderen.

Tot zover Broeder D s beslommernis over het klooster, ave allen en sante , het exaam is gedaan, de boeken aan de kant en ik wacht geduldig op het orakel.









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #170 Gepost op: 21-01-2003, 21:50:54 »
Goedeavond mijn waarde broeders en zusters,

de stilte en rust in het klooster deren mij niet, integendeel, om mezelf ff te citeren: 'het doet deugd om hier tot rust te kunnen komen.'

Ik ben daarnet nog even naar de kapel geweest en heb er samen met Knudde zitten nadenken over het orakel. Vreemd, doordacht en het spreekt in raadsels. De mol is jongen niet meisje . MOLeculaire structuren behoren niet tot het favoriete voedsel van mijn hersenen, geef mij maar letterkundige structuren. Of ik daarmee de mol zal kunnen ontmaskeren is natuurlijk iets anders...

Het beest houdt me wakker en achtervolgt me. Nicole komt net iets teveel op de voorgrond dunkt me maar ik vind niemand anders die mijn mollenprofiel voorlopig invult...en toch verslapt Nicole als mijn mol...er gebeuren rare dingen en mijn hoofd slaat op hol. Ik heb nood aan een 2e aflevering.

Ik ga nog even wat gaan peuzelen in de keuken (what's for dinner? weeeeeeral erwtensoep?), dan nog wat rondwandelen in de tuin om eventueel, zonder dat ik opgemerkt word, wat bloempjes te plukken om mijn kamer op te fleuren en dan ga ik mij ingraven in mijn bed.

Mollen graven graag...








banaan begint met een b, soms met een s

Offline mikaelv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ook dit gaat voorbij.
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #171 Gepost op: 21-01-2003, 22:52:27 »
Broeder tuinier heeft inmiddels een hernia opgedaan van zich almaar te moeten bukken. Inderdaad, er staat hier geen klimop in de kloostertuin, alles is laag bij de gronds. De kloosterleden dienen dit letterlijk te nemen, vermits ik het daadwerkelijk over de flora heb, en zeker niet over de ontboezemingen.
Voor ik mij door Zuster Massagia laat onder handen nemen nog dit : Broeder Xandragon had bijna een punt toen hij Bruno ervan beschuldigde iemand te vinden die hij nog nooit gezien had - in casu Sandra.
Maar Broeder X. mag niet vergeten dat de genaamde Sandra daar wel liep rond te lopen met een bijzonder in het oog lopende cameraploeg in haar kielzog.
En hij wist toch ongeveer welke richting ze uitgelopen was.
En nu : platte rust.







Graven, broeders en zusters.

Offline Teddybear

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bach rules !
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #172 Gepost op: 21-01-2003, 23:05:49 »
Maar Broeder X. mag niet vergeten dat de genaamde Sandra daar wel liep rond te lopen met een bijzonder in het oog lopende cameraploeg in haar kielzog.
En hij wist toch ongeveer welke richting ze uitgelopen was.
Menigen weten, of weten niet, dat ik ook wel eens in de vijvers van de zandhengelaars heb gevist. Lang geleden, te lang om nog enige notie te hebben gehad over deze queeste. Maar vermits Frère Teddybear zich ook wel eens onledig hield met het maken van bewegende beelden, kan ik hem (Broeder tuinier) alleen maar gelijk geven.
Ik heb - want ik heb toch weinig anders te doen- eens alle bewegende beelden van het eerste deel terug de revue laten passeren. Alle kandidaten worden (niet altijd op hetzelfde moment) gevolgd door een camera. Nogal wiedes, anders kunnen wij hen ook niet zien (jaja, zo eenvoudig is dat, televisie maken).
MAAR. Sommigen onder hen werden gevolgd door een Grote Camera, zelfs met geluidsmens erbij. Anderen werden gevolgd door een mens met een kleinere (en ook goedkopere - want de zandhengelaars zijn niet helemaal gek ) camera. Type DVD. Geoefende ogen kunnen trouwens het verschil zien op het beeldscherm. (Kwestie van kleur en contrast)Als twee kandidaten elkaar ontmoeten zie je een paar keer iemand met een kleine camera nogal onnozel naar de lucht staren.
In Venetië lopen er wel wat meer rond met zo'n klein ding, dus echt opvallen doet dat niet. Maar de beelden die van Sandra genomen werden waren wel degelijk gemaakt door een professionele camera. Dus groot. Dus opvallend.
Wat de boodschap in spiegelgeschrijf betreft, denk ik dat we nog een paar afleveringen zullen moeten wachten. Misschien komen er nog meer dergelijke engelse fooien, en dan weten we dat we zullen moeten anagrammeren.
En anders : It was fun while it lasted.







« Laatst bewerkt op: 21-01-2003, 23:08:45 door Teddybear »

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #173 Gepost op: 22-01-2003, 06:43:32 »
Xandragon komt net terug uit de spelonken van de nacht. Na noeste arbeid met menig voorraad opgelagene aminozuren van de technologische maatschappij, komt de tijd om naar de bedstede te wederkeren. In dit mager intelligentiebenuttigde edoch vruchtbare moment van plaats verwisselen van kapelstoel, is een plan ontstaan om het orakel te kunnen binden aan de saharabewoners... Er volgt nog verdere uitleg van deze hersenspinsels door Tante Nonneke.
Verder kan verwacht worden dat de kloosterorde vanaf vrijdag meer bezocht zal worden door ondergetekende







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #174 Gepost op: 22-01-2003, 06:47:50 »
Tussen ( ) wil ik Tante Nonneke wijzen op mijn veranderde logo...







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Fernand Tempesta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Failure is no more fatal than success is permanent
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #175 Gepost op: 22-01-2003, 08:38:36 »
Kijkt slaperig uit zijn ogen.....blij dat het nieuwe lid van onze orde zich met de waard van het grote langoor heeft kunnen verzoenen. De strozak van onze broeder heeft het deze nacht hard te verduren gehad, scenes speelden zich af, waren het dromen, hersenschimmen? Hoeveel keer nog slapen voor het grijze beest ons meer laat weten....deze nacht is hij niet veel wijzer geworden...na het nuttigen van droog brood blijft de broeder wachten tot tante nonneke haar orakel aan de orde komt voorleggen.







Leer van de fouten van anderen. Je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken.

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #176 Gepost op: 22-01-2003, 13:48:55 »
De vertaal broeder heeft nu taken als moderator en is daarmee de tijd aan het doden totdat het orakel zal opstaan.

Broeder D, vraagt aan Broeder experimentus eens te kijken naar het volgende -ene tablet die de werking van de tijd kan tegen gaan, zodat broeder D meer momenten heeft om zijn werk in te doen; hij denkt daarbij aan ingredienten als wetboeken (als broeder D die leest kruipt de tijd voorbij), belastingpapieren (die in te vullen geeft zelfde werking) en een hoge teletubbie en k3 gehalte voor de nodige non smaak cellen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #177 Gepost op: 22-01-2003, 14:45:46 »
WANT DE ORDE DER PROMOLIATEN KENT DE MOL AL VAN VOOR AFLEVERING 1. ZELFS AL VAN TOEN ER ALLEEN MAAR PROFIELEN WAREN. EN ZE ZULLEN DAT ZEER WELDRA BEWIJZEN,OP HUN GEKENDE EN ONNAVOLGBARE WIJZE.

U bent meester van de woorden die u niet hebt uitgesproken en slaaf van de woorden die u zich wel hebt laten ontvallen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #178 Gepost op: 22-01-2003, 15:53:39 »
en k3 gehalte voor de nodige non smaak cellen.

* Alive and Kicking oftewel de zuster die nog geen deftige kloosternaam heeft, sluipt stilletjes weg

Gegroet allen,
morgen ga ik Xandragon en Tante Nonneke verheugen met een bezoekje, al weten ze dat zelf nog niet. Ik kom de legoblokjes van wat naderbij bekijken, alhoewel ik liever met andere bouwsteentjes speel. Ik verlaat het klooster vanavond en keer niet terug voor vrijdagavond. Ik ga op seminarie naar Amsterdam (en ik blijf uit de buurt van de walletjes, beloofd, maak u vooral geen zorgen om uw jongste zuster in dit klooster  ;D). Veel tijd zal er niet zijn om mijn zoektocht naar de mol voort te zetten maar ik beloof jullie plechtig, met mijn hand op de bijbel der Promoliaten, dat ik mijn best zal doen !

Ondertussen heb ik al de gedachtenspinsels van de anderen gelezen, zowel medebroeders als niet, en ze doen me twijfelen aan mijn mol maar ik hou voorlopig voet bij stuk. We zien wel wat zondag brengt...










banaan begint met een b, soms met een s

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Onze zoektocht naar de Mol
« Reactie #179 Gepost op: 22-01-2003, 17:24:47 »
Zuster Viventia  ??? (Alive & Kicking) is hierbij hartelijk uitgenodigd om de legoblokjes mee te komen ontrafelen edoch zal zij ons daar niet ontwaren daar wij gekozen hebben op een chinese vrijwilligheidsbasis om tijdens de grijs gepelsde zijn activiteitsperiode de haren te splitsen van het Orakel. 8)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.